
Is sierran ilmamäärämittarin säätö (ohc)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Is sierran ilmamäärämittarin säätö (ohc)
Hakua kokeilin mut ei oikein löytyny mitään tyhjentävää vastausta. Eli pitäis saada enemmän kakkua ylemmille kierroksille. Tiedän että sitä läpän jousta voi kiristää/löysätä ja potentiometriä kääntää lisäkakun saamiseks. Mutta se että miten näitä tulis käännellä? Ja miten mikäkin säätö vaikuttaa? 

# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Ylläpitäjä
siellä mustan kannen alla on sellanen jousi jota vapauttamalla "potikka" löystyy ja seos rikastuu (sitten vaan sopivan hampaan kohalle se jousen nipukka takas), kiristettäessä menee seos laihemmalle. Käsittääkseni ilmamäärämittari ei vaikuta ylimmille kierroksille, silloin toimii "täyskaasurikastus" eli kaasuläpän asentoanturin mukaan mennään. sekavaa 

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Ylläpitäjä
Ei varmaan joo jos vakio ecua käyttää, kierrosalueen alapää taitaa rikastua turhan liikaa -> hirveä kulutus. ym. , mutta meinasin kuitenkin että sillä saa rikastettua yläpään kierrosaluetta.kondis kirjoitti:alkuun varmasti pääsee sillä että laittaa säädettävän b-paine säätimen...
Jaakkoki, käsittääkseni is:n suuttimien vaihto ei oo mikään hirveen järkevä ratkaisu? pienillä kierroksilla toimiminen varmasti kärsii ja matka-ajo voi muuttua epämielekkääksi...?
eihän tohon oikein muuta vaihtoehtoa oo?. sitten ehkä joku lisäsuutin patentti joka toimis vasta ylemmillä kierroksilla.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Mulla on "säädetty" toi paineensäädin sillai että sen aukeemispaine on 2,7 bar(joskus muinoin säädetty viilapenkissä). Ilmeisesti enemmänkin sais olla... Minkälaisia paineita kannattas tommoseen viilattuun vapariin laittaa?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
rattastetaan vähän aiheella,
mistä johtuu semmonen että kierrokset seilaa tasasesti about 700rpm ja 1500rpm välillä
onko toi jotenki kytköksissä ilmamäärä mittariin vai mihin 
mistä johtuu semmonen että kierrokset seilaa tasasesti about 700rpm ja 1500rpm välillä


Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
nii joo ja sitte jos koittaa pyörittää jakajaa johonki toiseen asentoon niin käy ihan tasasestiJaakkoki kirjoitti:voisko olla se kuuluisa tyhjäkäyntisolenoidi ?timppaanen kirjoitti:rattastetaan vähän aiheella,
mistä johtuu semmonen että kierrokset seilaa tasasesti about 700rpm ja 1500rpm välilläonko toi jotenki kytköksissä ilmamäärä mittariin vai mihin
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Ylläpitäjä
niin tuli muuten mieleen sellanenki (ei nyt liity tohon jakajaan) , että kun ilmamäärämittarista vääntää jousen tarpeeksi löysälle/rikkaalle, niin kierrokset alkaa humppaamaan juuri tuolla tavalla että käy ensin melkein 300rpm ja sitte yht'äkkiä pomppaa reiluun tonniin. riippuu ihan kuin rikkaalle se mittari on säädetty.timppaanen kirjoitti:nii joo ja sitte jos koittaa pyörittää jakajaa johonki toiseen asentoon niin käy ihan tasasestiJaakkoki kirjoitti:voisko olla se kuuluisa tyhjäkäyntisolenoidi ?timppaanen kirjoitti:rattastetaan vähän aiheella,
mistä johtuu semmonen että kierrokset seilaa tasasesti about 700rpm ja 1500rpm välilläonko toi jotenki kytköksissä ilmamäärä mittariin vai mihin
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
´Hoppamiäs kirjoitti:Mulla on "säädetty" toi paineensäädin sillai että sen aukeemispaine on 2,7 bar(joskus muinoin säädetty viilapenkissä). Ilmeisesti enemmänkin sais olla... Minkälaisia paineita kannattas tommoseen viilattuun vapariin laittaa?
vakiohan on 3bar. Kaverilla viilatus motis on tuo 3bar, ja on penkissä säädetty kohilleen. Mutta yksilöllistähän tuo on millä paineella parhaat tehot irtoo.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
niin jakaahan ei saisi kääntää issässä muulloin kuin sytkän säätö tilassa joka on silloin kun otan kaasuläppä anturin liittimen irti.timppaanen kirjoitti:nii joo ja sitte jos koittaa pyörittää jakajaa johonki toiseen asentoon niin käy ihan tasasestiJaakkoki kirjoitti:voisko olla se kuuluisa tyhjäkäyntisolenoidi ?timppaanen kirjoitti:rattastetaan vähän aiheella,
mistä johtuu semmonen että kierrokset seilaa tasasesti about 700rpm ja 1500rpm välilläonko toi jotenki kytköksissä ilmamäärä mittariin vai mihin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
sierra friikki kirjoitti:niin jakaahan ei saisi kääntää issässä muulloin kuin sytkän säätö tilassa joka on silloin kun otan kaasuläppä anturin liittimen irti.timppaanen kirjoitti:nii joo ja sitte jos koittaa pyörittää jakajaa johonki toiseen asentoon niin käy ihan tasasestiJaakkoki kirjoitti: voisko olla se kuuluisa tyhjäkäyntisolenoidi ?
No enpä oo mitään haittaa havainnut vaikka sitä oon pyöritellyt ? Mitä siitä seuraa ?

-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
sierra friikki kirjoitti:niin jakaahan ei saisi kääntää issässä muulloin kuin sytkän säätö tilassa joka on silloin kun otan kaasuläppä anturin liittimen irti.timppaanen kirjoitti:nii joo ja sitte jos koittaa pyörittää jakajaa johonki toiseen asentoon niin käy ihan tasasestiJaakkoki kirjoitti: voisko olla se kuuluisa tyhjäkäyntisolenoidi ?
mitäs siitä seuraa jos sitä pyörittelee

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
itellä 2.1l:ssa motissa vähän viilatulla kannella 3-3.5bar ja suuttimina 4-reikäset 180cc boschit. Virkisty kummasti ja matka-ajossa ei siltikään syö kun 6litraakondis kirjoitti:´Hoppamiäs kirjoitti:Mulla on "säädetty" toi paineensäädin sillai että sen aukeemispaine on 2,7 bar(joskus muinoin säädetty viilapenkissä). Ilmeisesti enemmänkin sais olla... Minkälaisia paineita kannattas tommoseen viilattuun vapariin laittaa?
vakiohan on 3bar. Kaverilla viilatus motis on tuo 3bar, ja on penkissä säädetty kohilleen. Mutta yksilöllistähän tuo on millä paineella parhaat tehot irtoo.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Jos tietävämmät on mua aikoinaan oikein opastaneet, niin ohari, jossa ei ole muuta anturia koneen pyörimisestä ottaa siis pyörimistiedon jakajalta. Jos jakajaa käännellään, niin boxi saa myös virheellistä tietoa koneen asennosta ja silloin myös ruiskutus ja ehkä jotain muutakin(?) tapahtuu 'väärään' aikaan.timppaanen kirjoitti: mitäs siitä seuraa jos sitä pyörittelee
Tiädä onko tuosta sitten merkittävämpää haitaa mutta ei se ainakaan paranna koneen toimintaa, jos viimeisiä heppoja haetaan.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Ylläpitäjä
Juu, mulla tekee sillain jos kääntää jakajaa tyhjäkäynnillä esim hieman aikasemmalle, niin kone alkaa käymään nopeampaa tyhjäkäyntiä, mutta sittenkun käyttää vähän kaasua niin tyhjäkäynti tasoittuu taas normaaliksi.Popi kirjoitti:Jos tietävämmät on mua aikoinaan oikein opastaneet, niin ohari, jossa ei ole muuta anturia koneen pyörimisestä ottaa siis pyörimistiedon jakajalta. Jos jakajaa käännellään, niin boxi saa myös virheellistä tietoa koneen asennosta ja silloin myös ruiskutus ja ehkä jotain muutakin(?) tapahtuu 'väärään' aikaan.timppaanen kirjoitti: mitäs siitä seuraa jos sitä pyörittelee
Tiädä onko tuosta sitten merkittävämpää haitaa mutta ei se ainakaan paranna koneen toimintaa, jos viimeisiä heppoja haetaan.