lokasuojan kaaren venytystä..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

lokasuojan kaaren venytystä..

Viesti Kirjoittaja taneli » Pe Elokuu 5. 22:55:26 2005

eli mikä olis paras keino venyttää hieman ulospäin etulokasuojan kaarta? puhutaan max 2 senttimeeteristä.. pitäis mahduttaa eteen 225/50/15 renkulainen, ja compomotiven vanteita ei saanut ihan sillä et:llä kun olisin halunnut. kauhuskenaariot on, et joutuu jotain tekemään. haitaritunkki ja kakkosnelonen? :twisted:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Elokuu 5. 23:49:21 2005

Täälläpäin on ainakin joku firma, (nurmossa tai s-joella) joka levittää kaaria jollain rulla systeemillä, mutta muistelisin että sillä pystyi ~10mm levitykseen ettei maalipinta kärsi.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Elokuu 6. 11:58:40 2005

ajattelin enemmänkin, että koko lokasuojaa venytettäis.. puun pitäisi olla kuulemma lokasuojan kaaren muotoinen, ja työnnön/vedon pitäisi tulla tasaisesti muutamasta kohdasta, ettei tule vekkejä tai maali lohkea.. saas nähdä kuinka äijän käy..tällä keinolla joku on kuulemma joskus onnistunut.. kyse ei ole tosiaan kun ehkä sentistä.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Elokuu 6. 13:26:23 2005

se on sellainen laite mikä laitetaan pyörän napaan kiinni ja pyöreällä rullalla kammetaan lokasuojan reunaa ulospäin. tasaisesti rullaillaan edestakaisin ja näin saadaan tosiaankin se 1-2cm lokasuojan reunaa ulos. jossakin vaasan suunnassa on se paikka (seinäjoelta katsoen...).

yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".

ja tämä on toisen käden tietoa, näin kertoi juurikin se cossukaveri kenen auton lokarit oli pullistettu, ei liene klubilaisia..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Elokuu 7. 21:51:20 2005

harmi kun kellään tutulla ei ole tuollaista laitetta.. no pitää yrittää vaan jollakin kepulikonstilla. kait se hyvin menee :) ja jos ei mene niin pakkelia ja peltiä saa kaupasta.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Elokuu 7. 22:18:58 2005

Kaarien kantteja ovatten jotku rullanneet kotikonstein laittamalla pesäpallomailan (tai vastaavan pyöreen kapistuksen) renkaan ja kaaren väliin ja siitä sitten vaan työtämään autoo edes-takas. Tietty tolla saa myös itse kaarta pullistettua kun pistää kammeten enempi, mutta tietty tuo vaurioriski kasvaa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Elokuu 7. 23:10:05 2005

Timo kirjoitti: yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
Oliko pullistetut kaaret räyhäkkäämmän näköiset kuin normaalit kaaret. sierrassahan on aika laimeat kaaret, varsinkin takana.

Extekniikanvaihtocossustani rullasin kaverini kanssa kaaret pyöreällä puupalikalla ja sen jälkeen 17" kumit eivät enää raapineet lokarin reunoihin kiinni.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Elokuu 8. 16:54:11 2005

Mankka kirjoitti:
Timo kirjoitti: yks cossu käväs tuossa meikän pihassa missä oli pullistettu ne reunat, eron kyllä huomasi kun oli autot vierekkäin. enemmänkin saa pullistumaan mutta sitten alkaa maalit irtoamaan.. ja saattaa tulla "venymisklommoja".
Oliko pullistetut kaaret räyhäkkäämmän näköiset kuin normaalit kaaret. sierrassahan on aika laimeat kaaret, varsinkin takana.

Extekniikanvaihtocossustani rullasin kaverini kanssa kaaret pyöreällä puupalikalla ja sen jälkeen 17" kumit eivät enää raapineet lokarin reunoihin kiinni.
no käytännösä sen eron todellakin huomasi vasta kun autot oli vierekkäin. eli ei juurikaan muuten. toki ko auto oli aika räyhän näköinen kun oli sellaiset saksalaistyyliset vanteet jotka levittää reilusti ulos...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Elokuu 8. 18:57:10 2005

jaksaiskohan joku muistaa tuon firman täälä pohjanmaalla mikä tuon homman tekisi? olisi kans tarvetta levittää takaa, ja sen tietää ku meen sinne sörkkimään pesäpallo mailalla niin saa jo valmiiksi tilata maalarille ajan :lol:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Elokuu 8. 22:49:42 2005

vähän arvelluttaa alkaa hommaan itse, mut pakko kai se on kokeilla. :)
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » Ma Elokuu 8. 23:20:38 2005

Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Elokuu 12. 22:48:49 2005

Vaihda kapeemmat kummit -> problem solved. ^_^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Pe Elokuu 12. 23:06:56 2005

kondis kirjoitti:jaksaiskohan joku muistaa tuon firman täälä pohjanmaalla mikä tuon homman tekisi? olisi kans tarvetta levittää takaa, ja sen tietää ku meen sinne sörkkimään pesäpallo mailalla niin saa jo valmiiksi tilata maalarille ajan :lol:
Yks ruåttalainen ainaki tekee, en muista nimeä. Pitäs kysyä kaverilta se levitti sille ne audin kaaret. olikohan se jossain sundomis, sulvalla tms... :roll:

Eli nämä kaaret, olisko ollu pelkät etukaaret

Kronman on ukon nimi ja Tuovilas sillä on kuulemma paja. Automaalaamo vissiinki muistaakseni :roll:
Viimeksi muokannut eskort, La Elokuu 13. 11:42:08 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » La Elokuu 13. 8:41:49 2005

jeps, pitänee koittaa kysellä kunhan vanteet saapuu niin näkee paljonko pitää levitellä...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Elokuu 13. 8:55:03 2005

rst1power kirjoitti:Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu
Onko kuinka vanhaa tietoa... Talven jälkeen olisi ehkä tarvetta taakse. Ja toi olis kohtuu lähellä.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

rst1power
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rst1power » La Elokuu 13. 9:49:12 2005

Laze kirjoitti:
rst1power kirjoitti:Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu
Onko kuinka vanhaa tietoa... Talven jälkeen olisi ehkä tarvetta taakse. Ja toi olis kohtuu lähellä.
Kyllähän niillä laitteet on. en sitten tiiä paljon velottavat ko. operaatiosta..

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Elokuu 14. 2:52:40 2005

kapeamat kumit ei ole vaihtoehto. :wink: yritän vähentää puskemista vähän leveämmillä kumeilla. on aika etupainoinen auto vaikka akku on takakontissa.. ja alustalle on jo yritetty tehdä jotain, mm: nelilinkki, bilsteinerit,alumiini ja nylokkipuslaa. taka pää on jo melko jäykkä ja etupää vähän löysempi.ei noi ainakaan haitaksi ole. :o
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Elokuu 14. 12:25:17 2005

taneli kirjoitti:kapeamat kumit ei ole vaihtoehto. :wink: yritän vähentää puskemista vähän leveämmillä kumeilla. on aika etupainoinen auto vaikka akku on takakontissa.. ja alustalle on jo yritetty tehdä jotain, mm: nelilinkki, bilsteinerit,alumiini ja nylokkipuslaa. taka pää on jo melko jäykkä ja etupää vähän löysempi.ei noi ainakaan haitaksi ole. :o
veikkaan että puskeminen johtuu siitä sun tuplavakaajasta edessä.. meinaa mulla ei oo puskenu ku vasta silloin kun oli zetecci ja DOHC takakontissa :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Elokuu 14. 13:47:56 2005

Timo:

Olisiko mahdollista, että ottaisit tuttusi autosta, jossa kaaret on levitetty kuvan ja liittäisit sen tähän topicciin?

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Su Elokuu 14. 14:54:37 2005

tanari: oletko paljonkin kiusannut taneasi radalla? mulla ei tule noi oireet esiin kun siellä, tiukimmissa kurveissa. ja kun kuvia tai videota katsoo, niin kyllä etupää antaa hyvinkin periksi(kallistuu). takapää voi olla liiankin jäykkä..rengastus on edessä ihan perseestä, 195 leveä gourieri ei paljon pitoa tarjoa. kun saan rengastuksen kuntoon, ja sitten vielä puskee, niin sit katsotaan uudestaan sitä vakaajaa/vakaajia. ja jos sen ottaa edestä pois, ja laittaa taakse 80% lukon,(kun on varaa) sit alkaa mahdollisesti taas yliohjautumaan,kun on aikas kevyt perä.. :? :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Kesäkuu 26. 19:52:26 2006

rst1power kirjoitti:Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu
Missä tämmönen liike on ja jos joku muistaa nyt sen firman joka pohjanmaalla tekee nuita hommia ja toki kannattaa sanoa muitakin firmoja jotka tekee tuota hommaa 8)

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Kesäkuu 26. 23:15:30 2006

Kuumailmapuhaltimella kun lämmittää maalia niin ei lohkea niin helposti.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 27. 0:13:16 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:
rst1power kirjoitti:Autotek petikko siellä on vehkeet.. ainakin ollu
Missä tämmönen liike on ja jos joku muistaa nyt sen firman joka pohjanmaalla tekee nuita hommia ja toki kannattaa sanoa muitakin firmoja jotka tekee tuota hommaa 8)
Autotek lienee Moposporttia vastapäätä Vantaan Petikossa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Kesäkuu 27. 1:13:53 2006

Koti konstein hankala homma levittää kaaria pilaamatta maali pintaa tai saamatta lommoja/vekkejä...

Mut levitä reilusti ja --> maaluuksille :wink: :wink:

Koetahan onnistua 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Kesäkuu 27. 5:23:51 2006

Kaveri teki itse tuollaisen kaarien valssauskoneen, ainakin väittää että sillä saa yllättävän paljon levitettyä kaaria jos vaan tekee homman maltillisesti, eikä ala ahnehtimaan. Ainut vaan että esim. sedan cossun takakaaria on turha alkaa edes kokeileen sillä, kun on niin vähän peltiä mistä venyttää takaovien kohdalla. Eihän tuo vaadi kuin laakeroidun laipan, vivuvarren, kiristimen ja nailon rulla näytti olevan siinä kaverin kötyksessä
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Fiesta3
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 8:36:47 2002
Paikkakunta: 61.7°N 24.3°E

Viesti Kirjoittaja Fiesta3 » Ti Kesäkuu 27. 9:18:38 2006

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=56120
Sieltä ohjeet mankelin tekoon, ja sitten vaan rullaamaan.
Maalipinta lämpimäksi kuumailmapuhaltimella - ettei lohkeile.

Vastaa Viestiin