Imusarjat 2.6v6 vrt 2.9v6

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Imusarjat 2.6v6 vrt 2.9v6

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ti Toukokuu 24. 16:49:24 2005

Kysympä nyt täältäkin jos vaikka sattuisi löytymään tietoa :)
Eli mulla on tuollanen 2.9 imusarja ja ois megaruiskukin tehty jo valmiiksi, koneena on 2.6 ja siinä pysytään joten ei kannata ehdottaa moottorin vaihtamista. 2.9 imusarja on huomattavasti pidempi joten sitä on pakko lyhentää etupäästään tai muuttaa jakopää jotenkin, ottaa muuten kiinni jakopään ison rattaan koteloon. ongelmana lähinnä ylävesiletkun paikan tekeminen ja vedenkierron toimivuus.
Ehdotuksia hyvästä hitsarista otetaan vastaan.

Toinen juttu, tuossa 2.6 imusarjassahan vesi kiertää koko matkalta eli takaosassa on myös vesireikiä, 2.9 sarjassa on "paikat" reijille mutta ne ovat umpinaiset ja pohjaan joutuu myös hitsaamaan kannen jotta siitä saa umpinaisen reitin vedelle. Onko 2.9:ssä toteutettu jotenkin toisella tavalla tuo takaosan vedenkierto? Hyviä ehdotuksia hitsarista otetaan jälleen vastaan:P

Muita vaihtoehtoja, onko 2.8 konetta saanut efinä? jos on niin löytyykö joltakin sellainen imusarja?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Toukokuu 24. 16:59:18 2005

Mitenkä mulla ois sellainen mielikuva ettei 2.4/2.9 kansilla oo juuri mitään samaa muiden kölniläisten kansien kanssa?

2.8 konetta on ollut efillä mm. scorpioissa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Toukokuu 24. 17:29:20 2005

Nää kutoset ei ole tuttuja, mutta 2.6L kone lienee kaasari eli siinä on enemmän vesikiertoa imusarjaa lämmittämässä ja tehostamassa seoksen sotkeentumista. Ruisku ei imusarjan lämmitystä kaipaa ja se edistää vaan suutinten pikeentymistä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ti Toukokuu 24. 19:13:35 2005

Kyllä juttu vaan on niin että 2.9:n imusarja muuten sopii aivan mainiosti tuohon vanhuksen päällekkin mutta tosiaan tuo etupää ei ole yhtenevä. Hommailin ihan testimielessä alkuunsa 2.9:n imusarjan tiivisteen Ja hyvin sopi, jopa kansien kanavat on samankokoiset noissa mun kansissa kuin siinä imusarjassa. edit.2.9:ssä on siis kansien imupuoli samanlainen kuin kuin noissa vanhemmissa, pakopuolihan on erilainen.

Olisiko sitten niin että tuon takaosan uskaltaisi jättää ihan tuollaiseksi, eli vesi ei kierää tuolla muusta syystä kuin imusarjan lämmityksen takia? silloin riittäisi tuo etupään muuttaminen...

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 26. 12:00:44 2005

En havainnut 2.8i EFi:n imusarjassa mitään vedenkiertoon viittaavaa. Imusarjan ylä-/takaosassa tosin oli joku tulpattu reikä.

Kuva

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Toukokuu 27. 10:07:36 2005

mulla on jossain nurkissa kierimässä noita 2.8 Efin rojuja, mm tuo imusarja oli, pariakin mallia, ja joku purkki siihen päälle. Voin rapsia kuvia, tai tule hakeen edukkaasti koko kasa pois...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Toukokuu 27. 23:25:37 2005

siis olikos niin että 2.8 k-jetronicin imusarjan paikalle sopii 2.8 efin imusarja, ja 2.9 imusarjaa joutuu muokkaamaan? olen kiinnostunut efin imusarjasta, koska tuo kaatokannu-jetin imusarja on "hieman" huonon muotoinen, ainakin mitä on virittäjävelhoihin uskominen.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » La Toukokuu 28. 12:27:21 2005

Kyllä näin on, 2.9 sarja ei sovi suoraan kiinni vaan etupäästä sitä joutuu muokkailemaan.

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » La Toukokuu 28. 20:07:35 2005

Joo niinhän siinä kävi että vaikka etupää sopii niin pultinreiät ei sovi sittenkään kohilleen, heitto on pientä mutta vaikea muuttaa. Eli jos joku suunnittelee 2.9 imusarjan laittoa vanhempaan koneeseen niin sanoisin etät unohda. Melkeen vähän kyrsii mutta oppirahat on maksettava ja tiedämpä nyt tuonki....

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Toukokuu 29. 11:26:24 2005

olisko kellään kuvaa 2.8 efin imu-sarjasta? en löytänyt googlettamalla..
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Su Toukokuu 29. 11:29:44 2005

#682

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Toukokuu 29. 11:30:48 2005

Yamppa kirjoitti:Joo niinhän siinä kävi että vaikka etupää sopii niin pultinreiät ei sovi sittenkään kohilleen, heitto on pientä mutta vaikea muuttaa. Eli jos joku suunnittelee 2.9 imusarjan laittoa vanhempaan koneeseen niin sanoisin etät unohda. Melkeen vähän kyrsii mutta oppirahat on maksettava ja tiedämpä nyt tuonki....
No selvis sitten sekin miksi 2.8 ja 2.9 imusarjan tiivisteet on eri numerolla. Palautukseen siis. Vielä kun kannentiivisteistä osaisi joku varmuudella kertoa mikseivät käy keskenään.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 29. 11:31:13 2005

taneli kirjoitti:olisko kellään kuvaa 2.8 efin imu-sarjasta? en löytänyt googlettamalla..
on, se on ton näkönen -> kuva1 kuva2
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Su Toukokuu 29. 11:56:25 2005

Joo ja jetronikin imusarjassa on vaan neljä reikää. Jos jollakin nyt on 2.8 efi imusarja niin kiireesti mulle kauppaamaan sitä. Nyt seisoo metrinen tuossa pihalla purettuna kun ei siihen viitsi enää kaasariakaan kasata kaiken tämän jälkeen....

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Toukokuu 29. 14:01:04 2005

on tuo "hieman" paremman näköinen. tossa jetronicin imusarjassa ei ilma enää tiedä minne suuntaan lähtisi :D voisi tuoda viritettyyn koneeseen lisätehoa. kun huipputeho oli 6060 rpm, ja auto kiersi 6750. teho käyrä ei tippunut juurikaan tällä välillä, joka kielisi että olisi vielä jossain varoja. :) nyt siis vakio jetronicin imusarja. kansissa kyllä olisi vielä virtauksia..ainakin virtaus penkin mukaan.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ma Kesäkuu 13. 22:57:01 2005

Joo kyllähän se imusarja sinne sitte loppupeleissä laitettiin kuitenki. Kuvat on vähän aikaa sitte otettuja jo, eli johdotukset on jo siistitty ja muutenki tekniikkapuoli on syylarinvaihtoa ja bensapumpun asennusta vaille enää. Tällä viikolla toivottavasti päästään käynnistelemään. :)

Siinä se nyt möllöttää

Etupäälle tehtiin näin

Ja tässä vielä huono kuva korjatuista penkeistä ja virallisesta testaajasta

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Kesäkuu 13. 23:09:52 2005

Yamppa kirjoitti: Ja tässä vielä huono kuva korjatuista penkeistä ja virallisesta testaajasta
Virallinen testaaja on mun mieleen. Aika hyvältä näyttää. Turkki kunnossa ja muutenkin taitaa olla tyytyväinen oloonsa. Hyvä! Pitäkää huolta siitä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Kesäkuu 13. 23:16:51 2005

Ja tässä vielä huono kuva korjatuista penkeistä ja virallisesta testaajasta
prkl tuonneko se porukoitten kissa hävis,tuppaa aina kesäsin lähtee reissuun :D
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Vastaa Viestiin