Mistä scorppiin loota?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Mistä scorppiin loota?

Viesti Kirjoittaja rspete » Ti Kesäkuu 28. 21:20:36 2005

Auto on scorpio -91 ja hajos automaatti loota.
Kone on 2.9. Mistä sais?
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

MikaM
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MikaM » Ti Kesäkuu 28. 21:24:59 2005

multakin meni loota lopputalvesta scorpio tomaatti. -90 mallisesta, pistin sitten sen vuoksi koko auton lihoiksi kun vitutti niin armottomasti. lootat melko kalliita ja silti epävarmoja. manuaaliksi muuttaminen ei olis huono ratkaisu tai todellakin kunnostetun lootan ostaminen. jos haluat niin voin muutamia tyyppejä kertoa jolta moinen loota löytyy.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Kesäkuu 28. 21:26:59 2005

ilmoitan huomenna jospa sellainen löytyis ja mihin hintaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Kesäkuu 28. 23:03:56 2005

Jos kunnostamiseen päädyt, niin

Automaattihuolto Päivinen Oy Parolassa saa todistetusti A4LD:n kuntoon. Puh. 040 5939008.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 29. 10:03:03 2005

kysytty saksasta hintaa
noin 700 egee rahteineen

""""""""you need the transmission for Scorpio -4/1992 or for 5/1992-1994?
The Price is 500€, with 110tkm from Modell 1993, the shipping cost are 180€ to Finnland""""""""
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 29. 10:15:48 2005

En nyt ole sata varma mitä tuossa sierra friikin tekstissä tarkoitetaan laatikon mallina, mutta varmuuden vuoksi: vuoden 92 facelift-mallissa (erilaiset etulamput, kojetaulu jne) on A4LD-e ja vanhemmissa A4LD. Eroa ainakin johtosarjoissa ja siinä on jotain sähköohjausta.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Kesäkuu 29. 10:21:02 2005

2.9 ja dohc koneen yhteydessä on aina A4LD-e. ohc ja 2.8 on A4LD.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 29. 10:28:57 2005

tää kaveri joka niitä purkaa saksassa on huomannut ilmeisesti jonkun eron vaihteistossa
itse epäilen että se liittyy vaihteiston mittari tietoon.
nimittäin tossa vuosimallissa tuli vaijeri takaisin vaihteistoon.
eli jos vanhasta ottaa mittari anturi paikan niin se pitäis käydä.
mutta kysyin asian kuitenkin vielä sieltäkin.
ja jos RSpeten kaveri ei laatikkoa halua niin voin tuodan sen jollekin muulle jos joku tarvii!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Kesäkuu 29. 12:12:52 2005

Sähköinen nopeusanturi on ihan jokaisessa dohc / 2.9 koneella olevassa. Sen lisäksi on myös vaijeri facelift mallissa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Kesäkuu 29. 12:31:55 2005

Skorppi kirjoitti:Sähköinen nopeusanturi on ihan jokaisessa dohc / 2.9 koneella olevassa. Sen lisäksi on myös vaijeri facelift mallissa.
eli ero on uudemmassa että anturi on läpimenevää mallia vaijerin takia
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Kesäkuu 29. 12:58:21 2005

Skorppi kirjoitti:2.9 ja dohc koneen yhteydessä on aina A4LD-e. ohc ja 2.8 on A4LD.
Hmm... ilmeisesti 24V Cosworth malleissa on vielä omat jekkunsa. scorppi4x4 valitteli taannoin, että -92 24V mallista kotoisin oleva laatikko ei käynyt hänen -91 24V malliin juuri johtosarjojen erilaisuuden vuoksi. Tämä sopimaton laatikko oli A4LD-e. Tästä johtuen päättelin, että -91 asti kaikissa laatikko on A4LD ilman sähköohjausta. Tämä A4LD-e laatikko meni sitten edelleen käyttöön -92 facelift 24V Scorppiin.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Kesäkuu 29. 13:53:08 2005

Faceliftiin on paranneltu sähköja, mm toinen pääsulakerasia ja kaikki auton liittimet on vaihdettu paremmiksi. Siinä on lampuissakin jo oikeat liittimet, eikä sellaset paskat jotka on vahemmissa, joten johtosarja eroaa liittimien tyypin osalta. Toiminnoiltaan ovat samat, kuten laatikotkin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ke Kesäkuu 29. 18:08:27 2005

A4ld-e tulee vasta -95 cosworthiin. A4ld:tä on toki montaa variaatiota. E-mallissa on 4 solenoidia venttiilipesässä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Vastaa Viestiin