Riesan virittäminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Riesan virittäminen
no niin eka kysymys tälle foorumille: 2.0 ohc, kaasarikone, haluaisin enemmän potkua elikkä miten pääsen alkuun? pirukaan ei tiedä paljonko koneella on ajettu, eli voisiko olla viisampaa hankkia esim 2.0 IS kone aihioksi?tietääkö kukaan Kokkolan lähellä asiallista verstasta mistä voisin näitä asioita tiedustella?Turbo-projekti olisi suunnitelmissa mutta tarvisin jonkun jolla oisi Tieto&Taito hallussa, ja jonka kanssa tämän projektin voisi toteuttaa!
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos meinaat vaparia virittää niin,
riippuu tietenkin paljon pätäkkää on käytettävissä mutta perus virittäminen lähtee siitä että viet kannen työstettäväksi isoille venoille ja samalla nokka vaihtoon. Ostat hyväkuntoiset tuplat, 40mm tai 45mm riippuu paljonko pannusta on tarkoitus hanaa hakea.
Tuplien takia, virranjakaja modata kiinteälle ennakolle.
Sopiva peltisarja ja putkisto kiinni. Vauhtipyörän kevennys.. tolla pääsee kivasti liikkeelle ja pitäis alkaa sutiakkin.
Tämä olettaen että alakerta on ehjä. Jos ei ole kunnossa niin se onkin jo sitten toinen juttu.
Tupliin saa helposti uppoamaan 400-900 e ja kanteen vähintään saman verran. Peltisatsi uutena noin 250€, virranjakaja modaus hätälällä n.40€
riippuu tietenkin paljon pätäkkää on käytettävissä mutta perus virittäminen lähtee siitä että viet kannen työstettäväksi isoille venoille ja samalla nokka vaihtoon. Ostat hyväkuntoiset tuplat, 40mm tai 45mm riippuu paljonko pannusta on tarkoitus hanaa hakea.
Tuplien takia, virranjakaja modata kiinteälle ennakolle.
Sopiva peltisarja ja putkisto kiinni. Vauhtipyörän kevennys.. tolla pääsee kivasti liikkeelle ja pitäis alkaa sutiakkin.
Tämä olettaen että alakerta on ehjä. Jos ei ole kunnossa niin se onkin jo sitten toinen juttu.
Tupliin saa helposti uppoamaan 400-900 e ja kanteen vähintään saman verran. Peltisatsi uutena noin 250€, virranjakaja modaus hätälällä n.40€
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Huhtikuu 22. 12:58:21 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 8544
- Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
- Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola
Joo kiitos näistäkin vihjeistä, eli taitaapi sitten mennä sinne turbotuksen puolelle! elikkä sitten vaan pikkuhiljaa konetta ja kaveria ettiin!
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Taikka vee niinko Voima!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
- Paikkakunta: Helsinki
näin uutena ohc koneen omistajana kertokaapas viisaammat. tehoja haetaan 300 hepan luokkaa koneelta ja kestävyyttä. 2.0 ohc vuodelta 71. Ajattelin alkuun että taitaa olla parempi hommata ruisku kone mistä rakentaa? minkä kokosta turboa ja mitä koneelle pitäs tehdä? Megasquirt vai autronic? kestääkö riesan type 9? En oikein luota nuihin brittien tekemiin opuksiin. rahaa menee se mikä menee.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ruisku koneessa (205) on paremmat kiertokanget ainakin! Minä tekisin näin: Hommaisin cossun kk:t ja männät, Garrettin T03 ahtimeksi, kannesta kanavia vähän sipistelisin ja nokaksi joku mieto virinokka. Polttoaineen syötöstä vastaisi riippuu rahasta, joko megaspruutta/haltech tai tatech! Ensimmäinen halvin. Osta ensin ruiskukone, niin saat imusarjan ja muutakin käyttökelpoista jo valmiiksi? Mitä laatikon kestavyyteen tulee, niin riippuu hyvin paljon ajotyylistä!Tonis kirjoitti:näin uutena ohc koneen omistajana kertokaapas viisaammat. tehoja haetaan 300 hepan luokkaa koneelta ja kestävyyttä. 2.0 ohc vuodelta 71. Ajattelin alkuun että taitaa olla parempi hommata ruisku kone mistä rakentaa? minkä kokosta turboa ja mitä koneelle pitäs tehdä? Megasquirt vai autronic? kestääkö riesan type 9? En oikein luota nuihin brittien tekemiin opuksiin. rahaa menee se mikä menee.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=90731
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!