
EDIT: Tehot tulee pyörimään siinä 250hv:n paikkeilla..
Valvoja: CRSC Hallitus
jaa..ja mistäköhän mä semmosen löydän,missä scorpeissa niitä akselistoja on?Ares kirjoitti:Hommaat vaan jostain scorpiosta sen cossun taka-akseliston niin ei tuu cossu lisää
täytyypi katsoa jos jostaan löytäis semmosen näin alkuun ainakin..kerkeehän sitä tehä parannuksia jne vaikka ens talvena..kunhan ton kipon sais ajoon kesäks tolla toisella koneella..Ares kirjoitti:Eiku tavallisesta scorpiosta 7.5" viskolukollinen perä
Ei niitä kaikissa tietysti ole, mutta luulis jostain purkaamolta löytyvän...
Edit: Vielä parempi jos olis kitkalevylukko niin se kestäis hyvin, lukko meinaan
Ares kirjoitti:Eiku tavallisesta scorpiosta 7.5" viskolukollinen perä
Ei niitä kaikissa tietysti ole, mutta luulis jostain purkaamolta löytyvän...
Edit: Vielä parempi jos olis kitkalevylukko niin se kestäis hyvin, lukko meinaan
Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...AkiS kirjoitti:Tavan (4x4) sierra/scorpio lukkoperä + laippavetarit ja cossun navat, toimisko?
Kyllä sopii, mutta laipat edelleenkin saattavat ottaa niihin tukivarsiin...
Tilaa joutuu varmaan tekemään
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Näin on!
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
Ares kirjoitti:Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...AkiS kirjoitti:Tavan (4x4) sierra/scorpio lukkoperä + laippavetarit ja cossun navat, toimisko?
Kyllä sopii, mutta laipat edelleenkin saattavat ottaa niihin tukivarsiin...
Tilaa joutuu varmaan tekemään
RallyRacesta kun kysyin siitä sierran takalevyjen rakennus sarjasta niin sanoivat että levyjarrullisen navat pitää olla jokatapauksessa..?
Näin on!
Kyllähän noista levyjarrunavoista sais rakennettua mitkä on nurkissa, kun tekee adapterin millä saa cossun satulan kiinni mut taas ei nuo työnnettävät vetarit sovi niihin...
Ares kirjoitti:
Levyjarrunapoihin sopii ihan moitteettomasti noi työnnettävät vetarit. Perän onkin eri juttu! Joudut avaamaan perän ja irroittamaan laippojen sokat ja lyömään laipat pois, mutta sen jälkeen siihen perään voi laittaa työnnettävät vetarit jos näin haluaa tehdä...
Ares kirjoitti:Perä pitää aukaista ja molemmissa laipoissa on sisällä sokat, jotka pitää irroittaa ja sitten niitä vain pitää yrittää lyödä ulos päin
Se onko kitka vai visko riippuu ihan tuuristakynsi kirjoitti:Mitä löytyy vm91 abs 2l OHC IS- Scorpioonin Perän kätköistä?
Onko mahdollisesti 7.5" kitka- tai viskolukko? Näkyy olevan laippavetarit ja levyjarrut ja takavakaaja. Käykö kardaanin ja kiinnikkeiden puolesta paikoilleen?
Olen ehkä laittamassa tuollaista akselistoa vm82 1.6 koriin.
Lukkoperä on ehdoton tulevaisuudessa ja omasta on joko särki tai puuttuu kokonaan. Jako muuttuisi vaan 5-pultille.
xr nelkun pyörän navat ja is sierran taka levyt. noi vaihtoon niin saa pultata kiinni jarruputketkin käy samat.kynsi kirjoitti:Meinaat että visko on, jos on lukko.
Laippavetarit oli siinä, että visko varmaan (toivottavasti) on.
Se pulttijaon vaihto, kun siinä on ne viisipulttiset. Onnistuuko että säilyttää levyt ja vaihtaa vain jotain (en vaan tiiä mitä), että pulttijako muuttuu?
kynsi kirjoitti:No mistä minä nyt tuollaiset yht-äkkiä saan.
Levyt saan kaupasta, mutta ne navat on varmaan uutena tyyriit.
(en oikeen ymmärrä miksi ne navat ei käy)
scorpion tolpat on ainakin paksummat kun mitä normi sierrojen tolpat on..eli scorppion tolppa ei mene normi sierran olka-akseliin..scorpion tolpat taitaa olla saman paksuset ku mitä cossun tolpat on?Timo_R kirjoitti:Tää asia ny littyy tähän nii aattelin etten tee uutta aihetta suotta. Elikä kyseessä olisi -83 Sierran alustan rakentelu. Olisi tuossa Scorppion alustan osia tarjolla, ja ajattelin että jos niistä rakentaisi. Meneekö Scorpion etutolpat kokonaisuudessaan Sierraan? Entä koko taka-akselisto? Olettaisin niiden olevan vankempaa tekoa, kun tuon 1.6 SierranEntä vakaaja(t)?
Timo_R kirjoitti:Tää asia ny littyy tähän nii aattelin etten tee uutta aihetta suotta. Elikä kyseessä olisi -83 Sierran alustan rakentelu. Olisi tuossa Scorppion alustan osia tarjolla, ja ajattelin että jos niistä rakentaisi. Meneekö Scorpion etutolpat kokonaisuudessaan Sierraan? Entä koko taka-akselisto? Olettaisin niiden olevan vankempaa tekoa, kun tuon 1.6 SierranEntä vakaaja(t)?