Dieselveron suuruus Mondeossa ja autokuumetta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Dieselveron suuruus Mondeossa ja autokuumetta

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 10. 18:41:35 2005

Siis disumiehiäkin täältä löytää joten kysynkin mitä lie tuo disuvero kakkoskoppaisella Mondeolla?

Kiitokset :D
Viimeksi muokannut ukormi, To Elokuu 11. 21:28:42 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Elokuu 10. 19:45:23 2005

Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.

Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 10. 20:09:27 2005

lalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.

Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
Hyvä juttu, kiitoksia.
Noita stanan paljon ajettuja Mondeoita on aika halvalla kaupan. Niihin taas pitänee sitten uusia koko tekniikka ennen kuin toimivat kunnolla :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Elokuu 10. 21:50:53 2005

Kestäviä myllyjä noi 1,8 TD:t on
Tiedän montakin jolla rullailtu 400-500tkm ilman ongelmia (koneessa siis)
...ja vielä tuntuis olevan tiviitä, ja tehot tallella.
(edellyttää hyvää huoltamista)
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 10. 22:56:35 2005

lalli69 kirjoitti:Kestäviä myllyjä noi 1,8 TD:t on
Tiedän montakin jolla rullailtu 400-500tkm ilman ongelmia (koneessa siis)
...ja vielä tuntuis olevan tiviitä, ja tehot tallella.
(edellyttää hyvää huoltamista)
No tällä -97 yksilöllä on rullattu jo 470tkm ja ainakin etu-umpiot ovat aivan huurussa. Koppa näyttää muuten hyvinkin siistiltä. No, käväistään huomenna katsomassa tarkemmin ja ehkäpä pieni koeajolenkkikin. Toinen ehdokas on -97 TDi Passat jolla rullattu mittarin mukaan 322tkm. Sekin on sitten syynissä :shock:

Mondeo on Farkku ja Passat sedan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Elokuu 10. 23:01:32 2005

Ehdottomasti Mondeo.
Tilaa on nii prklsti ja muutenkin paree auto.

Passatit on kovia syömään tukivarsien palloja, eikä oikein edullisiakaan taida olla.
Lisäksi turbon kanssa ollu ilmeisenpaljon ongelmia, hukkaportin jumittamista ym. ym.
(110hp on kyllä ihan mukavan pirtsakka ajaa, mutta 90hp ei)
Summa summarum: Ei Vika Wagenia. :wink:
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 10. 23:35:56 2005

lalli69 kirjoitti:Ehdottomasti Mondeo.
Tilaa on nii prklsti ja muutenkin paree auto.

Passatit on kovia syömään tukivarsien palloja, eikä oikein edullisiakaan taida olla.
Lisäksi turbon kanssa ollu ilmeisenpaljon ongelmia, hukkaportin jumittamista ym. ym.
(110hp on kyllä ihan mukavan pirtsakka ajaa, mutta 90hp ei)
Summa summarum: Ei Vika Wagenia. :wink:
TD Mondeota olen muutaman kerran kokeillut ja aika hengettömiä oli ne yksilöt. 2.0 bensa Mondeo on tuttu ja tiedän tuon tilamäärän. Tilaa ei kuitenkaan enää hillittömästi tarvitse, päämerkitys olisi hyvällä väännöllä ja pienellä kulutuksella. Passatia on tullut ajettua parilla reissulla ja ne ainakin kuluttavat hämmästyttävän vähän. Tämä yksilö on 90 kaakkinen joka sekin on kyllä ihan pirtsakka ajaa.

No huomenna sitten lisää tietoa peliin..
Viimeksi muokannut ukormi, To Elokuu 11. 1:47:56 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Elokuu 11. 1:31:56 2005

Saksasta koko tukivarsisetti vakaajan tankoineen 178e + kulut. Ei niitä pitäis jokapäivä sen jälkeen tarvita vaihdella.
Lisäksi sinkkikori ei mätäne niinkuin foortit tekee.
VAG:n Turboissa on ongelmia muuttuva geometrisissä ahtimissa, ja ilmamassamittari vikoja. Muutaman euron muutoksilla sen 90hv versionki saa kulkemaan ihan kivasti (kuulemma). Mutta liekkö sillä niin väliä tässä tapauksessa. VAG olis miun valinta, mutta mutta 8)

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » To Elokuu 11. 7:43:02 2005

Onko nuo Mondeo ja Passat ihan samassa hintaluokassa? Passatit tuntuu pitävän hintansa aika hyvin paljon ajettunakin. TDI on kyllä kelpo mylly ja eri sukupolvea Mondeon TD:n kanssa. Tehoa saa n.100-1000€ panostuksella n. 110-135hv. Itse en kyllä silti dieseliin ihastunut. Ei se vääntö niin ihmeelliseltä tunnu - bensa-auto kiihtyy ihan vastaavasti vaihdekeppiä käyttämällä, ja pienempi kulutus kuittaantuu dieselverolla ja korjauskuluilla.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 11:46:14 2005

Miku kirjoitti:Onko nuo Mondeo ja Passat ihan samassa hintaluokassa? Passatit tuntuu pitävän hintansa aika hyvin paljon ajettunakin. TDI on kyllä kelpo mylly ja eri sukupolvea Mondeon TD:n kanssa. Tehoa saa n.100-1000€ panostuksella n. 110-135hv. Itse en kyllä silti dieseliin ihastunut. Ei se vääntö niin ihmeelliseltä tunnu - bensa-auto kiihtyy ihan vastaavasti vaihdekeppiä käyttämällä, ja pienempi kulutus kuittaantuu dieselverolla ja korjauskuluilla.
Passat on 8500 eur ja Mondeo 6300 eur. Noin paljon ajettuihin ei kyllä kannata lastutusta ajatella :D

Kun on kaksi 12-15ltr/100km kuluttavaa autoa niin hieman tekisi mieli vaihtaa toinen pienempikulutuksiseen. Jos haluaa vääntävän, pieniruokaisen, bensakoneisen ja tässä kokoluokassa olevan auton niin ne alkavat olla jo niin uusia ettei sellaiseen nyt ole varaa. Tuli laitettua kaikki ylimääräinen ja vähän vähemmän ylimääräinen tuon cossun ostoon.

Toisaalta viijatilta tuli juuri tänään kirje jossa tarjottiin 1989 vuotisesta Sierrastani (= cossu) kokonaista 1850 euroa vaihtohyvitystä Viijat Stiiloon :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 20:44:23 2005

Kojiksella tuli käytyä eikä taida tuon Passatin koeajoa edes tulla. Mondeo tuntui toimivan sangen mukavasti ja myyjä antoi sellaisen tarjoushinnan että haluaa ilmiselvästi autosta eroon pikaisesti :lol:

Huomioita:
Kuskinpenkin selkänojan alakiinnike rikki
Airbägivalo vilkkui rytmikkäästi neljän vilkahduksen sarjoissa. Myyjä lupasi laittaa sen kuntoon
Hieman tukkoisempi kuin cossu 100km/h to 120km/h kiihdytyksessä vitosella :lol: Tällä vei aikaa 12 sekuntia täyskaasulla :roll:
On muutoskatsastettu pakuksi. Taitaa antaa hieman etua vakuutuksissa mutta disuvero sama kuin henkilömallissa.
Maalipinta tosi siisti eikä näkyvää ruostetta
Sisältä kanssa tosi siisti, ei todella uskoisi 470tkm ajetuksi :shock:
Alla kitkarenkaat, ei muita renkaita mukaan

Kysymys..
Voikohan tuohon vaihtaa cossun Recarot eteen? Liekö tuolla airbägillä penkin kanssa tekemistä?

Käyn auton huomenna koeajoon viikonlopuksi.

Ostakaa nyt joku tuo kutossierra pois. Perusvarustuksella sen saa nyt aikasta edullikkaasti.


Muutama foto disukasta:
EDESTÄ
KOJETAULUA

Mikähän varustetaso on kun on kuitenkin lämmitettävä tuulilasi, valo jalkotilassa, sumarit, sähkölasit edessä, sähköpeilit, hieman erilainen kangas penkeissä kuin ihan karviksessa, ratissa "puuta", krominen takaluukunkahva vai liekö sitten kaikki nämä disukat tuollaisia...

edit: lisätty muutama havaittu varuste
Viimeksi muokannut ukormi, Pe Elokuu 12. 12:29:49 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Elokuu 11. 21:44:32 2005

Taitaa olla GLX varusteet, kun lista on lähes samanlainen kuin porukoiden '98 TD Mondeossa ('98 vuonna listaan kuului myös ilmastointi)

Sumarit löytyy mielestäni kaikista kakkoskoppaisista.

Puuratti muistaakseni oli vakiona Ghiassa, mutta siinä olis ollu sitten enemmän varusteita, joten vissiin "huudatettu" kaupantekijäisiksi...

Luukun kromilista löytyy kaikista tuon ikäisistä...

Löytyykö kaukolukko?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 21:48:17 2005

Kaukolukko löytyy mutta vissiin rikki tai patterit loppu kun ei toiminut.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » To Elokuu 11. 23:09:37 2005

ukormi kirjoitti: Voikohan tuohon vaihtaa cossun Recarot eteen? Liekö tuolla airbägillä penkin kanssa tekemistä?
Turvavyön esikiristimet saattaa olla ongelmana penkkejä vaihdettaessa. Ei ole kylläkään varmaa tietoa miten ne tuossa mondeossa on. Sivutyynyjä siinä tuskin on?!? Ja tuo airbag-valon vilahtelu saattaa hyvinkin liittyä noihin kiristimiin ja niiden johtojen liitoksiin.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 11. 23:18:09 2005

Jay kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Voikohan tuohon vaihtaa cossun Recarot eteen? Liekö tuolla airbägillä penkin kanssa tekemistä?
Turvavyön esikiristimet saattaa olla ongelmana penkkejä vaihdettaessa. Ei ole kylläkään varmaa tietoa miten ne tuossa mondeossa on. Sivutyynyjä siinä tuskin on?!? Ja tuo airbag-valon vilahtelu saattaa hyvinkin liittyä noihin kiristimiin ja niiden johtojen liitoksiin.
Onkohan ne kiristimet penkissä vai rullassa b-pilarissa? Jos on penkissä niin sitten tuo rikkimennyt selkänoja saattaa vaikuttaa myös tuon valon vilkkumiseen. Ei ole sivubägejä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

dieselveron suuruus

Viesti Kirjoittaja Esa » Pe Elokuu 12. 6:40:07 2005

kiristimet löytyvät penkistä

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Elokuu 12. 11:31:10 2005

Ota ihmeessä passattikin koeajoon niin voit täälä vertailla autojen plussat ja miinukset. Passatti on huimasti uudempaa koria verrattuna mondeoon. Passat -97 eteenpäin ja mondeo -92(vai-93 enooperehtyny). Faceliftejähän on tullu. Lisäksi passatissa uudemman sukupolven diisseli(pumppusuuttimet ja korkeet ruiskutuspaineet) mikä näkyy väännössä ja kulutuksessa. Autot ei ihan vertailukelposia mutta kannattaa silti vertailla. Fordille tietenkin foorti plussaa
Cosworth 4x4 -90

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Pe Elokuu 12. 18:27:29 2005

Ei tuota kakkos (9/96-->) mondeota voi millään verrata ykköseen.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 12. 23:15:22 2005

lalli69 kirjoitti:Taitaa olla GLX varusteet, kun lista on lähes samanlainen kuin porukoiden '98 TD Mondeossa ('98 vuonna listaan kuului myös ilmastointi)

Sumarit löytyy mielestäni kaikista kakkoskoppaisista.

Puuratti muistaakseni oli vakiona Ghiassa, mutta siinä olis ollu sitten enemmän varusteita, joten vissiin "huudatettu" kaupantekijäisiksi...

Luukun kromilista löytyy kaikista tuon ikäisistä...

Löytyykö kaukolukko?
GLX:ltä vaikuttaa munkin mielestä.
http://www.siipicossu.com/varusteet.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 13. 0:36:32 2005

lalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.

Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
Rekisteriotteen mukaan kokonaismassa on 2010kg. Siis menee hieman kalliimmaksi => 6,7x21x365=514 euroa

No kokeillaanpa nyt sitten tällaista autoa ja näitä käyttökustannuksia. Nyt saattaa tulla niitä kilsojakin hieman enemmän kuin noilla bensakrematorioilla. Voi vaikka heittää viikonloppukeikan hesassa sukuloimassa ja saunomassa.

Sain tuon kauko-ohjaimenkin toimimaan clubin tekniikassa olevan ohjeen mukaan koodattuna. Ja kun tarkemmin noita papereita katselin niin sieltähän löytyi koko auton liikenneajalle huoltodokumentit. Oli 140tkm:n saakka huollettu paikallisella voortilla ja sen jälkeen jokainen huolto ja korjaus, renkaanvaihtoja myöten oli merkattu Öljypisteen huoltovihkoihin joita on neljä täyteen merkattuna.

Kohta taidetaan sitten alkaa kyselemään disu-ukkojen saloja tuolla tekniikan puolella, ei niinkään viritysmielessä vaan muuten :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Elokuu 13. 17:56:39 2005

Kummitädin miehellä oli juurikin tuollainen samanlainen valkoinen Mondeo 1.8 TD tässä jokunen vuosi sitten. Pari kertaa olin kyydissä, niin kyllä se minusta jopa hieman selkää penkkiin repi, kun oikein kunnolla sille kenkää antoi paikaltaan lähtiessä. Se on varmaankin se veturin moottorin vääntö, joka puhuu voimalla... Pari kertaa se sattui olemaan paikallisella Fordilla huollossa siellä käydessäni ja jotain dieselin-ilmausjuttuja oli muistaakseni menossa, oli löpö loppunut tankista. Joskus tuli sitten puheeksi, että onko jotain vikaa autossa ollut. Ensimmäisenä tuli kommentti: etujarrulevyt kierot. Muuta mainittavampaa ei nyt muistu mieleen. Pahaksi harmiksi en muista yhtään rekisteriä, mutta eiköhän noita liene enemmän kuin yksi kuitenkin tässä Joen-kaupungissa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Elokuu 14. 21:30:07 2005

Nyt on viikonloppu tutkailtu. Havaintoja:
Koria maalailtu ja ainakin takakaaret korjattu = hyvä juttu
Airbägi valo vilkkuu, kun räplää penkinalusjohtoja valo saattaa lopettaa vilkkumisen. Mitähän sille voisi tehda että tulisi kokonaan kuntoon?

Ratissa on pieni kuollut kohta keskiasennossa. Tämä aiheuttaa hieman mutkittelevaa ajoa kun rattia pitää veivata kuten vanhoissa ameriikkalaisissa simpukkaohjausvehkeissä. Voiko korjata vai meneekö hammastanko uusiksi? Näyttää aika hankalalta vaihdettavalta?

Pelkääjän puoleinen takajousi on poikki.
Edessä pelkääjän puolella uusi iskari ja kuskin puolella vanha :shock:

Etu-umpiot ja sumarit täysin uusittavassa kunnossa

Kuskinpenkin vasemman takakiinnikkeen runko murtunut poikki.

Pakoputken takapöntön etuosan putki mätä. Ainakin takapönttö menee uusiksi.

No joo, ostin 15 litraa löpöä ja silla raksuteltiin 220 kilsaa ja vielä tuntuu löpöä olevan ainakin saman verran kuin ennen tankkausta oli.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Elokuu 15. 5:00:12 2005

Ratin kuollut kohta-Tutki ennen tulipelliä olevat nivelet.
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Elokuu 16. 21:10:43 2005

No nyt se on ostettu.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 17. 0:06:16 2005

.... ja pääset tankkaamaan "halpaa" dieseliä hintaan 0,999 e 8)

Polttoaineiden hinnat ovat nousseet todella rajusti puolen vuoden sisään. Muistan vielä, kun uuden vuoden tietämillä tankkasin silloiseen pikku-Fiestaan 95E gasoa karvan alle euron/litra :shock:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 17. 7:40:26 2005

Sine kirjoitti:.... ja pääset tankkaamaan "halpaa" dieseliä hintaan 0,999 e 8)

Polttoaineiden hinnat ovat nousseet todella rajusti puolen vuoden sisään. Muistan vielä, kun uuden vuoden tietämillä tankkasin silloiseen pikku-Fiestaan 95E gasoa karvan alle euron/litra :shock:
Eilen tankkasin tankin täyteen 1.024 euroa/litra ( 57 euroa 56 litraa ). Jos olisin ollut cossulla niin olisin tankannut 1.345 euroa/litra ( 75 euroa 56 litraa ) samalta huoltoasemalta.

Mondeolla rullaan tuolla polttoainemäärällä 750 km ( 7,5ltr/100km )
Cossulla rullaan tuolla polttoainemäärällä 450 km ( 12ltr/100km )
V6 voimakoneella taas 56 litraa riittää 400 kilometriin (14ltr/100km)

Pääosin tulee kaupunkiajoa, hieman matka-ajoakin.

Pitäähän tuossa maksaa disuverokin, mutta ehkäpä tämä swappi alkaa kannattaa jossakin vaiheessa ( tai sitten ei :lol: )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ke Elokuu 17. 8:36:04 2005

Onnea ostoksen johdosta!

Nyt on muuten löpö / bensa suhteellinen ero on parantunut ollen nyt n. 0.3€/l. Viime keväällä ero oli huomattavasti pienempi.
S a a b & F o r d

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 17. 12:21:34 2005

Tähtisilmä kirjoitti:Nyt on muuten löpö / bensa suhteellinen ero on parantunut ollen nyt n. 0.3€/l. Viime keväällä ero oli huomattavasti pienempi.
Menee pahasti OT:ksi, mutta itsepähän aloitin...

Polttoaine- ja arvonlisävero toimii. Nyt on veroa euromääräisesti loppuhinnassa enemmän: bensayhtiön hinta * polttoainevero = x ja sitten vielä x * myyjänkate * arvonlisävero = y. Veroa veron päälle...

ukormi

Missä maksaa noin paljon polttoaine Joensuussa, ABC? Itse en ole vielä kertaakaan suostunut tankkaamaan 98:ia yli 1,30 euron/l ja dieselikin näyttää alennuksien (-2 cent/l plussakortilla) kanssa maksavan sen alle euron/litra. PS. Kannattaa tankata viikonloppuisin, jostain syystä polttoaine on silloin halvempaa kuin keskellä viikkoa.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 17. 17:10:19 2005

Sine kirjoitti:
ukormi

Missä maksaa noin paljon polttoaine Joensuussa, ABC? Itse en ole vielä kertaakaan suostunut tankkaamaan 98:ia yli 1,30 euron/l ja dieselikin näyttää alennuksien (-2 cent/l plussakortilla) kanssa maksavan sen alle euron/litra. PS. Kannattaa tankata viikonloppuisin, jostain syystä polttoaine on silloin halvempaa kuin keskellä viikkoa.
Eilen oli taas hinta noussut. Ostin kortilla Kirkkokadun Teboililta.
Kun tuli aikoinaan hommattua tuollainen yrityskortti Tikkacomin kautta niin sitä olen käyttänyt. Kyllä siitä joitakin eurosenttejä saa alennusta, mutta kyllä noi alennukset ovat aivan marginaalisia litrahintaan nähden.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Syyskuu 4. 16:48:04 2005

lalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.

Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
Hieman heittää todellisuuden kanssa.
Mondeon vero on vaatimattomasti 1.407 euroa päivässä eli 641,30 euroa vuosi. Juu, elämä on :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin