
Virittämistä D-O-H-C
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Nyt olis oikein kunnolla miettimistä kaikille: Kyseessä mun sierra 4x4 dohc. Vika ei kulje eikä kiihdy kunnolla! Vrt kohtana isännän sierra 4x4 dohc.
Osat jotka olen vaihtanut uusiin/käytettyihin toimivasta pelistä lainattu: map-anturi, bensanlämpötila-anturi, kaasuläpänasennontunnistin, virranjakaja, pyörijä, puola, imuilmanlämpöanturi, lisäilmaventtiili.
Osat joita en ole vaihtanut: Sytytysboksi, kampiakselin asentotunnistin, ruiskun ohjainyksikkö, veden lämpötila-anturi
Katalysaattori vehkeestä on kyse. Meni jopa päästöistä läpi
Katsoin juuri onko jako kohdalla. ON! mutta pitää vielä varmistaa sillä olen katsonut sen kohdalleen hihnapyörään tehdyn oman merkin avulla joka saattaa olla sivussa
Katalysaattoria en ole koittanut vaihtaa toiseen...
Imuvaimennin ja vakiosuodatin on vaihtanut ennen kuin ongelmat alkoivat kartiosuodattimeen (pipercross)
Lambda toimii... Hieman vuotaa pakosarjan+kollektorin välistä, mutta se ei vaikuta paljon...
Aktiivihiilisuodattimen olen poistanut ja imusarjan reikä on tulpattu.
Ilmavuotopaikko en ole havainnut vielä missään. Liian tarkasti en ole tutkinutkaan...
Ongelmat alkoivat kansiremontin jälkeen. Otin toimivasta varaosa koneesesta kannen ja siirsin sen tuohon. Vanhassa nokat hieman
kuluneet ja kannentiiviste vuoti. Luulin että kansi oli kiero joten vaihdoin koko paketin.
Tämän hetkinen tilanne: Välillä kiihtyy surkeasti. Kulkee ehkä hyvänä päivänä 160-170. Ennen tasan 200km/h
Kiihtyvyys todella surkea. Huonona päivänä tuntuu ettei 120km/h ylity millään ja kiihtyvyys juuuuuu en koittais 1.0 fiestan kanssa
Siinäpä selvittämistä nyt hetkeksi
Olis kiva jos joku hyper asiantuntija pääsisi oikein paikalle tutkimaan, kun ei tästä tunnu mitään tulevan, mutta yritetään...
EDIT: Huohotus=letkut suoraan maahan joten ei ole tukossa
EDIT2:Kierroksia annettaessa pitää vähän ennen rajoittajaa (6500rpm) hyvin terävää imuääntä. Tuota ei mun mielestä ennen kuulunut eikä isännän dohci sellaista ääntä pidä
Ei voi ymmärtää 
EDIT3: Uusittu myös: Tulpat, johdot
Osat jotka olen vaihtanut uusiin/käytettyihin toimivasta pelistä lainattu: map-anturi, bensanlämpötila-anturi, kaasuläpänasennontunnistin, virranjakaja, pyörijä, puola, imuilmanlämpöanturi, lisäilmaventtiili.
Osat joita en ole vaihtanut: Sytytysboksi, kampiakselin asentotunnistin, ruiskun ohjainyksikkö, veden lämpötila-anturi
Katalysaattori vehkeestä on kyse. Meni jopa päästöistä läpi

Katsoin juuri onko jako kohdalla. ON! mutta pitää vielä varmistaa sillä olen katsonut sen kohdalleen hihnapyörään tehdyn oman merkin avulla joka saattaa olla sivussa

Katalysaattoria en ole koittanut vaihtaa toiseen...
Imuvaimennin ja vakiosuodatin on vaihtanut ennen kuin ongelmat alkoivat kartiosuodattimeen (pipercross)
Lambda toimii... Hieman vuotaa pakosarjan+kollektorin välistä, mutta se ei vaikuta paljon...
Aktiivihiilisuodattimen olen poistanut ja imusarjan reikä on tulpattu.
Ilmavuotopaikko en ole havainnut vielä missään. Liian tarkasti en ole tutkinutkaan...
Ongelmat alkoivat kansiremontin jälkeen. Otin toimivasta varaosa koneesesta kannen ja siirsin sen tuohon. Vanhassa nokat hieman
kuluneet ja kannentiiviste vuoti. Luulin että kansi oli kiero joten vaihdoin koko paketin.
Tämän hetkinen tilanne: Välillä kiihtyy surkeasti. Kulkee ehkä hyvänä päivänä 160-170. Ennen tasan 200km/h

Kiihtyvyys todella surkea. Huonona päivänä tuntuu ettei 120km/h ylity millään ja kiihtyvyys juuuuuu en koittais 1.0 fiestan kanssa

Siinäpä selvittämistä nyt hetkeksi
Olis kiva jos joku hyper asiantuntija pääsisi oikein paikalle tutkimaan, kun ei tästä tunnu mitään tulevan, mutta yritetään...
EDIT: Huohotus=letkut suoraan maahan joten ei ole tukossa
EDIT2:Kierroksia annettaessa pitää vähän ennen rajoittajaa (6500rpm) hyvin terävää imuääntä. Tuota ei mun mielestä ennen kuulunut eikä isännän dohci sellaista ääntä pidä


EDIT3: Uusittu myös: Tulpat, johdot
Viimeksi muokannut Ares, To Toukokuu 12. 11:16:35 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ares: kuulostaa tutulle.Mitenkas jos vetää muutama km lutu pohjassa ja käyt kurkkaamassa pakosarjaa--> hehkuuko lambdalle asti punaisena. Jos näin niin autossasi ei ole mitään vikaa,sanoo korjaamon koneet jos viet näytille.Omassa oli aikoinaan juuri noi viat eikä siihen 1/2vuoden aikana tullut selvyyttä.Lopulta AVK hoiti vian pois lunastuksen yhteydessä.
Itseltä mitättiin kaikki anturit,johdot, oli eri mapilla,kaasuläpän anturilla yms. mikään ei vaikuttanut kuitenkaan kulkuun/sarjan hehkumiseen.
Itseltä mitättiin kaikki anturit,johdot, oli eri mapilla,kaasuläpän anturilla yms. mikään ei vaikuttanut kuitenkaan kulkuun/sarjan hehkumiseen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Ja kato muutenkin ettei putki oo tukkeessa.
Omakohtainen kokemus kun ton oman dokkilaisen ostin reilu kolme vuotta sitten ni het kohta pit ihmetellä ku ei kule, ei ota kunnola kierroksia ja hyvinkin terävät imuäänet (muistaakseni), viimesestä pöntöstä, oli vakioputkisto, nii oli lähteny villat irti ja reijän tukkeena.
Tuon kun sai kuntoon nii suht sama uudestaan, takimmaisesta katista sisukset irti ja käänty kulmittain pontön sisässä ja ei mihikää.
Omakohtainen kokemus kun ton oman dokkilaisen ostin reilu kolme vuotta sitten ni het kohta pit ihmetellä ku ei kule, ei ota kunnola kierroksia ja hyvinkin terävät imuäänet (muistaakseni), viimesestä pöntöstä, oli vakioputkisto, nii oli lähteny villat irti ja reijän tukkeena.
Tuon kun sai kuntoon nii suht sama uudestaan, takimmaisesta katista sisukset irti ja käänty kulmittain pontön sisässä ja ei mihikää.
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Mulla samaa vikaa. Vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, puola, virranjakajan kansi sekä pyörijä. Eikä ole ollut vikaa kuin kosteilla keleillä. Nyt vika on koko ajan. Kaasupolkimessa on kaksi asentoa pohjassa tai sentti siitä ylöspäin, muuten ei kulje mihinkään. Kuitenkin tyhjäkäynti on, tosin välillä se on tuolla 2500-3000 rpm... No jos on kosteutta niin poltan koko paskan, poistuu ainakin kosteus. Uusi putki on kyllä tallissa, että pitää ilmeisesti kokeilla sitä.Ares kirjoitti: Vika ei kulje eikä kiihdy kunnolla!
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Stokkalla pistivät piuhan päähän ja ei vikaa,450mk ,kiitos.SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
Omasta mitattiin kaikki johdot,anturit mitä oli mahdollista, lisäksi vaihdettiin eri autosta osia minkään vaikuttamatta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös EEC-IV:n pysty testaamaan itsekkin, valo vilkuttelee vikakoodeja?Aksu kirjoitti:Stokkalla pistivät piuhan päähän ja ei vikaa,450mk ,kiitos.SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
Omasta mitattiin kaikki johdot,anturit mitä oli mahdollista, lisäksi vaihdettiin eri autosta osia minkään vaikuttamatta.
Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viime syksynä talvena oli häiriöitä sillon tällön ja paikallisella "karhikorjaamolla" vikakoodien luku 5e ja mappi osottautu syylliseks. Tosin oireet oli erilaisia ku edellämainitut.SLEI kirjoitti:Onko kukaan piiputtavan DOHCin omistaja diagnostiikkaportista testannut mikä compuutterin mielestä on vikana?
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Paikallisella wetterillä ei ole mitään testeriä, on kuulemma liian vanha -90 sierra.. Ja uus map olis heillä hieman yli 400 €...

Mistähän nuo vois kenties löytyä? Osaako joku sanoa?SLEI kirjoitti: Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Hakukoneiden ihmeellinen maailma:DiiJayJay kirjoitti:Paikallisella wetterillä ei ole mitään testeriä, on kuulemma liian vanha -90 sierra.. Ja uus map olis heillä hieman yli 400 €...
Mistähän nuo vois kenties löytyä? Osaako joku sanoa?SLEI kirjoitti: Netistä varmaan löytyy testausohjeet.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=for ... code&meta=
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Kyllä se tiedetään, että sillä se löytyy, mutta kun ei oikein tienny millä sitä hakea. Mutta kiitos yritetään tuolla.SLEI kirjoitti:
Hakukoneiden ihmeellinen maailma:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=for ... code&meta=
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
No niin nyt sain taas romun kasaan...
Vaihdoin katin. Jees putki ainaki vuotaa enemmän vaan jostain...
Tarkistin jaon. Kohdallaan oli. VITUN VENAKOPPA ALKAS VUOTAMAAN IHAN SIKANA.
Kulkee entistä huonommin ja prötää oikein kunnolla joskus
DOHC KONEESTA ON SE HYÖTY ETTÄ SEN VOI NAKATA VAIKKA HYVÄKSI VERKON PAINOKSI
Mua ei tänään vituta mikään.... ei yhtään
Vaihdoin katin. Jees putki ainaki vuotaa enemmän vaan jostain...
Tarkistin jaon. Kohdallaan oli. VITUN VENAKOPPA ALKAS VUOTAMAAN IHAN SIKANA.
Kulkee entistä huonommin ja prötää oikein kunnolla joskus

DOHC KONEESTA ON SE HYÖTY ETTÄ SEN VOI NAKATA VAIKKA HYVÄKSI VERKON PAINOKSI

Mua ei tänään vituta mikään.... ei yhtään

-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Sain auton toimimaan. Olis heti pitäny uskoa upia... Siinä mapissahan se vika oli. 

WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Mitäs DOHC:n hydrauliset nostajat tykkäävät nokkien hionnasta eli onko niissä ulosjoustovaraa sen verran että toimivat vielä kun perusympyrää hiotaan? Suunnitelmissa vain noin 20 asteen aukiolon pidennyt vakio nostolla.
Ja toinen asia samaan jonoon toimiiko dokin tai yleensä auton tyhjäkäyntisäädin ns. väärinpäin asennettuna, olisi huomattavasti helpompi tulevaan imusarjaan kiinnittää se itse säädin suoraan imusarjaan ja siitä yhdellä putkella sitten läppien etupuolelle.
Ja toinen asia samaan jonoon toimiiko dokin tai yleensä auton tyhjäkäyntisäädin ns. väärinpäin asennettuna, olisi huomattavasti helpompi tulevaan imusarjaan kiinnittää se itse säädin suoraan imusarjaan ja siitä yhdellä putkella sitten läppien etupuolelle.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Piperin nokat on ainakin hiottuja vakioista.Perkele kirjoitti:Mitäs DOHC:n hydrauliset nostajat tykkäävät nokkien hionnasta eli onko niissä ulosjoustovaraa sen verran että toimivat vielä kun perusympyrää hiotaan? Suunnitelmissa vain noin 20 asteen aukiolon pidennyt vakio nostolla.
Ja toinen asia samaan jonoon toimiiko dokin tai yleensä auton tyhjäkäyntisäädin ns. väärinpäin asennettuna, olisi huomattavasti helpompi tulevaan imusarjaan kiinnittää se itse säädin suoraan imusarjaan ja siitä yhdellä putkella sitten läppien etupuolelle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mitämieltä dohc veiveistä, vaihtaakko turbokäyttöön vai hommata uudet ARP pultit(saakohan ei ole tullut vastaan) vai vetääkö vanhat vaan kiinni mäntien sorvauksen jälkeen? 
eiku onhan ARP:llä RS2000 escorttiin pultit..
251-6201
kokeillaas vakio männillä mihin sorvataan vaan keskelle "palotila" pitänee ottaa kuvia kun saa männät sorvaamosta..

eiku onhan ARP:llä RS2000 escorttiin pultit..
251-6201
kokeillaas vakio männillä mihin sorvataan vaan keskelle "palotila" pitänee ottaa kuvia kun saa männät sorvaamosta..
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
no päätin että en pistä ARP pultteja kokeillaan eka vakioilla, mäntiin jäi ~6mm verran tavaraa + reunoilla enemmän koska männät on sillein cossumäntä tyylisesti sorvatut
eli reunoilta tulee lohkon yli ja keskellä on 2.5mm kuoppa. jos jollain on ylimääräsenä käyttämätön RS2000 metallinen kannen tiiviste saa kaupata sitä
ennenku kerkeen mennä ostamaan sellasen kaupasta samoin käyttämättömät kannenpultit kiinnostaa..
saa nähdä sitten onko 6mm liian vähän, eikö se pitäis käytännössä riittää kunhan vaan ei pääse vetää laihalle eikä nakuttamaan?


saa nähdä sitten onko 6mm liian vähän, eikö se pitäis käytännössä riittää kunhan vaan ei pääse vetää laihalle eikä nakuttamaan?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko joku Marteliuksen pakosarjaa 4WD DOHCiin tunkenut, meneekö mitään(starttia tai ohjausakselia) purkamatta paikoilleen, alkavassa sateessa ainakin 1. erä hävittiin? Ohjausakseliin on pistetty joku pikku hitsi eli se ei ainakaan mulla helposti lähde pois.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Ohjausnivelakselin joutuu irrottaan yläpäästä ja jarrupääsylinteri kannattaa irrottaa tehostimesta jotta sitä saa käännettyä vähän sivuun. Näillä ainakin omassa pujahtaa paikoilleen. Ahdas on tila nelivedossa, ottaa kiinni starttiin ilman muutoksia. Voi joutua vähän naputtelemaan sarjan putkea kasaan startin kohdalta tai hiomaan laippoja jotta saa koko sarjan parempaan asentoon.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Victor Reinzin Dokki-Sierran pahvi on kerrostiiviste, ei ainakaan ole sellainen perinteisen näköinen massatiiviste. Voin katsoa huomenna duunissa numberon...tanari kirjoitti:voi prkl kävin ostaa RS2000 escortin alkuperäisen kansipahvin(puhuttu että se olis metallinen monikerros tiiviste) no ei sitte ollu oli tavallinen massatiiviste ja motorcraftin tuote osanumero 6581669 tietääkö joku mikä on sen metallisen tiivisteen numero?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
2. erä hävittiin kanssa irroitin ohjausakselin ja löysäsin jarrusylinteriä, mutta ei toi pakosarja mahdu tuolla olemaan, ottaa kiinni pahasti ohjausakseliin. Autossa taitaa olla Cossun tilttiratti ja ilmeisesti ohjausakseli on vähän eri kohdassa kuin DOHCissa yleensä?
Taitaa mennä peltisarjan rakenteluksi.
Taitaa mennä peltisarjan rakenteluksi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ohjausakselin paikka ei muutu vaikka olisi kuinka tilttiratti. 4x4 dohcissa ja cossussa rattiakselilta hammastangolle menevä akseli taaseen on sen verran iso että se saattaa helposti ottaa vastaan tuossa. Tavallisen dohcin akselilla saattaisi mennä paremmin...SLEI kirjoitti:2. erä hävittiin kanssa irroitin ohjausakselin ja löysäsin jarrusylinteriä, mutta ei toi pakosarja mahdu tuolla olemaan, ottaa kiinni pahasti ohjausakseliin. Autossa taitaa olla Cossun tilttiratti ja ilmeisesti ohjausakseli on vähän eri kohdassa kuin DOHCissa yleensä?
Taitaa mennä peltisarjan rakenteluksi.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kolmikulmaiselta putkelta lähtevä akseli on n. 20mm paksu ja siinä on vielä joku paksunnosklunssi, johon putki tulee kiinni eikä se kiristin kulmaputkeen taida mennä edes kiinni pakosarja paikallaan.
Lambdan paikka on kanssa aika huono tossa putkessa, eihän kaasut tule oikeastaan kuin yhdestä pytystä. Ei siihen toiseen kollektoriin saa lambdaa sellaiseen asentoon, että se varmasti säilyisi ehjänä, eikä WB-anturia viitsisi allekkaan laittaa, kun tämä kärry on lähinnä talviautona.
Pitäisi vääntää tai väännättää sellainen putki jossa röörit lähtee ylös ja eteenpäin, niin saisi pitemmät putket tai kollektorit konehuoneeseen, keraamia vielä pintaan ja sisuksiin niin ei ympäristö turhaan kärvenny.
Lambdan paikka on kanssa aika huono tossa putkessa, eihän kaasut tule oikeastaan kuin yhdestä pytystä. Ei siihen toiseen kollektoriin saa lambdaa sellaiseen asentoon, että se varmasti säilyisi ehjänä, eikä WB-anturia viitsisi allekkaan laittaa, kun tämä kärry on lähinnä talviautona.
Pitäisi vääntää tai väännättää sellainen putki jossa röörit lähtee ylös ja eteenpäin, niin saisi pitemmät putket tai kollektorit konehuoneeseen, keraamia vielä pintaan ja sisuksiin niin ei ympäristö turhaan kärvenny.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ohc vakio vauhtipyörä ja sitten se kytkinvivun tappi vain teettää uusi!(tai sitten laittaa heti paremman laatikonkin eli t9:sindexta kirjoitti:Onkos kuka tuota dokin vauhtipyörää keventäny ja onkos mitä hyötyä/haittaa muuten vakiokoneessa, kun tuo on semmonen kuminauhakone noiden kierrosten suhteen? Olis vaan kone irrallaan öljypohjan vaihdon takia

ohc vauhtipyörän paino taitaa olla alle puolet dohc vauhtpyörästä

-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Mihin asti nuo alkuperäiset hydrauliset nostimet riittää, eli paljonko voi pienentää nokkien perusympyrää? Siis ilman muutoksia kanteen tai venttiileihin. Tarkotus ois hiotuttaa noista alkuperäisistä hieman "paremmat". Varmaan päästöjen kanssakin tulee ongelmia jossain vaiheessa. Kokemuksia!? Minkälaisia asteita/nostoja ootte käyttäneet?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minä en ainakkaan ole löytänyt muita nokkia(viri) DOHCiin kuin Piperin ja ne on hiottu vakioista, Piperin sivuilta löytyy maksimi nostot ja asteet.mjh kirjoitti:Mihin asti nuo alkuperäiset hydrauliset nostimet riittää, eli paljonko voi pienentää nokkien perusympyrää? Siis ilman muutoksia kanteen tai venttiileihin. Tarkotus ois hiotuttaa noista alkuperäisistä hieman "paremmat". Varmaan päästöjen kanssakin tulee ongelmia jossain vaiheessa. Kokemuksia!? Minkälaisia asteita/nostoja ootte käyttäneet?
Piper on sen verran vanha nokkapaja, että ovat varmaan osanneet ottaa "löysät" pois tosta kannesta ja nokkakoneistosta.
Noi pari Piperin settiä on aika lieviä ei ne taida päästöjä kovinkaan radikaalista hetkauttaa?
Kun ehtisi/jaksaisi pitäisi laittaa nokat paikoilleen, mutta olisi ollut kiva tietää mitä aiemmat työt on koneessa saanut aikaan.
Ei kellään tässä "kulmilla" g-mittaria olisi, kun tehoa on vähän ja 4x4 ei pitäisi olla kovin vaikeata ajaa samanlaisia vetoja?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Nyt ois dokissa nokat paikollaan. Hiotut piperin miedompien arvojen mukaan. Nostot 11,5 imu ja 11,2 pako. Asteet 260 imu ja 257 pako. Ongelmana on tyhjäkäynti. Käy todella vaikeasti ja rikkaalla, seosmittari näyttää tyhjäkäynnilla koko ajan rikasta eikä sahaa niinkuin normaalisti. Sama kylmänä ja kuumana. Ennen nokkien vaihtoa toimi moitteetta. Nykii myöskin ajossa pienillä kierroksilla ja vääntö olematonta. Kierroksilla vetää suht hyvin.
Mikä mahtaa olla vikana?? Voiko jokin nostin jumittaa ja venttiili kantaa?
Mikä mahtaa olla vikana?? Voiko jokin nostin jumittaa ja venttiili kantaa?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
- Paikkakunta: haapavesi/oulu
Huonohan tuossa on vähä noita nokkia ajoitella. Hampaan välikin taitaa olla jo aika monta astetta. Eihän noissa oo edes paljoa vakiota enemmän asteita n. 10. Eikai tuo ruisku voi olla noin herkkä.. Tulpatkin oli mustia kaikki kun tarkistin. Onneksi ei oo kattia paikoillaan, ei varmaan oikein tykkäis. Vääntöä ei oo alle 2500rpm oikeastaan ollenkaan..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ei sitä oikeen voi ajatella että "asteita on vaan 10 vakiota enemmän". Jos overlappia on tullut lisää reippaasti käy helvetin paksulla tyhjää. Pakonokka myöhäsellä tekee taas sen että ei oo alavetoja, mutta kiertää vaikka miten ylös. Kyllä se nokan ajoittaminen on hyvin olennainen juttu, muuten ei saa toimivaa.mjh kirjoitti:Huonohan tuossa on vähä noita nokkia ajoitella. Hampaan välikin taitaa olla jo aika monta astetta. Eihän noissa oo edes paljoa vakiota enemmän asteita n. 10. Eikai tuo ruisku voi olla noin herkkä.. Tulpatkin oli mustia kaikki kun tarkistin. Onneksi ei oo kattia paikoillaan, ei varmaan oikein tykkäis. Vääntöä ei oo alle 2500rpm oikeastaan ollenkaan..
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Lähtisin koittamaan pakoa aikasemmalle koska tuntuu juuri että sulta puuttuu alaväännöt ?mjh kirjoitti:Minkälaista suuntaa kannattas alkaa kokeileen tuossa ajoituksessa? overlappihan pienenis toista kääntämällä mutta kumpaa pakoa aikasemmalle vai imua myöhäsemmälle?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minusta noi Piperin nokat tulee samoihin ajoituksiin kuin vakiot eli säädettävät nokkapyörät ei olisi välttämättömät.
RS2000:n taitaa saada säädettävät rattaat ja ne pitäisi mennä sitten DOHCiinkin?
RS2000:n taitaa saada säädettävät rattaat ja ne pitäisi mennä sitten DOHCiinkin?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi