Riesan virittäminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Riesan virittäminen

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Pe Huhtikuu 22. 9:56:04 2005

no niin eka kysymys tälle foorumille: 2.0 ohc, kaasarikone, haluaisin enemmän potkua elikkä miten pääsen alkuun? pirukaan ei tiedä paljonko koneella on ajettu, eli voisiko olla viisampaa hankkia esim 2.0 IS kone aihioksi?tietääkö kukaan Kokkolan lähellä asiallista verstasta mistä voisin näitä asioita tiedustella?Turbo-projekti olisi suunnitelmissa mutta tarvisin jonkun jolla oisi Tieto&Taito hallussa, ja jonka kanssa tämän projektin voisi toteuttaa!
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Huhtikuu 22. 12:50:16 2005

Jos meinaat vaparia virittää niin,
riippuu tietenkin paljon pätäkkää on käytettävissä mutta perus virittäminen lähtee siitä että viet kannen työstettäväksi isoille venoille ja samalla nokka vaihtoon. Ostat hyväkuntoiset tuplat, 40mm tai 45mm riippuu paljonko pannusta on tarkoitus hanaa hakea.
Tuplien takia, virranjakaja modata kiinteälle ennakolle.
Sopiva peltisarja ja putkisto kiinni. Vauhtipyörän kevennys.. tolla pääsee kivasti liikkeelle ja pitäis alkaa sutiakkin.
Tämä olettaen että alakerta on ehjä. Jos ei ole kunnossa niin se onkin jo sitten toinen juttu.

Tupliin saa helposti uppoamaan 400-900 e ja kanteen vähintään saman verran. Peltisatsi uutena noin 250€, virranjakaja modaus hätälällä n.40€
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Huhtikuu 22. 12:58:21 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Huhtikuu 22. 12:55:45 2005

Ja loppujen lopuksi sinulle ei riitä alkuunkaan tämä edellä mainittu vapari...
Eli parempi ku upotat heti sen 2000-3000e ja teet turbo vehkeen siitä. Tolla rahalla pitäis jo alkaa tehot riittämään :shock:

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Pe Huhtikuu 22. 12:58:45 2005

Joo kiitos näistäkin vihjeistä, eli taitaapi sitten mennä sinne turbotuksen puolelle! elikkä sitten vaan pikkuhiljaa konetta ja kaveria ettiin!
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 22. 15:02:01 2005

Taikka vee niinko Voima!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 15:21:06 2005

MouTine kirjoitti:Taikka vee niinko Voima!
Veit jalat suustani :-)

Täällä foorumillahan on linkki tuohon Des Hammillin kirjoittamaan ohc viritysoppaaseen, lataileppa se ensihätään :-)

Tonis
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Kesäkuu 7. 9:10:57 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis » To Elokuu 4. 2:47:37 2005

näin uutena ohc koneen omistajana kertokaapas viisaammat. tehoja haetaan 300 hepan luokkaa koneelta ja kestävyyttä. 2.0 ohc vuodelta 71. Ajattelin alkuun että taitaa olla parempi hommata ruisku kone mistä rakentaa? minkä kokosta turboa ja mitä koneelle pitäs tehdä? Megasquirt vai autronic? kestääkö riesan type 9? En oikein luota nuihin brittien tekemiin opuksiin. rahaa menee se mikä menee.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Elokuu 4. 10:10:10 2005

Tonis kirjoitti:näin uutena ohc koneen omistajana kertokaapas viisaammat. tehoja haetaan 300 hepan luokkaa koneelta ja kestävyyttä. 2.0 ohc vuodelta 71. Ajattelin alkuun että taitaa olla parempi hommata ruisku kone mistä rakentaa? minkä kokosta turboa ja mitä koneelle pitäs tehdä? Megasquirt vai autronic? kestääkö riesan type 9? En oikein luota nuihin brittien tekemiin opuksiin. rahaa menee se mikä menee.
Ruisku koneessa (205) on paremmat kiertokanget ainakin! Minä tekisin näin: Hommaisin cossun kk:t ja männät, Garrettin T03 ahtimeksi, kannesta kanavia vähän sipistelisin ja nokaksi joku mieto virinokka. Polttoaineen syötöstä vastaisi riippuu rahasta, joko megaspruutta/haltech tai tatech! Ensimmäinen halvin. Osta ensin ruiskukone, niin saat imusarjan ja muutakin käyttökelpoista jo valmiiksi? Mitä laatikon kestavyyteen tulee, niin riippuu hyvin paljon ajotyylistä!
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=90731
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » To Elokuu 4. 10:23:47 2005

Tai sitten cossun ruisku/moottorin ohjaus. Ei maksa taivaita ja on "helppo" vaihtoehto.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Elokuu 4. 12:47:25 2005

Ja koneistukset Kokkolan moottorihiomossa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin