
lokasuojan kaaren venytystä..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
lokasuojan kaaren venytystä..
eli mikä olis paras keino venyttää hieman ulospäin etulokasuojan kaarta? puhutaan max 2 senttimeeteristä.. pitäis mahduttaa eteen 225/50/15 renkulainen, ja compomotiven vanteita ei saanut ihan sillä et:llä kun olisin halunnut. kauhuskenaariot on, et joutuu jotain tekemään. haitaritunkki ja kakkosnelonen? 

taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
ajattelin enemmänkin, että koko lokasuojaa venytettäis.. puun pitäisi olla kuulemma lokasuojan kaaren muotoinen, ja työnnön/vedon pitäisi tulla tasaisesti muutamasta kohdasta, ettei tule vekkejä tai maali lohkea.. saas nähdä kuinka äijän käy..tällä keinolla joku on kuulemma joskus onnistunut.. kyse ei ole tosiaan kun ehkä sentistä.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
se on sellainen laite mikä laitetaan pyörän napaan kiinni ja pyöreällä rullalla kammetaan lokasuojan reunaa ulospäin. tasaisesti rullaillaan edestakaisin ja näin saadaan tosiaankin se 1-2cm lokasuojan reunaa ulos. jossakin vaasan suunnassa on se paikka (seinäjoelta katsoen...).
yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
ja tämä on toisen käden tietoa, näin kertoi juurikin se cossukaveri kenen auton lokarit oli pullistettu, ei liene klubilaisia..?
yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
ja tämä on toisen käden tietoa, näin kertoi juurikin se cossukaveri kenen auton lokarit oli pullistettu, ei liene klubilaisia..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Kaarien kantteja ovatten jotku rullanneet kotikonstein laittamalla pesäpallomailan (tai vastaavan pyöreen kapistuksen) renkaan ja kaaren väliin ja siitä sitten vaan työtämään autoo edes-takas. Tietty tolla saa myös itse kaarta pullistettua kun pistää kammeten enempi, mutta tietty tuo vaurioriski kasvaa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Oliko pullistetut kaaret räyhäkkäämmän näköiset kuin normaalit kaaret. sierrassahan on aika laimeat kaaret, varsinkin takana.Timo kirjoitti: yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
Extekniikanvaihtocossustani rullasin kaverini kanssa kaaret pyöreällä puupalikalla ja sen jälkeen 17" kumit eivät enää raapineet lokarin reunoihin kiinni.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no käytännösä sen eron todellakin huomasi vasta kun autot oli vierekkäin. eli ei juurikaan muuten. toki ko auto oli aika räyhän näköinen kun oli sellaiset saksalaistyyliset vanteet jotka levittää reilusti ulos...Mankka kirjoitti:Oliko pullistetut kaaret räyhäkkäämmän näköiset kuin normaalit kaaret. sierrassahan on aika laimeat kaaret, varsinkin takana.Timo kirjoitti: yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
Extekniikanvaihtocossustani rullasin kaverini kanssa kaaret pyöreällä puupalikalla ja sen jälkeen 17" kumit eivät enää raapineet lokarin reunoihin kiinni.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003
Yks ruåttalainen ainaki tekee, en muista nimeä. Pitäs kysyä kaverilta se levitti sille ne audin kaaret. olikohan se jossain sundomis, sulvalla tms...kondis kirjoitti:jaksaiskohan joku muistaa tuon firman täälä pohjanmaalla mikä tuon homman tekisi? olisi kans tarvetta levittää takaa, ja sen tietää ku meen sinne sörkkimään pesäpallo mailalla niin saa jo valmiiksi tilata maalarille ajan

Eli nämä kaaret, olisko ollu pelkät etukaaret
Kronman on ukon nimi ja Tuovilas sillä on kuulemma paja. Automaalaamo vissiinki muistaakseni

Viimeksi muokannut eskort, La Elokuu 13. 11:42:08 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
kapeamat kumit ei ole vaihtoehto.
yritän vähentää puskemista vähän leveämmillä kumeilla. on aika etupainoinen auto vaikka akku on takakontissa.. ja alustalle on jo yritetty tehdä jotain, mm: nelilinkki, bilsteinerit,alumiini ja nylokkipuslaa. taka pää on jo melko jäykkä ja etupää vähän löysempi.ei noi ainakaan haitaksi ole. 


taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
veikkaan että puskeminen johtuu siitä sun tuplavakaajasta edessä.. meinaa mulla ei oo puskenu ku vasta silloin kun oli zetecci ja DOHC takakontissataneli kirjoitti:kapeamat kumit ei ole vaihtoehto.yritän vähentää puskemista vähän leveämmillä kumeilla. on aika etupainoinen auto vaikka akku on takakontissa.. ja alustalle on jo yritetty tehdä jotain, mm: nelilinkki, bilsteinerit,alumiini ja nylokkipuslaa. taka pää on jo melko jäykkä ja etupää vähän löysempi.ei noi ainakaan haitaksi ole.

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
tanari: oletko paljonkin kiusannut taneasi radalla? mulla ei tule noi oireet esiin kun siellä, tiukimmissa kurveissa. ja kun kuvia tai videota katsoo, niin kyllä etupää antaa hyvinkin periksi(kallistuu). takapää voi olla liiankin jäykkä..rengastus on edessä ihan perseestä, 195 leveä gourieri ei paljon pitoa tarjoa. kun saan rengastuksen kuntoon, ja sitten vielä puskee, niin sit katsotaan uudestaan sitä vakaajaa/vakaajia. ja jos sen ottaa edestä pois, ja laittaa taakse 80% lukon,(kun on varaa) sit alkaa mahdollisesti taas yliohjautumaan,kun on aikas kevyt perä..



taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Autotek lienee Moposporttia vastapäätä Vantaan Petikossa.timoheikkinen792 kirjoitti:Missä tämmönen liike on ja jos joku muistaa nyt sen firman joka pohjanmaalla tekee nuita hommia ja toki kannattaa sanoa muitakin firmoja jotka tekee tuota hommaarst1power kirjoitti:Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Koti konstein hankala homma levittää kaaria pilaamatta maali pintaa tai saamatta lommoja/vekkejä...
Mut levitä reilusti ja --> maaluuksille
Koetahan onnistua
Mut levitä reilusti ja --> maaluuksille


Koetahan onnistua

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Kaveri teki itse tuollaisen kaarien valssauskoneen, ainakin väittää että sillä saa yllättävän paljon levitettyä kaaria jos vaan tekee homman maltillisesti, eikä ala ahnehtimaan. Ainut vaan että esim. sedan cossun takakaaria on turha alkaa edes kokeileen sillä, kun on niin vähän peltiä mistä venyttää takaovien kohdalla. Eihän tuo vaadi kuin laakeroidun laipan, vivuvarren, kiristimen ja nailon rulla näytti olevan siinä kaverin kötyksessä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 429
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
- Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=56120
Sieltä ohjeet mankelin tekoon, ja sitten vaan rullaamaan.
Maalipinta lämpimäksi kuumailmapuhaltimella - ettei lohkeile.
Sieltä ohjeet mankelin tekoon, ja sitten vaan rullaamaan.
Maalipinta lämpimäksi kuumailmapuhaltimella - ettei lohkeile.