Lämpösuoja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Lämpösuoja

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Heinäkuu 1. 9:43:21 2005

Minkäslaisia menetelmiä olette käyttäneet konepellin maalipinnan säästämiseen? Omassa jo ahtimen kohdalta kupruilee, eli sen puoleen myöhästä, mutta uutta maalausta ajatellen... Eli vaihtoehdot lienee liimailla jotain foliota tms. pellin sisäpintaan, tai sitten käärästä garretti thermotecillä, mitenkäs 4WD:n lämpösuoja, auttaako asiaan? Mitään karmeita kääryleitä en viitsis sinne kietoa. Kokemuksia? Siipiauto oli kyseessä.

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Pe Heinäkuu 1. 11:12:44 2005

No varrmasti auttaa lämpösuoja pitämään konepellissä maalin paremmin kuin ilman. Lämpöeristeteippi pakopesän ja alkuputken päällä myös käytössä monissa turbokoneissa. Itselläni oli irti lämpösuoja vähän aikaa kun ahdin vaihtui isompaan eikä suoja istunut kunnolla kunnes vesiletkut alkoi repeilemään. Tiedä sitten paljonko tuo lämpö edesauttoi letkujen hajoamiseen.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ma Heinäkuu 4. 15:25:44 2005

Jep, jotain tarvii sinne kehitellä, taitaa se 4WD:n lätkä tulla sen verran ahtimen päällekin, että asia korjaantunee sillä...? Täytyy kokeilla sellasta ja vaikka liimata peltiinkin varuiks folio.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Heinäkuu 4. 15:42:33 2005

ei varsinainen lämpösuoja, mutta...

turbo oharissa vingutin konepellin kiinnitysreikiä nostaakseni pellin takareunan n 2cm raolleen.. alkoi pysymään muuten tulikuuma pelti kylmänä ajossa. samalla rento race lookki :-)

Hartsa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003

Viesti Kirjoittaja Hartsa » Ma Heinäkuu 4. 15:43:33 2005

Tuo lasikuitusuoja tulee koko ahtimen yläpuolelle ja kaartaa alas laatikon tunnelia kohti pakoputken yläpuolella.. Varmasti ohjaa suuren osan lämmöstä auton alle ilmavirran mukana.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Heinäkuu 4. 16:23:25 2005

Saakos muuten sellaista nykyautoissa käytettävää lämpöeristekangasta jotenkin metritavarana jostain? Ja onko hajua, että paljon maksaa?

Ja onko se käypää tuohon tarkoitukseen, että kestää mahdollisesti olla hieman kiinni putkessa ja kuumassa.

Uusissa autoissa tuota käytetään koko pakoputken matkalta taakse asti.. (Renault Megane)

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Heinäkuu 4. 16:54:02 2005

Newis kirjoitti:Saakos muuten sellaista nykyautoissa käytettävää lämpöeristekangasta jotenkin metritavarana jostain? Ja onko hajua, että paljon maksaa?

Ja onko se käypää tuohon tarkoitukseen, että kestää mahdollisesti olla hieman kiinni putkessa ja kuumassa.

Uusissa autoissa tuota käytetään koko pakoputken matkalta taakse asti.. (Renault Megane)
En tiedä millaista tuo tarkoittamasi kangas on, mutta sammutuspeite on hyvä ja halpa materiaali noihin lämmöneristysjuttuihin!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ti Heinäkuu 5. 8:39:08 2005

samiharju kirjoitti:ei varsinainen lämpösuoja, mutta...

turbo oharissa vingutin konepellin kiinnitysreikiä nostaakseni pellin takareunan n 2cm raolleen.. alkoi pysymään muuten tulikuuma pelti kylmänä ajossa. samalla rento race lookki :-)
Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Heinäkuu 5. 10:13:49 2005

Cosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!
Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstä ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Heinäkuu 5. 11:56:05 2005

PasiZ kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!
Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstä ;)
plus se että se palava bensa/öljy tulee lämppärin tuulettimen kautta sisään... Ja yleensäkkin kaikki käryt konehuoneesta!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Heinäkuu 5. 12:15:38 2005

Jay kirjoitti:plus se että se palava bensa/öljy tulee lämppärin tuulettimen kautta sisään... Ja yleensäkkin kaikki käryt konehuoneesta!
Neiti 8)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Heinäkuu 5. 16:21:54 2005

PasiZ kirjoitti:
Jay kirjoitti:plus se että se palava bensa/öljy tulee lämppärin tuulettimen kautta sisään... Ja yleensäkkin kaikki käryt konehuoneesta!
Neiti 8)
:shock: Kiitti! :D
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

vetoketju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vetoketju » Ti Heinäkuu 5. 17:45:10 2005

ite ostin lämmöneristysnauhaa varaosaliikkeestä ja iso rulla makso jotain 70€

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Heinäkuu 5. 20:30:34 2005

PasiZ kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Tos pellin takareunan nostamis on omat vaaransa.
Esim jos vaikka kone sylkäsee pensat/öljyt mäkeen niin todennäköisesti ne tulee tuulilasille. esim palava pensa tuulilasis ei ole mukavaa!
Who cares, parempi että näkee koska syttyy... paskamaisempaa se on huomata sandaalien juuttuvan lattiamattoon lämmöstä ;)
:lol:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ti Heinäkuu 5. 23:45:00 2005

vetoketju kirjoitti:ite ostin lämmöneristysnauhaa varaosaliikkeestä ja iso rulla makso jotain 70€

Lämmöneritysnauhaa ei nyt tässä tarkoiteta, koska sillä ei paljoo pakopesää teippailla. Kyse on säteilylämmöstä. Paisuntasäiliö aika sulanut jo.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Heinäkuu 6. 11:53:31 2005

Olikohan jossain Completoksen viriosakatalookissa myytävänä sellainen pakopesän päälle vedettävä huppu? Tais olla viimevuoden luettelossa. Näytti vaan aika hölmölle!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Heinäkuu 6. 12:01:03 2005

THERMO TEC_TURBO SUOJAMATTO
KIT 4-Cyl.Toimitusaika 3-12pv. Toimituskulut 12,-. Matkahuollossa.
165,00 EUR complekoksen sivuilta löytyy
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Heinäkuu 6. 23:16:06 2005

Itse itselleni vastaten:

http://www.thermotec.com/products/products.html

Siellon hiaaano catalogi (500k .pdf) ja USPARTS näköjään olis vielä listojen mukaan edustajana.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 10. 23:00:16 2006

kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia! :shock:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Toukokuu 11. 9:53:35 2006

qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia! :shock:
Mulle teki Pentair Hauholla. Työnjälkee / toteutusta voit tulla kattoo, auto on tossa duunin pihassa... :D

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Toukokuu 11. 10:33:13 2006

shr1 kirjoitti:
qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia! :shock:
Mulle teki Pentair Hauholla. Työnjälkee / toteutusta voit tulla kattoo, auto on tossa duunin pihassa... :D
Veiks sä sinne vanhan malliks vai miten ne sen teki? ja paljonko ottivat hilloo? :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 11. 10:47:42 2006

qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia! :shock:
Riippuu siitä minkälaisen haluut,mulla on kyllä aika hyvät vehkeet duunissa rst:n työstämiseen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » To Toukokuu 11. 13:24:22 2006

qreippi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:
qreippi kirjoitti:kukas mulle rullais uuden lämpösuojapellin rosterista? vanha meni perskule keskelt kahtia! :shock:
Mulle teki Pentair Hauholla. Työnjälkee / toteutusta voit tulla kattoo, auto on tossa duunin pihassa... :D
Veiks sä sinne vanhan malliks vai miten ne sen teki? ja paljonko ottivat hilloo? :P
No tosta tuli ihan omannäkönen lätkä, ei mukaile alkuperäistä, on aika kookas "kotelo". Taittelin ohuesta pellistä mallin, piirtelin siihen reiänpaikkoja ym. ja vein pajalle. Tuli just sellanen kun piti, 50e kehtas ottaa.

Vastaa Viestiin