sierran alusta,ongelmana korkeus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
sierran alusta,ongelmana korkeus?
Elikkä tuli tuossa pari v-loppua sitten vaihettua sierraan Cobran alustasarja (-40mm) ja huomasin seuraavan homman, keula tippui ihan sopivasti mutta perä jäi älyttömän korkeeksi ja nyt aattelin kysyä vähän neuvoja mistä tämmönen vois johtua. Lisätään vielä semmonen homma että keula on aika lepsu ja perä taas tosi jämäkkä..??
Tossa on yks kuva autosta tällä hetkellä,kuva ei kerro ihan koko totuutta mutta on ainakin suuntaa antava.. --> KUVA
EDIT: Sarja on tarkoitettu sedan sierraan, tarkistin koodit ja ne täsmää.
Tossa on yks kuva autosta tällä hetkellä,kuva ei kerro ihan koko totuutta mutta on ainakin suuntaa antava.. --> KUVA
EDIT: Sarja on tarkoitettu sedan sierraan, tarkistin koodit ja ne täsmää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mun käsitys alustasarjasta on se et siihen kuuluu iskarit ja jouset,eli tohon vaihdettiin Cobran iskarit ja jouset..markosas kirjoitti:Ei noista alustasarjoista voi olla ikinä varma kuinkapaljon auto laskee itse laitoin weitecin jouset keula laski 40mm ja perä 20mm.jos keula jäi löysäks niin kannattaa vaihtaa iskarit ja muutenkin suositellaan iskareiden vaihtoa 40mm madalluksissa.
Ota takajousista rälläkällä kierros pois
EDIT: eikä mitään rälläkkä hommia..ja noi jouset on tarkoitettu sedaniin! (tämä siksi koska joku tulee kuitenki ehdottamaan sitä että ettei siellä vaan olis 3d:n takajouset..)
Viimeksi muokannut Hesus, Ma Maaliskuu 21. 9:33:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Haista ny...lappis kirjoitti:Hieno maastoautoOlisit laittanut ne spaxit niin kuin ensin meinasit...

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
itse asiassa perä on korkeempi ku orkkis..Laze kirjoitti:Toihan nous melkee korkeemmalle kuin alkuperäsillä..![]()
Toi ois ymmärrettävää, jos FK:n jouset olisit laittanut.
Mutta Terollahan meni Civicistä tietääkseni ihan hyvin kenttään. Cobrat silläkin.. Mutta sehän on ihan eri juttu..


EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jos ei sitten kun jouset hieman painuvat kasaan tule liian matala.Jaakkoki kirjoitti:jos tuo cobran sarja on ns. säädettävää mallia, eli säädät rälläkällä loput
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
valitan valitan..Ares kirjoitti:Mitä perkelettä sä valitat?Totahan mäki oon hakenut omaan
mutta ku ei ihan onnistunut keula tippu varmaa 60mm
![]()
Tietysti jos keula on löysä niin sitten vituttaa, mut kallistelut kuriin 28mm vakaajalla, mutta täähän on niitä LOOK juttuja eikä ajettavuus juttuja


EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
joo mut rälläkkä ei oo mikään hirveen hyvä vaihtoehto..Alustalla on ajettu nyt n. 1800km ja perä ei oo tippunu ollenkaan joten jotaan feelua siinä on..siipicossu kirjoitti:Jos ei sitten kun jouset hieman painuvat kasaan tule liian matala.Jaakkoki kirjoitti:jos tuo cobran sarja on ns. säädettävää mallia, eli säädät rälläkällä loput


EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
No toi sun alusta ei mun ongelmaa ratkaise kun kaikki ohc alustat on liian löysiä dohc koneelle eteen
Takana on asiat hyvin! Pakettiauton takajouset, rälläkällä lyhennetty vakio jousen mitasta -40mm ja perä suunnilleen vakio korkeudella ja mukavan jäykkä
Eteen ON TEHTÄVÄ tämä: Iskarit(uudet sachsin kaasut) irti ja sorvaukseen 40mm pois ja kierrettä lisää ja sitten vaan holkeilla säätää korkeuden. Jousiksi tulee vanhat vakio takajouset. Niillä saa aika jäykäksi
, mutta "hieman"
liian korkeaksi ilman tuota iskarin sorvausta 
EDIT: Näätte sitten toivottavasti ahvenistolla

Takana on asiat hyvin! Pakettiauton takajouset, rälläkällä lyhennetty vakio jousen mitasta -40mm ja perä suunnilleen vakio korkeudella ja mukavan jäykkä

Eteen ON TEHTÄVÄ tämä: Iskarit(uudet sachsin kaasut) irti ja sorvaukseen 40mm pois ja kierrettä lisää ja sitten vaan holkeilla säätää korkeuden. Jousiksi tulee vanhat vakio takajouset. Niillä saa aika jäykäksi



EDIT: Näätte sitten toivottavasti ahvenistolla

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ettei vaan olisi takajouset tarkoitettu raskaampaan sedaniin...jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
Niin joo muuten.... Ootko kattonut onko takapuskurissa vielä uretaanit sisällä?
Aattelin vaan että jos ne on revitty pois niin perä on helvetin kevyt ja ei laske välttämättä madallusjousilla

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
on uretaanit sisällä..näin sanoo cobran luettelo niistä jousista..Ares kirjoitti:Ettei vaan olisi takajouset tarkoitettu raskaampaan sedaniin...jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
Niin joo muuten.... Ootko kattonut onko takapuskurissa vielä uretaanit sisällä?
Aattelin vaan että jos ne on revitty pois niin perä on helvetin kevyt ja ei laske välttämättä madallusjousilla
FORD SIERRA SEDAN 1,6/1,8/2,0/2,3 (VA CONIC), GBG, 1987-, -40MM, TüV,Sn: 2815
joten ei oo niistä jousistakaan kiinni..ja romuu on kontissa aika paljon joten se ei siitäkään johdu,mainittakoon että siellä on tällä hetkellä xr4i:n täydelliset takajarrut yms..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään 

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..jesus48 kirjoitti:en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu..sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan..sierra4x4tbo kirjoitti:No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..jesus48 kirjoitti:en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu..sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Hanki painavampia emäntiäjesus48 kirjoitti:oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan..sierra4x4tbo kirjoitti:No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..jesus48 kirjoitti: en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
ja on ehkä hieman halvempi vaihtoehtosierra4x4tbo kirjoitti:No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..jesus48 kirjoitti:en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu..sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään

-
- Ylläpitäjä
paitsi että paino vaikuttaa enemmän akselin takana perän tippuvuuteen.jesus48 kirjoitti:oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan..sierra4x4tbo kirjoitti:No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..jesus48 kirjoitti: en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu..
rälläkkää vaan jos oot vaihtamassa parempaa alustaa lähiaikoina ja jos kerran haluat perän matalalle. ei se niitä totaalisesti pilaa ku tietää että kummasta päästä sahataan

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Spax,H&R ja pari muuta jousisarjaa kokeilleena sanon että on se hauska laji. Koskaan ei löytynyt sopivaa madallusta, ajotuntumasta puhumattakaan.jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.


-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Oliskos hyvä idea, jos jengi laittais omista autoistaan sivukuvia, mitkä on madallettu ja alustasarjan merkki sekä malli / iskunvaimentimet?
Tällöin saataisiin aika nopsaan kerättyä sitä tietoa, että mikä oikeesti madaltaa sopivasti ja oikein, kun tuntuu olevan aika kysytty aihe varsinkin näin kevään alla sekä ettei kaikille tule niitä pettymyksiä.
Tällöin saataisiin aika nopsaan kerättyä sitä tietoa, että mikä oikeesti madaltaa sopivasti ja oikein, kun tuntuu olevan aika kysytty aihe varsinkin näin kevään alla sekä ettei kaikille tule niitä pettymyksiä.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Mulla alla Weitecin jouset ja Bilsteinin tolpat. Madalluksesta ei ole hajua (25mm tai 35mm) , kun on laitettu edellisen omistajan aikana. Mutta helvetti että on jäykkä..
Sivusta suunnilleen
EDIT: Kuva hieman iso..


Sivusta suunnilleen
EDIT: Kuva hieman iso..

Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
joo,voisin tulla käymään täs joku päivä,soittelen vaikka ennen ku lähen himasta ja varmistan et oot maisemis..lappis kirjoitti:Hyvii vastauksia betonii/hifii...Petsku mulla yhet spax takajouset ylimääräiset tuu hakee pois
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
noniin,jatketaan tätä ketjua taas vähän..tällä kerralla on keula liian korkeella..
eli keulassa on tällä hetkellä cossun vakio tolpat spaxin vietereillä (cossun -25mm jouset) ja takana mustat spaxit. perä on sopivalla korkeudella mutta keula on liian korkee, keulaan on myös vaihdettu 2wd cossun tukivarret ja olka-akselit..
nyt kysyisin seuraavaa,millä tolpilla saa keulan samaan linjaan perän kanssa? (mahdollisesti matalemmalle ku perä)
Vaihtoehdot jotka on käyny mielessä:
- Spax säädettävät tolpat.
- Säädettävät Koni:t.
(- Kynätolpat.)??
Kynätolpat olis ihan jees mutta se on vaan aika hintava ratkaisu. Kertokaahan omia kokemuksia yms.


nyt kysyisin seuraavaa,millä tolpilla saa keulan samaan linjaan perän kanssa? (mahdollisesti matalemmalle ku perä)
Vaihtoehdot jotka on käyny mielessä:
- Spax säädettävät tolpat.
- Säädettävät Koni:t.
(- Kynätolpat.)??
Kynätolpat olis ihan jees mutta se on vaan aika hintava ratkaisu. Kertokaahan omia kokemuksia yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Omassa 2 wd cossuussani on Bilsteinin iskarit ja Weitecin jouset, joilla auto näytti kulkevan keulivassa asennossa. Lähetin etujouset Valillan takomoon taottaviksi. Toivomukseni oli saada auton keulaa 20 mm matalammaksi ja Valillan takomon käsitelyn jälkeen keula laski sen 20 mm. Auton ulkonäkö muuttui mielestäni todella paljon, kun keulan sai tonttiin. Vielä olisi voinut keulaa 5 mm tiputtaa, muta eipähän raavi etulippa ihan koko ajan kiinni.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ne oli MAD sportive:n jouset jos muistan oikein. Juu se oli ihan jees alusta.Rule kirjoitti:Hei kiesus48... muistatsä minkämerkkiset noi jouset oli jotka ostin sun kaverilta? Iskarit oli kai Monroe original...
Hyvin tyytyväinen oon ollut tähän alustaan... ei liian kova eikä liian pehmeä. Mut se madalsi aika kivasti... 60mm ainakin, edestä ja takaa!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
näin on. mulle tuli xr4 palikoiden tilalle cossun osat tekniikanvaihdon yhteydessä niin ennen liian matala keula nousi juuri sopivaan tasoon.Aksu kirjoitti:Nuo cossun osat nostavat sen 20mm etupäätä.Näin muistelin erän klubilaisen todenneen jonkun vaihdon yhteydessä.jesus48 kirjoitti: keulaan on myös vaihdettu 2wd cossun tukivarret ja olka-akselit.
kaveri laittoi cossun etuiskarit sierraansa ja sen kaula tippui aivan liian alas.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mulla nous sierran perse parisenttiä ylemmäs ku vaihto takakelkan isot puslat uusiin, orkkiksiin siis...
Ennen -> Jälkeen
Alustahan oli siis Spax Sprint iskarit ja H&R -45mm jouset (Sedaniin tarkotetut)
...noh ainakin takafillarit on suht suoremmassa ko ennen...
Ennen -> Jälkeen
Alustahan oli siis Spax Sprint iskarit ja H&R -45mm jouset (Sedaniin tarkotetut)
...noh ainakin takafillarit on suht suoremmassa ko ennen...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
jesus48 kirjoitti:juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?
Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
noh,pitää varmaan soittaa sinne huomenna ja kysellä vähän hintoja yms..Mankka kirjoitti:jesus48 kirjoitti:juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?
Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.
eli tossa nyt on vielä linkki kyseisen firman kotisivuille --> http://www.vallilantakomo.fi/
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
soitin sinne vallilan takomoon ja kyselin hintoja yms..hinnaksi sanoivat 60€/pari mikä ei oo mun mielestä hirveen paha,eli sinne menee jouset pieni muotoiseen käsittelyyn..nyt on enää iskarit hakusessa,cossun vakiot vai kenties jotkut muut?suositelkaa ihan vapaasti..jesus48 kirjoitti:noh,pitää varmaan soittaa sinne huomenna ja kysellä vähän hintoja yms..Mankka kirjoitti:jesus48 kirjoitti: juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)
Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?
Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.
eli tossa nyt on vielä linkki kyseisen firman kotisivuille --> http://www.vallilantakomo.fi/
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon..Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Tämän päivän Bilsteinin tarkkoja hintoja en tiedä, mutta vuonna 2002 maksoin omista Bilsteineista ja Weitecheista yhteensä 3800 markkaa. Tavarat ostin silloin Pro & Streetilta.jesus48 kirjoitti:kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon..Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.
Eiköhän cossun orkisiskarit kestä ainakin Weitechin tarjoaman -25 millin madalluksen helpostikin.
Avonin korkeussäädettävät tolpat Cossuun taitavat maksaa noin 1000 €
Iskareiden hintoja kannattaa tiedustella esim. Tepalment Motorsportilta.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Miks ei SPAXSEJAjesus48 kirjoitti:kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon..Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.

