Kauan se kestikin.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

rst1power
Ylläpitäjä

Kauan se kestikin.

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 12:10:13 2005

No nyt otti esco lomaa :?
Kakkosella kunnon repäsy ja kun tiputin kierrokset tyhjäkäynnille, valkonen savu peittää maisemaa ja käynti ontuu..

Pelti auki ja tutkimaan, venttiilikopan huohottimesta työntää usvaa pihalle
Ei nosta lämpöjä kylläkään.. ainakaan kovin nopeesti..
Mikä lie vikana? kellään vastaavaa kokemusta?

En oo kerenny sen enempää tutkimaan vielä..

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Su Heinäkuu 17. 12:11:37 2005

Reikä luultavasti männässä, pahoin pelkään...

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 12:14:08 2005

Kävi mielessä joo, mut tuntuu kuitenki käyvän jokseenkin kohtalaisesti
(ei mennä siis kolmella pytyllä)

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Heinäkuu 17. 12:28:52 2005

Kansipahvi... ei mitään uutta olisi =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Heinäkuu 17. 20:44:17 2005

Marko_T. kirjoitti:Reikä luultavasti männässä, pahoin pelkään...
Jos reikä männässä, alkaa öljyä tulemaan ulos vähän joka reijästä. :oops:

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Heinäkuu 17. 20:49:55 2005

Mäntä vauriolta kuullostaa.. Mulla kävi sierran kanssa ihan sama juttu..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Heinäkuu 17. 20:52:34 2005

Mäntä.tai pahvi paska ja kansi halki.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Heinäkuu 17. 21:51:09 2005

Parempi avaa kone ja katsoa, voi päästä pahvin vaihdolla jos onni suo.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Su Heinäkuu 17. 22:39:51 2005

Joo pitää tutkia kunhan vaan kerkee.
Toisaalta ei niin merkitystä mikäli mäntä sulanu..
Uutta konetta muutenki alkamassa rakentaa ens kesäks.

Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ma Heinäkuu 18. 17:35:04 2005

rst1power kirjoitti: Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..
Orkkistiiviste foordilta on hyvä eikä antaudu kovin helpolla.
RS2000 -96
Fiesta -11

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Heinäkuu 18. 17:59:38 2005

mauke kirjoitti:
rst1power kirjoitti: Onkos kellään kokemusta rosteripahveista cvh turboon?
loppuis ainaki pahvin antautuminen..
Orkkistiiviste foordilta on hyvä eikä antaudu kovin helpolla.
No näillä näkymin antautu ihan liian helpolla.. painetta vasta 1bar..
Ja puoltoista pitäis jatkuvaa kestää.. jos se nyt siis pahvi oli..

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Heinäkuu 18. 19:14:51 2005

Mulla vakio pahvi kesti 1.2 bar ilman onkelmia..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Heinäkuu 18. 21:16:04 2005

KIP kirjoitti:Mulla vakio pahvi kesti 1.2 bar ilman onkelmia..
Niin mullakin... Vuoden verran :roll:

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 1. 15:34:47 2005

Noniin vihdoin sain aikaseks poistaa kannen edestä...
Eikä mitään näkyvää vikaa missään..
No pistetään uus pahvi ja kokeillaan..

Sambe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sambe » Ma Elokuu 1. 22:13:06 2005

Sulla on vain liian raskas kaasujalka ;)

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 1. 23:18:54 2005

No ei oo!!!
Kevyesti körötellen aina..

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 1. 23:30:15 2005

Hyvin on vakiopahvi kestänyt 2 bar ahdot monellakin jäsenellä. Kyllä vika on jossakin muualla jos jatkuvasti korkkaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 1:23:56 2005

painetta juu mut mites sen ilmanmassan tuoton kanssa..
isompi ahdin enemmän tuottoa?

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 9:13:02 2005

Kuten JesseT jos sanoi, vika on jossain muualla jos orkkispahvi korkkaa. Vakio ahtimella/coolerilla/ruiskulla ja kovilla paineilla ajettaessa ei vikaa tarvitse etsiä kauaa...

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 9:49:36 2005

Mites toi lohkon huohotus venttiilli noissa??

Ja mullahan on kaikkee muuta kun vakio ahdin sekä välijäähy..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 2. 10:38:40 2005

mikä moottorin ohjaus?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 11:14:59 2005

Stefa kirjoitti:mikä moottorin ohjaus?
Orkkisruisku..

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 2. 11:34:30 2005

Yhdestä tai useammasta männästä rengasvälit irti ja/tai renkaat poikki. Huohottaa ja käy huonostu tyhjää.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 12:10:12 2005

Jari H kirjoitti:Yhdestä tai useammasta männästä rengasvälit irti ja/tai renkaat poikki. Huohottaa ja käy huonostu tyhjää.
Juu ensimmäinen varteen otettava vinkki.. kiitti:)

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 13:09:31 2005

Valkoista savua kun puskee niin vedet pääsee väärään paikkaan, öljystä tulee sinistä.

Veikkaisin haljennutta kantta tai sulanutta kansipahvia. Molempiin uskoisin vian löytyvän painerajan löytämisestä orkkis moottorinohjaukselle.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 13:25:22 2005

lauri kirjoitti:Valkoista savua kun puskee niin vedet pääsee väärään paikkaan, öljystä tulee sinistä.

Veikkaisin haljennutta kantta tai sulanutta kansipahvia. Molempiin uskoisin vian löytyvän painerajan löytämisestä orkkis moottorinohjaukselle.
Korjaa jos olen väärässä..
Eiköhän savut tule "yleensä" putkesta sillon..

Ja oljy kun sekoittuu veteen niin eiköhän siitä kermaa synny.
Ja moottorin ohjaustahan on huijattu lastulla.
Tuskin sekään kannen halkeamiseen vaikuttaa..
Ja pahvihan oli ehjä kun kannen irroitin.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 2. 13:41:07 2005

Joo no on hoksannut tuota että olet irroittanut kannen. Sopiva halkeama kannessa ja vedet väärässä paikassa saattaa silti olla syynä. Männänrenkaat tuntuu jotenkin oudolta savun värin perusteella, sinistä sieltä pitäis tulla jos on öljyä mukana.

Moottorinohjauksen huijaaminen yleensä poistaa ahtopainerajoittimen eikä muuta, joten siitä on laiha lohtu bensalle ja sytkällä. Jotkut lastut muuttavat sytytystäkin jopa.

Itselläni oli männänrenkaat poikki jokainen, jotkin osaset olivat päällekkäin, kaikki urat oli aalloilla eikä mistään tullut savun savua. Käyntiin ei meinannut kuumana saada.

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Elokuu 2. 13:45:19 2005

oiskohan kannentiiviste kuitenkin päästänyt nesteitä palotilaan...?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 2. 13:48:56 2005

Pakkasnesteen hajusta erottaa yleensä vesivahingot, edellyttäen että ei oo pelkillä vesillä ajettu.

Josko RST avais sen lopunkin kirnun, niin saatais selvyys tähänkin.
Eihän sieltä välttämättä ole mennyt kun imusarjan tiiviste, vaikka toi huohotus kyllä viittaa mäntä vammaan.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ti Elokuu 2. 14:43:30 2005

Joo No ensiks.. pelkillä vesillä ajettu on :roll:

Kyllähän se vamma voi pahvissa olla vaikka ei mitään vikaa näy???

Ja kansi käytiin valon kanssa läpi ja mitään halkeamia ei ainakaan ole..
Pitänee käydä männän välistä kurkkimassa onko renkaat tallella..

Niin ja ykköspytyn pakovenan juureen oli ilmestyny muutama outo naarmu!!?? :shock: Miten edes mahdollista..

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Elokuu 2. 16:08:13 2005

rst1power kirjoitti:Joo No ensiks.. pelkillä vesillä ajettu on :roll:

Kyllähän se vamma voi pahvissa olla vaikka ei mitään vikaa näy???

Ja kansi käytiin valon kanssa läpi ja mitään halkeamia ei ainakaan ole..
Pitänee käydä männän välistä kurkkimassa onko renkaat tallella..

Niin ja ykköspytyn pakovenan juureen oli ilmestyny muutama outo naarmu!!?? :shock: Miten edes mahdollista..
Melkeen tulis mieleen, että se on kohdannu palan männänrengasta mutta jos mäntä on ihan ehjä niin mene ja tiedä.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 3. 10:59:11 2005

Niinpä mäntä päältä ainakin virheetön..

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Elokuu 3. 11:32:11 2005

Kannattaa avata loputkin siitä koneesta ku hattu kerran on jo pois. Kaikki vauriot männässä ei kuitenkaan näy päälle päin. Sitten se vasta vituttaa kun kaikki on uudestaan jo kiinni eikä se edelleenkään pelitä. Siellä ei tarvitse olla kuin pieni hius halkeama männän renkaiden välissä niin jo huohottaa ja pukkaa vaaleaa höyryä joka reijästä.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » Ke Elokuu 3. 11:55:17 2005

Minullakin oli männänrenkaan väli poikki RST:ssä. Oikeastaan käynnissä ei huomannut juuri mitään, eikä edes syönyt öljyäkään jos ajoi aivan sievästi, sitten kun ajoi vähän reilummin niin sitten öljyn kulutuskin oli suorastaan reilua.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ke Elokuu 3. 14:00:45 2005

Jaahas... Pitänee viskaa koko moottori roskiin ja rakentaa uus..
vaihteeks.. Mut onpa syy tehdä isompi :twisted:

Saa tarjota edullisesti 1.8 zetekki alakeraa :D

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 3. 14:14:36 2005

Ilpolla on myyntipalstalla yksi myynnissä.

Vastaa Viestiin