escort mk4 kentti kone

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

escort mk4 kentti kone

Viesti Kirjoittaja Hampe » Su Huhtikuu 17. 20:35:14 2005

eli ostin tuallaasen mk4 escortin varaosiksi. huomasin että siinä on 1.3 kent koneena. eli minkälaanen kone tua on ja meneekö suoraan 1.3 cvh:n tilalle?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 17. 21:52:09 2005

Menee suoraan CVH:n tilalle. Ei ole Kent, vaan Valencia, joka on noin nelisen senttiä Kent konetta lyhyempi. Muitakin pikku eroja löytyy.
Jäsen #606

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Su Huhtikuu 17. 22:04:55 2005

asia selvä. kiitoksia! onkos tuo huonompi vai parempi ku cvh?
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Su Huhtikuu 17. 23:52:16 2005

Luulen, että on ainakin huono kulkusempi eli aikas mopo, mutta kestää kuulemma kauemmin... :roll: Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta näin olen kuullut...
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Huhtikuu 18. 11:15:12 2005

johnlee5 kirjoitti:Luulen, että on ainakin huono kulkusempi eli aikas mopo, mutta kestää kuulemma kauemmin... :roll: Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta näin olen kuullut...
Joo, ainakin näppituntumalta kulkee pitempää. Muuten huonompi, cvh:ssa kuluu se kuuluista nokka ja ne nostajat niin nopiasti pilalle.

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ma Huhtikuu 18. 12:26:42 2005

Yleensä kaikissa 1.3 (Kent) koneissa mk4 escossa on nokka ja nostimet kuluneet mitä mulla on ollut.

Yhdestä escortista oli tullut veivi pihalle lohkosta vaikka autolla oli ajettu vaan 140 tkm.

CVH on parempi
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Huhtikuu 18. 13:03:02 2005

helpompi korjattava on ainaki tuo valencia. nokka niissä tosiaan kuluu äkkiä, ja keinuvivut. mutta mulla oli tollasessa f-mallin kanget. tämä tarina ei ole palturia.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Huhtikuu 18. 23:47:29 2005

Niin se Mk4 escortin 1,3 litranen kone on tosiaanki Valencia.
Kent ja Valencia koneita kun vertaa niin niissä ei ole mitään samaa,tosin virranjakaja on vaihtokelpoinen. Eli helppo tapa saada kenttiin käretön sytkä on juurikin ko. 1,3 valencian virranjakaja.
Valencian vs. Kent: lohko on lyhyempi, poraus pienempi (kaikissa sama), venttiilit kallistettu vähän imupuolelle ja pakokanavat tulevat kannesta tasajaolla.
Valencia pataa on 1,,0 1,1 ja 1,3 kokoisina. 1,0 fiestassa, 1,1 fiestassa ja mk3 escossa, 1,3 mk4 escossa. Lohkojen korkeudet vaihtelevat iskutilavuuden mukaan. 1,0 ja 1,1 ovat kolmella runkolaakerilla, 1,3 viidellä. 1,0 on pienempi imuventtiili ja kanava kuin 1,1/1,3. Palotilojen koot vaihtelevat myös iskutilavuuden mukaan.
1,3:sta tuli 1989 uusi versio, HCS. Ja suurinpiirtein samalla perusmosalla tehtiin ainaki Ka:n 1,3 tikkukone íhan viimevuosiin asti.

Hmm... hieman offtopiccia... :oops:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 18. 23:49:41 2005

Fullspeed, hitto mikä valencia-google sä oot :-)

valencialainen on varmatoiminen kone lähtemään käyntiin ja on yllättävän sitkeä kokoisekseen. vanhanaikainen tappikonehan se toki on...

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 0:47:02 2005

Eikä siinä veilä kaikki... :D
Joo se toimii jokseenki luotettavasti ja on sitkeähkö ja nuo pienemmät vielä kiertääki lyhyen iskun takia, 1,3 on sitte n. 1:1 iskusuhteella.
Kärellinen sytkä kai se ensimmäinen vittuilija nuissa. Venttiilikoneiston rakutus kuuluu asiaan, jos venttiilit on välyksissään ni antaa rakuttaa.

Jos vertaa 1,3 CVH:ta ja 1,3 Valenciaa, niin vallu on semmonen maamoottori (60hv) ja CVH (69hv) on semmonen pihavirkeä (jälleen lyhyt iskuinen, sama poraus ku 1,6CVH, 1,4CVH taas vähemmän pirteän luontoinen). Eli onhan se selvä, kun toinen on 60-luvun tekniikkaa (vaikka vallu tulikin `76) ja toinen 80-luvun (isot venttiilit, jonkinlaiset kanavat, alumiinine ohc kansi) ni kyllähän CVH voiton vie, mut ei se valencia susi oo semmoseks markan pannuks.

CVH:sta lisää tuolla:
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=553
http://www.escort-club.fi/foorumi/viewtopic.php?t=347
Viimeksi muokannut Fullspeed, To Joulukuu 15. 1:04:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Huhtikuu 19. 16:39:08 2005

Fullspeed kirjoitti:Niin se Mk4 escortin 1,3 litranen kone on tosiaanki Valencia.
Kent ja Valencia koneita kun vertaa niin niissä ei ole mitään samaa,tosin virranjakaja on vaihtokelpoinen. Eli helppo tapa saada kenttiin käretön sytkä on juurikin ko. 1,3 valencian virranjakaja.
Valencian vs. Kent: lohko on lyhyempi, poraus pienempi (kaikissa sama), venttiilit kallistettu vähän imupuolelle ja pakokanavat tulevat kannesta tasajaolla.
Valencia pataa on 1,,0 1,1 ja 1,3 kokoisina. 1,0 fiestassa, 1,1 fiestassa ja mk3 escossa, 1,3 mk4 escossa. Lohkojen korkeudet vaihtelevat iskutilavuuden mukaan. 1,0 ja 1,1 ovat kolmella runkolaakerilla, 1,3 viidellä. 1,0 on pienempi imuventtiili ja kanava kuin 1,1/1,3. Palotilojen koot vaihtelevat myös iskutilavuuden mukaan.
1,3:sta tuli 1989 uusi versio, HCS. Ja suurinpiirtein samalla perusmosalla tehtiin ainaki Ka:n 1,3 tikkukone íhan viimevuosiin asti.

Hmm... hieman offtopiccia... :oops:
Ja tosiaan, uusin HCS versio myös näytti vuonna 89 jakajattoman wasted sparkin mallia, koneena luotettava jos vaan jaksaa vaihtaa öölit aina vähintään 10tkm välein ja kattoo pari kertaa vuodessa, että venttiilit on välyksissään...

Se Ka:n endura-e moottorina tunnettu rävellys (löytyy myös fiestasta) on täydellinen hcs johon istutettu nelipisteruutta. Öölipohjan ovat voortin pojat saaneet tosi kehnoksi, mutta muuten ok moottori...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 18:51:22 2005

Joo taispa olla ensimmäinen hukkakipinä malli voortilla.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin