eibach hintansa arvoinen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

eibach hintansa arvoinen

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Elokuu 2. 21:36:58 2005

Nyt on mk4 escoon menossa pieni alustan päivitys. eli hankittuna on konin sportit. Koko alustaan pitäis tulla polyuretaani puslat. Eteen ja taakse poikkituki. Jouset vielä mietityttää, eli sopivan jämäkät mutta ei kauheasti pudottavat jouset olis hakusessa.

Eibachia on kehuttu, mutta mitenkäs esim. spax hintaero on ainakin kohtuullinen. Itsellä on siis tällä hetkellä alla weitecin 40mm pudottavat jouset ja eivät oikein miellytä.

Mitä suosittelette ja nyt jousilta haettaisiin siis ajo ominaisuuksia ja kohtuullista mukavuutta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 2. 21:59:26 2005

Nää on niin subjektiivisia asioita loppujen lopuksi että vaikea näitä on selvittää. Itsellä Konit ja Spaxsin -25mm jousisarja. Spaxsillahan on siis myös enemmän pudottava vaihtoehto, olisiko ollut -50mm. Oma mielipide noista:
-Pudotti liikaa, 25mm ehkä turbosta laskien, ei perusmalleista. Kumi aivan kaaren kanssa tasan.
-Ajomukavuus lähes hyvä ottaen huomioon miten tontissa auto on. Jos taas vertaa vaimon -04 Meganeen niin tuntuu ihan mikroauton alustalta.
-Ottaen huomioon jousien luonteen, niin auto tuntuu silti yllättävän pehmeältä mutkissa. Suorastaan tahmealta. Kovaa kyllä pääsee ja jäykkyys riittää ratapäivillekin. Ei siis kuitenkaan notkahda kun mennään oikeasti kovaa mutkaan. Sellainen pieni alkukallistuminen kuitenkin tapahtuu mielestäni liian helposti. Taitaa olla hieman liian matala?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Elokuu 2. 22:17:49 2005

Itsellä siis tällä hetkellä autossa alla vain 40mm pudottavat weitecin jouset vakio xr3i:n iskareilla ja tuntuu aivan kivireeltä. Pienikin kuoppa tärähtää kapiiniin ja lujaa. Tosin alusta voi aikapaljon parantua kun nuo iskarit vaihtaa koneihin.

Nyt vaan täytyisi päättää että kannattaako sitä satsata rahaa eibachin jousiin vai pitää nuo vanhat.

Entä onko kellään kokemusta minkälainen alustasta tulee jos kaikki puslat vaihtaa polyuretaanisiin?

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Elokuu 2. 22:35:57 2005

Suosittelen noita motorsportin normi korkuisia mutta jäykempiä jousia joita saa rally racesta. Broidilla oli rst:ssä sellaiset ja spaxin iskarit ja oli kohtuu mukava ajettava ja radalla ei tarvinnut pelätä notkahtamisia eikä keinumisia.päinvastoin oli niin jämäkkä että tuntui välillä nostavan pyörää ilmaan mutkissa :?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Elokuu 3. 7:33:44 2005

Eibach 8) . Edellisessä autossa oli juuri konit ja eibach. Pintakovuus hävisi vakiojousiin verrattuna. Auto oli matka-ajossa, jossa se käyttäytyi todella mukavasti silti mutkissa riitti tiukkuutta. iskarin säädöillä saadaan radalle haluttua jämäkkyyttä.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 3. 8:34:50 2005

cossy kirjoitti:Suosittelen noita motorsportin normi korkuisia mutta jäykempiä jousia joita saa rally racesta. Broidilla oli rst:ssä sellaiset ja spaxin iskarit ja oli kohtuu mukava ajettava ja radalla ei tarvinnut pelätä notkahtamisia eikä keinumisia.päinvastoin oli niin jämäkkä että tuntui välillä nostavan pyörää ilmaan mutkissa :?
Tiedätkö tarkemmin mitkä jouset oli, kun noita on eri kovuuksilla ja pituuksilla. Onko se sitten STD vai -1/2'' vai mikä millä auton saa vakio RST korkeuteen?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 3. 9:34:25 2005

Ne "motorsport" jouset oli ainakin omasta mielestäni suoraan sanottuna aivan paskat. Joustoa ja ajomukavuutta ei yhtään. -1" setti tiputti lähemmäs 2" loppupeleissä joka maksoi veronsa kun sillon tällöin joutui korjaamaan puhki mennyttä pakoputkea, suojatien korotuksiin joutui ajamaan vinosti että ei jäänyt romut kadulle jne jne. Vaihdoin Spaxin johonkin -20mm tms settiin enkä ole vielä ainakaan katunut..

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ke Elokuu 3. 18:24:14 2005

Juu kait se eibachi olis hyvä. Tosin itsellä alla vain 15" alut että kuinkahan ylös jää.

Ei kellään mitään sanottavaa puslista, tuleeko aivan kivireki jos kaikki vaihtaa polyuretaanisiin?

Vai kannattaisiko näin aluks kokeilla vaikka vaan etupäässä?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Elokuu 3. 19:03:21 2005

force110 kirjoitti:Juu kait se eibachi olis hyvä. Tosin itsellä alla vain 15" alut että kuinkahan ylös jää.

Ei kellään mitään sanottavaa puslista, tuleeko aivan kivireki jos kaikki vaihtaa polyuretaanisiin?

Vai kannattaisiko näin aluks kokeilla vaikka vaan etupäässä?
Sehän nyt riippuu ihan omasta mausta, mikä on kivireki ja mikä ei.

Jos ajelee radalla/tasasia asfaltteja niin mitäpä ne jäykät puslat siellä haittaa?

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Su Tammikuu 21. 1:42:29 2007

niin piti tohon vielä lisätä että eibachilla on miljoonan km takuu :) varmaan sekin kertoo jotain. Kahdessa autossa ollut, toisessa oli konin keltaiset ja eibach oli hyvä yhdistelmä.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Tammikuu 21. 11:09:07 2007

Mulla on rst:ssä spaxin -25mm alustasetti. Tuntuu aika pintakovalta normaali ajossa, radalta ei ole kokemuksia. Saattais toimiakin radalla ihan kivasti. Mielestäni pudotti enemmän kuin 25mm.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Tammikuu 21. 15:54:12 2007

Laitetaas nyt uusia virityksiä, kun tää taas nousi pintaan. Nyt on alusta aika mieleinen seuraavilla tempuilla:

-Taakse on laitettu ne jousen kumit sekä jousen alle että päälle.
-Edestä on tukivarren kiinnityspaikkaa nostettu 20mm korin päästä.
-Edessä on jousen päälle vedetty jonkin matkaa sellaista kumista kortsua, vähän kuten esim. Focuksissa vakiona. Ajaa lähinnä ylimääräisen pohjaanlyöntikumin virkaa ja lisää progressiivisuutta lopussa.


Muuten siis autossa edelleen ne Koni Sportit ja Spax -25mm. Anoa ongelma tuntuu olevan etupään olematon sisäänvaimennus. Koneissahan muistaakseni säätyy vain ulosvaimennus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin