Mistä kierrostenrajoitin?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Mistä kierrostenrajoitin?

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Elokuu 29. 20:26:37 2005

Ajetaan poikain kanssa tuota endurancea ja tuumailtiin että autoon pitäis saada kierrostenrajoitin kun siinä sellaista ei ole..

Oisko helppo kötöstellä ite sellainen vai saako jostain edullisesti ostettua valmiin?

Tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä vaiko haittaa.. Ammamiehet sen ossaa sanoa.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Elokuu 29. 21:30:18 2005

Samaa aihetta sivutakseni olisko kellään rakenteluohjeita semmoiselle kierrostenrajoittimelle missä voisi napilla rajoittaa kierrokset vaikkapa neljäntonnin hujakoille ? Ja toimiiko sellainen rajoitus yleensäkkään kaasaripelissä? Lähinnä lähtöä helpottamaan pienillä vaihteilla.

Myös järkihintaiset uudet merkit ja mallit kiinnostaa. Micro dynamicsillä ainakin on semmoinen.
#6
Escort -75

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Re: Mistä kierrostenrajoitin?

Viesti Kirjoittaja J » Ma Elokuu 29. 21:52:34 2005

Henkku kirjoitti:Ajetaan poikain kanssa tuota endurancea ja tuumailtiin että autoon pitäis saada kierrostenrajoitin kun siinä sellaista ei ole..

Oisko helppo kötöstellä ite sellainen vai saako jostain edullisesti ostettua valmiin?

Tiedä sitten onko siitä enemmän hyötyä vaiko haittaa.. Ammamiehet sen ossaa sanoa.
osta kutos pemarin pyörijä, siinä on rajotin.
muistaakseni 6800rpm..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 29. 21:56:07 2005

Ilkka_H kirjoitti: Ja toimiiko sellainen rajoitus yleensäkkään kaasaripelissä? .
Sytkäähän se katkoo että kyllä pitäisi hyvin toimia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Elokuu 29. 22:51:38 2005

Niinhän se katkoo mutta kaasarit syöttää koko ajan soppaa sylinteriin enemmän kuin tarvettä kun pitää jalkaa lattiassa ja rajoitusta napilla päällä.
#6
Escort -75

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Elokuu 29. 23:34:38 2005

MopoSportista hommasin omaan riesaan rajottimen. Siitä pystyy namikasta säätää rajotuksen välille 5200-10000rpm. Ihan hyvin on ittellä pelittäny ja on suht tarkka niiden kierrosten kanssa mihin sen säätää, niin paljon ku toho riesan rundikelloon nyt voi luottaa. :wink:
Hintaa tais olla jotain 100€ luokkaa.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ti Elokuu 30. 2:08:16 2005

Onkos se moposportilta ostettu rajoitin millainen toiminnaltaan.. siis katkaiseeko se sytyn kerrasta vai jää sillain "räpättämään" ?

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Elokuu 30. 2:51:07 2005

Henkku kirjoitti:Onkos se moposportilta ostettu rajoitin millainen toiminnaltaan.. siis katkaiseeko se sytyn kerrasta vai jää sillain "räpättämään" ?
Jää räpättämään.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Elokuu 30. 22:22:44 2005

Miksikähän se räpättää... :roll: :lol:

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » Ti Elokuu 30. 22:38:38 2005

Escoon hommasin tämmösen FMI:n rajottimen taitaa olla sama jota moposport kauppaa paitsi tilasin suoraan FMI:ltä joten oli hitusen halvempi .
Toimii nätisti ja hyvin pysyy "veto"päällä toki rajotus alue on 5200-10000 .
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ti Elokuu 30. 23:11:01 2005

kynsi kirjoitti:Miksikähän se räpättää... :roll: :lol:
Rajoittimia on tiedettävästi eri tyylisiä.. Bemareissa on sellainen "vilkunrele" joka katkoo puolen sekunnin välein ja japsilaisissa kipoissa on sellainen "räpättävä" jolloin kierrokset ei kovin paljoa laske... Ju nou.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » La Heinäkuu 1. 21:41:21 2006

Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.

Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Heinäkuu 2. 13:33:08 2006

Grazzius kirjoitti:Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.

Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?
sehän riippuu ihan mittarin mallista.. yleinsä kalliimissa ja vähän laadukkaamissa voi löytyä.. mutta asiasta kannattaa ihan kysyä. Tai sitten ostat hestecin sytkä järjestelmän niin siinä on kaikki :D mutta hinta on tietenkin eri :?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ma Heinäkuu 3. 0:20:03 2006

Omaani ostin ton fmi:n rajoittimen ja en ole oikeen tyytyväinen ollut. Ei kestä yhtään pitää kierroksia rajoitinta vasten, ku heti menee sytkä jotenkin sekaisin ja rupee röpisemään.
Pitää varmaan kokeilla seuraavaksi tota microdynamiksin rajoitinta, jos se toimisi paremmin kaasari pelissä.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Heinäkuu 7. 6:57:56 2006

Henkku kirjoitti:
kynsi kirjoitti:Miksikähän se räpättää... :roll: :lol:
Rajoittimia on tiedettävästi eri tyylisiä.. Bemareissa on sellainen "vilkunrele" joka katkoo puolen sekunnin välein ja japsilaisissa kipoissa on sellainen "räpättävä" jolloin kierrokset ei kovin paljoa laske... Ju nou.
Ja tuo ei muuten pidä paikkaansa. EDIS sytkässä on sellanen vilkun rele tyylinen rajoitus. Kyllä ainakin niin paljon kuin bemareita muistan niin rajoitin on sellanen räpättävä. Ja niitä jakajan pyörijöitä saa ostaa eri rajoittimella: on 6400, 6500, 6800. Ja siitä voi sitten jousta hieman venytellä haluamaansa suuntaan. Mutta toi nyt kai ei ollu pointti tässä hommassa. Ostat tollasen säätimen niin pääset helpoimmalla ja toimii varmasti..
BMW E21 "323i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 7. 9:13:57 2006

Siis EDIS sytkässähän ei ole mitään rajoitusta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 7. 16:46:29 2006

Grazzius kirjoitti:Mistähän sais edullisen rajoittimen 2.0 ohariin sierraan.
ja mitenkäs se sitten asennettas, tuleeko puolaan johdot vai mitenkäs?
kone on kaasarilla ja tulvaisuudessa turbolla myöskin.

Löysin noita mittareita vaihtovalolla hintaluokaa 70-300€ ni onko siinä sitten rajotin samassa kun ei oikein lue missään mitään noista asioista?
eihän niis mittareis rajoitinta ole jos ei siinä erikseen mainita. Vaihtovalo ja rajoitin erikseen. Kyllä sellaisiakin jengakelloja toki löytyy joissa rajoitin on. Ainakin Malloryllä on sellainen kello valikoimassa mut ei oiken ole siinäkään hyvä se rajoitin kun käyttää hetkellisesti koko sytkää poikki(kuten katkaisisit virrat puoleksi sekunniksi täyskaasulla) vrt. esim. FMI joka jättää joka toisen sytyttämättä(räpätys).
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Vastaa Viestiin