OHC keinuvivut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
OHC keinuvivut
Eli tilanne on seuraava. Kaverin sierraan (-88 2.0 kaas.) vaihdettiin huonoseetisen (venttiilit uponnut syvälle kanteen, venttiilin säädöt tapissa) kannen tilalle hyväkuntoinen ruiskukansi. Nokka ja seuraajat otettiin vanhasta kannesta, olivat silmämääräisesti ehjät ja hyväkuntoiset. Kone nippuun, keinuvivut näyttivät nyt olevan sellaisessa asennossa, missä niiden pitäisikin olla.
Kun autolla oli hetki ajettu, alkoi venttiilikoneisto pitämään äänekästä raksutusta. 1:sen pakokeinuun oli kulunut syvä ura, joka näytti aivan kuin sitä olisi smirgelöity. Sitä ihmeteltiin ja laitettiin joku nurkista löytynyt keinuvipu sen tilalle, kun auto piti saada heti ajoon. Tarkastettiin että nokan voitelu pelaa ja koppa kiinni.
Tuumittiin kyseisen kuluman johtuvan siitä, että keinuvivut olivat pitemmän aikaa olleet "väärässä" asennossa, jolloin ne ovat muovautuneet sen mukaisesti ja nyt toisessa kannessa niiden kosketuspinta nokkaa vasten on muuttunut. Uudet keinuvivut tilaukseen.
Auto toimi normaalisti päivän pari, kunnes siihen vaihdettiin uudet keinuvivut. Siinä vaiheessa kaikissa keinuvivuissa, (paitsi ykkösen pakoon laitetussa jämäkeinuvivussa!) oli kulunut vastaava jälki kuin aiemmin, tosin paljon lievempänä.
Uusilla keinuvivuilla, auto toimi hetken hyvin, kunnes taas alkoi kuulua raksutusta. Vilkaisu kopan alle -> keinuvivuissa vastaavia smirgelin jälkiä. Nokka on ehjä, keinuvivuista on jäänyt hieman metallia nokkiin kiinni. Mikä tämän aiheuttaa? Kone on vakio, nokka on vakio 2l, eikä juurikaan kulunut.
Vastaavanlaiseen seuraajaongelmaan törmättiin joskus OHC:n isovenakannessa, jossa oli hiottu A8 nokka. Silloin ongelmana oli venttiilien pituus, olivat liian lyhyitä hiotulle nokalle -> keinuvivut epäluonnollisessa kulmassa. Tämä korjaantui venttiilien vaihdolla pidempiin. Tässä Sierran tapauksessa tuo vaihtoehto tuntuu oudolta, koska osat ovat vakioita ja kaikki näyttää normaalilta.
Kun autolla oli hetki ajettu, alkoi venttiilikoneisto pitämään äänekästä raksutusta. 1:sen pakokeinuun oli kulunut syvä ura, joka näytti aivan kuin sitä olisi smirgelöity. Sitä ihmeteltiin ja laitettiin joku nurkista löytynyt keinuvipu sen tilalle, kun auto piti saada heti ajoon. Tarkastettiin että nokan voitelu pelaa ja koppa kiinni.
Tuumittiin kyseisen kuluman johtuvan siitä, että keinuvivut olivat pitemmän aikaa olleet "väärässä" asennossa, jolloin ne ovat muovautuneet sen mukaisesti ja nyt toisessa kannessa niiden kosketuspinta nokkaa vasten on muuttunut. Uudet keinuvivut tilaukseen.
Auto toimi normaalisti päivän pari, kunnes siihen vaihdettiin uudet keinuvivut. Siinä vaiheessa kaikissa keinuvivuissa, (paitsi ykkösen pakoon laitetussa jämäkeinuvivussa!) oli kulunut vastaava jälki kuin aiemmin, tosin paljon lievempänä.
Uusilla keinuvivuilla, auto toimi hetken hyvin, kunnes taas alkoi kuulua raksutusta. Vilkaisu kopan alle -> keinuvivuissa vastaavia smirgelin jälkiä. Nokka on ehjä, keinuvivuista on jäänyt hieman metallia nokkiin kiinni. Mikä tämän aiheuttaa? Kone on vakio, nokka on vakio 2l, eikä juurikaan kulunut.
Vastaavanlaiseen seuraajaongelmaan törmättiin joskus OHC:n isovenakannessa, jossa oli hiottu A8 nokka. Silloin ongelmana oli venttiilien pituus, olivat liian lyhyitä hiotulle nokalle -> keinuvivut epäluonnollisessa kulmassa. Tämä korjaantui venttiilien vaihdolla pidempiin. Tässä Sierran tapauksessa tuo vaihtoehto tuntuu oudolta, koska osat ovat vakioita ja kaikki näyttää normaalilta.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Näinpä. Tilanne ennen remonttia näytti samalta, kuin tuossa ohjeessa OHC:n piirroskuvassa viimeinen vaihtoehto, eli venttiilit liian pitkät. Nyt näyttää normaalilta. Ja edelleen, vakio nokka, vakio venat jne. Onhan noiden OHC koneiden kanssa ennenkin pulattu, mutta tälläistä ropleemia ei ole vastaan tullut.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Kaikki näyttää siltä ja siltä, onko värillä todettu että nokka pysyy liukupinnalla ja onko poralla todellakin varmistettu että nokalle tulee kunnolla vähän pidempääkin öljyä. Kaikki ohc kannet on uponneita paskoja jotka vaan pitää mirata ja lyhentää venat oikeiksi ja tarkistaa värillä liukupinta sekä heittokellolla nosto. Jos perusasiat kunnossa (geometria, ehjät osat, voitelu) en ole kuullut että ei olisi toiminut.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Tuota liukupinnalla pysymisestä itsekin lähtisin. Kun sanot, että kansi on vakio ja osat oikean mittaisia, niin silloin puhut ajamattomasta kannesta 
Kun värillä toeat, että nokka pysyy liukupinnalla, katso myös linja. Pitäisi olla suora.

Kun värillä toeat, että nokka pysyy liukupinnalla, katso myös linja. Pitäisi olla suora.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Niin, näyttää ja näyttää. Poralla varmistettu? eli? Siis tosiaan, kaikki nuo vastaan tulleet kannet ovat pääsääntöisesti paskoja, mutta silti ne on aina "toimineet" ilman tuollaisia huolia. Ja tuo kansi oli parhaimpia huoltamattomia näkemiäni. Vanha kansi oli tosiaan uponnut, avattaessa kaikki venttiilit kantoivat ja säädöt lopussa, mutta silti pelasi.SHR kirjoitti:Kaikki näyttää siltä ja siltä, onko värillä todettu että nokka pysyy liukupinnalla ja onko poralla todellakin varmistettu että nokalle tulee kunnolla vähän pidempääkin öljyä. Kaikki ohc kannet on uponneita paskoja jotka vaan pitää mirata ja lyhentää venat oikeiksi ja tarkistaa värillä liukupinta sekä heittokellolla nosto. Jos perusasiat kunnossa (geometria, ehjät osat, voitelu) en ole kuullut että ei olisi toiminut.
Outoa, että tuo "jämäseuraaja" (ford original) ei hajonnut? En kyllä jaksa uskoa, että tarvikeseuraajat olisivat syynä.
Hiukan offtopiccia, tuossa kannessa valuvuosi 91? On ollut Saksasta joskus tuodusta 93 sierrasta, missä alunperin OHC kone. Ei varmaan hirveämmin ole tehty OHC koneisia enää silloin?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
En tiedä onko mulla sitten ainoat kannet jotka eivät ole uponneita paskoja.SHR kirjoitti:Kaikki näyttää siltä ja siltä, onko värillä todettu että nokka pysyy liukupinnalla ja onko poralla todellakin varmistettu että nokalle tulee kunnolla vähän pidempääkin öljyä. Kaikki ohc kannet on uponneita paskoja jotka vaan pitää mirata ja lyhentää venat oikeiksi ja tarkistaa värillä liukupinta sekä heittokellolla nosto. Jos perusasiat kunnossa (geometria, ehjät osat, voitelu) en ole kuullut että ei olisi toiminut.

Viimeksi muokannut ohc, To Kesäkuu 23. 15:46:51 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Tarvike seuraaja ei kestä paskaakaan vaikka olis kuinka geometriat kunnossa. Ei ainakaan mulla kestänyt. Nyt kun laitoin kansi rempan yhteydessä uudet hilut kanteen niin kasasin sen foordin alkup. seuraajilla, vaikka hinta olikin suolainen n.200€ sarja. Rallyrace noita alkuperäisiä seuraajia suositteli (pitäs kestää kireimmilläkin nokilla.)RaimoS kirjoitti: Outoa, että tuo "jämäseuraaja" (ford original) ei hajonnut? En kyllä jaksa uskoa, että tarvikeseuraajat olisivat syynä.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Motonetistä tilasin joskus kokeilumielessä keinut ja näyttivät ihan camtecin rojuilta eli ei ollu mitkään mustat valupaskat... Eikä ollu pahahintaset...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Joku parivuotta sitten tilasin motonet:sta seuraajat, valmistajaa en muista mutta camtec:t ne ei ollut. Kesän kesti ajaa ja sitten rupes keinuja paukkumaan p*skaksi.AkiS kirjoitti:Motonetistä tilasin joskus kokeilumielessä keinut ja näyttivät ihan camtecin rojuilta eli ei ollu mitkään mustat valupaskat... Eikä ollu pahahintaset...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 625
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
- Paikkakunta: Kuusamo
Tuskin nokkakaan voi enää huippu olla...Hectori kirjoitti:ootko ihan varma että se nokka on kunnossa?
Niin ja onko voitelu kanssa varmasti ok? Öljypumppu, oljynlaatu (ei mitään supernotkeita litkuja tommoseen vanhaan mottiin) jne..
Onhan se o-rengas siinä keskimmäisen nokkapukin ja öljyputken saumassa paikoillaan..

Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858
Audi A4 1,8Tq -01
#858
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Eihän se nokka toki uusi ole ja kyllä se uuteen vaihtuu. Täytyy vaan selvittää mistä toi nyt johtui, ettei rikota sitäkin. Öljyä saa kyllä ja on se o-rengaskin siellä
Pakostihan siellä jotain vialla on, täytyy tuota geometriaa mittailla kun siihen taas kykenee. Nyt juhannuksena kun on tuo henkilökohtainen voitelukin pelanut paremmin kuin hyvin. Ainakin tyhjien voiteluöljypullojen määrästä pääteltynä 


Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Jos se nokka on jo sorvannut useita keinuvipuja selväksi ,ei se voi kovin hyvässä hapessa enää olla. Se geometria kannattaa todeta värittämällä keinuvipu paremman puutteessa vaikka tussilla ja säätää välykset paikoilleen ja pyöritellä hiukan öljyttynä muutamia kierroksia ympäri ja kattoo mistä kohtiin nokka on keinuvipua laahannut. keskellä tarttis olla ei yhtään juuressa tai kärjessä päin.
Jos ei ole laahauspinta kohdallaan ,tarttee venttiileitä pidentää tai lyhentää tarpeen mukaan. 1.6 kannessa on eripituiset venttiilit kuin 2.0 kannessa ja tarvikkeet/virivenat on myös usein pidempiä kuin alkuperäiset. Se venansäätö ruuvi ei saa nousta hirveen ylös,se on jo merkki jostain poikkeavasta.
Jousien pohjaaminen ja liian jäykät venan jouset tekee myös tuhojaan.Vakio nokkaan ehdottomasti vakio jouset.
Öljyputkikin kannattaa laittaa. Itse unohdin sen aikoinaan muutamaksi tunniksi pois ja ihmettelin miks öljynpaineet väheni niin rutkasti. Ei ollu nokka kulunut silti ,kun oli kaikki koneen öljyt varmaan venakopassa
Jos ei ole laahauspinta kohdallaan ,tarttee venttiileitä pidentää tai lyhentää tarpeen mukaan. 1.6 kannessa on eripituiset venttiilit kuin 2.0 kannessa ja tarvikkeet/virivenat on myös usein pidempiä kuin alkuperäiset. Se venansäätö ruuvi ei saa nousta hirveen ylös,se on jo merkki jostain poikkeavasta.
Jousien pohjaaminen ja liian jäykät venan jouset tekee myös tuhojaan.Vakio nokkaan ehdottomasti vakio jouset.
Öljyputkikin kannattaa laittaa. Itse unohdin sen aikoinaan muutamaksi tunniksi pois ja ihmettelin miks öljynpaineet väheni niin rutkasti. Ei ollu nokka kulunut silti ,kun oli kaikki koneen öljyt varmaan venakopassa

-
- Ylläpitäjä
Meikä ratsastaa aiheelle...
En viitsi uutta topiccia avata ku aihe on sama......
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen
En viitsi uutta topiccia avata ku aihe on sama......
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen

Viimeksi muokannut Sodfor, Ke Heinäkuu 6. 22:25:05 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ei näy yksikään kuva ainakaan mulla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Mulla oli nimenomaan kent camsin FR32 aikoinaan 2.0 ohc koneessa ja vaatii venttiilien pituuden muutoksen. Ja venttiilijousien vapaan ja täyden noston puristusvoimaa vähensin aika reilusti ,kun en konetta yli 6500 kierrättänyt missään tilanteessa.
Ne esim fr32 nokkasatsin mukana tulevat JÄYKEMMÄT VENANJOUSET TUHOAA nokan aika nopsaan jos sellaisenaan paikalle heitetään,oli pitkäliukupintaiset seuraajat tai ei.. Ja tuhoaa paljon normaalinokaa ja hilppeitä nopeammin joka tapauksessa.
Ne pintapaineet (nokka/keinuvipu) vaan ei paljonkaan vakiota suuremmaksi sais tulla.
Tuttavan 2.0ohc välikopasta meni fr32 keppi ja keinuvivut yhdessä kesässä karseen näköisiksi ja yks keinuvipu jopa hyppäs irti paikaltaan ja rouhi nokkaan hirveen kraarin.
Muuttui välikopan ääni yhtäkkiä kuplavolsusta tuttuun
Niistä oli sorvaantunut millitolkulla tavaraa irti. Se nokka oli suoraan heitetty vakion tilalle jäykillä venanjousilla. Geometria ei ollut silmämääräisesti hirveesti kyllä pielessä,mutta riittävästi kumminkin.
Vannomaan en mene ,mutta jos esim fr32 nokkaa käytetään tavallisessa katuautossa,kannattaa geometrian korjauksen lisäksi käyttää ihan vakioita venanjousia ja ehkä millin shimmirinkulat sinne alle varmuuden vuoksi. Näin oli muistaakseni(joskus vuonna 94-95) omassa myllyssä aikoinaan ja kesti monta vuotta kuukausien sijaan.
Niitä venajousten paineita voi entrata sellaisilla aluvenalautasilla ja shimmirinkuloilla sellaiseksi kuin tahtoo.
Ne esim fr32 nokkasatsin mukana tulevat JÄYKEMMÄT VENANJOUSET TUHOAA nokan aika nopsaan jos sellaisenaan paikalle heitetään,oli pitkäliukupintaiset seuraajat tai ei.. Ja tuhoaa paljon normaalinokaa ja hilppeitä nopeammin joka tapauksessa.
Ne pintapaineet (nokka/keinuvipu) vaan ei paljonkaan vakiota suuremmaksi sais tulla.
Tuttavan 2.0ohc välikopasta meni fr32 keppi ja keinuvivut yhdessä kesässä karseen näköisiksi ja yks keinuvipu jopa hyppäs irti paikaltaan ja rouhi nokkaan hirveen kraarin.
Muuttui välikopan ääni yhtäkkiä kuplavolsusta tuttuun

Vannomaan en mene ,mutta jos esim fr32 nokkaa käytetään tavallisessa katuautossa,kannattaa geometrian korjauksen lisäksi käyttää ihan vakioita venanjousia ja ehkä millin shimmirinkulat sinne alle varmuuden vuoksi. Näin oli muistaakseni(joskus vuonna 94-95) omassa myllyssä aikoinaan ja kesti monta vuotta kuukausien sijaan.
Niitä venajousten paineita voi entrata sellaisilla aluvenalautasilla ja shimmirinkuloilla sellaiseksi kuin tahtoo.
-
- Ylläpitäjä
Hmm...
Aika jännää että nokka toimitetaan pakettina jonka osat "tuhoavat" toisensa kun ne asentaa,,,,,
Mitähän sitä sit tekis...
Jotenkin näytti et pako venat ois saaneet olla pidemmät ja imu venat lyhkä semmät... et vipu olis fiksummassa asennossa...
Pitää odotella et toi fotonetti pelittäis ni sais kuvat näytille.
Vai onko vinkkejä mihi muualle heittää kuvat?
Aika jännää että nokka toimitetaan pakettina jonka osat "tuhoavat" toisensa kun ne asentaa,,,,,
Mitähän sitä sit tekis...
Jotenkin näytti et pako venat ois saaneet olla pidemmät ja imu venat lyhkä semmät... et vipu olis fiksummassa asennossa...
Pitää odotella et toi fotonetti pelittäis ni sais kuvat näytille.
Vai onko vinkkejä mihi muualle heittää kuvat?
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
- Ylläpitäjä
Just just....
Mitä sitte tehdä....?
No... tässä on ainakin noi kuvat.
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kiitos vihjeestä nprteam....
Mitä sitte tehdä....?
No... tässä on ainakin noi kuvat.
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kiitos vihjeestä nprteam....
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Keinuvipujen materiaalikovuuksia mitattiin joskus ja KC:t olivat kaikkein pehmeimpiä ja niissä oli eniten kovuuseroja eri yksiöiden välillä. Olivat pehmeämpiä kuin tarvikeliikkeistä saatavat ns. tavalliset keinut. Kovimpia mittaamiamme olivat Camtecit.ytte kirjoitti:Kannattaa ihan alus unohtaa kent cams seuraajat.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Pitkää liukua kaivataan pikaisesti... Yli menee ja pahasti, pitäisi olla noin keskellä liukupintaa...Sodfor kirjoitti:Just just....
Mitä sitte tehdä....?
No... tässä on ainakin noi kuvat.
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kiitos vihjeestä nprteam....
Myös kulma näytti olevan hölmö, johtuen ehkä huonoista kuvista...
Nyrkkisääntönä keskelle keinua ja vipu passiin kun nokka on pystyssä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Muutama perusjuttu: välineet on jotain väriä tai tussia tai muuta ja heittokello. Vivun "vaateri" asennolla ei ole sinällään merkitystä jos nokka pysyy kunnolla seuraajan pinnalla ja todellinen nosto retskulta on välyksen kanssa noin valmistajan ilmoittama SEKÄ varmistetaan että virinokilla täysin auki asennossa EI pohjaa jousi eikä se ota ohjaimeen EIKÄ saa seuraaja missään tapauksessa painaa retaineria venan pään sijasta!! tässä oltava tarkkana kun venttiilin pituuksia muutellaan, lääkkeenä esim cranelta irto napit venan päähän. Pitkät säätöpultit myös perusasiaa kun geometriaa muutellaan. Seuraajina käyttäisin Camtecin vipuja, virinokilla kannattaa käyttää himpun isompia välyksiä kuin tiukkoja, syynä voitelun varmistus, ehjät ja hyvät osat ei pidä pahaa mekaanista ääntä.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jos tämä kuva on totta, ei tussia paljon tarvitse...SHR kirjoitti:Muutama perusjuttu: välineet on jotain väriä tai tussia tai muuta ja heittokello. Vivun "vaateri" asennolla ei ole sinällään merkitystä jos nokka pysyy kunnolla seuraajan pinnalla ja todellinen nosto retskulta on välyksen kanssa noin valmistajan ilmoittama SEKÄ varmistetaan että virinokilla täysin auki asennossa EI pohjaa jousi eikä se ota ohjaimeen EIKÄ saa seuraaja missään tapauksessa painaa retaineria venan pään sijasta!! tässä oltava tarkkana kun venttiilin pituuksia muutellaan, lääkkeenä esim cranelta irto napit venan päähän. Pitkät säätöpultit myös perusasiaa kun geometriaa muutellaan. Seuraajina käyttäisin Camtecin vipuja, virinokilla kannattaa käyttää himpun isompia välyksiä kuin tiukkoja, syynä voitelun varmistus, ehjät ja hyvät osat ei pidä pahaa mekaanista ääntä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Kyllä tarvitsee. _Tuo kuva ei kerro vielä juuri mitään_. Mulla näytti just samanlaiselta kun laitoin kannen kasaan. Mutta kun testasin tussitestillä kaikki keinut läpi, oli kosketus ihan keskellä keinuvipujen liukupintaa.PasiZ kirjoitti: Jos tämä kuva on totta, ei tussia paljon tarvitse...
Viimeksi muokannut ohc, To Heinäkuu 7. 17:50:12 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jos tämä kuva on totta, ei tussia paljon tarvitse...SHR kirjoitti:Muutama perusjuttu: välineet on jotain väriä tai tussia tai muuta ja heittokello. Vivun "vaateri" asennolla ei ole sinällään merkitystä jos nokka pysyy kunnolla seuraajan pinnalla ja todellinen nosto retskulta on välyksen kanssa noin valmistajan ilmoittama SEKÄ varmistetaan että virinokilla täysin auki asennossa EI pohjaa jousi eikä se ota ohjaimeen EIKÄ saa seuraaja missään tapauksessa painaa retaineria venan pään sijasta!! tässä oltava tarkkana kun venttiilin pituuksia muutellaan, lääkkeenä esim cranelta irto napit venan päähän. Pitkät säätöpultit myös perusasiaa kun geometriaa muutellaan. Seuraajina käyttäisin Camtecin vipuja, virinokilla kannattaa käyttää himpun isompia välyksiä kuin tiukkoja, syynä voitelun varmistus, ehjät ja hyvät osat ei pidä pahaa mekaanista ääntä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Ennenkuin nyt menet mitään seuraajia tai muuta vaihtamaan testaa tuolla tussitestillä onko kosketus keskellä seuraajien liukupintaa. Jos ei ole niin sitten venttiilien pituuksia muuttelemaan.Sodfor kirjoitti:Jeps....
Korjaako asian noi pitkällä liukupinnalla olevat seuraajat?
Vai pitääkö kiikuttaa kansi koneistamolle ja venttiilien vaihtoon jne.?
Kiitän ja kumarran syvään kun joku tän mulle vääntää ratakiskosta....![]()
Kenen seuraajat sit hommailen? Camtecin?
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Nyt on uusi kuva sarja netissä....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....