Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 13:49:58 2005
Niin, onko se suurennettu vaan poraamalla? Jos kerran Scorpion/RS2000 kansi sopii 8V DOHC koneeseen, niin eikö Scorpion 2,3 lohko menisi yhteen 8V DOHC-kannen kanssa? Silloin saisi aikaiseksi 2,3l 8V DOHC-Sierran?!

-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » La Toukokuu 21. 14:01:45 2005
Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 21. 14:47:17 2005
miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
-
MoloA
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja MoloA » La Toukokuu 21. 15:59:47 2005
prosenttien välttämiseksi?
#682
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 21. 16:38:21 2005
MoloA kirjoitti:prosenttien välttämiseksi?
taitaa olla aivan sama.. tuskin esim. dohc-sierra mikään harvinaisuus on eli ehkä saattaa löytää prosentittomankin aihion..
lisäksi ihan sama vaihtaako koko koneen, kannen vai alakerran, _lain_mukaan_ se on moottorinvaihto kuitenkin.
-
MoloA
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja MoloA » La Toukokuu 21. 16:45:43 2005
No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
#682
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 20:55:42 2005
samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?
-
DiiJayJay
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja DiiJayJay » La Toukokuu 21. 20:58:06 2005
Bootsi kirjoitti:Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » La Toukokuu 21. 20:58:18 2005
Bootsi kirjoitti:Niin..
ja TEKNIIKKA osiossa lisää...
... Tässä odotellaan korttia ja oikeuksia päästä siihen osioon.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 22. 11:40:15 2005
MoloA kirjoitti:No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
ja minä vastauksellani sitä, että kai sitä nyt moottorinvaihton 12% kehtaa ilmoittaa muuten prosenttivapaaseen autoon?
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » Su Toukokuu 22. 20:03:29 2005
samiharju kirjoitti:MoloA kirjoitti:No lähinnä hain tuolla alkuperäisellä vastauksellani sitä, että jos on dokkisierra jo valmiiksi, niin katsastusinssi ei tod.näk. huomaa sitä alakerranvaihtoa.
ja minä vastauksellani sitä, että kai sitä nyt moottorinvaihton 12% kehtaa ilmoittaa muuten prosenttivapaaseen autoon?
No autokaan ei kyllä ole ihan prosenttivapa (muistaakseni n.30%), mutta se ei ole päällimmäinen syy säilyttää alkuperäinen kansi. Lähinnä ajatuksena on ollut yksinkertaisempi ratkaisu ja myös taloudellinen puoli, jos saan hankittua kokonaisen 2,3 koneen, voisi luulla että siitä saisi kannen myytyä sopivaan hintaan.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Su Toukokuu 22. 20:13:50 2005
Meeme kirjoitti:samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?
Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Meeme
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 199
- Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Meeme » Su Toukokuu 22. 21:28:39 2005
MouTine kirjoitti:Meeme kirjoitti:samiharju kirjoitti:miks se 2.3-16v koneen alakerta pitäisi pilata 8v kannella?
Ymmärtääkseni RS2000/2,3 16V -kannen laittaminen vaatii imu- ja pakosarjan myötä myös jonkun verran sähkötilpehöörien vaihtoa joka taas tuottaa ylimääräistä päänvaivaa, mikäli ylipäätään saa toimimaan. Vai?
Kannattaa unohtaa ihan koko homma jos sähkötilpehöörit tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.
Kiitos vastauksestasi, mutta se ei ole vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Aion edelleen pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa.
