Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 12:10:13 2005
No nyt otti esco lomaa
Kakkosella kunnon repäsy ja kun tiputin kierrokset tyhjäkäynnille, valkonen savu peittää maisemaa ja käynti ontuu..
Pelti auki ja tutkimaan, venttiilikopan huohottimesta työntää usvaa pihalle
Ei nosta lämpöjä kylläkään.. ainakaan kovin nopeesti..
Mikä lie vikana? kellään vastaavaa kokemusta?
En oo kerenny sen enempää tutkimaan vielä..
-
Marko_T.
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Marko_T. » Su Heinäkuu 17. 12:11:37 2005
Reikä luultavasti männässä, pahoin pelkään...
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 12:14:08 2005
Kävi mielessä joo, mut tuntuu kuitenki käyvän jokseenkin kohtalaisesti
(ei mennä siis kolmella pytyllä)
-
NiceMan
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » Su Heinäkuu 17. 12:28:52 2005
Kansipahvi... ei mitään uutta olisi =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (
Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Su Heinäkuu 17. 20:44:17 2005
Marko_T. kirjoitti:Reikä luultavasti männässä, pahoin pelkään...
Jos reikä männässä, alkaa öljyä tulemaan ulos vähän joka reijästä.

-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Su Heinäkuu 17. 20:49:55 2005
Mäntä vauriolta kuullostaa.. Mulla kävi sierran kanssa ihan sama juttu..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » Su Heinäkuu 17. 20:52:34 2005
Mäntä.tai pahvi paska ja kansi halki.
-
NiceMan
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NiceMan » Su Heinäkuu 17. 21:51:09 2005
Parempi avaa kone ja katsoa, voi päästä pahvin vaihdolla jos onni suo.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (
Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 22:39:51 2005
Joo pitää tutkia kunhan vaan kerkee.
Toisaalta ei niin merkitystä mikäli mäntä sulanu..
Uutta konetta muutenki alkamassa rakentaa ens kesäks.
Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..
-
mauke
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Viesti
Kirjoittaja mauke » Ma Heinäkuu 18. 17:35:04 2005
rst1power kirjoitti:
Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..
Orkkistiiviste foordilta on hyvä eikä antaudu kovin helpolla.
RS2000 -96
Fiesta -11
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Heinäkuu 18. 17:59:38 2005
mauke kirjoitti:rst1power kirjoitti:
Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..
Orkkistiiviste foordilta on hyvä eikä antaudu kovin helpolla.
No näillä näkymin antautu ihan liian helpolla.. painetta vasta 1bar..
Ja puoltoista pitäis jatkuvaa kestää.. jos se nyt siis pahvi oli..
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ma Heinäkuu 18. 19:14:51 2005
Mulla vakio pahvi kesti 1.2 bar ilman onkelmia..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Heinäkuu 18. 21:16:04 2005
KIP kirjoitti:Mulla vakio pahvi kesti 1.2 bar ilman onkelmia..
Niin mullakin... Vuoden verran

-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 1. 15:34:47 2005
Noniin vihdoin sain aikaseks poistaa kannen edestä...
Eikä mitään näkyvää vikaa missään..
No pistetään uus pahvi ja kokeillaan..
-
Sambe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Sambe » Ma Elokuu 1. 22:13:06 2005
Sulla on vain liian raskas kaasujalka

-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 1. 23:18:54 2005
No ei oo!!!
Kevyesti körötellen aina..
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 1. 23:30:15 2005
Hyvin on vakiopahvi kestänyt 2 bar ahdot monellakin jäsenellä. Kyllä vika on jossakin muualla jos jatkuvasti korkkaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 1:23:56 2005
painetta juu mut mites sen ilmanmassan tuoton kanssa..
isompi ahdin enemmän tuottoa?
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 9:13:02 2005
Kuten JesseT jos sanoi, vika on jossain muualla jos orkkispahvi korkkaa. Vakio ahtimella/coolerilla/ruiskulla ja kovilla paineilla ajettaessa ei vikaa tarvitse etsiä kauaa...
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 9:49:36 2005
Mites toi lohkon huohotus venttiilli noissa??
Ja mullahan on kaikkee muuta kun vakio ahdin sekä välijäähy..
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 2. 10:38:40 2005
mikä moottorin ohjaus?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 11:14:59 2005
Stefa kirjoitti:mikä moottorin ohjaus?
Orkkisruisku..
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 2. 11:34:30 2005
Yhdestä tai useammasta männästä rengasvälit irti ja/tai renkaat poikki. Huohottaa ja käy huonostu tyhjää.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 12:10:12 2005
Jari H kirjoitti:Yhdestä tai useammasta männästä rengasvälit irti ja/tai renkaat poikki. Huohottaa ja käy huonostu tyhjää.
Juu ensimmäinen varteen otettava vinkki.. kiitti:)
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 13:09:31 2005
Valkoista savua kun puskee niin vedet pääsee väärään paikkaan, öljystä tulee sinistä.
Veikkaisin haljennutta kantta tai sulanutta kansipahvia. Molempiin uskoisin vian löytyvän painerajan löytämisestä orkkis moottorinohjaukselle.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 13:25:22 2005
lauri kirjoitti:Valkoista savua kun puskee niin vedet pääsee väärään paikkaan, öljystä tulee sinistä.
Veikkaisin haljennutta kantta tai sulanutta kansipahvia. Molempiin uskoisin vian löytyvän painerajan löytämisestä orkkis moottorinohjaukselle.
Korjaa jos olen väärässä..
Eiköhän savut tule "yleensä" putkesta sillon..
Ja oljy kun sekoittuu veteen niin eiköhän siitä kermaa synny.
Ja moottorin ohjaustahan on huijattu lastulla.
Tuskin sekään kannen halkeamiseen vaikuttaa..
Ja pahvihan oli ehjä kun kannen irroitin.
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 13:41:07 2005
Joo no on hoksannut tuota että olet irroittanut kannen. Sopiva halkeama kannessa ja vedet väärässä paikassa saattaa silti olla syynä. Männänrenkaat tuntuu jotenkin oudolta savun värin perusteella, sinistä sieltä pitäis tulla jos on öljyä mukana.
Moottorinohjauksen huijaaminen yleensä poistaa ahtopainerajoittimen eikä muuta, joten siitä on laiha lohtu bensalle ja sytkällä. Jotkut lastut muuttavat sytytystäkin jopa.
Itselläni oli männänrenkaat poikki jokainen, jotkin osaset olivat päällekkäin, kaikki urat oli aalloilla eikä mistään tullut savun savua. Käyntiin ei meinannut kuumana saada.
-
escortx2
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Viesti
Kirjoittaja escortx2 » Ti Elokuu 2. 13:45:19 2005
oiskohan kannentiiviste kuitenkin päästänyt nesteitä palotilaan...?
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 2. 13:48:56 2005
Pakkasnesteen hajusta erottaa yleensä vesivahingot, edellyttäen että ei oo pelkillä vesillä ajettu.
Josko RST avais sen lopunkin kirnun, niin saatais selvyys tähänkin.
Eihän sieltä välttämättä ole mennyt kun imusarjan tiiviste, vaikka toi huohotus kyllä viittaa mäntä vammaan.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 14:43:30 2005
Joo No ensiks.. pelkillä vesillä ajettu on
Kyllähän se vamma voi pahvissa olla vaikka ei mitään vikaa näy???
Ja kansi käytiin valon kanssa läpi ja mitään halkeamia ei ainakaan ole..
Pitänee käydä männän välistä kurkkimassa onko renkaat tallella..
Niin ja ykköspytyn pakovenan juureen oli ilmestyny muutama outo naarmu!!??

Miten edes mahdollista..
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Viesti
Kirjoittaja Markus » Ti Elokuu 2. 16:08:13 2005
rst1power kirjoitti:Joo No ensiks.. pelkillä vesillä ajettu on
Kyllähän se vamma voi pahvissa olla vaikka ei mitään vikaa näy???
Ja kansi käytiin valon kanssa läpi ja mitään halkeamia ei ainakaan ole..
Pitänee käydä männän välistä kurkkimassa onko renkaat tallella..
Niin ja ykköspytyn pakovenan juureen oli ilmestyny muutama outo naarmu!!??

Miten edes mahdollista..
Melkeen tulis mieleen, että se on kohdannu palan männänrengasta mutta jos mäntä on ihan ehjä niin mene ja tiedä.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 3. 10:59:11 2005
Niinpä mäntä päältä ainakin virheetön..
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti
Kirjoittaja KIP » Ke Elokuu 3. 11:32:11 2005
Kannattaa avata loputkin siitä koneesta ku hattu kerran on jo pois. Kaikki vauriot männässä ei kuitenkaan näy päälle päin. Sitten se vasta vituttaa kun kaikki on uudestaan jo kiinni eikä se edelleenkään pelitä. Siellä ei tarvitse olla kuin pieni hius halkeama männän renkaiden välissä niin jo huohottaa ja pukkaa vaaleaa höyryä joka reijästä.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
-
tuke
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja tuke » Ke Elokuu 3. 11:55:17 2005
Minullakin oli männänrenkaan väli poikki RST:ssä. Oikeastaan käynnissä ei huomannut juuri mitään, eikä edes syönyt öljyäkään jos ajoi aivan sievästi, sitten kun ajoi vähän reilummin niin sitten öljyn kulutuskin oli suorastaan reilua.
-
rst1power
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 3. 14:00:45 2005
Jaahas... Pitänee viskaa koko moottori roskiin ja rakentaa uus..
vaihteeks.. Mut onpa syy tehdä isompi
Saa tarjota edullisesti 1.8 zetekki alakeraa

-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 3. 14:14:36 2005
Ilpolla on myyntipalstalla yksi myynnissä.