Nology kokemuksia kellään?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Nology kokemuksia kellään?
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia Nology Hotwire- tulpanjohdoista ? Mutusta ei nyt niin ole mulle hyötyä sitä mulla on itsellänikin.
Mieli tekisi kilpurin kipinää ehostaa mutta kalmaa niin prkl:eesti tuo suolanen hinta.
Samaan hengenvetoon voisin kysyä kokemuksia Silverstone tulpista?
Mieli tekisi kilpurin kipinää ehostaa mutta kalmaa niin prkl:eesti tuo suolanen hinta.
Samaan hengenvetoon voisin kysyä kokemuksia Silverstone tulpista?
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Nyt on ko. johtimet hankittu ja asennettu (ei vielä kokeiltu).
Autoracing on myöskin käyttänyt Nologyn HotWire johtimia ja kokemukset olleet positiivisia. Loppuu tulppa ongelmat. Eron kuulemma kuulee jo käyntiäänessä.
Kaasarikoneiden tukehtuminen kuulemma loppuu kans moottrijarrutuksen jälkeisissä kiihdytyksissä eli ei "rötää".
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
Autoracing on myöskin käyttänyt Nologyn HotWire johtimia ja kokemukset olleet positiivisia. Loppuu tulppa ongelmat. Eron kuulemma kuulee jo käyntiäänessä.
Kaasarikoneiden tukehtuminen kuulemma loppuu kans moottrijarrutuksen jälkeisissä kiihdytyksissä eli ei "rötää".
http://www.kaasutinexpertti.fi/hotwires.html
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Miksei tuollaisia ole uusissa autoissa vakiona jos ovat noin hyvät?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Eilen pääsin malmilla Alin kanssa juttelemaan ja hän oli myös ihan nologyjen kannalla.siipicossu kirjoitti:Miksei tuollaisia ole uusissa autoissa vakiona jos ovat noin hyvät?
Ei noi nologyt varmasti juurikaan tän päivän moottoria auttaisikaan. Niissä kun moniventtiili kannet ja ruiskut niin paloseos saadaan valmiiksi jo kokolailla kipinän hollille, mutta kaasari/ 2 venttiili koneissa parempi/kuumempi kipinä edistää palamista.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
http://wili.1g.fi/sivut/Spinneri%206-02 ... s%2054.JPG
http://wili.1g.fi/sivut/Spinneri%206-02 ... s%2055.JPG
http://wili.1g.fi/sivut/Spinneri%206-02 ... s%2056.JPG
http://wili.1g.fi/sivut/Spinneri%206-02 ... s%2055.JPG
http://wili.1g.fi/sivut/Spinneri%206-02 ... s%2056.JPG
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Ei tällä kerralla nyt sen enempiä mölinöitä, mutta muistutuksena: lehtiartikkeleiden kopioiminen (mm. skannaamalla) esimerkiksi nettiin on Tekijänoikeuslain perusteella luvatonta toimitaan, ellei siihen ole siis tekijänoikeuden haltijan lupaa.
Lähdetietona niitä toki voi käyttää, mutta tuolloinkin lähde on mainittava selkeästi.
- Jari -
Spinneri Magazine
Lähdetietona niitä toki voi käyttää, mutta tuolloinkin lähde on mainittava selkeästi.
- Jari -
Spinneri Magazine
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Tuo konkan koko noissa ihmetyttää kun eikös se ole ihan tuolla johdon kyljessä joku pieni suikale?
Eikö tuommosilla jännitteillä konkan ulkomittojen pitäisi olla aika isot?
Vaan tuntuupa ne sitten toimivan... Ei vaan näytä olevan mondeoon sopivia ainakaan suomessa.
Eikö tuommosilla jännitteillä konkan ulkomittojen pitäisi olla aika isot?
Vaan tuntuupa ne sitten toimivan... Ei vaan näytä olevan mondeoon sopivia ainakaan suomessa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Se konkka muodostuu mm. siitä että johdon ympärillä on tuo sukka. Enpä ole pahemmin tutkinut tuollaista, voihan siellä joku varsinainen kondensaattorikin tietysti olla jossain. Johtojen tuomaan hyötyyn en ota mitään kantaa, mutta jos nyt vähän heittäisin jotain teoriapainotteista legendaa. Saa korjata virheet, faktoihin näitten pitäs perustua mutta muisti voi pettää.
Periaatteessa tuo todella tehostaa kipinää ainakin alkuhetkillä, koska puola lataa kondensaattoria samalla kun jännite sytytysjohdossa nousee. Sitten kun läpilyöntikynnys ylittyy niin sekä puola että se kondensaattori purkaa kaiken sinne tulppaan. Se tehokkuus on kipinän paloajasta pois. En osaa sanoa ihan satavarmasti kumpi on mihinkin tilanteeseen parempi, pitkään palava kipinä vai lyhyt ja tehokas räpsäys. Riippuu käyttötarkoituksestakin.
Suorasytytyksessä on se ja sama mitkä johdot siellä on, koska järjestelmässä riittää tehot joka tapauksessa olosuhteista riippumatta.
Kuitenkaan palotilassa kieppuva seos ei ole tasapaksua, vaan siinä on rikkaita ja laihoja kohtia. Vahvakaan kipinä ei välttämättä riitä sytyttämään todella laihaa seosta, kun taas heikompikin, pitkään palava kipinä odottaa siinä tulpassa niin kauan, että tulee syttymiskelpoista tavaraa ulottuville ja sytyttää sen sitten. Tietysti liian heikko kipinä ei välttämättä jaksa sytyttää hyvääkään tavaraa, mutta nykysillä laitteilla se tuskin tuottaa murheita. Myös kipinän syttymisjännite muuttuu seoksen mukaan. Kipinä lyö mieluummin siellä missä on rikkain seos. Tähän perustuu monikärkitulpan toiminta, eli siinä kärjessä iskee minkä kohdalla on sytytyshetkellä rikkain seos. Tämän näkee ihan moottoritesterilläkin. Jos jossain sylinterissä on poikkeuksellisen korkea syttymisjännite, niin tulpassa on joko suurempi kärkiväli tai sitten kyseinen sylinteri käy huomattavasti laihemmalla.
Jos olis ittellä tommoset kaapelit niin vois töissä kattoo testerillä kipinän syttymis- ja palojännitteen, sekä paloajan. Tietysti vakiojohdoilla ja sitten näillä tuning-johdoilla. Sais selvyyden ainakin siihen, että miten tuo todellisuudessa vaikuttaa noihin arvoihin.
OT: Fordin EDIS systeemissä oleva multispark toiminto on _ilmeisesti_ sitä varten, että kun laihaseosmoottori käy todellisella laihaseosalueella, niin pienillä kierroksilla palotilassa oleva pyörre ei ole riittävän voimakas siihen, että syttymiskelopoista tavaraa sattuisi tulemaan tulpan ulottuville kipinän palamisen aikana. Niinpä paloaikaa jatketaan antamalla lisää kipinöitä heti edellisten perään. Kyllä se joskus osuu!
Lopputiivistelmänä tähän voi kuitenkin todeta, että johtojen hinnassa on ainakin helkutsti ilmaa. Siihen johtojen tuomaan hyötyyn en edelleenkään ota mitään kantaa.
Periaatteessa tuo todella tehostaa kipinää ainakin alkuhetkillä, koska puola lataa kondensaattoria samalla kun jännite sytytysjohdossa nousee. Sitten kun läpilyöntikynnys ylittyy niin sekä puola että se kondensaattori purkaa kaiken sinne tulppaan. Se tehokkuus on kipinän paloajasta pois. En osaa sanoa ihan satavarmasti kumpi on mihinkin tilanteeseen parempi, pitkään palava kipinä vai lyhyt ja tehokas räpsäys. Riippuu käyttötarkoituksestakin.
Suorasytytyksessä on se ja sama mitkä johdot siellä on, koska järjestelmässä riittää tehot joka tapauksessa olosuhteista riippumatta.
Kuitenkaan palotilassa kieppuva seos ei ole tasapaksua, vaan siinä on rikkaita ja laihoja kohtia. Vahvakaan kipinä ei välttämättä riitä sytyttämään todella laihaa seosta, kun taas heikompikin, pitkään palava kipinä odottaa siinä tulpassa niin kauan, että tulee syttymiskelpoista tavaraa ulottuville ja sytyttää sen sitten. Tietysti liian heikko kipinä ei välttämättä jaksa sytyttää hyvääkään tavaraa, mutta nykysillä laitteilla se tuskin tuottaa murheita. Myös kipinän syttymisjännite muuttuu seoksen mukaan. Kipinä lyö mieluummin siellä missä on rikkain seos. Tähän perustuu monikärkitulpan toiminta, eli siinä kärjessä iskee minkä kohdalla on sytytyshetkellä rikkain seos. Tämän näkee ihan moottoritesterilläkin. Jos jossain sylinterissä on poikkeuksellisen korkea syttymisjännite, niin tulpassa on joko suurempi kärkiväli tai sitten kyseinen sylinteri käy huomattavasti laihemmalla.
Jos olis ittellä tommoset kaapelit niin vois töissä kattoo testerillä kipinän syttymis- ja palojännitteen, sekä paloajan. Tietysti vakiojohdoilla ja sitten näillä tuning-johdoilla. Sais selvyyden ainakin siihen, että miten tuo todellisuudessa vaikuttaa noihin arvoihin.
OT: Fordin EDIS systeemissä oleva multispark toiminto on _ilmeisesti_ sitä varten, että kun laihaseosmoottori käy todellisella laihaseosalueella, niin pienillä kierroksilla palotilassa oleva pyörre ei ole riittävän voimakas siihen, että syttymiskelopoista tavaraa sattuisi tulemaan tulpan ulottuville kipinän palamisen aikana. Niinpä paloaikaa jatketaan antamalla lisää kipinöitä heti edellisten perään. Kyllä se joskus osuu!
Lopputiivistelmänä tähän voi kuitenkin todeta, että johtojen hinnassa on ainakin helkutsti ilmaa. Siihen johtojen tuomaan hyötyyn en edelleenkään ota mitään kantaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Spinnerin artikkelissa on noita prosentteja, typenoksideidin en osaa ottaa kantaa, mutta kun vaikka CO on aika rikkaalla käyvässä kärryssä 3,5% niin siitä pois 5,89% on aika mitätön ero.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Paksu seoskin vaatii melko paljon sytytysjärjestelmältä, laiha seos on hidas palamaan.olafu kirjoitti:Se konkka muodostuu mm. siitä että johdon ympärillä on tuo sukka. Enpä ole pahemmin tutkinut tuollaista, voihan siellä joku varsinainen kondensaattorikin tietysti olla jossain. Johtojen tuomaan hyötyyn en ota mitään kantaa, mutta jos nyt vähän heittäisin jotain teoriapainotteista legendaa. Saa korjata virheet, faktoihin näitten pitäs perustua mutta muisti voi pettää.
Periaatteessa tuo todella tehostaa kipinää ainakin alkuhetkillä, koska puola lataa kondensaattoria samalla kun jännite sytytysjohdossa nousee. Sitten kun läpilyöntikynnys ylittyy niin sekä puola että se kondensaattori purkaa kaiken sinne tulppaan. Se tehokkuus on kipinän paloajasta pois. En osaa sanoa ihan satavarmasti kumpi on mihinkin tilanteeseen parempi, pitkään palava kipinä vai lyhyt ja tehokas räpsäys. Riippuu käyttötarkoituksestakin.
Suorasytytyksessä on se ja sama mitkä johdot siellä on, koska järjestelmässä riittää tehot joka tapauksessa olosuhteista riippumatta.
Kuitenkaan palotilassa kieppuva seos ei ole tasapaksua, vaan siinä on rikkaita ja laihoja kohtia. Vahvakaan kipinä ei välttämättä riitä sytyttämään todella laihaa seosta, kun taas heikompikin, pitkään palava kipinä odottaa siinä tulpassa niin kauan, että tulee syttymiskelpoista tavaraa ulottuville ja sytyttää sen sitten. Tietysti liian heikko kipinä ei välttämättä jaksa sytyttää hyvääkään tavaraa, mutta nykysillä laitteilla se tuskin tuottaa murheita. Myös kipinän syttymisjännite muuttuu seoksen mukaan. Kipinä lyö mieluummin siellä missä on rikkain seos. Tähän perustuu monikärkitulpan toiminta, eli siinä kärjessä iskee minkä kohdalla on sytytyshetkellä rikkain seos. Tämän näkee ihan moottoritesterilläkin. Jos jossain sylinterissä on poikkeuksellisen korkea syttymisjännite, niin tulpassa on joko suurempi kärkiväli tai sitten kyseinen sylinteri käy huomattavasti laihemmalla.
Jos olis ittellä tommoset kaapelit niin vois töissä kattoo testerillä kipinän syttymis- ja palojännitteen, sekä paloajan. Tietysti vakiojohdoilla ja sitten näillä tuning-johdoilla. Sais selvyyden ainakin siihen, että miten tuo todellisuudessa vaikuttaa noihin arvoihin.
OT: Fordin EDIS systeemissä oleva multispark toiminto on _ilmeisesti_ sitä varten, että kun laihaseosmoottori käy todellisella laihaseosalueella, niin pienillä kierroksilla palotilassa oleva pyörre ei ole riittävän voimakas siihen, että syttymiskelopoista tavaraa sattuisi tulemaan tulpan ulottuville kipinän palamisen aikana. Niinpä paloaikaa jatketaan antamalla lisää kipinöitä heti edellisten perään. Kyllä se joskus osuu!
Lopputiivistelmänä tähän voi kuitenkin todeta, että johtojen hinnassa on ainakin helkutsti ilmaa. Siihen johtojen tuomaan hyötyyn en edelleenkään ota mitään kantaa.
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
omassani oli myös nologyn johdot, itsellä ei ole kuin hyvää sanottavaa noista..
http://smg.photobucket.com/albums/v681/ ... kone-2.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v681/ ... kone-2.jpg
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....