Sierra tietoa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierra tietoa
Alunperin kyselin tuolta sfnet.harrastus.autoilu, mutta kun sieltä ei vastausta löytynyt, niin käännynkin tämän foorumin puoleen.
Eli vähän yleistä tietoa (faktaa sellaista) kaipaisin Sierrojen korista
ja tekniikasta.
Eli mitä käaikkea uusimpaan face-lift malliin muutettiin verrattuna 2.
koriseen 87-89 tehtyyn? Eli tarkemmin käykö ovet päittäin? Entäpä
konepelti, jos vaihtaa sen uudemman maskin samalla? Uudessä kopassa
konepelti on lyhyempi nokan osalta.
Sitten toiseksi vaihdelaatikosta? Eli mistä kaikista malleista löytyy
MT75 laatikko? Käsittääkseni ainakin DOCH (2.0) koneellisista. Mistä
mallista eteenpäin (mistä eteen päin on DOCH konetta)?
Ja jos vielä jouku osaisi vastata, että käykö takavetoisen MT75
nelivetoiseen ja mahdollisesti millaisin muutoksin? Coswortheissahan
käsittääkseni tuo MT75, kuten myös '89 XR4x4, majailee (ja varmaan
myös uudemmassa XR4i:ssä, jossa 2.0 DOCH).
Itsellä '87 mallinen XR4x4 2,8l koneella siis ja se on saamassa ensi talven aikana vähän uutta hönkää konepellin alle ja samalla olisi tarkoitus vähän koria korjata.
Eli vähän yleistä tietoa (faktaa sellaista) kaipaisin Sierrojen korista
ja tekniikasta.
Eli mitä käaikkea uusimpaan face-lift malliin muutettiin verrattuna 2.
koriseen 87-89 tehtyyn? Eli tarkemmin käykö ovet päittäin? Entäpä
konepelti, jos vaihtaa sen uudemman maskin samalla? Uudessä kopassa
konepelti on lyhyempi nokan osalta.
Sitten toiseksi vaihdelaatikosta? Eli mistä kaikista malleista löytyy
MT75 laatikko? Käsittääkseni ainakin DOCH (2.0) koneellisista. Mistä
mallista eteenpäin (mistä eteen päin on DOCH konetta)?
Ja jos vielä jouku osaisi vastata, että käykö takavetoisen MT75
nelivetoiseen ja mahdollisesti millaisin muutoksin? Coswortheissahan
käsittääkseni tuo MT75, kuten myös '89 XR4x4, majailee (ja varmaan
myös uudemmassa XR4i:ssä, jossa 2.0 DOCH).
Itsellä '87 mallinen XR4x4 2,8l koneella siis ja se on saamassa ensi talven aikana vähän uutta hönkää konepellin alle ja samalla olisi tarkoitus vähän koria korjata.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Sierra tietoa
Pitkälti on tuonne tekniikkaan kuuluvia kysymyksiä. Kaikkiin edellä oleviin löytyy vastaus tuolta tekniikkaosiosta. Kannattaa ehdottomasti liittyä jäseneksi, kun vielä on hieman erikoisemmmasta voortista kysemarkkul kirjoitti:Alunperin kyselin tuolta sfnet.harrastus.autoilu, mutta kun sieltä ei vastausta löytynyt, niin käännynkin tämän foorumin puoleen.
Eli vähän yleistä tietoa (faktaa sellaista) kaipaisin Sierrojen korista
ja tekniikasta.
Eli mitä käaikkea uusimpaan face-lift malliin muutettiin verrattuna 2.
koriseen 87-89 tehtyyn? Eli tarkemmin käykö ovet päittäin? Entäpä
konepelti, jos vaihtaa sen uudemman maskin samalla? Uudessä kopassa
konepelti on lyhyempi nokan osalta.
Sitten toiseksi vaihdelaatikosta? Eli mistä kaikista malleista löytyy
MT75 laatikko? Käsittääkseni ainakin DOCH (2.0) koneellisista. Mistä
mallista eteenpäin (mistä eteen päin on DOCH konetta)?
Ja jos vielä jouku osaisi vastata, että käykö takavetoisen MT75
nelivetoiseen ja mahdollisesti millaisin muutoksin? Coswortheissahan
käsittääkseni tuo MT75, kuten myös '89 XR4x4, majailee (ja varmaan
myös uudemmassa XR4i:ssä, jossa 2.0 DOCH).
Itsellä '87 mallinen XR4x4 2,8l koneella siis ja se on saamassa ensi talven aikana vähän uutta hönkää konepellin alle ja samalla olisi tarkoitus vähän koria korjata.

Mutta kyssäriin...Lyhytlippainen pelti käy tuon maskin kanssa kyllä vaihtaa...
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Heivatkaa tää viesti vaikka tekniikan puolelle jos tahotte, mutta kävikös Mk2 3D Sierrasta ovet Mk1 3D Sierraan? Pitää kysyä kun en mielestäni löytänyt selkeää vastausta tästä topicista...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Ja mitenkäs mahtaa olla mittariston kanssa, eli jos muutan vaan johtosarjan sopivaksi, niin toimiiko polttoaine ja lämpömittarit vai onko erilaiset anturit? Eli Tarkoituksena olisi laittaa Mk1 Sierraan Mk2:den mittaristo. (älkää kysykö miksi, ihan huvikseen vaan
)

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Jotain eroa niissä oli mut ei enään muista tarkasti.Zipi kirjoitti:Ja mitenkäs mahtaa olla mittariston kanssa, eli jos muutan vaan johtosarjan sopivaksi, niin toimiiko polttoaine ja lämpömittarit vai onko erilaiset anturit? Eli Tarkoituksena olisi laittaa Mk1 Sierraan Mk2:den mittaristo. (älkää kysykö miksi, ihan huvikseen vaan)
Oliskohan ollut et jotkut varoitusvaloista meni ristiin yms. Itse tein vastaavan muutoksen seuraamalla mittaristojen takaa mikä meni mihinkin ja tein johto muutokset sen mukaan sitten.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Jos pelkällä piuhasarjan modaamisella menee, niin sitten pitää heittää tuollainen kilke kiinni, mutta lähinnä epäilyttää nuo polttoaine ja lämpötilamittarit, ne kun näyttäisi olevan hieman erilaisella tekniikalla toteutettu Mk2 mittaristossa kuin Mk1. Lisähaaste tulee myös diisselin hehkutusvalojen sovittamisesta Mk2 mittaristoon, mutta pienellä Dremelin käytöllä pitäisi istua siihen luistoneston (vai onkos se ABS) merkkivalon paikalle keskelle mittaristoa.Aksu kirjoitti:Jotain eroa niissä oli mut ei enään muista tarkasti.
Oliskohan ollut et jotkut varoitusvaloista meni ristiin yms. Itse tein vastaavan muutoksen seuraamalla mittaristojen takaa mikä meni mihinkin ja tein johto muutokset sen mukaan sitten.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja