Quaife ATB
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Quaife ATB
onko kukaan testannut käytännössä?
miten eroaa ajokäytökseltään perinteiseen "levylukkoon" verrattuna?
esim. soralla pitkää sladia ajaessa alkaako vaihteleen vetosuhdetta pyörien välillä? eli onko yllätyksellinen vai johdonmukainen käytökseltään?
tietäis vähän kokemuksia ettei lyö käsiään paskaan.
mulla ois yks escortin vakio-Atlas, ja siihen ajattelin...
http://www.quaife.co.uk/catalogue/download/61-65.pdf
miten eroaa ajokäytökseltään perinteiseen "levylukkoon" verrattuna?
esim. soralla pitkää sladia ajaessa alkaako vaihteleen vetosuhdetta pyörien välillä? eli onko yllätyksellinen vai johdonmukainen käytökseltään?
tietäis vähän kokemuksia ettei lyö käsiään paskaan.
mulla ois yks escortin vakio-Atlas, ja siihen ajattelin...
http://www.quaife.co.uk/catalogue/download/61-65.pdf
-
- Ylläpitäjä
No eipä ole kokemusta soralta, eikä edes kestopäällysteeltä, mutta kiinnostaa kovasti, kun omallekin perälle jotain pitäisi joskus tehdä. En ole torque sensing välitystä nähnyt kuin kuvissa, mutta muutamia luuloja:
Käsittääkseni olisi parempi mutkaradalle kuin levylukko. En minä kyllä ihan ymmärrä sen torsenin toimintaa, mutta eikös sen pitäisi jakaa voimaa sinne missä on pitoa.
Levylukko aiheuttaa aliohjausta, kun perä koittaa pyörittää molempia puolia yhtä kovaa. Torsen ei tee tätä, koska jakaa voimaa pidon mukaan ja sallii pyörien pyöriä eri tahtiin.
Yleensä torseneissa ei ole preloadia, eli ilman vääntöä pyörii miten päin vaan. Joittenkin kommenttien mukaan haittaa paikalta lähtöä. Ominaisuus aiheuttanee myös pumppaajille ongelmia, kun välillä lukottaa ja sitten taas ei. Mutta eihän täällä kukaan pumppaa vaan kaikki menee kerralla sisään. Muutamissa torseneissa on kuten Torsen T2-R http://www.globalwest.net/torsen_tracti ... ential.htm
tai DPI:n Black Gold on preload. Eikös Quaifellakin ole joku preload?
Käsittääkseni olisi parempi mutkaradalle kuin levylukko. En minä kyllä ihan ymmärrä sen torsenin toimintaa, mutta eikös sen pitäisi jakaa voimaa sinne missä on pitoa.
Levylukko aiheuttaa aliohjausta, kun perä koittaa pyörittää molempia puolia yhtä kovaa. Torsen ei tee tätä, koska jakaa voimaa pidon mukaan ja sallii pyörien pyöriä eri tahtiin.
Yleensä torseneissa ei ole preloadia, eli ilman vääntöä pyörii miten päin vaan. Joittenkin kommenttien mukaan haittaa paikalta lähtöä. Ominaisuus aiheuttanee myös pumppaajille ongelmia, kun välillä lukottaa ja sitten taas ei. Mutta eihän täällä kukaan pumppaa vaan kaikki menee kerralla sisään. Muutamissa torseneissa on kuten Torsen T2-R http://www.globalwest.net/torsen_tracti ... ential.htm
tai DPI:n Black Gold on preload. Eikös Quaifellakin ole joku preload?
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
-
- Ylläpitäjä
Juu, ei ole Gleason-Zexel-Bosch-Toyoda-Kuki-Torsenin* Torsen, mutta minusta Quaifen ATB on torque sensing. Ilmeisesti eivät käytä tuota tuota torque sensing sanaparia trademark-syistä ja käyttävät torque biasing. Tuli nyt vaan lyhennettyä torseniksi tuo torque sensing, mutta pienellä kirjaimella, vähän niin kuin Monoja ja monoja sekä Hetekoita ja hetekoita.
Quaifen sivulta:
"The Quaife, however, does just the opposite. It senses which wheel has the better grip, and biases the power to that wheel. It does this smoothly and consistently, without ever completely removing power from the outher wheel. "
Eikös tuo ole torque sensing/biasing differentialin määritelmä?
* kts
http://www.torsen.com/
Quaifen sivulta:
"The Quaife, however, does just the opposite. It senses which wheel has the better grip, and biases the power to that wheel. It does this smoothly and consistently, without ever completely removing power from the outher wheel. "
Eikös tuo ole torque sensing/biasing differentialin määritelmä?
* kts
http://www.torsen.com/
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Re: Quaife ATB
Mulla pitäis olla edellisen omistajan mukaan ZF torsenin lukko escortinBrenda kirjoitti:onko kukaan testannut käytännössä?
miten eroaa ajokäytökseltään perinteiseen "levylukkoon" verrattuna?
esim. soralla pitkää sladia ajaessa alkaako vaihteleen vetosuhdetta pyörien välillä? eli onko yllätyksellinen vai johdonmukainen käytökseltään?
tietäis vähän kokemuksia ettei lyö käsiään paskaan.
mulla ois yks escortin vakio-Atlas, ja siihen ajattelin...
http://www.quaife.co.uk/catalogue/download/61-65.pdf
atlaksessa(pitäis avata ja kattoo),asfaltilla sprintissä missä tiukkoja mutkia ja toinen pyörä keventää niin silloin nostaa kierroksia vaikka toisessa pitäisi olla hyvä pito
Voi johtuu pumppaamisesta.tai vikaa lukossa.Soralla ei oo tullu huomattua vastaavaa.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
tuossa on pitkä artikkeli torsenin toiminnasta:
http://www.torsen.com/files/Traction_Co ... rticle.pdf
http://www.torsen.com/files/Traction_Co ... rticle.pdf
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Nostetaanpa vanha topic jälleen kerran ylös ja jatketaan juttua.
Eli quaife myy Atlaksen ATB:tä hintaa 525£. Mitä kaikkea tuohon rahaan saa? Jore?
Atlas ATB differential
Available with Capri or Group 4 ZF spline
QDF6Z4 £525.00
Kummoinen on asentaa?
Eli quaife myy Atlaksen ATB:tä hintaa 525£. Mitä kaikkea tuohon rahaan saa? Jore?
Atlas ATB differential
Available with Capri or Group 4 ZF spline
QDF6Z4 £525.00
Kummoinen on asentaa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Vääntäkää rautalangasta ja yksinnkertaistakaa. Eli hyöty "torsen" lukossa verrattain salisbury lukkooon on , että salisbury jakaa voimaa enemmän huonommin pitävälle pyörälle ja "torsen" taas enemmän paremmin pitävälle pyörälle?
Radalla ajettaessa Salisbury siis pyrkii pyörittämään sisäkurvin puoleista rengasta kun taas "torsen" ulkokurvin puoleista?
Olenko mä ymmärtänyt oikein?
Miksi siis paikaltaan lähdettäessä torsen olisi heikompi kuin salisbury?
Brenda: eikös ton luulisi soralla, ainakin, olevan aika johdonmukainen jos lukko kuitenkin kaikissa tilanteissa kahta pyörää pyörittää.
EDIT: otetaas vähän takaisin. Keskustelin asijantuntijan kanssa joka on ko. lukolla ajanut kilpaa ja sanoi että, jäykän taka-akselin kanssa, soralla ja liukkaalla pidon rajamailla ajettaessa lukko on hiukan arvaamaton. Tappisladissa ja hyvällä pidolla ajettaessa kuulemma etua on salisbury lukkoon nähden.
Radalla ajettaessa Salisbury siis pyrkii pyörittämään sisäkurvin puoleista rengasta kun taas "torsen" ulkokurvin puoleista?
Olenko mä ymmärtänyt oikein?
Miksi siis paikaltaan lähdettäessä torsen olisi heikompi kuin salisbury?
Brenda: eikös ton luulisi soralla, ainakin, olevan aika johdonmukainen jos lukko kuitenkin kaikissa tilanteissa kahta pyörää pyörittää.
EDIT: otetaas vähän takaisin. Keskustelin asijantuntijan kanssa joka on ko. lukolla ajanut kilpaa ja sanoi että, jäykän taka-akselin kanssa, soralla ja liukkaalla pidon rajamailla ajettaessa lukko on hiukan arvaamaton. Tappisladissa ja hyvällä pidolla ajettaessa kuulemma etua on salisbury lukkoon nähden.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Eikös RS focuksessa ole quiafen ATB. SporttiJanne on noita atb:tä useampaan cobraan laittanut ja pelkkää positiivista palautetta niistä on tullut. Jos omassa perässä ei olisi levylukkoa niin en muuta ostaisi kuin atb:n.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse olen kanssa pitkään harkinnut tuollasta Quiaffen lukkoa puhtaasti asfalttikäytttöön.
Nyt kuitenkin tuolla viimeisimmässä autohäppeningissä messukeskuksessa juttelin noiden Stadian kundien kanssa jotka rakentavat jo kolmatta Formulaansa kansainväliseen Formula Student/SAE kilpailuun.
Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....
Tämä tyyppi jonka kanssa juttelin suositteli asfaltille SF- pyörän lukkoa, joka on tietääkseni(?) perinteinen levylukko. Ja hintaa on vielä enemmän kuin Quaiffella...
Tuo kaikki ylläoleva perustuu siis kuulopuheeseen joka on tullut yhdeltä tuohon Formula-Student tiimiin kuuluvalta hepulta. Mutta silti se sai miettimään vakavasti omaa lukkohankintaa...
-k
Nyt kuitenkin tuolla viimeisimmässä autohäppeningissä messukeskuksessa juttelin noiden Stadian kundien kanssa jotka rakentavat jo kolmatta Formulaansa kansainväliseen Formula Student/SAE kilpailuun.
Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....
Tämä tyyppi jonka kanssa juttelin suositteli asfaltille SF- pyörän lukkoa, joka on tietääkseni(?) perinteinen levylukko. Ja hintaa on vielä enemmän kuin Quaiffella...
Tuo kaikki ylläoleva perustuu siis kuulopuheeseen joka on tullut yhdeltä tuohon Formula-Student tiimiin kuuluvalta hepulta. Mutta silti se sai miettimään vakavasti omaa lukkohankintaa...
-k
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Onko toi SF- pyörän lukko se malli joka jarruttaa tasauspyörästöä myös moottorijarrutuksen aikana vai se joka on "lukko" vain kun on veto päällä?Kimmo's kirjoitti:Itse olen kanssa pitkään harkinnut tuollasta Quiaffen lukkoa puhtaasti asfalttikäytttöön.
Nyt kuitenkin tuolla viimeisimmässä autohäppeningissä messukeskuksessa juttelin noiden Stadian kundien kanssa jotka rakentavat jo kolmatta Formulaansa kansainväliseen Formula Student/SAE kilpailuun.
Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....
Tämä tyyppi jonka kanssa juttelin suositteli asfaltille SF- pyörän lukkoa, joka on tietääkseni(?) perinteinen levylukko. Ja hintaa on vielä enemmän kuin Quaiffella...
Tuo kaikki ylläoleva perustuu siis kuulopuheeseen joka on tullut yhdeltä tuohon Formula-Student tiimiin kuuluvalta hepulta. Mutta silti se sai miettimään vakavasti omaa lukkohankintaa...
-k
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Levy- eli ts. ramppilukko ei jarruta, vaan lukitsee pyöräparia progressiivisesti väännön suhteessa...Markus kirjoitti:Onko toi SF- pyörän lukko se malli joka jarruttaa tasauspyörästöä myös moottorijarrutuksen aikana vai se joka on "lukko" vain kun on veto päällä?Kimmo's kirjoitti:Itse olen kanssa pitkään harkinnut tuollasta Quiaffen lukkoa puhtaasti asfalttikäytttöön.
Nyt kuitenkin tuolla viimeisimmässä autohäppeningissä messukeskuksessa juttelin noiden Stadian kundien kanssa jotka rakentavat jo kolmatta Formulaansa kansainväliseen Formula Student/SAE kilpailuun.
Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....
Tämä tyyppi jonka kanssa juttelin suositteli asfaltille SF- pyörän lukkoa, joka on tietääkseni(?) perinteinen levylukko. Ja hintaa on vielä enemmän kuin Quaiffella...
Tuo kaikki ylläoleva perustuu siis kuulopuheeseen joka on tullut yhdeltä tuohon Formula-Student tiimiin kuuluvalta hepulta. Mutta silti se sai miettimään vakavasti omaa lukkohankintaa...
-k
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
En ole mitenkään minkään luistoneston puolesta tai vastaan, hyvä perä on hyvä peräKimmo's kirjoitti:Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....
http://www.neilfletcherracing.co.uk/esc ... _babes.jpg
mutta Stadian kommenteista tuli mieleen muutamia kysymyksiä.
Olisiko alustassa vikaa?

http://rcma.free.fr/escort/piste-silverstone.jpg
Voi hyvinkin olla, että ronski rallikuski saa kemppilukolla nopeamman kierrosajan kuin preloadittomalla torsenilla, mutta kuinka monta kierrosta renkaat kestävät. Olisiko myös kyse ajotyylistä vrt Airikkala vs Grönholm. Minulla on yhdessä autossa kitka"lukko" ja se puskee mutkaan mentäessä ja alustaa onkin laitettu yliohjaavammaksi, mutta sen seurauksena olenkin ratapäivillä yleensä kerran tai pari keula sisäkurvissa.
Vähän myös ihmetyttää, ettei Quaifella ole preload-versiota. Eikö sekään ratkaisisi tuota keventyvän pyörän ongelmaa?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Täytyy myöntää että artolla on silmää hyviin periin, ei varmaan huono alla tuollainen, saattaa nousta jotain muutakin kuin takakummi....Arto65FB kirjoitti:En ole mitenkään minkään luistoneston puolesta tai vastaan, hyvä perä on hyvä perä
http://www.neilfletcherracing.co.uk/esc ... _babes.jpg
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
Tuli ilmeisesti lukko perille?TAp kirjoitti:laitan tommosen kiinni talven aikana, kommentteja saa sitten kun on ollu eka ratpäivä........
Pari kommenttia: ATB lienee etuvetoisiin parasta mitä rahalla saa, mutta ei liene sattumaa, jotta nelikoissa käytetään sähköhydraulisesti ohjattuja Haldexeja, jotka periaatteessa ovat wanhanaikaisia kitkalukkoja. kitkalukon paras puoli lienee sen säätämisen onnistuminen ilman isompia kommervenkkejä. Voi olla että stadian poikia kismittää kun ei saa optimaalista luistoa aikaan. Kemppilukon luistonesto kun taitaapi löytyä polkimen ja penkin välistä.
-
- Ylläpitäjä
Niin olihan kyse juuri ATB-lukosta, Quaife kun taitaa tehdä muitakin lukkoja? Noh noi student formulat on kyllä sen verta järkkyjä pelejä, että voikohan niistä saatuja kokemuksia verrata normiautoihin (esim. varsin pieni akseliväli)? Britit tosiaan kellottelee etuvetosissa ATB:n avulla varsin kovia 0-60mph aikoja (tai ainakin järestään kovia aikoja ajaneissa on ATBKimmo's kirjoitti: Heillä on nykyisesä autossaan käytössä Quiffen lukko, eikä todellakaan saanut mitään ylistyslaulua aikaiseksi. Kuulemma antaa keventyvän pyörän sutia aivan liikaa. Ovat kellottaneet parempia aikoja kemppilukolla kuin quiaffella. On kuulemma jääräpäisestä käyttäytymisestä huolimatta nopeampi, kun mutkasta pääsee kiihdyttämään kunnolla ulos....

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
No niin, tulipa ajettua noin 50 kierrosta;
ATB toimii kuin tässä topicissa on jo aiemmin kerrottu
- Veto ohjautuuu pitävämpään pyörään, eli ainakin mulla ei ilmennyt mimmostakaan puskemista, pikemminkin vedättäessä kääntyminen parantui
- Mutta kun sisempi pyörä nousi ilmaa tai melkein, niin veto ohjaantui sinne, tosin paljon pehmeämmin kuin avoimella perällä ajaessa.
- Eli siis em. tilanteessa sisempi pyörä pyörii joutavaa mutta tosiaankin vasta kun se on keventynyt lähes kokonaan, niin kauan kun siinä on edes jotain pitoa, niin veto on tukevammalle pyörälle
- Vedon vaihtelu ei aiheuttanut mitään huomattavaa eroa käytöksessä
- Jälkikäteen ajatellen, perä ei kertaakaan karannu luisuun, vaan auto oli tasapainoisempi kuin ikuna ennen. No, ehkä se johtu just tosta että veto heikkeni ääritilanteessa. Kierrosajat oli noin sekunnin huonompia kuin mitä olis pitäny olla.....
- Sääli kun ei satanu, olettaisin, että silloin tuota haittaa ei olisi ilmennyt koska auto ei olisi kallistellut niin paljon
ATB toimii kuin tässä topicissa on jo aiemmin kerrottu
- Veto ohjautuuu pitävämpään pyörään, eli ainakin mulla ei ilmennyt mimmostakaan puskemista, pikemminkin vedättäessä kääntyminen parantui
- Mutta kun sisempi pyörä nousi ilmaa tai melkein, niin veto ohjaantui sinne, tosin paljon pehmeämmin kuin avoimella perällä ajaessa.
- Eli siis em. tilanteessa sisempi pyörä pyörii joutavaa mutta tosiaankin vasta kun se on keventynyt lähes kokonaan, niin kauan kun siinä on edes jotain pitoa, niin veto on tukevammalle pyörälle
- Vedon vaihtelu ei aiheuttanut mitään huomattavaa eroa käytöksessä
- Jälkikäteen ajatellen, perä ei kertaakaan karannu luisuun, vaan auto oli tasapainoisempi kuin ikuna ennen. No, ehkä se johtu just tosta että veto heikkeni ääritilanteessa. Kierrosajat oli noin sekunnin huonompia kuin mitä olis pitäny olla.....
- Sääli kun ei satanu, olettaisin, että silloin tuota haittaa ei olisi ilmennyt koska auto ei olisi kallistellut niin paljon
-
- Ylläpitäjä
Onko sinulla kallistuksenvakaajaa takana?TAp kirjoitti:No niin, tulipa ajettua noin 50 kierrosta;
ATB toimii kuin tässä topicissa on jo aiemmin kerrottu
- Jälkikäteen ajatellen, perä ei kertaakaan karannu luisuun, vaan auto oli tasapainoisempi kuin ikuna ennen. No, ehkä se johtu just tosta että veto heikkeni ääritilanteessa. Kierrosajat oli noin sekunnin huonompia kuin mitä olis pitäny olla.....
- Sääli kun ei satanu, olettaisin, että silloin tuota haittaa ei olisi ilmennyt koska auto ei olisi kallistellut niin paljon
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Updeittiä edelliseen, SBFK:n ratapäivillä 24.9 oli taas levylukko kiinni, auto muuten samassa kunnossa kuin keväällä, ja kas kummaa, kierrosajat oli lähes 2 sek parempia kuin ATB:llä
Tämä levylukko oli säädetty noin 50-60 lbs/ft staattiselle momentille, eli ei puskenut.
Mutta tuli todistettua että eroa on lukoissa.
Toisaalta, väittäisin ihan ummikkona, että eilisessä sateessa Alastarolla olisi ATB ollut hyödylisempi ja edesauttanut kääntymistä.
Vaan eipä tullut kokeiltua..
Tämä levylukko oli säädetty noin 50-60 lbs/ft staattiselle momentille, eli ei puskenut.
Mutta tuli todistettua että eroa on lukoissa.

Toisaalta, väittäisin ihan ummikkona, että eilisessä sateessa Alastarolla olisi ATB ollut hyödylisempi ja edesauttanut kääntymistä.
Vaan eipä tullut kokeiltua..

-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Ja asiasta toiseen,
laittelin tässä tuohon ATB:hen katuvälitystä, vaan ei hammasvälys tuntunut onnistuvan kohdalleen, ja pikku mittausten jälkeen selvisi, että lautaspyörän kiinnityspinta heittää 0.10 mm, jote hammasvälyksen säätö toleranssin 0.04 mm sisään ei onnistu.
Lukosta saa sen pienemmän päätylevyn irti, kiinni 5:llä kuusiokololla, ja kun kääntelin sitä eri asentoon, niin heitto pieneni just tohon 0.04.ään.
Vaati siis pikku viritystä.
Onkos kellään muulla vastaavia kokemuksia, tai mitään ideaa miten vastinpinnan voisi sorvata suoraksi ?
laittelin tässä tuohon ATB:hen katuvälitystä, vaan ei hammasvälys tuntunut onnistuvan kohdalleen, ja pikku mittausten jälkeen selvisi, että lautaspyörän kiinnityspinta heittää 0.10 mm, jote hammasvälyksen säätö toleranssin 0.04 mm sisään ei onnistu.
Lukosta saa sen pienemmän päätylevyn irti, kiinni 5:llä kuusiokololla, ja kun kääntelin sitä eri asentoon, niin heitto pieneni just tohon 0.04.ään.
Vaati siis pikku viritystä.
Onkos kellään muulla vastaavia kokemuksia, tai mitään ideaa miten vastinpinnan voisi sorvata suoraksi ?
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio