Pikakysymys: Diesel -vs- V6 type-9 laatikko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Pikakysymys: Diesel -vs- V6 type-9 laatikko?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 25. 19:13:15 2005

Caprista alkoi ensimmäiset oireet laatikon loppumiselle. Nyt kartoitetaan mitä tehdä. Eli... nyt tarvisin faktatietoa, että mitä eroa on Diesel -mallisella ja V6 -mallisela type-9 laatikolla? Tottakai kytkinkopat, mutta entäs muuten? se kuuluisa kytkinakseli???
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 25. 20:41:20 2005

Sama lodju kytkinakselia myöden. Vain välityksissä -saattaa- olla eroa (->urbaani legenda). Sinne vaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 25. 21:32:53 2005

No onko väliä minkä millaisella Diesel koneella Sierra on? 2.3? 1.8TD? Kiitos jo etukäteen, sillä hätä on kova!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ma Huhtikuu 25. 22:46:53 2005

1.8TD on _VISSIIN_ mt75:lla ja 2.3d on type9:llä. skorppion 2.5td:ssä ( type9) on ainakin reilusti pidempi 5 vaihde kun 2.3d:n type9:ssä.

kaveri pisti 2.3d:n laatikon colognen perään ja siinä oli ainakin pidemmät välitykset mitä oli ennen vaihtoa.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Huhtikuu 25. 23:08:35 2005

1.8 TD on kans kaikki type 9:llä sierrat ja P100:t
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 26. 7:25:12 2005

Ah... Toisin forumin yleistä tapaa vastaan, niin mä tykkään pitkistä ja harvoista välityksistä. Taka-akselikin varmaan vaihtuu 3.09:ksi tuon 3.44 sijaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 26. 8:53:26 2005

mikäli tornihuhu nakuloodan harvavälitteisyydestä osoittautuu todeksi niin ehkä säästyt peränvaihdolta?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Huhtikuu 26. 9:34:15 2005

MouTine kirjoitti:Ah... Toisin forumin yleistä tapaa vastaan, niin mä tykkään pitkistä ja harvoista välityksistä. Taka-akselikin varmaan vaihtuu 3.09:ksi tuon 3.44 sijaan.
Itse tykkäsin pirusti 3.22 välityksestä 2.8i:n kanssa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Huhtikuu 26. 9:37:41 2005

Eiköhän nuo välitykset ihan julkista tietoa ole, jos joku jaksaa hiukan pöyhäistä korjaamokäsikirjaa. Veikkaukseni on, että dieselissä on pakettiautomainen ykkönen (jotain 4:n luokkaa välitykset) ja muutkin vastaavasti harvemmassa. Viitonen voisi olla 0,7jotain kun V6:ssa on 0,825.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 26. 9:48:58 2005

Akselin varmaan vaihdan sen takia kun uskon ton toisen olevan hiljaisempi. No, katotaan sitä sitten kun saan vaihdelaatikoksi jotain.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Huhtikuu 27. 0:24:50 2005

Nyt tarpeellinen jatkokysymys... Kytkinakseli on todettu sopivaksi, mutta "painelaakerin holkki" on n. sentin lyhyempi disukassa. Saako tämän holkin vaihdettua ilman laatikon totaalista purkamista?

Nyt ei ihan heti muistu mieleen viralliset termit ja omankin laatikon irroittamisesta on jonkin verran aikaa. Silmäkin on kiepeä...

EDIT: Koitin kuikuilla omilta sivuiltani löytyvästä laatikon leikkauskuvasta. Mahtuuko tuo kaulus tulemaan akselin boorien yli? Sehän on muistaakseni neljällä pultilla kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Huhtikuu 28. 21:25:45 2005

Saa vaihdettua ja samalla voi vaihtaa uuden stefan.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 21:11:59 2005

Onko jollain nyt heittää vertailun vuoksi tuommosen disukan välitykset?

EDIT: MoloA olikin tehnyt aikoinaan hakemani riisörtsin. Mutta onko muut samaa mieltä asiasta?

-klip-
Nopea haku vepistä antoi seuraavat välitykset kiisseli t9-askille (suluissa kuuvetosen välitykset ilm.)

Ratios are:-
First - 3.90 (4i 3.36)
Second - 2.28 (4i 1.81)
Third - 1.38 (4i 1.26)
Fourth - 1.00 (4i 1.00)
Fifth - .816 (4i .825)
-klip-

Välit sopisivat oikeen hyvin mulle, varsinkin jos laitan tuon harvemman 3.09 perän nykyisen 3.44 tilalle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Toukokuu 5. 21:33:37 2005

Joskus aikoinaan netistä olen tällaiset välitykset dieselin askille löytänyt (suluissa XR4:n välitykset):

Ratios are:-
First - 3.90 (4i 3.36)
Second - 2.28 (4i 1.81)
Third - 1.38 (4i 1.26)
Fourth - 1.00 (4i 1.00)
Fifth - .816 (4i .825)

Tiedon oikeellisuudesta en mene takuuseen
#682

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 21:45:05 2005

Oliko nuo suluissa olevat välitykset samasta lähteestä? Ne ainakin on V6:sen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Toukokuu 5. 22:14:15 2005

Suluissa olevat ovat XR4:n eli V6-askin välitykset. Samasta lähteestä, kyllä.
#682

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 5. 22:21:20 2005

Eli tavallaan voisi luottaa sen perusteella noihinkin välityksiin... Hmm hm... Kiitos tästäkin tiedosta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Toukokuu 7. 14:02:17 2005

Sellaista tietoa vielä kaipailisin kun että minkä pituinen on Disukan ja V6:ssa tämä pikari? Eli juuri se mistä tuossa ylempänä puhuin. Tuleeko se V6:ssa ihan akselin boorien tasalle vai kuinka paljon jää väliä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin