Sierra tietoa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

markkul
Ylläpitäjä

Sierra tietoa

Viesti Kirjoittaja markkul » La Heinäkuu 30. 21:40:26 2005

Alunperin kyselin tuolta sfnet.harrastus.autoilu, mutta kun sieltä ei vastausta löytynyt, niin käännynkin tämän foorumin puoleen.

Eli vähän yleistä tietoa (faktaa sellaista) kaipaisin Sierrojen korista
ja tekniikasta.

Eli mitä käaikkea uusimpaan face-lift malliin muutettiin verrattuna 2.
koriseen 87-89 tehtyyn? Eli tarkemmin käykö ovet päittäin? Entäpä
konepelti, jos vaihtaa sen uudemman maskin samalla? Uudessä kopassa
konepelti on lyhyempi nokan osalta.

Sitten toiseksi vaihdelaatikosta? Eli mistä kaikista malleista löytyy
MT75 laatikko? Käsittääkseni ainakin DOCH (2.0) koneellisista. Mistä
mallista eteenpäin (mistä eteen päin on DOCH konetta)?

Ja jos vielä jouku osaisi vastata, että käykö takavetoisen MT75
nelivetoiseen ja mahdollisesti millaisin muutoksin? Coswortheissahan
käsittääkseni tuo MT75, kuten myös '89 XR4x4, majailee (ja varmaan
myös uudemmassa XR4i:ssä, jossa 2.0 DOCH).

Itsellä '87 mallinen XR4x4 2,8l koneella siis ja se on saamassa ensi talven aikana vähän uutta hönkää konepellin alle ja samalla olisi tarkoitus vähän koria korjata.

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » La Heinäkuu 30. 22:44:37 2005


ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Sierra tietoa

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Heinäkuu 30. 22:48:49 2005

markkul kirjoitti:Alunperin kyselin tuolta sfnet.harrastus.autoilu, mutta kun sieltä ei vastausta löytynyt, niin käännynkin tämän foorumin puoleen.

Eli vähän yleistä tietoa (faktaa sellaista) kaipaisin Sierrojen korista
ja tekniikasta.

Eli mitä käaikkea uusimpaan face-lift malliin muutettiin verrattuna 2.
koriseen 87-89 tehtyyn? Eli tarkemmin käykö ovet päittäin? Entäpä
konepelti, jos vaihtaa sen uudemman maskin samalla? Uudessä kopassa
konepelti on lyhyempi nokan osalta.

Sitten toiseksi vaihdelaatikosta? Eli mistä kaikista malleista löytyy
MT75 laatikko? Käsittääkseni ainakin DOCH (2.0) koneellisista. Mistä
mallista eteenpäin (mistä eteen päin on DOCH konetta)?

Ja jos vielä jouku osaisi vastata, että käykö takavetoisen MT75
nelivetoiseen ja mahdollisesti millaisin muutoksin? Coswortheissahan
käsittääkseni tuo MT75, kuten myös '89 XR4x4, majailee (ja varmaan
myös uudemmassa XR4i:ssä, jossa 2.0 DOCH).

Itsellä '87 mallinen XR4x4 2,8l koneella siis ja se on saamassa ensi talven aikana vähän uutta hönkää konepellin alle ja samalla olisi tarkoitus vähän koria korjata.
Pitkälti on tuonne tekniikkaan kuuluvia kysymyksiä. Kaikkiin edellä oleviin löytyy vastaus tuolta tekniikkaosiosta. Kannattaa ehdottomasti liittyä jäseneksi, kun vielä on hieman erikoisemmmasta voortista kyse :D

Mutta kyssäriin...Lyhytlippainen pelti käy tuon maskin kanssa kyllä vaihtaa...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

markkul
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markkul » Su Heinäkuu 31. 10:58:43 2005

Just. No ajattelin, että tuo nyt EI olisi vielä kovin teknistä.

Pelti siis käy. Mitenkäs ovet?

make80
Ylläpitäjä

moro

Viesti Kirjoittaja make80 » Su Heinäkuu 31. 13:45:45 2005

ovet käy vm 87-93 sedan ja viisto perä ja farkusta käy etuovet konepellinkanssa joutuu vaihtaa maskin ja maskin alle tulevan listan ja joissain tapauksissa myös lamput 8)

markkul
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja markkul » Su Heinäkuu 31. 13:48:23 2005

Kiitos tiedosta. Saksaa varmaan joutuu lähtemään varaosa-autoa hakemaan :-)

Ei tosta vaihdelaatikkoasiasta olisi tietoa?

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Su Heinäkuu 31. 18:16:08 2005

[quote="markkul"]Kiitos tiedosta. Saksaa varmaan joutuu lähtemään varaosa-autoa hakemaan :-)

Kato ensin Ruotsi läpi.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Re: moro

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Heinäkuu 31. 20:45:06 2005

make80 kirjoitti:ovet käy vm 87-93 sedan ja viisto perä ja farkusta käy etuovet 8)
Noh noh.. eihän se nyt ihan noin ole?? 8)

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Heinäkuu 31. 20:55:23 2005

Tuolta löytyy jotain perustietoa sierrasta...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Pe Joulukuu 30. 22:21:15 2005

Heivatkaa tää viesti vaikka tekniikan puolelle jos tahotte, mutta kävikös Mk2 3D Sierrasta ovet Mk1 3D Sierraan? Pitää kysyä kun en mielestäni löytänyt selkeää vastausta tästä topicista...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 30. 22:32:31 2005

Siirretty tekniikkaan ja samalla lukitus poistettu..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 30. 22:34:15 2005

kerkesit ensin siirtään
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Tammikuu 1. 20:45:10 2006

Ja mitenkäs mahtaa olla mittariston kanssa, eli jos muutan vaan johtosarjan sopivaksi, niin toimiiko polttoaine ja lämpömittarit vai onko erilaiset anturit? Eli Tarkoituksena olisi laittaa Mk1 Sierraan Mk2:den mittaristo. (älkää kysykö miksi, ihan huvikseen vaan :D)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 1. 21:14:24 2006

Zipi kirjoitti:Ja mitenkäs mahtaa olla mittariston kanssa, eli jos muutan vaan johtosarjan sopivaksi, niin toimiiko polttoaine ja lämpömittarit vai onko erilaiset anturit? Eli Tarkoituksena olisi laittaa Mk1 Sierraan Mk2:den mittaristo. (älkää kysykö miksi, ihan huvikseen vaan :D)
Jotain eroa niissä oli mut ei enään muista tarkasti.
Oliskohan ollut et jotkut varoitusvaloista meni ristiin yms. Itse tein vastaavan muutoksen seuraamalla mittaristojen takaa mikä meni mihinkin ja tein johto muutokset sen mukaan sitten.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Tammikuu 1. 21:21:18 2006

Aksu kirjoitti:Jotain eroa niissä oli mut ei enään muista tarkasti.
Oliskohan ollut et jotkut varoitusvaloista meni ristiin yms. Itse tein vastaavan muutoksen seuraamalla mittaristojen takaa mikä meni mihinkin ja tein johto muutokset sen mukaan sitten.
Jos pelkällä piuhasarjan modaamisella menee, niin sitten pitää heittää tuollainen kilke kiinni, mutta lähinnä epäilyttää nuo polttoaine ja lämpötilamittarit, ne kun näyttäisi olevan hieman erilaisella tekniikalla toteutettu Mk2 mittaristossa kuin Mk1. Lisähaaste tulee myös diisselin hehkutusvalojen sovittamisesta Mk2 mittaristoon, mutta pienellä Dremelin käytöllä pitäisi istua siihen luistoneston (vai onkos se ABS) merkkivalon paikalle keskelle mittaristoa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Vastaa Viestiin