Virittämistä D-O-H-C

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Toukokuu 10. 13:41:42 2005

Tuossa yhtä dokkilaista purkanut ja tutkinut. Helpommin tuosta nyt vaparina tehoa kaapii pienellä rahalla kun oharista. Imusarjan meinasin tehdä uusis ja samallahan siihen puhaltimen pulttaa kiinni :)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Toukokuu 11. 19:50:56 2005

Nyt olis oikein kunnolla miettimistä kaikille: Kyseessä mun sierra 4x4 dohc. Vika ei kulje eikä kiihdy kunnolla! Vrt kohtana isännän sierra 4x4 dohc.

Osat jotka olen vaihtanut uusiin/käytettyihin toimivasta pelistä lainattu: map-anturi, bensanlämpötila-anturi, kaasuläpänasennontunnistin, virranjakaja, pyörijä, puola, imuilmanlämpöanturi, lisäilmaventtiili.

Osat joita en ole vaihtanut: Sytytysboksi, kampiakselin asentotunnistin, ruiskun ohjainyksikkö, veden lämpötila-anturi

Katalysaattori vehkeestä on kyse. Meni jopa päästöistä läpi :shock:

Katsoin juuri onko jako kohdalla. ON! mutta pitää vielä varmistaa sillä olen katsonut sen kohdalleen hihnapyörään tehdyn oman merkin avulla joka saattaa olla sivussa :?

Katalysaattoria en ole koittanut vaihtaa toiseen...

Imuvaimennin ja vakiosuodatin on vaihtanut ennen kuin ongelmat alkoivat kartiosuodattimeen (pipercross)

Lambda toimii... Hieman vuotaa pakosarjan+kollektorin välistä, mutta se ei vaikuta paljon...

Aktiivihiilisuodattimen olen poistanut ja imusarjan reikä on tulpattu.

Ilmavuotopaikko en ole havainnut vielä missään. Liian tarkasti en ole tutkinutkaan...

Ongelmat alkoivat kansiremontin jälkeen. Otin toimivasta varaosa koneesesta kannen ja siirsin sen tuohon. Vanhassa nokat hieman
kuluneet ja kannentiiviste vuoti. Luulin että kansi oli kiero joten vaihdoin koko paketin.


Tämän hetkinen tilanne: Välillä kiihtyy surkeasti. Kulkee ehkä hyvänä päivänä 160-170. Ennen tasan 200km/h :(
Kiihtyvyys todella surkea. Huonona päivänä tuntuu ettei 120km/h ylity millään ja kiihtyvyys juuuuuu en koittais 1.0 fiestan kanssa :(

Siinäpä selvittämistä nyt hetkeksi

Olis kiva jos joku hyper asiantuntija pääsisi oikein paikalle tutkimaan, kun ei tästä tunnu mitään tulevan, mutta yritetään...

EDIT: Huohotus=letkut suoraan maahan joten ei ole tukossa

EDIT2:Kierroksia annettaessa pitää vähän ennen rajoittajaa (6500rpm) hyvin terävää imuääntä. Tuota ei mun mielestä ennen kuulunut eikä isännän dohci sellaista ääntä pidä :? Ei voi ymmärtää :x

EDIT3: Uusittu myös: Tulpat, johdot
Viimeksi muokannut Ares, To Toukokuu 12. 11:16:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 11. 20:09:20 2005

Ares, kokeiles nyt ilman kattia vaikka siinä hienolla sorataipaleella.. voipi olla tukossa.

pienikin pakoputkiston vuoto ennen lambdaa saa seokset perseelleen.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 11. 22:21:25 2005

Ares: kuulostaa tutulle.Mitenkas jos vetää muutama km lutu pohjassa ja käyt kurkkaamassa pakosarjaa--> hehkuuko lambdalle asti punaisena. Jos näin niin autossasi ei ole mitään vikaa,sanoo korjaamon koneet jos viet näytille.Omassa oli aikoinaan juuri noi viat eikä siihen 1/2vuoden aikana tullut selvyyttä.Lopulta AVK hoiti vian pois lunastuksen yhteydessä.
Itseltä mitättiin kaikki anturit,johdot, oli eri mapilla,kaasuläpän anturilla yms. mikään ei vaikuttanut kuitenkaan kulkuun/sarjan hehkumiseen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ke Toukokuu 11. 22:26:46 2005

Ja kato muutenkin ettei putki oo tukkeessa.

Omakohtainen kokemus kun ton oman dokkilaisen ostin reilu kolme vuotta sitten ni het kohta pit ihmetellä ku ei kule, ei ota kunnola kierroksia ja hyvinkin terävät imuäänet (muistaakseni), viimesestä pöntöstä, oli vakioputkisto, nii oli lähteny villat irti ja reijän tukkeena.

Tuon kun sai kuntoon nii suht sama uudestaan, takimmaisesta katista sisukset irti ja käänty kulmittain pontön sisässä ja ei mihikää.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Toukokuu 11. 22:29:57 2005

Mulla oli vm-98 escortissa 1.8 katti paskana ja se ei kulkenu kanssa mihinkään. Sen sisällä oli kennosto kääntynyt poikittain ja muodosti näin tulpan sinne. Sen rikki menon tosin kuuli jo pitkälle kun se alkoi pitämään kolisevaa ääntä...
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Toukokuu 11. 23:13:18 2005

Mulla oli putkisto paremmin virtaavaan vaihdettu ja katti heitetty tallin nurkkaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Toukokuu 12. 10:50:18 2005

Ares kirjoitti: Vika ei kulje eikä kiihdy kunnolla!
Mulla samaa vikaa. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi sekä pyörijä. Eikä ole ollut vikaa kuin kosteilla keleillä. Nyt vika on koko ajan. Kaasupolkimessa on kaksi asentoa pohjassa tai sentti siitä ylöspäin, muuten ei kulje mihinkään. Kuitenkin tyhjäkäynti on, tosin välillä se on tuolla 2500-3000 rpm... No jos on kosteutta niin poltan koko paskan, poistuu ainakin kosteus. Uusi putki on kyllä tallissa, että pitää ilmeisesti kokeilla sitä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Toukokuu 12. 11:13:16 2005

Itse rupeisin jo johtosarjaa mittailemaan sen jälkeen kun anturit oisi tarkastanut. Syttyennakko ja bensanpaineet on mitattu?

ZyaS
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja ZyaS » To Toukokuu 12. 12:13:16 2005

onko Doch:ssa kaasuläpänasento-anturi tai vastaava? voisi tossa DiiJayJay tapauksessa olla viallinen..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 12. 12:41:35 2005

Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Toukokuu 12. 17:31:58 2005

ZyaS kirjoitti:onko Doch:ssa kaasuläpänasento-anturi tai vastaava? voisi tossa DiiJayJay tapauksessa olla viallinen..
onhan siinä TPC.

Tuo vikamuistin lukeminen kyllä kannattaa, niinku SLEI kirjotti.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Toukokuu 12. 20:06:56 2005

SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
Stokkalla pistivät piuhan päähän ja ei vikaa,450mk ,kiitos.
Omasta mitattiin kaikki johdot,anturit mitä oli mahdollista, lisäksi vaihdettiin eri autosta osia minkään vaikuttamatta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 12. 20:09:56 2005

Aksu kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
Stokkalla pistivät piuhan päähän ja ei vikaa,450mk ,kiitos.
Omasta mitattiin kaikki johdot,anturit mitä oli mahdollista, lisäksi vaihdettiin eri autosta osia minkään vaikuttamatta.
Eikös EEC-IV:n pysty testaamaan itsekkin, valo vilkuttelee vikakoodeja?
Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » To Toukokuu 12. 20:11:04 2005

SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
Viime syksynä talvena oli häiriöitä sillon tällön ja paikallisella "karhikorjaamolla" vikakoodien luku 5e ja mappi osottautu syylliseks. Tosin oireet oli erilaisia ku edellämainitut.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Pe Toukokuu 13. 14:21:50 2005

Paikallisella wetterillä ei ole mitään testeriä, on kuulemma liian vanha -90 sierra.. Ja uus map olis heillä hieman yli 400 €... :roll:
SLEI kirjoitti: Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
Mistähän nuo vois kenties löytyä? Osaako joku sanoa?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Toukokuu 13. 14:41:32 2005

DiiJayJay kirjoitti:Paikallisella wetterillä ei ole mitään testeriä, on kuulemma liian vanha -90 sierra.. Ja uus map olis heillä hieman yli 400 €... :roll:
SLEI kirjoitti: Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
Mistähän nuo vois kenties löytyä? Osaako joku sanoa?
Hakukoneiden ihmeellinen maailma:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=for ... code&meta=
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » La Toukokuu 14. 10:34:23 2005

SLEI kirjoitti:
Hakukoneiden ihmeellinen maailma:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=for ... code&meta=
Kyllä se tiedetään, että sillä se löytyy, mutta kun ei oikein tienny millä sitä hakea. Mutta kiitos yritetään tuolla.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Toukokuu 17. 19:34:17 2005

No niin nyt sain taas romun kasaan...

Vaihdoin katin. Jees putki ainaki vuotaa enemmän vaan jostain...

Tarkistin jaon. Kohdallaan oli. VITUN VENAKOPPA ALKAS VUOTAMAAN IHAN SIKANA.

Kulkee entistä huonommin ja prötää oikein kunnolla joskus :(

DOHC KONEESTA ON SE HYÖTY ETTÄ SEN VOI NAKATA VAIKKA HYVÄKSI VERKON PAINOKSI :evil:

Mua ei tänään vituta mikään.... ei yhtään :shock:

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Toukokuu 17. 23:32:34 2005

Sain auton toimimaan. Olis heti pitäny uskoa upia... Siinä mapissahan se vika oli. :D

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Toukokuu 18. 15:53:49 2005

DiiJayJay kirjoitti:Sain auton toimimaan. Olis heti pitäny uskoa upia... Siinä mapissahan se vika oli. :D
99% dokkilaisista joita olen katsonut tehon puutteen takia, on ollut mappi paskana. Sen voi testata myös nykäisemällä sen irti...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 18. 17:02:19 2005

muokatkaa nyt jo herranjumala tuota alkuperäistä viestiä niin että lukee DOHC eikä DOCH... :evil:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Toukokuu 18. 18:18:15 2005

samiharju kirjoitti:muokatkaa nyt jo herranjumala tuota alkuperäistä viestiä niin että lukee DOHC eikä DOCH... :evil:
älä muuta sano :wink: :lol:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Toukokuu 18. 18:18:55 2005

samiharju kirjoitti:muokatkaa nyt jo herranjumala tuota alkuperäistä viestiä niin että lukee DOHC eikä DOCH... :evil:
:lol:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Toukokuu 19. 15:09:56 2005

Mitäs DOHC:n hydrauliset nostajat tykkäävät nokkien hionnasta eli onko niissä ulosjoustovaraa sen verran että toimivat vielä kun perusympyrää hiotaan? Suunnitelmissa vain noin 20 asteen aukiolon pidennyt vakio nostolla.

Ja toinen asia samaan jonoon toimiiko dokin tai yleensä auton tyhjäkäyntisäädin ns. väärinpäin asennettuna, olisi huomattavasti helpompi tulevaan imusarjaan kiinnittää se itse säädin suoraan imusarjaan ja siitä yhdellä putkella sitten läppien etupuolelle.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » To Toukokuu 19. 15:56:10 2005

[quote]onhan siinä TPC.[quote]

tps :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 19. 18:20:04 2005

Perkele kirjoitti:Mitäs DOHC:n hydrauliset nostajat tykkäävät nokkien hionnasta eli onko niissä ulosjoustovaraa sen verran että toimivat vielä kun perusympyrää hiotaan? Suunnitelmissa vain noin 20 asteen aukiolon pidennyt vakio nostolla.

Ja toinen asia samaan jonoon toimiiko dokin tai yleensä auton tyhjäkäyntisäädin ns. väärinpäin asennettuna, olisi huomattavasti helpompi tulevaan imusarjaan kiinnittää se itse säädin suoraan imusarjaan ja siitä yhdellä putkella sitten läppien etupuolelle.
Piperin nokat on ainakin hiottuja vakioista.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 22. 11:00:54 2005

mitämieltä dohc veiveistä, vaihtaakko turbokäyttöön vai hommata uudet ARP pultit(saakohan ei ole tullut vastaan) vai vetääkö vanhat vaan kiinni mäntien sorvauksen jälkeen? :roll:

eiku onhan ARP:llä RS2000 escorttiin pultit..
251-6201

kokeillaas vakio männillä mihin sorvataan vaan keskelle "palotila" pitänee ottaa kuvia kun saa männät sorvaamosta..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Toukokuu 25. 7:32:52 2005

no päätin että en pistä ARP pultteja kokeillaan eka vakioilla, mäntiin jäi ~6mm verran tavaraa + reunoilla enemmän koska männät on sillein cossumäntä tyylisesti sorvatut :roll: eli reunoilta tulee lohkon yli ja keskellä on 2.5mm kuoppa. jos jollain on ylimääräsenä käyttämätön RS2000 metallinen kannen tiiviste saa kaupata sitä :lol: ennenku kerkeen mennä ostamaan sellasen kaupasta samoin käyttämättömät kannenpultit kiinnostaa..

saa nähdä sitten onko 6mm liian vähän, eikö se pitäis käytännössä riittää kunhan vaan ei pääse vetää laihalle eikä nakuttamaan?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 25. 14:31:12 2005

Onko joku Marteliuksen pakosarjaa 4WD DOHCiin tunkenut, meneekö mitään(starttia tai ohjausakselia) purkamatta paikoilleen, alkavassa sateessa ainakin 1. erä hävittiin? Ohjausakseliin on pistetty joku pikku hitsi eli se ei ainakaan mulla helposti lähde pois.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ke Toukokuu 25. 14:59:17 2005

Ohjausnivelakselin joutuu irrottaan yläpäästä ja jarrupääsylinteri kannattaa irrottaa tehostimesta jotta sitä saa käännettyä vähän sivuun. Näillä ainakin omassa pujahtaa paikoilleen. Ahdas on tila nelivedossa, ottaa kiinni starttiin ilman muutoksia. Voi joutua vähän naputtelemaan sarjan putkea kasaan startin kohdalta tai hiomaan laippoja jotta saa koko sarjan parempaan asentoon.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Toukokuu 25. 16:39:05 2005

voi prkl kävin ostaa RS2000 escortin alkuperäisen kansipahvin(puhuttu että se olis metallinen monikerros tiiviste) no ei sitte ollu oli tavallinen massatiiviste ja motorcraftin tuote osanumero 6581669 tietääkö joku mikä on sen metallisen tiivisteen numero?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Toukokuu 25. 17:59:36 2005

tanari kirjoitti:voi prkl kävin ostaa RS2000 escortin alkuperäisen kansipahvin(puhuttu että se olis metallinen monikerros tiiviste) no ei sitte ollu oli tavallinen massatiiviste ja motorcraftin tuote osanumero 6581669 tietääkö joku mikä on sen metallisen tiivisteen numero?
Victor Reinzin Dokki-Sierran pahvi on kerrostiiviste, ei ainakaan ole sellainen perinteisen näköinen massatiiviste. Voin katsoa huomenna duunissa numberon...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 25. 20:05:50 2005

2. erä hävittiin kanssa irroitin ohjausakselin ja löysäsin jarrusylinteriä, mutta ei toi pakosarja mahdu tuolla olemaan, ottaa kiinni pahasti ohjausakseliin. Autossa taitaa olla Cossun tilttiratti ja ilmeisesti ohjausakseli on vähän eri kohdassa kuin DOHCissa yleensä?
Taitaa mennä peltisarjan rakenteluksi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Toukokuu 25. 20:20:45 2005

SLEI kirjoitti:2. erä hävittiin kanssa irroitin ohjausakselin ja löysäsin jarrusylinteriä, mutta ei toi pakosarja mahdu tuolla olemaan, ottaa kiinni pahasti ohjausakseliin. Autossa taitaa olla Cossun tilttiratti ja ilmeisesti ohjausakseli on vähän eri kohdassa kuin DOHCissa yleensä?
Taitaa mennä peltisarjan rakenteluksi.
Ohjausakselin paikka ei muutu vaikka olisi kuinka tilttiratti. 4x4 dohcissa ja cossussa rattiakselilta hammastangolle menevä akseli taaseen on sen verran iso että se saattaa helposti ottaa vastaan tuossa. Tavallisen dohcin akselilla saattaisi mennä paremmin...

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ke Toukokuu 25. 21:57:30 2005

Onpas outoa.. Mulla jää n.1 cm Marteliuksen sarjan ja ohjausakselin väliin, vaikka laippoja on hiottu. Ja on ihan nelikon akseli. Ahtaanpaa on startin kanssa, ei jää kun muutama milli väliin..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 25. 22:23:01 2005

Kolmikulmaiselta putkelta lähtevä akseli on n. 20mm paksu ja siinä on vielä joku paksunnosklunssi, johon putki tulee kiinni eikä se kiristin kulmaputkeen taida mennä edes kiinni pakosarja paikallaan.
Lambdan paikka on kanssa aika huono tossa putkessa, eihän kaasut tule oikeastaan kuin yhdestä pytystä. Ei siihen toiseen kollektoriin saa lambdaa sellaiseen asentoon, että se varmasti säilyisi ehjänä, eikä WB-anturia viitsisi allekkaan laittaa, kun tämä kärry on lähinnä talviautona.
Pitäisi vääntää tai väännättää sellainen putki jossa röörit lähtee ylös ja eteenpäin, niin saisi pitemmät putket tai kollektorit konehuoneeseen, keraamia vielä pintaan ja sisuksiin niin ei ympäristö turhaan kärvenny.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Toukokuu 31. 20:58:18 2005

Onkos kuka tuota dokin vauhtipyörää keventäny ja onkos mitä hyötyä/haittaa muuten vakiokoneessa, kun tuo on semmonen kuminauhakone noiden kierrosten suhteen? Olis vaan kone irrallaan öljypohjan vaihdon takia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Toukokuu 31. 21:44:41 2005

dexta kirjoitti:Onkos kuka tuota dokin vauhtipyörää keventäny ja onkos mitä hyötyä/haittaa muuten vakiokoneessa, kun tuo on semmonen kuminauhakone noiden kierrosten suhteen? Olis vaan kone irrallaan öljypohjan vaihdon takia
Ohc vakio vauhtipyörä ja sitten se kytkinvivun tappi vain teettää uusi!(tai sitten laittaa heti paremman laatikonkin eli t9:sin ;)) dohc vauhtipyörästä on niin hankala ottaa paljon tavaraa pois...
ohc vauhtipyörän paino taitaa olla alle puolet dohc vauhtpyörästä :D

masi
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Lokakuu 29. 18:18:00 2003
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja masi » Pe Kesäkuu 3. 1:46:43 2005

mitenkäs tollanen virittäminen vaikuttaa noihin päästöihin?
Ford Sierra 2.0i DOHC -90
ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla...vaan tuurilla!

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ti Kesäkuu 14. 20:51:05 2005

Mihin asti nuo alkuperäiset hydrauliset nostimet riittää, eli paljonko voi pienentää nokkien perusympyrää? Siis ilman muutoksia kanteen tai venttiileihin. Tarkotus ois hiotuttaa noista alkuperäisistä hieman "paremmat". Varmaan päästöjen kanssakin tulee ongelmia jossain vaiheessa. Kokemuksia!? Minkälaisia asteita/nostoja ootte käyttäneet?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 15. 6:53:06 2005

mjh kirjoitti:Mihin asti nuo alkuperäiset hydrauliset nostimet riittää, eli paljonko voi pienentää nokkien perusympyrää? Siis ilman muutoksia kanteen tai venttiileihin. Tarkotus ois hiotuttaa noista alkuperäisistä hieman "paremmat". Varmaan päästöjen kanssakin tulee ongelmia jossain vaiheessa. Kokemuksia!? Minkälaisia asteita/nostoja ootte käyttäneet?
Minä en ainakkaan ole löytänyt muita nokkia(viri) DOHCiin kuin Piperin ja ne on hiottu vakioista, Piperin sivuilta löytyy maksimi nostot ja asteet.
Piper on sen verran vanha nokkapaja, että ovat varmaan osanneet ottaa "löysät" pois tosta kannesta ja nokkakoneistosta.
Noi pari Piperin settiä on aika lieviä ei ne taida päästöjä kovinkaan radikaalista hetkauttaa?
Kun ehtisi/jaksaisi pitäisi laittaa nokat paikoilleen, mutta olisi ollut kiva tietää mitä aiemmat työt on koneessa saanut aikaan.
Ei kellään tässä "kulmilla" g-mittaria olisi, kun tehoa on vähän ja 4x4 ei pitäisi olla kovin vaikeata ajaa samanlaisia vetoja?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Kesäkuu 15. 10:24:17 2005


mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Su Kesäkuu 26. 21:34:50 2005

Nyt ois dokissa nokat paikollaan. Hiotut piperin miedompien arvojen mukaan. Nostot 11,5 imu ja 11,2 pako. Asteet 260 imu ja 257 pako. Ongelmana on tyhjäkäynti. Käy todella vaikeasti ja rikkaalla, seosmittari näyttää tyhjäkäynnilla koko ajan rikasta eikä sahaa niinkuin normaalisti. Sama kylmänä ja kuumana. Ennen nokkien vaihtoa toimi moitteetta. Nykii myöskin ajossa pienillä kierroksilla ja vääntö olematonta. Kierroksilla vetää suht hyvin.
Mikä mahtaa olla vikana?? Voiko jokin nostin jumittaa ja venttiili kantaa?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Kesäkuu 27. 0:39:01 2005

Ajoituksiin ei ilmeisesti ole koskettu? Ilman kunnollista ajoitusta toimii varmasti huonosti.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ma Kesäkuu 27. 14:48:49 2005

Huonohan tuossa on vähä noita nokkia ajoitella. Hampaan välikin taitaa olla jo aika monta astetta. Eihän noissa oo edes paljoa vakiota enemmän asteita n. 10. Eikai tuo ruisku voi olla noin herkkä.. Tulpatkin oli mustia kaikki kun tarkistin. Onneksi ei oo kattia paikoillaan, ei varmaan oikein tykkäis. Vääntöä ei oo alle 2500rpm oikeastaan ollenkaan..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 27. 14:53:14 2005

mjh kirjoitti:Huonohan tuossa on vähä noita nokkia ajoitella. Hampaan välikin taitaa olla jo aika monta astetta. Eihän noissa oo edes paljoa vakiota enemmän asteita n. 10. Eikai tuo ruisku voi olla noin herkkä.. Tulpatkin oli mustia kaikki kun tarkistin. Onneksi ei oo kattia paikoillaan, ei varmaan oikein tykkäis. Vääntöä ei oo alle 2500rpm oikeastaan ollenkaan..
Ei sitä oikeen voi ajatella että "asteita on vaan 10 vakiota enemmän". Jos overlappia on tullut lisää reippaasti käy helvetin paksulla tyhjää. Pakonokka myöhäsellä tekee taas sen että ei oo alavetoja, mutta kiertää vaikka miten ylös. Kyllä se nokan ajoittaminen on hyvin olennainen juttu, muuten ei saa toimivaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ma Kesäkuu 27. 15:11:21 2005

Minkälaista suuntaa kannattas alkaa kokeileen tuossa ajoituksessa? overlappihan pienenis toista kääntämällä mutta kumpaa pakoa aikasemmalle vai imua myöhäsemmälle?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Kesäkuu 27. 15:41:03 2005

mjh kirjoitti:Minkälaista suuntaa kannattas alkaa kokeileen tuossa ajoituksessa? overlappihan pienenis toista kääntämällä mutta kumpaa pakoa aikasemmalle vai imua myöhäsemmälle?
Lähtisin koittamaan pakoa aikasemmalle koska tuntuu juuri että sulta puuttuu alaväännöt ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Kesäkuu 27. 15:53:26 2005

Minusta noi Piperin nokat tulee samoihin ajoituksiin kuin vakiot eli säädettävät nokkapyörät ei olisi välttämättömät.
RS2000:n taitaa saada säädettävät rattaat ja ne pitäisi mennä sitten DOHCiinkin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin