escort mk4 kentti kone
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
- Paikkakunta: Isokyrö
escort mk4 kentti kone
eli ostin tuallaasen mk4 escortin varaosiksi. huomasin että siinä on 1.3 kent koneena. eli minkälaanen kone tua on ja meneekö suoraan 1.3 cvh:n tilalle?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4
Sierra Cosworth 4x4
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, ainakin näppituntumalta kulkee pitempää. Muuten huonompi, cvh:ssa kuluu se kuuluista nokka ja ne nostajat niin nopiasti pilalle.johnlee5 kirjoitti:Luulen, että on ainakin huono kulkusempi eli aikas mopo, mutta kestää kuulemma kauemmin...Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta näin olen kuullut...
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Yleensä kaikissa 1.3 (Kent) koneissa mk4 escossa on nokka ja nostimet kuluneet mitä mulla on ollut.
Yhdestä escortista oli tullut veivi pihalle lohkosta vaikka autolla oli ajettu vaan 140 tkm.
CVH on parempi
Yhdestä escortista oli tullut veivi pihalle lohkosta vaikka autolla oli ajettu vaan 140 tkm.
CVH on parempi
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Niin se Mk4 escortin 1,3 litranen kone on tosiaanki Valencia.
Kent ja Valencia koneita kun vertaa niin niissä ei ole mitään samaa,tosin virranjakaja on vaihtokelpoinen. Eli helppo tapa saada kenttiin käretön sytkä on juurikin ko. 1,3 valencian virranjakaja.
Valencian vs. Kent: lohko on lyhyempi, poraus pienempi (kaikissa sama), venttiilit kallistettu vähän imupuolelle ja pakokanavat tulevat kannesta tasajaolla.
Valencia pataa on 1,,0 1,1 ja 1,3 kokoisina. 1,0 fiestassa, 1,1 fiestassa ja mk3 escossa, 1,3 mk4 escossa. Lohkojen korkeudet vaihtelevat iskutilavuuden mukaan. 1,0 ja 1,1 ovat kolmella runkolaakerilla, 1,3 viidellä. 1,0 on pienempi imuventtiili ja kanava kuin 1,1/1,3. Palotilojen koot vaihtelevat myös iskutilavuuden mukaan.
1,3:sta tuli 1989 uusi versio, HCS. Ja suurinpiirtein samalla perusmosalla tehtiin ainaki Ka:n 1,3 tikkukone íhan viimevuosiin asti.
Hmm... hieman offtopiccia...
Kent ja Valencia koneita kun vertaa niin niissä ei ole mitään samaa,tosin virranjakaja on vaihtokelpoinen. Eli helppo tapa saada kenttiin käretön sytkä on juurikin ko. 1,3 valencian virranjakaja.
Valencian vs. Kent: lohko on lyhyempi, poraus pienempi (kaikissa sama), venttiilit kallistettu vähän imupuolelle ja pakokanavat tulevat kannesta tasajaolla.
Valencia pataa on 1,,0 1,1 ja 1,3 kokoisina. 1,0 fiestassa, 1,1 fiestassa ja mk3 escossa, 1,3 mk4 escossa. Lohkojen korkeudet vaihtelevat iskutilavuuden mukaan. 1,0 ja 1,1 ovat kolmella runkolaakerilla, 1,3 viidellä. 1,0 on pienempi imuventtiili ja kanava kuin 1,1/1,3. Palotilojen koot vaihtelevat myös iskutilavuuden mukaan.
1,3:sta tuli 1989 uusi versio, HCS. Ja suurinpiirtein samalla perusmosalla tehtiin ainaki Ka:n 1,3 tikkukone íhan viimevuosiin asti.
Hmm... hieman offtopiccia...

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Eikä siinä veilä kaikki...
Joo se toimii jokseenki luotettavasti ja on sitkeähkö ja nuo pienemmät vielä kiertääki lyhyen iskun takia, 1,3 on sitte n. 1:1 iskusuhteella.
Kärellinen sytkä kai se ensimmäinen vittuilija nuissa. Venttiilikoneiston rakutus kuuluu asiaan, jos venttiilit on välyksissään ni antaa rakuttaa.
Jos vertaa 1,3 CVH:ta ja 1,3 Valenciaa, niin vallu on semmonen maamoottori (60hv) ja CVH (69hv) on semmonen pihavirkeä (jälleen lyhyt iskuinen, sama poraus ku 1,6CVH, 1,4CVH taas vähemmän pirteän luontoinen). Eli onhan se selvä, kun toinen on 60-luvun tekniikkaa (vaikka vallu tulikin `76) ja toinen 80-luvun (isot venttiilit, jonkinlaiset kanavat, alumiinine ohc kansi) ni kyllähän CVH voiton vie, mut ei se valencia susi oo semmoseks markan pannuks.
CVH:sta lisää tuolla:
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=553
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=347

Joo se toimii jokseenki luotettavasti ja on sitkeähkö ja nuo pienemmät vielä kiertääki lyhyen iskun takia, 1,3 on sitte n. 1:1 iskusuhteella.
Kärellinen sytkä kai se ensimmäinen vittuilija nuissa. Venttiilikoneiston rakutus kuuluu asiaan, jos venttiilit on välyksissään ni antaa rakuttaa.
Jos vertaa 1,3 CVH:ta ja 1,3 Valenciaa, niin vallu on semmonen maamoottori (60hv) ja CVH (69hv) on semmonen pihavirkeä (jälleen lyhyt iskuinen, sama poraus ku 1,6CVH, 1,4CVH taas vähemmän pirteän luontoinen). Eli onhan se selvä, kun toinen on 60-luvun tekniikkaa (vaikka vallu tulikin `76) ja toinen 80-luvun (isot venttiilit, jonkinlaiset kanavat, alumiinine ohc kansi) ni kyllähän CVH voiton vie, mut ei se valencia susi oo semmoseks markan pannuks.
CVH:sta lisää tuolla:
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=553
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=347
Viimeksi muokannut Fullspeed, To Joulukuu 15. 1:04:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ja tosiaan, uusin HCS versio myös näytti vuonna 89 jakajattoman wasted sparkin mallia, koneena luotettava jos vaan jaksaa vaihtaa öölit aina vähintään 10tkm välein ja kattoo pari kertaa vuodessa, että venttiilit on välyksissään...Fullspeed kirjoitti:Niin se Mk4 escortin 1,3 litranen kone on tosiaanki Valencia.
Kent ja Valencia koneita kun vertaa niin niissä ei ole mitään samaa,tosin virranjakaja on vaihtokelpoinen. Eli helppo tapa saada kenttiin käretön sytkä on juurikin ko. 1,3 valencian virranjakaja.
Valencian vs. Kent: lohko on lyhyempi, poraus pienempi (kaikissa sama), venttiilit kallistettu vähän imupuolelle ja pakokanavat tulevat kannesta tasajaolla.
Valencia pataa on 1,,0 1,1 ja 1,3 kokoisina. 1,0 fiestassa, 1,1 fiestassa ja mk3 escossa, 1,3 mk4 escossa. Lohkojen korkeudet vaihtelevat iskutilavuuden mukaan. 1,0 ja 1,1 ovat kolmella runkolaakerilla, 1,3 viidellä. 1,0 on pienempi imuventtiili ja kanava kuin 1,1/1,3. Palotilojen koot vaihtelevat myös iskutilavuuden mukaan.
1,3:sta tuli 1989 uusi versio, HCS. Ja suurinpiirtein samalla perusmosalla tehtiin ainaki Ka:n 1,3 tikkukone íhan viimevuosiin asti.
Hmm... hieman offtopiccia...
Se Ka:n endura-e moottorina tunnettu rävellys (löytyy myös fiestasta) on täydellinen hcs johon istutettu nelipisteruutta. Öölipohjan ovat voortin pojat saaneet tosi kehnoksi, mutta muuten ok moottori...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line