Mistä kierrostenrajoitin?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Mistä kierrostenrajoitin?
Ajetaan poikain kanssa tuota endurancea ja tuumailtiin että autoon pitäis saada kierrostenrajoitin kun siinä sellaista ei ole..
Oisko helppo kötöstellä ite sellainen vai saako jostain edullisesti ostettua valmiin?
Tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä vaiko haittaa.. Ammamiehet sen ossaa sanoa.
Oisko helppo kötöstellä ite sellainen vai saako jostain edullisesti ostettua valmiin?
Tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä vaiko haittaa.. Ammamiehet sen ossaa sanoa.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Samaa aihetta sivutakseni olisko kellään rakenteluohjeita semmoiselle kierrostenrajoittimelle missä voisi napilla rajoittaa kierrokset vaikkapa neljäntonnin hujakoille ? Ja toimiiko sellainen rajoitus yleensäkkään kaasaripelissä? Lähinnä lähtöä helpottamaan pienillä vaihteilla.
Myös järkihintaiset uudet merkit ja mallit kiinnostaa. Micro dynamicsillä ainakin on semmoinen.
Myös järkihintaiset uudet merkit ja mallit kiinnostaa. Micro dynamicsillä ainakin on semmoinen.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Re: Mistä kierrostenrajoitin?
osta kutos pemarin pyörijä, siinä on rajotin.Henkku kirjoitti:Ajetaan poikain kanssa tuota endurancea ja tuumailtiin että autoon pitäis saada kierrostenrajoitin kun siinä sellaista ei ole..
Oisko helppo kötöstellä ite sellainen vai saako jostain edullisesti ostettua valmiin?
Tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä vaiko haittaa.. Ammamiehet sen ossaa sanoa.
muistaakseni 6800rpm..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Sytkäähän se katkoo että kyllä pitäisi hyvin toimia.Ilkka_H kirjoitti: Ja toimiiko sellainen rajoitus yleensäkkään kaasaripelissä? .
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
MopoSportista hommasin omaan riesaan rajottimen. Siitä pystyy namikasta säätää rajotuksen välille 5200-10000rpm. Ihan hyvin on ittellä pelittäny ja on suht tarkka niiden kierrosten kanssa mihin sen säätää, niin paljon ku toho riesan rundikelloon nyt voi luottaa.
Hintaa tais olla jotain 100€ luokkaa.

Hintaa tais olla jotain 100€ luokkaa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Ylläpitäjä
Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.
Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.
Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
sehän riippuu ihan mittarin mallista.. yleinsä kalliimissa ja vähän laadukkaamissa voi löytyä.. mutta asiasta kannattaa ihan kysyä. Tai sitten ostat hestecin sytkä järjestelmän niin siinä on kaikkiGrazzius kirjoitti:Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.
Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?


Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Omaani ostin ton fmi:n rajoittimen ja en ole oikeen tyytyväinen ollut. Ei kestä yhtään pitää kierroksia rajoitinta vasten, ku heti menee sytkä jotenkin sekaisin ja rupee röpisemään.
Pitää varmaan kokeilla seuraavaksi tota microdynamiksin rajoitinta, jos se toimisi paremmin kaasari pelissä.
Pitää varmaan kokeilla seuraavaksi tota microdynamiksin rajoitinta, jos se toimisi paremmin kaasari pelissä.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Ja tuo ei muuten pidä paikkaansa. EDIS sytkässä on sellanen vilkun rele tyylinen rajoitus. Kyllä ainakin niin paljon kuin bemareita muistan niin rajoitin on sellanen räpättävä. Ja niitä jakajan pyörijöitä saa ostaa eri rajoittimella: on 6400, 6500, 6800. Ja siitä voi sitten jousta hieman venytellä haluamaansa suuntaan. Mutta toi nyt kai ei ollu pointti tässä hommassa. Ostat tollasen säätimen niin pääset helpoimmalla ja toimii varmasti..Henkku kirjoitti:Rajoittimia on tiedettävästi eri tyylisiä.. Bemareissa on sellainen "vilkunrele" joka katkoo puolen sekunnin välein ja japsilaisissa kipoissa on sellainen "räpättävä" jolloin kierrokset ei kovin paljoa laske... Ju nou.kynsi kirjoitti:Miksikähän se räpättää...![]()
BMW E21 "323i"
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
eihän niis mittareis rajoitinta ole jos ei siinä erikseen mainita. Vaihtovalo ja rajoitin erikseen. Kyllä sellaisiakin jengakelloja toki löytyy joissa rajoitin on. Ainakin Malloryllä on sellainen kello valikoimassa mut ei oiken ole siinäkään hyvä se rajoitin kun käyttää hetkellisesti koko sytkää poikki(kuten katkaisisit virrat puoleksi sekunniksi täyskaasulla) vrt. esim. FMI joka jättää joka toisen sytyttämättä(räpätys).Grazzius kirjoitti:Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.
Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99