Kiitokset

Valvoja: CRSC Hallitus
Hyvä juttu, kiitoksia.lalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.
Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
No tällä -97 yksilöllä on rullattu jo 470tkm ja ainakin etu-umpiot ovat aivan huurussa. Koppa näyttää muuten hyvinkin siistiltä. No, käväistään huomenna katsomassa tarkemmin ja ehkäpä pieni koeajolenkkikin. Toinen ehdokas on -97 TDi Passat jolla rullattu mittarin mukaan 322tkm. Sekin on sitten syynissälalli69 kirjoitti:Kestäviä myllyjä noi 1,8 TD:t on
Tiedän montakin jolla rullailtu 400-500tkm ilman ongelmia (koneessa siis)
...ja vielä tuntuis olevan tiviitä, ja tehot tallella.
(edellyttää hyvää huoltamista)
TD Mondeota olen muutaman kerran kokeillut ja aika hengettömiä oli ne yksilöt. 2.0 bensa Mondeo on tuttu ja tiedän tuon tilamäärän. Tilaa ei kuitenkaan enää hillittömästi tarvitse, päämerkitys olisi hyvällä väännöllä ja pienellä kulutuksella. Passatia on tullut ajettua parilla reissulla ja ne ainakin kuluttavat hämmästyttävän vähän. Tämä yksilö on 90 kaakkinen joka sekin on kyllä ihan pirtsakka ajaa.lalli69 kirjoitti:Ehdottomasti Mondeo.
Tilaa on nii prklsti ja muutenkin paree auto.
Passatit on kovia syömään tukivarsien palloja, eikä oikein edullisiakaan taida olla.
Lisäksi turbon kanssa ollu ilmeisenpaljon ongelmia, hukkaportin jumittamista ym. ym.
(110hp on kyllä ihan mukavan pirtsakka ajaa, mutta 90hp ei)
Summa summarum: Ei Vika Wagenia.
Passat on 8500 eur ja Mondeo 6300 eur. Noin paljon ajettuihin ei kyllä kannata lastutusta ajatellaMiku kirjoitti:Onko nuo Mondeo ja Passat ihan samassa hintaluokassa? Passatit tuntuu pitävän hintansa aika hyvin paljon ajettunakin. TDI on kyllä kelpo mylly ja eri sukupolvea Mondeon TD:n kanssa. Tehoa saa n.100-1000€ panostuksella n. 110-135hv. Itse en kyllä silti dieseliin ihastunut. Ei se vääntö niin ihmeelliseltä tunnu - bensa-auto kiihtyy ihan vastaavasti vaihdekeppiä käyttämällä, ja pienempi kulutus kuittaantuu dieselverolla ja korjauskuluilla.
Turvavyön esikiristimet saattaa olla ongelmana penkkejä vaihdettaessa. Ei ole kylläkään varmaa tietoa miten ne tuossa mondeossa on. Sivutyynyjä siinä tuskin on?!? Ja tuo airbag-valon vilahtelu saattaa hyvinkin liittyä noihin kiristimiin ja niiden johtojen liitoksiin.ukormi kirjoitti: Voikohan tuohon vaihtaa cossun Recarot eteen? Liekö tuolla airbägillä penkin kanssa tekemistä?
Onkohan ne kiristimet penkissä vai rullassa b-pilarissa? Jos on penkissä niin sitten tuo rikkimennyt selkänoja saattaa vaikuttaa myös tuon valon vilkkumiseen. Ei ole sivubägejä.Jay kirjoitti:Turvavyön esikiristimet saattaa olla ongelmana penkkejä vaihdettaessa. Ei ole kylläkään varmaa tietoa miten ne tuossa mondeossa on. Sivutyynyjä siinä tuskin on?!? Ja tuo airbag-valon vilahtelu saattaa hyvinkin liittyä noihin kiristimiin ja niiden johtojen liitoksiin.ukormi kirjoitti: Voikohan tuohon vaihtaa cossun Recarot eteen? Liekö tuolla airbägillä penkin kanssa tekemistä?
GLX:ltä vaikuttaa munkin mielestä.lalli69 kirjoitti:Taitaa olla GLX varusteet, kun lista on lähes samanlainen kuin porukoiden '98 TD Mondeossa ('98 vuonna listaan kuului myös ilmastointi)
Sumarit löytyy mielestäni kaikista kakkoskoppaisista.
Puuratti muistaakseni oli vakiona Ghiassa, mutta siinä olis ollu sitten enemmän varusteita, joten vissiin "huudatettu" kaupantekijäisiksi...
Luukun kromilista löytyy kaikista tuon ikäisistä...
Löytyykö kaukolukko?
Rekisteriotteen mukaan kokonaismassa on 2010kg. Siis menee hieman kalliimmaksi => 6,7x21x365=514 euroalalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.
Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...
Eilen tankkasin tankin täyteen 1.024 euroa/litra ( 57 euroa 56 litraa ). Jos olisin ollut cossulla niin olisin tankannut 1.345 euroa/litra ( 75 euroa 56 litraa ) samalta huoltoasemalta.Sine kirjoitti:.... ja pääset tankkaamaan "halpaa" dieseliä hintaan 0,999 e![]()
Polttoaineiden hinnat ovat nousseet todella rajusti puolen vuoden sisään. Muistan vielä, kun uuden vuoden tietämillä tankkasin silloiseen pikku-Fiestaan 95E gasoa karvan alle euron/litra
Menee pahasti OT:ksi, mutta itsepähän aloitin...Tähtisilmä kirjoitti:Nyt on muuten löpö / bensa suhteellinen ero on parantunut ollen nyt n. 0.3€/l. Viime keväällä ero oli huomattavasti pienempi.
Eilen oli taas hinta noussut. Ostin kortilla Kirkkokadun Teboililta.Sine kirjoitti:
ukormi
Missä maksaa noin paljon polttoaine Joensuussa, ABC? Itse en ole vielä kertaakaan suostunut tankkaamaan 98:ia yli 1,30 euron/l ja dieselikin näyttää alennuksien (-2 cent/l plussakortilla) kanssa maksavan sen alle euron/litra. PS. Kannattaa tankata viikonloppuisin, jostain syystä polttoaine on silloin halvempaa kuin keskellä viikkoa.
Hieman heittää todellisuuden kanssa.lalli69 kirjoitti:Ajoneuvoveron (Ent. Diesel vero) voi helposti itse laskea.
Veron määrä on 6,7c / alkava 100kg / päivä, kokonaismassan mukaan laskettuna.
Eli Mondeon (sedan) tapauksessa 6,7c x 18 x 365 = ~440€ ja farkkussa taitaa kerroin olla 19...