Tekniikanvaihtoon sopiva Sierra

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Tekniikanvaihtoon sopiva Sierra

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 1:03:39 2005

Cossun tekniikka olisi nurkissa pyörimässä kuin myös auto jossa se on viime vuodet ollut kiinni. Noh pitää nyt haudata haaveet siirtää tekniikka mun cossulook sedaniin :x ja siihen on parikin syytä: prosentit ja saasteet. Aikani greenhatia etsin mutta kun en sellaista mistään löytänyt niin punakantinenhan sitä sitten piti mennä ostamaan...

Minkä malliset Sierrat sopisivat prosenttien kannalta hyvin cossun tekniikalle? Olen ainakin kuullut että 4x4 vaihdettaessa prosentit jää jopa alle 20, mutta löytyykö Suomesta ainuttakaan saastuttavaa nelikkoriesaa?
Niin ja onko kaikissa nelikoissa sellanen varustelu että jäis alle 20%?
Ghia sierroissa on kai absit jolloin ei tulis kans niitä prosentteja ihan tajuttomasti vai? Niitä ainakin löytyis saastuttavia...
Entäs 2.9, millanen alusta siinä on?

Noh, näillä näkymin pistetään kone kiinni autoon jossa ollutkin ja aletaan sisäänajaan, mutta samalla katsellen uutta sijoituskohdetta tekniikalle.

Nimimerkki Suomen lakeihin v***uuntunut. :evil:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Kesäkuu 23. 1:47:26 2005

Paras lähtökohta varmaan muutokselle ois 80 luvun lopun 2.0i OHC/DOHC GHIA 4d sedan sierra ABS:llä.

Pieneksi jää pinnat vaikka tekee täyden kossu replican.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » To Kesäkuu 23. 7:13:06 2005

Myyntiosastolla olisi halpa nelari siihen hommaan :D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 8:51:10 2005

absit on vakiona vain cossuissa. niitä on ollut ihan ohc koneisissa perusriesoissa silloin tällöin, esim mulla on -89 1.6 laser abseilla (jossa nykyään 3.0 essex) sekä -87 2.8i 4x4 Ghia farkku niinikään abseilla.. absillisen sierran tunnistaa helpoiten takanakin majailevista levyistä. ABS jarrullisen jarrut vastaavat aina vähintään V6 mallin jarruja vaikka koneena olisi 1.6.

laitat vaan kriteereiksi ohc kone ja absit, ei takuulla ole vähäpäästöinen ja saa aika vähällä työllä kilpiin eikä tule kauheíta prosentteja.. jos ilmoittaa koneen 12% + laatikon ja kytkimen 9% ja lisäksi jarrut ympäriinsä n. 5% ei olla vielä kanta-autotarkistuksen rajalla joten voi huoletta vaihtaa vielä palikoita reilusti heti leiman jälkeen...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Kesäkuu 23. 9:31:37 2005

On kyllä ihan olematon toi abs mallin prosenttien säästäminen. Ei taida mennä paljoa pelkästä "pääsylinteristä" ja takasatuloista.

Akselistot kaikkineen rojuineen kuitenki erit kossussa, noista tulee jo 20% + ohjauslaitteet 3% + moottori apulaitteineen 15% + laatikko ja kykä 9% = 47%. Nää oli revitty nyt ihan ulkomuistista mutta lienee melko lähellä oikeita prosentteja. Sit vielä johtosarjat ym, riippuu nyt miten innokas katsari on.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Kesäkuu 23. 9:55:20 2005

Ihan täydellistä Cossu luukkia sisustuksineen päivineen ei taida saada tehtyä alle 50 prosentin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Kesäkuu 23. 10:32:29 2005

ostat tään:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95409

ja käyt vain muutoskatsastamassa nelivedoksi.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 13:45:53 2005

kun autoon vaihdetaan isompi moottori täytyy lisäksi vaihtaa ajoturvallisuuteen vaikuttavat osat (=jarrut, jouset jne), esimerkiksi lukkoperää ei vaadita jne joten säästää prosentteja.. eli ei ole ihan pakko joka ruuvia laittaa cossusta.

ei se kanta-auton abs järjestelmän olemassa olo prosentteja säästä mutta työtä säästää niin pirusti!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Kesäkuu 23. 13:54:22 2005

samiharju kirjoitti:kun autoon vaihdetaan isompi moottori täytyy lisäksi vaihtaa ajoturvallisuuteen vaikuttavat osat (=jarrut, jouset jne), esimerkiksi lukkoperää ei vaadita jne joten säästää prosentteja.. eli ei ole ihan pakko joka ruuvia laittaa cossusta.

ei se kanta-auton abs järjestelmän olemassa olo prosentteja säästä mutta työtä säästää niin pirusti!
Tää on nyt sit taas kyseenalaista juttua ja riippuu konttorista kuka suostuu mitenkin leimaamaan. Jos homman tekee niinkuin laki ja AKE sanoo niin KAIKKI osat vaihdetaan josta ovat erit kys. automallissa. Eli fordin varaosafilmiltä katotaan mitä on kossussa erilaista ja ne vaihdetaa. Mä voin antaa sen sedän numeron AKE:sta kuka avautui muinoin mun tekniikanvaihto korppiosta, voi jutella sen kanssa jos siltä tuntuu. :D
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 23. 14:09:33 2005

Skorppi kirjoitti:
samiharju kirjoitti:kun autoon vaihdetaan isompi moottori täytyy lisäksi vaihtaa ajoturvallisuuteen vaikuttavat osat (=jarrut, jouset jne), esimerkiksi lukkoperää ei vaadita jne joten säästää prosentteja.. eli ei ole ihan pakko joka ruuvia laittaa cossusta.

ei se kanta-auton abs järjestelmän olemassa olo prosentteja säästä mutta työtä säästää niin pirusti!
Tää on nyt sit taas kyseenalaista juttua ja riippuu konttorista kuka suostuu mitenkin leimaamaan. Jos homman tekee niinkuin laki ja AKE sanoo niin KAIKKI osat vaihdetaan josta ovat erit kys. automallissa. Eli fordin varaosafilmiltä katotaan mitä on kossussa erilaista ja ne vaihdetaa. Mä voin antaa sen sedän numeron AKE:sta kuka avautui muinoin mun tekniikanvaihto korppiosta, voi jutella sen kanssa jos siltä tuntuu. :D
nimeen omaan käytäntö on kirjava.
Kansallinen tyyppi hyväksyntä (joka virallinen nimi on )
tarkastuksessa ei katsota mitään varusteita jotka eivät koske tieliikenne lakia.
(teen näitä työkeni)
lamput peilit mitat turvavarusteet ynm. kuuluvat tarkastuksen piiriin.
jos saksasssa esim scorppi cossua on myyty ilman ilmastointia ja ilmastointi ei ole vakiovaruste vaikka suomessa kaikki olisikin niin tuotu alkuperäis aikana niin ei siinä voida vaatia ilmastointia kun sää teet sellaisen muutoksen joss teet mallisarjamukaisen auton.
ja jos tuot nyt sellaisen auton saksasta niin ei siinä voida vaatia että siinä on "suomivarustus ilmastointi"
Tämä ABS kysymys on aika kinkkinen.
Muistaakseni SCorpparin ABS on lisä varuste joka aikoinaan suomen maahantuojan toimesta tuoduissa autoissa oli aina.
Saksasta jos tuot scorpparin jossa ei ole ABS jarruja niin kukaan ei sulta niitä täälläkään vaadi vaikka tyypitetyssä (aikoinaan ) autossa ne olikin.
Mutta tunnetusti AKE ei tiedä mitä tekee ,ne vaan tekee ettei työt loppuisi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 21:10:55 2005

Niin no jos niitä abseja kuitenkaan ei tehtaalta lähtiessä ole ollut mutta niitä kuitenkin on maahantuojan toimesta asennettu niin jos asentaisin sellaiset ja sanoisin että on absit niin mistä pirusta katsari tietäis onko ne olleet "alunperin"? :twisted: Vähentäähän se kuitenkin vaihdettavien osien määrää kun ei napoja tarvitse vaihtaa eli ei menisi vaihtoon koko akselistot.
Takakelkoissakaan ei eroja ole :?: ja vaihtoon menis takaa kolmiotukivarret, jouset, iskarit ja jarrut. Edessä jarrut, alatukivarret, jouset, iskarit ja vakain. Ja jos tekee nelikkoon niin nekin olis jo samat ku cossussa.

Pakottavaa tarvetta minulla ei kuitenkaan ole tehdä täydellistä cossua edes tekniikan osalta, joten voiko katsari tosiaan pakottaa vaihtamaan lootan, ohjauksen ja apulaitteetkin? Startista en mene sanomaan mutta laturi käy kyllä vanhakin. Eihän nyt esim. lootan merkillä pitäis olla mitään tekemistä ajoturvallisuuden kanssa, eihän? :shock:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 21:45:06 2005

kyllä se lukee otteessa jos siinä on absit ollu..

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 21:53:13 2005

No tuossa on nyt pihassa 3 autoa joista kahdessa on uutena ostettaessa ollut absit, toisessa lukee otteessa jarrut kohdassa NAPL (Focus) ja toisessa NAP (Peugeot 306). Kolmas on Sierra jossa ei abseja ole ja otteessa lukee NAP. Lisäksi erikoisehdoissa on jotain höpinää lukkiutumattomista jarruista. Tuon perusteella en menis allekirjoittamaan että se aina otteesta ilmenee onko absit vai ei.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » To Kesäkuu 23. 21:54:42 2005

eihän jarruista tule enää prosentteja??? :roll: :roll: eikö se laki muuttunu jokin kuukausi sit???korjatkaa jos olen väärässä :shock: :shock:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Kesäkuu 23. 21:55:34 2005

SeppoJJ kirjoitti:Niin no jos niitä abseja kuitenkaan ei tehtaalta lähtiessä ole ollut mutta niitä kuitenkin on maahantuojan toimesta asennettu niin jos asentaisin sellaiset ja sanoisin että on absit niin mistä pirusta katsari tietäis onko ne olleet "alunperin"? :twisted: Vähentäähän se kuitenkin vaihdettavien osien määrää kun ei napoja tarvitse vaihtaa eli ei menisi vaihtoon koko akselistot.
Takakelkoissakaan ei eroja ole :?: ja vaihtoon menis takaa kolmiotukivarret, jouset, iskarit ja jarrut. Edessä jarrut, alatukivarret, jouset, iskarit ja vakain. Ja jos tekee nelikkoon niin nekin olis jo samat ku cossussa.

Pakottavaa tarvetta minulla ei kuitenkaan ole tehdä täydellistä cossua edes tekniikan osalta, joten voiko katsari tosiaan pakottaa vaihtamaan lootan, ohjauksen ja apulaitteetkin? Startista en mene sanomaan mutta laturi käy kyllä vanhakin. Eihän nyt esim. lootan merkillä pitäis olla mitään tekemistä ajoturvallisuuden kanssa, eihän? :shock:
Ei mununkaan mielestä ole vakio cosworthin tehoille tarvista vaihtaa voiman siirtoa , mutta en löytänyt sitä lakitekstin(v**un tylsää luettavaa) pätkää missä lukee muistaakseni jotenki näin: voimansiirto on muutettava vastaamaan kasvanutta moottoritehoa. Eli jos on pilkumainen katsastusinssi nii saattaa vaihdattaa lootan ja peränki. Mutta kommentoikaa se kuka on viisaampi.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 21:58:02 2005

pablo kirjoitti:eihän jarruista tule enää prosentteja??? :roll: :roll: eikö se laki muuttunu jokin kuukausi sit???korjatkaa jos olen väärässä :shock: :shock:
ei ihan noin yksioikoista.

ko. lakia sovelletaan mikäli 50% raja lähestyy uhkaavasti, eli jos oot leimaamassa moottorin 12% ja jarrut 5% niin kyllä varmasti merkitään 17% otteeseen, mutta jos taas on ennalta vaihdettu 49% osia ja pitäisi vielä jotain vaihtaa lisäksi voidaan jarrut ja ohjauslaitteet vähentää vaihtoprosenteista...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Kesäkuu 23. 21:59:26 2005

mulle on sanottu fordilla sekä parilla katsastusasemalla että ajoturvallisuuteen vaikuttavat tekijät on muutettava. Esimerkiksi kallistuksenvakaimia ei tarvitse välttämättä muuttaa eikä sporttisempaa jousitusta vaikka voimamallissa olisikin.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 22:06:05 2005

Oon kanssa kuullu että jossain kevään GTI lehdessä olis ollu asiasta.
Pitäs etsiä kyseinen numero ja katsoa mitä siinä sanotaan asiasta.
Meinaan sittenhän voin cossun absit ja jarrukilkkeet laittaa autoon kiinni vaikka heti ja niistä ei mitään prosentteja sitten laskettaiskaan. Kävisin vaan muutoskatsastamassa ne ja sitten rupeisin vasta laskeen paljonko tulis % ku vaihtaa loput mitä katsari vaatii :)

EDIT: huoh, eli ei sitten näinkään :evil:
Viimeksi muokannut SeppoJJ, To Kesäkuu 23. 22:16:06 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Kesäkuu 23. 22:10:39 2005

SeppoJJ kirjoitti:Oon kanssa kuullu että jossain kevään GTI lehdessä olis ollu asiasta.
Pitäs etsiä kyseinen numero ja katsoa mitä siinä sanotaan asiasta.
Meinaan sittenhän voin cossun absit ja jarrukilkkeet laittaa autoon kiinni vaikka heti ja niistä ei mitään prosentteja sitten laskettaiskaan. Kävisin vaan muutoskatsastamassa ne ja sitten rupeisin vasta laskeen paljonko tulis % ku vaihtaa loput mitä katsari vaatii :)
kyllähän Harjun Sami jo äsken sen mainitsi, eli kertaamme vielä. Jarruista ja ohjauslaitteista jätetään pronsentit laskematta vasta kun 50% raja lähestyy, muistaakseni voidaan ruveta hyödyntämään ko. säädöstä 35% rajan rikkouduttua, jolloin on pitänyt jo suorittaa kanta-ajoneuvon tarkastus.

Edit: Typoja
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 22:37:54 2005

Siispä pahimmassa tapauksessa moottori apulaitteineen 15% + vaihteisto ja kytkin 9% + akselistot 20% + johdot ~1% + ohjauslaitteisto 3% = 49%
tän skenaarion mukaan siis kanta-auton tarkastus välttämätön, eli kannattaa pistää samaan pakettiin sitten vielä esim. etupenkit 2,4% + takapenkit 2% + etusäleikkö 1% + puskurit 2,4%. Tästähän kertyisi sitten 56,8% jolloin jätettäs jarrut ja ohjaus vähentämättä jolloin prosentit oliskin 48,8. :roll: Lopuksi vaihdetaan vielä mittaristo niin siinähän olis jo täys cossu replica :wink:

Vaan kaippa tuokin menis metsään :evil: , taidanpa siis etsiä auton mihin ei kaikkee tartte vaihtaa. Mutta tuommoista kannattaisi todellakin yrittää aina kun kantiksesta joutuu makselemaan :lol:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Kesäkuu 23. 22:59:04 2005

Mulla on -91 mallin 4wd tekniikanvaihtocossu joka on tehty 4wd dohc sierrasta. Voimansiirtolaitteita ei ole tarvinnut vaihtaa koska romut on "samat" molemmissa. Autoon on ainoastaan jouduttu vaihtamaan moottori ja jarrut ja prosentit on 19.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 23:36:02 2005

Siispä nelikko olisi sopiva aihio mullekin, mutta en tiedä uskaltaako siihenkään ruveta kun moottorini on saastemallinen 2wd. Eli pitäis ainakin vaihtaa nelikon johtosarja greenhatin boksilla jota jo kyselinkin plus katti putkeen ja säädöt kohilleen. Mutta jos pitää lähteä tarkemmin todistamaan ko. moottorin vähäpäästöisyyttä niin sitten pitäs käyttää VTT:llä ja se tulis jo kantista kalliimmaks :( Vai oliskohan fordilla antaa jotain lappua millä senkin vois todistaa?

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Kesäkuu 23. 23:41:29 2005

Vihreä venakoppa ja Kat- mallin ruisku lambdaohjauksella niin sedät fordillakin on tyytyväisiä 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Kesäkuu 23. 23:46:48 2005

hmm eli tekniikka kiinni ja noilla vermeillä näytetään autoo eka fordille josta saa jonku lippulappusen joka mukana sitten muutoskatsastukseen?

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Kesäkuu 24. 0:06:23 2005

volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Kesäkuu 24. 0:29:26 2005

Kiitos ja kumarrus, eiköhän näillä eväillä jonkinmoinen tekniikanvaihto sierra saada aikaan.

Siispä ensiksi nelikkosierraa ostamaan :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Kesäkuu 24. 14:01:10 2005

samiharju kirjoitti:kyllä se lukee otteessa jos siinä on absit ollu..
Mulla ei lue cossun otteessa abseista mitään.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Kesäkuu 24. 15:30:04 2005

Minulla on myös XR:ssä absit, mutta otteessa ei minkäänlaista mainintaa niistä
#682

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Kesäkuu 24. 15:47:26 2005

jaha, sittenhän toimimattomillakin abseilla saa leiman kun naama kirkkaana väittää että täs on muuten vaan levyt takanakin :-)

kumpikaan mun absillisista ei oo kilvissä tällä hetkellä joten en oo tutkinut asiaa sen paremmin, oletin vain...

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Kesäkuu 24. 16:20:31 2005

Kutosnelikoissa on kaikissa levyt takana, absit tahi ei
#682

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Kesäkuu 24. 17:27:31 2005

samiharju kirjoitti:jaha, sittenhän toimimattomillakin abseilla saa leiman kun naama kirkkaana väittää että täs on muuten vaan levyt takanakin :-)

kumpikaan mun absillisista ei oo kilvissä tällä hetkellä joten en oo tutkinut asiaa sen paremmin, oletin vain...
Jos on absit niin niiden pitää toimia. Ne kyllä voi vaihtaa tavallisiin tietyssä malleissa joissa on samaa koneversiota ilman abseja. Cossussa on oltava aina toimivat absit. Tuo on kysytty paikalliselta katsastuskonttuurilta mutta tietysti paikkakuntakohtaisia eroja voi olla tulkinnassa.

Onkos voortilla olemassa tehdastekoisena pirssejä ( Sierra, Escort, Scorpio ) joissa on levyt takana mutta ei abseja? Mielenkiintoista, rummut ja absit kyllä mutta että olisi levyt ilman abseja..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Kesäkuu 27. 10:35:04 2005

ukormi kirjoitti:Onkos voortilla olemassa tehdastekoisena pirssejä ( Sierra, Escort, Scorpio ) joissa on levyt takana mutta ei abseja? Mielenkiintoista, rummut ja absit kyllä mutta että olisi levyt ilman abseja..
Mulla on Foordilta lappu jossa selvitetään noita XR4x4:n ja normi 2.0i OHC:n jarrujen eroja ja siinä lukee että ABS on ollut kummassakin lisävarusteena, eli kaiketi sitten XR4x4:ää on tehty ilman ABS:seja vaikka levyt ovatkin takana. Voivat kylläkin olla harvinaisia.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Kesäkuu 27. 21:52:26 2005

Minulla Scorpparin otteessa lukee NPNL ja siinä on ABS:t. Escort RS Turbossa lukee otteessa NAP ja siinä on se Lucasin mekaaninen absi viritelmä. Mk5 Escortin otteessa lukee NAP (ei ABS-jarruja).

Tekniikan Maailman numerossa 10/1985 Scorpion koeajon yhteydessä mainitaan "Ensimmäisenä automallisarjana maailmassa Ford Scorpiossa on lukkiutumattomat jarrut vakiovarusteena.". Scorpparin korjausoppaassa puhutaan myös aina ABS-jarruista. Useampi on kertonut, että Scorppareita on reputettu katsastuksessa toimimattoman ABS:n takia. Sen sijaan ikinä RST ei ole jäänyt toimimattoman ABS:n takia ilman leimaa. On ilmeisesti yleisesti tiedossa konttoreilla, että se systeemi ei näillä käyttövuosilla toimi juuri ikinä kunnolla.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Kesäkuu 27. 22:29:08 2005

Mitä olen seuraillut XR4x4:ten myynti-ilmoja, niin kyllä niitä absittomia tuntuisi jonkin verran olevan liikenteessä (tt-suunnitelmat on toki helpompi sellaisella toteuttaa)
#682

Vastaa Viestiin