mk4 escoon vaihdevälinlyhennintä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

mk4 escoon vaihdevälinlyhennintä

Viesti Kirjoittaja force110 » Ma Elokuu 1. 21:22:07 2005

katselin tuossa rallyracen luetteloa ja silmiin osui mk4 escoon vaihdevälinlyhennin. Onko kellään kokemusta kyisestä kapineesta? Tai onko joku vaihtanut esim B&M:n shifteriä escoon?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 1. 23:10:11 2005

Ilpo on ainakin B&M vaihtajaa kehunut. Myös Puman vaihtaja tuntui varsin laadukkaalta mk4:sessa ja menee ilmeisesti aika suoraan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Ma Elokuu 1. 23:15:44 2005

B&M on jo ehkä hieman liian pieni liikkeinen/tarkka. Mutta makuasia se on. Laadukas tuote kylläkin.

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Elokuu 2. 8:11:45 2005

Mistähän puman vaihtajaa voisi katsella ehkä jostain purkaamolta. Uutena taitaa maksaa hunajaa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 2. 8:17:29 2005

Ei nyt sentään hunajaa. Olisko ollut reilu 100e koko härveli hyvillä klubialennuksilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 2. 10:42:26 2005

puman koko vivusto tosiaan 100e ja rapiat päälle.. kepinpään kiinnityksen joutuu vaan modifioimaan mutta menee aika vaivatta.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 2. 20:38:52 2005

Ja sanovat, että soppakauha-fiilinki katoaa täysin. Totta vai tarua?

Onko tarkempaa tietoa, mitä kaikkea pitää muuttaa, että menee Mk4:een?

PS. Escort Mk5 CVH:n vaihteenvalitsin vaikutti kanssa jämäkältä verrattuna Mk4:een, vaikka onkin veivattu jo varmasti paljon.

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Elokuu 2. 21:00:33 2005

Juu kyllä tuo mk4:n laatikko aika arpomakoneelta tuntuu.

Muuten samalla kysyn minkälainen homma vetonivelien vaihtaminen on. tuntuu jonkin verran raksuttavan kun esim. liikenneympyrässä ajaa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Elokuu 2. 21:07:22 2005

force110 kirjoitti:Juu kyllä tuo mk4:n laatikko aika arpomakoneelta tuntuu.

Muuten samalla kysyn minkälainen homma vetonivelien vaihtaminen on. tuntuu jonkin verran raksuttavan kun esim. liikenneympyrässä ajaa.

Tässä juttua tuolta projektiosiosta entisestä cabriostani. Vaihdoin siihen mm. ulommat murrokset. Kokonaisuutena aika helppo homma. Jos rivakasti tekee niin varmaan puolessa tunnissa homma on bueno. Jos taas tekee hartaasti tuumiskellen, samalla puhdistellen ja ihmetellen, saa aikaa menemään hieman kauemminkin :roll:

Alla kuvia hommasta...

HIEMAN NAKUTTI
VASENTA VALMIINA
VASEN PUOLI PURETTUNA
VASEN PUOLI VALMIINA
OIKEA PUOLI PURETTUNA
OIKEA PUOLI VALMISTUMASSA
OIKEA PUOLI VALMIINA

Oikealle puolen vaihdettu:
Alatukivarsi VANHA JA UUSI ALATUKIVARSI MOOG ( made in USA )
Koiranluu MOOG
Kallistuksenvakaajan kumi. Oli muuten taas aika tiukassa tuoALEMPI KIINNITYS ja hieman kikkailemalla saa tuon KUMIN vaihdettua ilman kelkan alaslaskua
Murros ( Löbro )
Raidepään kumi

Ja vasemmalle murros, raidepään kumi sekä koiranluu.

Aika paljon parani ajo-ominaisuudet :D

Tämä on sitten MK5 Escosta, mutta tuskin MK4 eroaa kovin paljoa tuon murroksen osalta?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 2. 21:50:49 2005

ukormi kirjoitti: Tämä on sitten MK5 Escosta, mutta tuskin MK4 eroaa kovin paljoa tuon murroksen osalta?
Itse vetarit ja nivelet näyttää aivan samoilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ke Elokuu 3. 8:42:27 2005

Soppakauhafiilikseen liittyen:

Nivelien laakerointi kuntoon niin ei tule välyksiä sitä kautta

http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
(ihan alimmaisena)

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 3. 16:03:26 2005

Onko kukaan tätä koittanut?

http://hometown.aol.com/dvandrews/quick.htm

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Elokuu 3. 17:39:15 2005

sine,
tolla puman vivustolla se soppakauha fiilis poistuu...

mut ei mun orkkisvivusto mikään älytön soppakauha ole silti kun vaihdoin kaikki uutta sisälle.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 3. 23:55:56 2005

Stefa kirjoitti:sine,
mut ei mun orkkisvivusto mikään älytön soppakauha ole silti kun vaihdoin kaikki uutta sisälle.
Mistä ostit osat ja mitä maksoi?

(joo tiedän että googlekin on olemassa)

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Elokuu 8. 22:16:27 2005

eli ihan puman vakio vivustoako meinaatte, vai puman vaihdevälilyhennin setti?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 8. 23:36:19 2005

Vakiovivusto.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Ti Elokuu 9. 6:56:48 2005

kuuluukos siihen 100€ pakettiin kaikki tarvittavat ja pitäisi istua aika helposti paikalleen?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Huhtikuu 20. 10:54:52 2006

olisko jollain sille puman vivustolle tai niille osille mitä ootte mk4 laittaneet varaosa numeroa?
ford escort´79 tic

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Huhtikuu 20. 12:13:17 2006

koskar kirjoitti:Onko kukaan tätä koittanut?

http://hometown.aol.com/dvandrews/quick.htm
Tossa mun sedan sierrassa on saman tyylinen toteutus eikä oo todellakaan hyvä. Autoracingistä saa ostettua semmosen setin sierraan ja maksaa joku 29e.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jarnok » Ti Tammikuu 30. 12:43:16 2007

kuka tota puumaaa myyy suomessa?

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ti Tammikuu 30. 13:07:14 2007

jarnok kirjoitti:kuka tota puumaaa myyy suomessa?
Ford dealerit kautta maan.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Tammikuu 30. 13:19:59 2007

jarnok kirjoitti:kuka tota puumaaa myyy suomessa?
Ford-liikkeet, se on siis Ford Puman vaihdevivusto, sen tilausnumerokin löytyy toisesta topicista.

Vastaa Viestiin