sierran alusta,ongelmana korkeus?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

sierran alusta,ongelmana korkeus?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 8:42:54 2005

Elikkä tuli tuossa pari v-loppua sitten vaihettua sierraan Cobran alustasarja (-40mm) ja huomasin seuraavan homman, keula tippui ihan sopivasti mutta perä jäi älyttömän korkeeksi ja nyt aattelin kysyä vähän neuvoja mistä tämmönen vois johtua. Lisätään vielä semmonen homma että keula on aika lepsu ja perä taas tosi jämäkkä..??
Tossa on yks kuva autosta tällä hetkellä,kuva ei kerro ihan koko totuutta mutta on ainakin suuntaa antava.. --> KUVA

EDIT: Sarja on tarkoitettu sedan sierraan, tarkistin koodit ja ne täsmää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

markosas
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markosas » Ma Maaliskuu 21. 9:28:40 2005

Ei noista alustasarjoista voi olla ikinä varma kuinkapaljon auto laskee itse laitoin weitecin jouset keula laski 40mm ja perä 20mm.jos keula jäi löysäks niin kannattaa vaihtaa iskarit ja muutenkin suositellaan iskareiden vaihtoa 40mm madalluksissa.
Ota takajousista rälläkällä kierros pois :wink:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 9:31:20 2005

markosas kirjoitti:Ei noista alustasarjoista voi olla ikinä varma kuinkapaljon auto laskee itse laitoin weitecin jouset keula laski 40mm ja perä 20mm.jos keula jäi löysäks niin kannattaa vaihtaa iskarit ja muutenkin suositellaan iskareiden vaihtoa 40mm madalluksissa.
Ota takajousista rälläkällä kierros pois :wink:
Mun käsitys alustasarjasta on se et siihen kuuluu iskarit ja jouset,eli tohon vaihdettiin Cobran iskarit ja jouset..

EDIT: eikä mitään rälläkkä hommia..ja noi jouset on tarkoitettu sedaniin! (tämä siksi koska joku tulee kuitenki ehdottamaan sitä että ettei siellä vaan olis 3d:n takajouset..)
Viimeksi muokannut Hesus, Ma Maaliskuu 21. 9:33:34 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Maaliskuu 21. 9:31:37 2005

Jousia on monenlaisia.yleensä se on toisinpäin ns.niistä tulee matkamalli.ei muutakun rälläkkä käteen :lol:

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ma Maaliskuu 21. 10:38:29 2005

Hieno maastoauto :lol: Olisit laittanut ne spaxit niin kuin ensin meinasit...

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 10:44:50 2005

lappis kirjoitti:Hieno maastoauto :lol: Olisit laittanut ne spaxit niin kuin ensin meinasit...
Haista ny...:lol: no hyvähän se on olla jälkiviisas,mut ei se mitään..kyllä mä ne spaxit varmaan laitan..ei oo ikinä tullu tämmöistä vastaan,aika ihme homma..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 21. 10:45:40 2005

Toihan nous melkee korkeemmalle kuin alkuperäsillä.. :shock: 8) Toi ois ymmärrettävää, jos FK:n jouset olisit laittanut.

Mutta Terollahan meni Civicistä tietääkseni ihan hyvin kenttään. Cobrat silläkin.. Mutta sehän on ihan eri juttu..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 10:48:10 2005

Laze kirjoitti:Toihan nous melkee korkeemmalle kuin alkuperäsillä.. :shock: 8) Toi ois ymmärrettävää, jos FK:n jouset olisit laittanut.

Mutta Terollahan meni Civicistä tietääkseni ihan hyvin kenttään. Cobrat silläkin.. Mutta sehän on ihan eri juttu..
itse asiassa perä on korkeempi ku orkkis.. :? :oops:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 21. 10:52:57 2005

Pieni reklamaatio jousista varmaan paikallaan.. 8)

Yleensä näissä tapauksissa on käynyt niin että takapää tippuu liikaa ja etu pää on normaali tai ei tapahdu muutosta.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Maaliskuu 21. 11:13:30 2005

jos tuo cobran sarja on ns. säädettävää mallia, eli säädät rälläkällä loput

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 21. 11:16:04 2005

Jaakkoki kirjoitti:jos tuo cobran sarja on ns. säädettävää mallia, eli säädät rälläkällä loput
Jos ei sitten kun jouset hieman painuvat kasaan tule liian matala.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 11:25:29 2005

Mitä perkelettä sä valitat? :D Totahan mäki oon hakenut omaan :evil: mutta ku ei ihan onnistunut keula tippu varmaa 60mm :shock:
Tietysti jos keula on löysä niin sitten vituttaa, mut kallistelut kuriin 28mm vakaajalla, mutta täähän on niitä LOOK juttuja eikä ajettavuus juttuja ;)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 12:11:13 2005

Ares kirjoitti:Mitä perkelettä sä valitat? :D Totahan mäki oon hakenut omaan :evil: mutta ku ei ihan onnistunut keula tippu varmaa 60mm :shock:
Tietysti jos keula on löysä niin sitten vituttaa, mut kallistelut kuriin 28mm vakaajalla, mutta täähän on niitä LOOK juttuja eikä ajettavuus juttuja ;)
valitan valitan..:wink: mut hei,osta hyvä ja vähän ajettu alusta multa.. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 12:14:19 2005

siipicossu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:jos tuo cobran sarja on ns. säädettävää mallia, eli säädät rälläkällä loput
Jos ei sitten kun jouset hieman painuvat kasaan tule liian matala.
joo mut rälläkkä ei oo mikään hirveen hyvä vaihtoehto..Alustalla on ajettu nyt n. 1800km ja perä ei oo tippunu ollenkaan joten jotaan feelua siinä on.. :roll: :?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 12:34:54 2005

No toi sun alusta ei mun ongelmaa ratkaise kun kaikki ohc alustat on liian löysiä dohc koneelle eteen :P

Takana on asiat hyvin! Pakettiauton takajouset, rälläkällä lyhennetty vakio jousen mitasta -40mm ja perä suunnilleen vakio korkeudella ja mukavan jäykkä 8)

Eteen ON TEHTÄVÄ tämä: Iskarit(uudet sachsin kaasut) irti ja sorvaukseen 40mm pois ja kierrettä lisää ja sitten vaan holkeilla säätää korkeuden. Jousiksi tulee vanhat vakio takajouset. Niillä saa aika jäykäksi 8), mutta "hieman" ;) liian korkeaksi ilman tuota iskarin sorvausta :shock:


EDIT: Näätte sitten toivottavasti ahvenistolla :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 14:09:30 2005

toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Maaliskuu 21. 14:15:48 2005

jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
Ettei vaan olisi takajouset tarkoitettu raskaampaan sedaniin...

Niin joo muuten.... Ootko kattonut onko takapuskurissa vielä uretaanit sisällä?
Aattelin vaan että jos ne on revitty pois niin perä on helvetin kevyt ja ei laske välttämättä madallusjousilla :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 14:28:49 2005

Ares kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
Ettei vaan olisi takajouset tarkoitettu raskaampaan sedaniin...

Niin joo muuten.... Ootko kattonut onko takapuskurissa vielä uretaanit sisällä?
Aattelin vaan että jos ne on revitty pois niin perä on helvetin kevyt ja ei laske välttämättä madallusjousilla :D
on uretaanit sisällä..näin sanoo cobran luettelo niistä jousista..
FORD SIERRA SEDAN 1,6/1,8/2,0/2,3 (VA CONIC), GBG, 1987-, -40MM, TüV,Sn: 2815

joten ei oo niistä jousistakaan kiinni..ja romuu on kontissa aika paljon joten se ei siitäkään johdu,mainittakoon että siellä on tällä hetkellä xr4i:n täydelliset takajarrut yms..:lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Maaliskuu 21. 14:35:35 2005

Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään :wink:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 14:39:50 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään :wink:
en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Maaliskuu 21. 14:43:40 2005

jesus48 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään :wink:
en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 14:48:32 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään :wink:
en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..
oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan.. :?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Maaliskuu 21. 15:24:35 2005

jesus48 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..
oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan.. :?
Hanki painavampia emäntiä
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 17:03:53 2005

PasiZ kirjoitti: Hanki painavampia emäntiä
taidan jättää väliin..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Maaliskuu 21. 19:52:20 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:Tunge takapaksiin ISO ja painava subilaatikko, alkaa perä tippumaan ja kilpi pärisemään :wink:
en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..
ja on ehkä hieman halvempi vaihtoehto :wink:

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Maaliskuu 21. 19:54:03 2005

jesus48 kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: en laita mitää amisbassoja..(PISTE)! ei oo mun juttu.. :roll:
No älä kytke sitä sitten soimaan ollenkaan, tietty hiekkasäkkikin ajaa saman asian..
oli tossa v-loppuna 3 ihmistä takapenkillä ja se ei kuitenkaan tippunu juuri ollenkaan joten tuskin se subilaatikko tai hiekkasäkit auttais hirveesti asiaan.. :?
paitsi että paino vaikuttaa enemmän akselin takana perän tippuvuuteen.

rälläkkää vaan jos oot vaihtamassa parempaa alustaa lähiaikoina ja jos kerran haluat perän matalalle. ei se niitä totaalisesti pilaa ku tietää että kummasta päästä sahataan :wink:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Maaliskuu 21. 20:06:47 2005

valaa betonii takaluukun täytee.. joha laski!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Maaliskuu 21. 20:14:32 2005

qreippi kirjoitti:valaa betonii takaluukun täytee.. joha laski!
lisää näitä helvetin hyviä ehdotuksia
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 21. 20:22:10 2005

Eipä tohon oo oikee mitään tehtävissä.
Tuut ostaa meiltä H & R jouset, ni johan alkaa luistaa.. :D 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ma Maaliskuu 21. 20:47:25 2005

jesus48 kirjoitti:toi alusta vaihtuu joka tapauksessa jossaan vaiheessa mutta ihmetyttää vaan toi homma,siks laitoin tän topicin..kannattaiskohan kokeilla toisilla jousilla tms.?ideoita,väitteitä,neuvoja yms.
Spax,H&R ja pari muuta jousisarjaa kokeilleena sanon että on se hauska laji. Koskaan ei löytynyt sopivaa madallusta, ajotuntumasta puhumattakaan. :twisted: Vaimentimet olleet hyvät kaikkien sarjojen kanssa, joten tuskin siitä oli kiinni. Kyllästyin madallusjousiin ja ostin 2wd cossun std jouset tarvikeliikkeestä, suplex merkkiset. Paras valinta tähän mennessä, omalla kohdallani. :)

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Maaliskuu 21. 21:02:05 2005

Oliskos hyvä idea, jos jengi laittais omista autoistaan sivukuvia, mitkä on madallettu ja alustasarjan merkki sekä malli / iskunvaimentimet?

Tällöin saataisiin aika nopsaan kerättyä sitä tietoa, että mikä oikeesti madaltaa sopivasti ja oikein, kun tuntuu olevan aika kysytty aihe varsinkin näin kevään alla sekä ettei kaikille tule niitä pettymyksiä.

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ma Maaliskuu 21. 23:40:12 2005

Mulla alla Weitecin jouset ja Bilsteinin tolpat. Madalluksesta ei ole hajua (25mm tai 35mm) , kun on laitettu edellisen omistajan aikana. Mutta helvetti että on jäykkä.. :shock: 8)

Sivusta suunnilleen

EDIT: Kuva hieman iso.. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

lappis
Viestit: 796
Liittynyt: Ti Syyskuu 24. 20:23:09 2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja lappis » Ti Maaliskuu 22. 23:41:25 2005

Hyvii vastauksia betonii/hifii...Petsku mulla yhet spax takajouset ylimääräiset tuu hakee pois :wink:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Maaliskuu 23. 0:37:00 2005

lappis kirjoitti:Hyvii vastauksia betonii/hifii...Petsku mulla yhet spax takajouset ylimääräiset tuu hakee pois :wink:
joo,voisin tulla käymään täs joku päivä,soittelen vaikka ennen ku lähen himasta ja varmistan et oot maisemis..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 31. 18:34:35 2005

noniin,jatketaan tätä ketjua taas vähän..tällä kerralla on keula liian korkeella.. :cry: :evil: eli keulassa on tällä hetkellä cossun vakio tolpat spaxin vietereillä (cossun -25mm jouset) ja takana mustat spaxit. perä on sopivalla korkeudella mutta keula on liian korkee, keulaan on myös vaihdettu 2wd cossun tukivarret ja olka-akselit..

nyt kysyisin seuraavaa,millä tolpilla saa keulan samaan linjaan perän kanssa? (mahdollisesti matalemmalle ku perä)

Vaihtoehdot jotka on käyny mielessä:
- Spax säädettävät tolpat.
- Säädettävät Koni:t.
(- Kynätolpat.)??

Kynätolpat olis ihan jees mutta se on vaan aika hintava ratkaisu. Kertokaahan omia kokemuksia yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Kesäkuu 1. 12:59:57 2005

Omassa 2 wd cossuussani on Bilsteinin iskarit ja Weitecin jouset, joilla auto näytti kulkevan keulivassa asennossa. Lähetin etujouset Valillan takomoon taottaviksi. Toivomukseni oli saada auton keulaa 20 mm matalammaksi ja Valillan takomon käsitelyn jälkeen keula laski sen 20 mm. Auton ulkonäkö muuttui mielestäni todella paljon, kun keulan sai tonttiin. Vielä olisi voinut keulaa 5 mm tiputtaa, muta eipähän raavi etulippa ihan koko ajan kiinni.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Kesäkuu 1. 13:15:34 2005

jesus48 kirjoitti: keulaan on myös vaihdettu 2wd cossun tukivarret ja olka-akselit.
Nuo cossun osat nostavat sen 20mm etupäätä.Näin muistelin erän klubilaisen todenneen jonkun vaihdon yhteydessä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Rule
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rule » Ke Kesäkuu 1. 13:55:34 2005

Hei kiesus48... muistatsä minkämerkkiset noi jouset oli jotka ostin sun kaverilta? Iskarit oli kai Monroe original...

Hyvin tyytyväinen oon ollut tähän alustaan... ei liian kova eikä liian pehmeä. Mut se madalsi aika kivasti... 60mm ainakin, edestä ja takaa! 8)

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Kesäkuu 1. 14:04:39 2005

Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Kesäkuu 1. 16:04:47 2005

Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)

Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Kesäkuu 1. 16:06:15 2005

Rule kirjoitti:Hei kiesus48... muistatsä minkämerkkiset noi jouset oli jotka ostin sun kaverilta? Iskarit oli kai Monroe original...

Hyvin tyytyväinen oon ollut tähän alustaan... ei liian kova eikä liian pehmeä. Mut se madalsi aika kivasti... 60mm ainakin, edestä ja takaa! 8)
Ne oli MAD sportive:n jouset jos muistan oikein. Juu se oli ihan jees alusta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Kesäkuu 1. 18:04:16 2005

Aksu kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: keulaan on myös vaihdettu 2wd cossun tukivarret ja olka-akselit.
Nuo cossun osat nostavat sen 20mm etupäätä.Näin muistelin erän klubilaisen todenneen jonkun vaihdon yhteydessä.
näin on. mulle tuli xr4 palikoiden tilalle cossun osat tekniikanvaihdon yhteydessä niin ennen liian matala keula nousi juuri sopivaan tasoon.
kaveri laittoi cossun etuiskarit sierraansa ja sen kaula tippui aivan liian alas.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Kesäkuu 1. 19:34:20 2005

Mulla nous sierran perse parisenttiä ylemmäs ku vaihto takakelkan isot puslat uusiin, orkkiksiin siis...

Ennen -> Jälkeen

Alustahan oli siis Spax Sprint iskarit ja H&R -45mm jouset (Sedaniin tarkotetut)

...noh ainakin takafillarit on suht suoremmassa ko ennen...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ke Kesäkuu 1. 19:40:03 2005

jesus48 kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)

Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?

Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Kesäkuu 1. 22:05:16 2005

Mankka kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Jos on cossun etu tolpat mut normi sierran jouset niin etu pää nousee noin 20mm
Cossun tolppas on jousi lautanen ylempänä kuin normi tolpas.
juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)

Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?

Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.
noh,pitää varmaan soittaa sinne huomenna ja kysellä vähän hintoja yms..
eli tossa nyt on vielä linkki kyseisen firman kotisivuille --> http://www.vallilantakomo.fi/
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 2. 22:44:06 2005

jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: juu toi oli tiedossa mutta tällä hetkellä siellä on cossun spaxin jouset (-25mm)

Mankka: Muistatko kuinka paljon Vallilan takomo laskutti siitä?

Vallilan takomo laskutti etujousien käsittelystä 50 euroa/pari.
noh,pitää varmaan soittaa sinne huomenna ja kysellä vähän hintoja yms..
eli tossa nyt on vielä linkki kyseisen firman kotisivuille --> http://www.vallilantakomo.fi/
soitin sinne vallilan takomoon ja kyselin hintoja yms..hinnaksi sanoivat 60€/pari mikä ei oo mun mielestä hirveen paha,eli sinne menee jouset pieni muotoiseen käsittelyyn..nyt on enää iskarit hakusessa,cossun vakiot vai kenties jotkut muut?suositelkaa ihan vapaasti..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Kesäkuu 2. 23:04:28 2005

Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 2. 23:39:39 2005

Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.
kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Pe Kesäkuu 3. 19:46:04 2005

jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.
kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon.. :roll:
Tämän päivän Bilsteinin tarkkoja hintoja en tiedä, mutta vuonna 2002 maksoin omista Bilsteineista ja Weitecheista yhteensä 3800 markkaa. Tavarat ostin silloin Pro & Streetilta.

Eiköhän cossun orkisiskarit kestä ainakin Weitechin tarjoaman -25 millin madalluksen helpostikin.

Avonin korkeussäädettävät tolpat Cossuun taitavat maksaa noin 1000 €

Iskareiden hintoja kannattaa tiedustella esim. Tepalment Motorsportilta.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Kesäkuu 3. 19:52:01 2005

jesus48 kirjoitti:
Mankka kirjoitti:Cossun originaali iskarit ovat hyvät, mutta suosittelen Bilsteineja. Niillä Sierra on mielestäni hyvä ajettava. Itse, jos ostaisin nyt alustasarjaa, niin ostaisin korkeussäädettävän alustan, luultavasti Avonin sarjan.
kestääkö cossun orkkikset kuinka rajun madalluksen?missä hinnoissa noi Biilstäänit liikkuu?korkeussäädettävät iskarit maksaa vaan aika paljon.. :roll:
Miks ei SPAXSEJA :?: :roll:

Vastaa Viestiin