eibach hintansa arvoinen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
eibach hintansa arvoinen
Nyt on mk4 escoon menossa pieni alustan päivitys. eli hankittuna on konin sportit. Koko alustaan pitäis tulla polyuretaani puslat. Eteen ja taakse poikkituki. Jouset vielä mietityttää, eli sopivan jämäkät mutta ei kauheasti pudottavat jouset olis hakusessa.
Eibachia on kehuttu, mutta mitenkäs esim. spax hintaero on ainakin kohtuullinen. Itsellä on siis tällä hetkellä alla weitecin 40mm pudottavat jouset ja eivät oikein miellytä.
Mitä suosittelette ja nyt jousilta haettaisiin siis ajo ominaisuuksia ja kohtuullista mukavuutta.
Eibachia on kehuttu, mutta mitenkäs esim. spax hintaero on ainakin kohtuullinen. Itsellä on siis tällä hetkellä alla weitecin 40mm pudottavat jouset ja eivät oikein miellytä.
Mitä suosittelette ja nyt jousilta haettaisiin siis ajo ominaisuuksia ja kohtuullista mukavuutta.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nää on niin subjektiivisia asioita loppujen lopuksi että vaikea näitä on selvittää. Itsellä Konit ja Spaxsin -25mm jousisarja. Spaxsillahan on siis myös enemmän pudottava vaihtoehto, olisiko ollut -50mm. Oma mielipide noista:
-Pudotti liikaa, 25mm ehkä turbosta laskien, ei perusmalleista. Kumi aivan kaaren kanssa tasan.
-Ajomukavuus lähes hyvä ottaen huomioon miten tontissa auto on. Jos taas vertaa vaimon -04 Meganeen niin tuntuu ihan mikroauton alustalta.
-Ottaen huomioon jousien luonteen, niin auto tuntuu silti yllättävän pehmeältä mutkissa. Suorastaan tahmealta. Kovaa kyllä pääsee ja jäykkyys riittää ratapäivillekin. Ei siis kuitenkaan notkahda kun mennään oikeasti kovaa mutkaan. Sellainen pieni alkukallistuminen kuitenkin tapahtuu mielestäni liian helposti. Taitaa olla hieman liian matala?
-Pudotti liikaa, 25mm ehkä turbosta laskien, ei perusmalleista. Kumi aivan kaaren kanssa tasan.
-Ajomukavuus lähes hyvä ottaen huomioon miten tontissa auto on. Jos taas vertaa vaimon -04 Meganeen niin tuntuu ihan mikroauton alustalta.
-Ottaen huomioon jousien luonteen, niin auto tuntuu silti yllättävän pehmeältä mutkissa. Suorastaan tahmealta. Kovaa kyllä pääsee ja jäykkyys riittää ratapäivillekin. Ei siis kuitenkaan notkahda kun mennään oikeasti kovaa mutkaan. Sellainen pieni alkukallistuminen kuitenkin tapahtuu mielestäni liian helposti. Taitaa olla hieman liian matala?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
Itsellä siis tällä hetkellä autossa alla vain 40mm pudottavat weitecin jouset vakio xr3i:n iskareilla ja tuntuu aivan kivireeltä. Pienikin kuoppa tärähtää kapiiniin ja lujaa. Tosin alusta voi aikapaljon parantua kun nuo iskarit vaihtaa koneihin.
Nyt vaan täytyisi päättää että kannattaako sitä satsata rahaa eibachin jousiin vai pitää nuo vanhat.
Entä onko kellään kokemusta minkälainen alustasta tulee jos kaikki puslat vaihtaa polyuretaanisiin?
Nyt vaan täytyisi päättää että kannattaako sitä satsata rahaa eibachin jousiin vai pitää nuo vanhat.
Entä onko kellään kokemusta minkälainen alustasta tulee jos kaikki puslat vaihtaa polyuretaanisiin?
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Suosittelen noita motorsportin normi korkuisia mutta jäykempiä jousia joita saa rally racesta. Broidilla oli rst:ssä sellaiset ja spaxin iskarit ja oli kohtuu mukava ajettava ja radalla ei tarvinnut pelätä notkahtamisia eikä keinumisia.päinvastoin oli niin jämäkkä että tuntui välillä nostavan pyörää ilmaan mutkissa 

-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Eibach
. Edellisessä autossa oli juuri konit ja eibach. Pintakovuus hävisi vakiojousiin verrattuna. Auto oli matka-ajossa, jossa se käyttäytyi todella mukavasti silti mutkissa riitti tiukkuutta. iskarin säädöillä saadaan radalle haluttua jämäkkyyttä.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tiedätkö tarkemmin mitkä jouset oli, kun noita on eri kovuuksilla ja pituuksilla. Onko se sitten STD vai -1/2'' vai mikä millä auton saa vakio RST korkeuteen?cossy kirjoitti:Suosittelen noita motorsportin normi korkuisia mutta jäykempiä jousia joita saa rally racesta. Broidilla oli rst:ssä sellaiset ja spaxin iskarit ja oli kohtuu mukava ajettava ja radalla ei tarvinnut pelätä notkahtamisia eikä keinumisia.päinvastoin oli niin jämäkkä että tuntui välillä nostavan pyörää ilmaan mutkissa
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Ne "motorsport" jouset oli ainakin omasta mielestäni suoraan sanottuna aivan paskat. Joustoa ja ajomukavuutta ei yhtään. -1" setti tiputti lähemmäs 2" loppupeleissä joka maksoi veronsa kun sillon tällöin joutui korjaamaan puhki mennyttä pakoputkea, suojatien korotuksiin joutui ajamaan vinosti että ei jäänyt romut kadulle jne jne. Vaihdoin Spaxin johonkin -20mm tms settiin enkä ole vielä ainakaan katunut..
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä
Sehän nyt riippuu ihan omasta mausta, mikä on kivireki ja mikä ei.force110 kirjoitti:Juu kait se eibachi olis hyvä. Tosin itsellä alla vain 15" alut että kuinkahan ylös jää.
Ei kellään mitään sanottavaa puslista, tuleeko aivan kivireki jos kaikki vaihtaa polyuretaanisiin?
Vai kannattaisiko näin aluks kokeilla vaikka vaan etupäässä?
Jos ajelee radalla/tasasia asfaltteja niin mitäpä ne jäykät puslat siellä haittaa?
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Laitetaas nyt uusia virityksiä, kun tää taas nousi pintaan. Nyt on alusta aika mieleinen seuraavilla tempuilla:
-Taakse on laitettu ne jousen kumit sekä jousen alle että päälle.
-Edestä on tukivarren kiinnityspaikkaa nostettu 20mm korin päästä.
-Edessä on jousen päälle vedetty jonkin matkaa sellaista kumista kortsua, vähän kuten esim. Focuksissa vakiona. Ajaa lähinnä ylimääräisen pohjaanlyöntikumin virkaa ja lisää progressiivisuutta lopussa.
Muuten siis autossa edelleen ne Koni Sportit ja Spax -25mm. Anoa ongelma tuntuu olevan etupään olematon sisäänvaimennus. Koneissahan muistaakseni säätyy vain ulosvaimennus.
-Taakse on laitettu ne jousen kumit sekä jousen alle että päälle.
-Edestä on tukivarren kiinnityspaikkaa nostettu 20mm korin päästä.
-Edessä on jousen päälle vedetty jonkin matkaa sellaista kumista kortsua, vähän kuten esim. Focuksissa vakiona. Ajaa lähinnä ylimääräisen pohjaanlyöntikumin virkaa ja lisää progressiivisuutta lopussa.
Muuten siis autossa edelleen ne Koni Sportit ja Spax -25mm. Anoa ongelma tuntuu olevan etupään olematon sisäänvaimennus. Koneissahan muistaakseni säätyy vain ulosvaimennus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1