abs johto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Tinaa uusi jatko molemmista päistä vanhan jatkoksi ja tinauksien päälle hyvää kutistesukkaa.Liimasukka olisi hyvä niin ei pääse kosteutta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
helppo ohje on : ei voi jatkaa.
mutta
voi jatkaa mutta huomioi että se on suojattu kaapeli.
"ns. koakselikaapeli"
jos jatkat sitä niin korjauskohdassa pitää olla myös suoja maa ympärillä.
ja sitten kun antureita on 4 ja jos korjaat yhden niin on mahdollista että elektroniikka ei hyväksy sitä vastus "signaali "eroa joka saa olla siinä yhdessä korjatussa johdossa.
kokeilla voi aina, ei se riko autoa ,,,,ehkä.
mutta
voi jatkaa mutta huomioi että se on suojattu kaapeli.
"ns. koakselikaapeli"
jos jatkat sitä niin korjauskohdassa pitää olla myös suoja maa ympärillä.
ja sitten kun antureita on 4 ja jos korjaat yhden niin on mahdollista että elektroniikka ei hyväksy sitä vastus "signaali "eroa joka saa olla siinä yhdessä korjatussa johdossa.
kokeilla voi aina, ei se riko autoa ,,,,ehkä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
makeN kirjoitti:kyl voi jatkaa... ainakin me duunis jos anturi on rikki lyörään johto poikki ja uus anturi ihan normi kutiste abikoilla, ja sukka päälle.. Toki siitä saattaa tulla ongelmia et ottaa esim häiriötä ku ei oo suojattu, mut kyl niillä toimeen tulee.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
ei muuten takuulla pidä paikkaansa. alkuperäinen kaapeli on 100% varmuudella jokaisessa tapauksessa parempi, eikä jatkettu ole parempi tai edes yhtä hyvä millään keinolla jatkettuna.SLEI kirjoitti:ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Voimakasta tekstiä, sarjatuotanto autoissa ei varmasti käytetä parasta kaapelia tuollaisen signaalin siirtoon, eikä ne alkuperäiset johdotkaan mene liittimittä anturista boksiin, ei myöskään liittimet alkuperäisissä johdoissa edusta mitään ihmeellistä tekniikkaa.Hectori kirjoitti:ei muuten takuulla pidä paikkaansa. alkuperäinen kaapeli on 100% varmuudella jokaisessa tapauksessa parempi, eikä jatkettu ole parempi tai edes yhtä hyvä millään keinolla jatkettuna.SLEI kirjoitti:ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
Toki yhtenäinen johto on paras, enkä mielestäni väittänyt jatkosten signaalia vahvistavan, mutta ei siinä mitään merkittävää heikkenemistä kunnon liittimillä ja johdoilla tapahdu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
mikä lähestymis anturi??????-Terppa- kirjoitti:Lähestymisanturin tarkoitin sanoa..-Terppa- kirjoitti:Heeetkinenmitäs signaalia tuo ABS-anturi tuuppaa.. Tuli mieleen ettei sielä nyt mitenkään liikaa älyä voi olla, että tarviis koksun??
en ole insinööri kertomaan että tarvitaanko coaksiaali kaapelia mutta sellainen siellä vaan on.
siellä on tavallinen indictiivi anturi joka navassa
jos sitä pitää jatkaa niin kyllä bnc liitin on varmaan sellaien jolla sitä voisi yrittää.
Sittenhän korjauksen onnistuisen huomaa kun liukkaalla kesken jarrutuksen abs muuttuu kuolevaisten nurmaalijarruksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
mutta se ei ole yhtä hyvä, jos paskaan kaapeliin laitetaan lisää liitoksia.SLEI kirjoitti: Toki yhtenäinen johto on paras, enkä mielestäni väittänyt jatkosten signaalia vahvistavan, mutta ei siinä mitään merkittävää heikkenemistä kunnon liittimillä ja johdoilla tapahdu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kyllä ne yleensä toimii reluktanssianturein, ei induktiivisin...sierra friikki kirjoitti:mikä lähestymis anturi??????
en ole insinööri kertomaan että tarvitaanko coaksiaali kaapelia mutta sellainen siellä vaan on.
siellä on tavallinen indictiivi anturi joka navassa
jos sitä pitää jatkaa niin kyllä bnc liitin on varmaan sellaien jolla sitä voisi yrittää.
Sittenhän korjauksen onnistuisen huomaa kun liukkaalla kesken jarrutuksen abs muuttuu kuolevaisten nurmaalijarruksi
EDIT: ja kaikki reluktanssiantureita tutkineet, tietävät miten vaativa kaapeli tarvitaan signaalinsiirtoon...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line