abs johto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

abs johto

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Toukokuu 31. 21:05:50 2005

Eli abs anturin johto poikki ja pitäisi pidentää.
Miten olis järkevä toteuttaa?

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Toukokuu 31. 21:27:10 2005

Tinaa uusi jatko molemmista päistä vanhan jatkoksi ja tinauksien päälle hyvää kutistesukkaa.Liimasukka olisi hyvä niin ei pääse kosteutta
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 31. 21:36:11 2005

helppo ohje on : ei voi jatkaa.
mutta

voi jatkaa mutta huomioi että se on suojattu kaapeli.
"ns. koakselikaapeli"

jos jatkat sitä niin korjauskohdassa pitää olla myös suoja maa ympärillä.
ja sitten kun antureita on 4 ja jos korjaat yhden niin on mahdollista että elektroniikka ei hyväksy sitä vastus "signaali "eroa joka saa olla siinä yhdessä korjatussa johdossa.
kokeilla voi aina, ei se riko autoa ,,,,ehkä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Ti Toukokuu 31. 22:31:44 2005

kyl voi jatkaa... ainakin me duunis jos anturi on rikki lyörään johto poikki ja uus anturi ihan normi kutiste abikoilla, ja sukka päälle.. Toki siitä saattaa tulla ongelmia et ottaa esim häiriötä ku ei oo suojattu, mut kyl niillä toimeen tulee.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 31. 23:16:52 2005

makeN kirjoitti:kyl voi jatkaa... ainakin me duunis jos anturi on rikki lyörään johto poikki ja uus anturi ihan normi kutiste abikoilla, ja sukka päälle.. Toki siitä saattaa tulla ongelmia et ottaa esim häiriötä ku ei oo suojattu, mut kyl niillä toimeen tulee.
:shock: ettehän te tee asiakkaitten autoihin tollain, ettehän?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 1. 0:46:37 2005

:shock: ymmärrättekö että kyse on jarru järjestelmistä?????
eiköhän ole parasta toimia valmistajan ohjeiden mukaan jos ei tiedä mitä tekee.
tässä on yksi syy miksi itse huollan/korjaan autoni
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 1. 9:40:43 2005

ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Kesäkuu 1. 21:19:22 2005

SLEI kirjoitti:ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
ei muuten takuulla pidä paikkaansa. alkuperäinen kaapeli on 100% varmuudella jokaisessa tapauksessa parempi, eikä jatkettu ole parempi tai edes yhtä hyvä millään keinolla jatkettuna.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Ke Kesäkuu 1. 21:43:54 2005

No sanotaan nyt viel et ei olla kaupallinen korjaamo... Ja sit se vielä että siellä on liitoksia jo alkuperäisenä ja ei ola suojattuja ne liitokset.. ja takuulla uus on uus.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Kesäkuu 2. 1:46:07 2005

Heeetkinen :) mitäs signaalia tuo ABS-anturi tuuppaa.. Tuli mieleen ettei sielä nyt mitenkään liikaa älyä voi olla, että tarviis koksun??
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Kesäkuu 2. 1:47:47 2005

-Terppa- kirjoitti:Heeetkinen :) mitäs signaalia tuo ABS-anturi tuuppaa.. Tuli mieleen ettei sielä nyt mitenkään liikaa älyä voi olla, että tarviis koksun??
Lähestymisanturin tarkoitin sanoa..
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Kesäkuu 2. 4:14:14 2005

Hectori kirjoitti:
SLEI kirjoitti:ABS-anturia pystyy varmaan aika tuskattomasti jatkamaan koaksiaalikaapeliin tarkoitetuilla BNC-liittimillä ja kun ei osta kaikista halvinta niin varmasti toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen.
ei muuten takuulla pidä paikkaansa. alkuperäinen kaapeli on 100% varmuudella jokaisessa tapauksessa parempi, eikä jatkettu ole parempi tai edes yhtä hyvä millään keinolla jatkettuna.
Voimakasta tekstiä, sarjatuotanto autoissa ei varmasti käytetä parasta kaapelia tuollaisen signaalin siirtoon, eikä ne alkuperäiset johdotkaan mene liittimittä anturista boksiin, ei myöskään liittimet alkuperäisissä johdoissa edusta mitään ihmeellistä tekniikkaa.
Toki yhtenäinen johto on paras, enkä mielestäni väittänyt jatkosten signaalia vahvistavan, mutta ei siinä mitään merkittävää heikkenemistä kunnon liittimillä ja johdoilla tapahdu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 2. 8:12:37 2005

-Terppa- kirjoitti:
-Terppa- kirjoitti:Heeetkinen :) mitäs signaalia tuo ABS-anturi tuuppaa.. Tuli mieleen ettei sielä nyt mitenkään liikaa älyä voi olla, että tarviis koksun??
Lähestymisanturin tarkoitin sanoa..
mikä lähestymis anturi??????
en ole insinööri kertomaan että tarvitaanko coaksiaali kaapelia mutta sellainen siellä vaan on.
siellä on tavallinen indictiivi anturi joka navassa
jos sitä pitää jatkaa niin kyllä bnc liitin on varmaan sellaien jolla sitä voisi yrittää.
Sittenhän korjauksen onnistuisen huomaa kun liukkaalla kesken jarrutuksen abs muuttuu kuolevaisten nurmaalijarruksi
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Kesäkuu 2. 22:20:42 2005

SLEI kirjoitti: Toki yhtenäinen johto on paras, enkä mielestäni väittänyt jatkosten signaalia vahvistavan, mutta ei siinä mitään merkittävää heikkenemistä kunnon liittimillä ja johdoilla tapahdu.
mutta se ei ole yhtä hyvä, jos paskaan kaapeliin laitetaan lisää liitoksia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Kesäkuu 3. 12:52:17 2005

sierra friikki kirjoitti:mikä lähestymis anturi??????
en ole insinööri kertomaan että tarvitaanko coaksiaali kaapelia mutta sellainen siellä vaan on.

siellä on tavallinen indictiivi anturi joka navassa
jos sitä pitää jatkaa niin kyllä bnc liitin on varmaan sellaien jolla sitä voisi yrittää.
Sittenhän korjauksen onnistuisen huomaa kun liukkaalla kesken jarrutuksen abs muuttuu kuolevaisten nurmaalijarruksi
Kyllä ne yleensä toimii reluktanssianturein, ei induktiivisin...

EDIT: ja kaikki reluktanssiantureita tutkineet, tietävät miten vaativa kaapeli tarvitaan signaalinsiirtoon...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin