Lämpösuoja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Lämpösuoja
Minkäslaisia menetelmiä olette käyttäneet konepellin maalipinnan säästämiseen? Omassa jo ahtimen kohdalta kupruilee, eli sen puoleen myöhästä, mutta uutta maalausta ajatellen... Eli vaihtoehdot lienee liimailla jotain foliota tms. pellin sisäpintaan, tai sitten käärästä garretti thermotecillä, mitenkäs 4WD:n lämpösuoja, auttaako asiaan? Mitään karmeita kääryleitä en viitsis sinne kietoa. Kokemuksia? Siipiauto oli kyseessä.
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
No varrmasti auttaa lämpösuoja pitämään konepellissä maalin paremmin kuin ilman. Lämpöeristeteippi pakopesän ja alkuputken päällä myös käytössä monissa turbokoneissa. Itselläni oli irti lämpösuoja vähän aikaa kun ahdin vaihtui isompaan eikä suoja istunut kunnolla kunnes vesiletkut alkoi repeilemään. Tiedä sitten paljonko tuo lämpö edesauttoi letkujen hajoamiseen.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Saakos muuten sellaista nykyautoissa käytettävää lämpöeristekangasta jotenkin metritavarana jostain? Ja onko hajua, että paljon maksaa?
Ja onko se käypää tuohon tarkoitukseen, että kestää mahdollisesti olla hieman kiinni putkessa ja kuumassa.
Uusissa autoissa tuota käytetään koko pakoputken matkalta taakse asti.. (Renault Megane)
Ja onko se käypää tuohon tarkoitukseen, että kestää mahdollisesti olla hieman kiinni putkessa ja kuumassa.
Uusissa autoissa tuota käytetään koko pakoputken matkalta taakse asti.. (Renault Megane)
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
En tiedä millaista tuo tarkoittamasi kangas on, mutta sammutuspeite on hyvä ja halpa materiaali noihin lämmöneristysjuttuihin!Newis kirjoitti:Saakos muuten sellaista nykyautoissa käytettävää lämpöeristekangasta jotenkin metritavarana jostain? Ja onko hajua, että paljon maksaa?
Ja onko se käypää tuohon tarkoitukseen, että kestää mahdollisesti olla hieman kiinni putkessa ja kuumassa.
Uusissa autoissa tuota käytetään koko pakoputken matkalta taakse asti.. (Renault Megane)
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 926
- Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
- Paikkakunta: Kuortane
Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.samiharju kirjoitti:ei varsinainen lämpösuoja, mutta...
turbo oharissa vingutin konepellin kiinnitysreikiä nostaakseni pellin takareunan n 2cm raolleen.. alkoi pysymään muuten tulikuuma pelti kylmänä ajossa. samalla rento race lookki
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstäCosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
plus se että se palava bensa/öljy tulee lämppärin tuulettimen kautta sisään... Ja yleensäkkin kaikki käryt konehuoneesta!PasiZ kirjoitti:Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstäCosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
PasiZ kirjoitti:Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstäCosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!

-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Olikohan jossain Completoksen viriosakatalookissa myytävänä sellainen pakopesän päälle vedettävä huppu? Tais olla viimevuoden luettelossa. Näytti vaan aika hölmölle!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Itse itselleni vastaten:
http://www.thermotec.com/products/products.html
Siellon hiaaano catalogi (500k .pdf) ja USPARTS näköjään olis vielä listojen mukaan edustajana.
http://www.thermotec.com/products/products.html
Siellon hiaaano catalogi (500k .pdf) ja USPARTS näköjään olis vielä listojen mukaan edustajana.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Veiks sä sinne vanhan malliks vai miten ne sen teki? ja paljonko ottivat hilloo?shr1 kirjoitti:Mulle teki Pentair Hauholla. Työnjälkee / toteutusta voit tulla kattoo, auto on tossa duunin pihassa...qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia!

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Riippuu siitä minkälaisen haluut,mulla on kyllä aika hyvät vehkeet duunissa rst:n työstämiseen.qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
No tosta tuli ihan omannäkönen lätkä, ei mukaile alkuperäistä, on aika kookas "kotelo". Taittelin ohuesta pellistä mallin, piirtelin siihen reiänpaikkoja ym. ja vein pajalle. Tuli just sellanen kun piti, 50e kehtas ottaa.qreippi kirjoitti:Veiks sä sinne vanhan malliks vai miten ne sen teki? ja paljonko ottivat hilloo?shr1 kirjoitti:Mulle teki Pentair Hauholla. Työnjälkee / toteutusta voit tulla kattoo, auto on tossa duunin pihassa...qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia!