Venttiilien putsaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Venttiilien putsaus

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Elokuu 30. 19:27:53 2005

Mikä olis hyvä tapa putsata helvetin karstaset venttiilit?
On meinaan pikkusen tullu kerrosta, purin tossa käyttöautoni 2.0i dohc
koneen kun vähän savutti. Kaikki pakopuolen ohjurin kumit oli pois
paikaltaan.
Sitä ihmettelin kun sylinterissä ei ollut yhtään pykälää vaikka on ajettu
350000km ja on vakiokoossa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Elokuu 30. 19:46:46 2005

Jos ne on irrallaan niin puukolla krahnuttamalla melkein täytyy vaan putsata. Paikallaan ollessa on melkein turha koittaa edes.
Jäsen #606

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Elokuu 30. 20:22:16 2005

Karstan putsaus on itsellä edessä tässä Syksyn mittaan myös Cossusta.. Onko jotain ainetta mihin voi laittaa liukenemaan vaikka yöks, jos seuraavana päivänä lähtis paremmin karstaa pois?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Elokuu 30. 20:23:47 2005

Ruiski vähän crc:tä siihen kovimpaan karstaan ja anna hetken imeytyä. Se hiukan pehmentää sitä. Mulla oli akkuporakoneessa venttiilit kiin ja sopivalla terällä (ei liian kova) sit sorvasin karstaa irti.
Melkein yhtä mukavaa kuin kantapäiden kaivelu :D

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Elokuu 30. 20:24:10 2005

Dieseli/polttoöljy....

Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Ti Elokuu 30. 20:50:16 2005

Täytyy siis laittaa ne uiskentelemaan yöks löpöön.

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Elokuu 30. 21:08:50 2005

NiceMan kirjoitti:Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Tuolla konstilla minäkin olen ne nopsasti puhdistanut.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Elokuu 30. 22:21:38 2005

NiceMan kirjoitti:Dieseli/polttoöljy....

Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Olen myös kuullut että sama auttaisi jumiutuneisiin mäntiin jarrusatuloissa. 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 31. 6:59:05 2005

Laze kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:Dieseli/polttoöljy....

Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Olen myös kuullut että sama auttaisi jumiutuneisiin mäntiin jarrusatuloissa. 8)
Mites tinneri? Sillä on tapana liuottaa niin tavaraa kuin tavaraa..
Luulis ainakin että pehmentää. Toisaalta bensa ajaa aika saman asian..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 31. 8:59:29 2005

Tinneri on mielestäni liian herkästi haituvaa tuollaisiin hommiin, löpön lisäksi esim. valopetrooli, joka on jonkinlaista raskasbensaa ja haihtuu hitaasti eikä haise pahalle, toimii ihan hyvin kanssa. Kaikki sytytysnesteet ja valopetroolit jotka minun käsiini on eksynyt viime aikoina on ollut tuollaista raskasbensaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ke Elokuu 31. 9:27:28 2005

Irrallaan ensin polttoöljyn hetkeksi uimaan.

Akkuporakoneeseen kiinni suoraan (siis istukkaan). Porakone syliin ja sormi liipasimelle katkaisemaan virta, jos nakit rupeaa kiertymään venttiilin ympäri..

Kierroksia minimille, suojalasit päähän.

Puukon/ruuvarin terää varovasti siihen pyörivän venttiilin karstaan kiinni kunnolla vinossa, jolloin karstaa lähtee lentoon. ÄLÄ AHNEHDI! vedä varovasti. Karsta lähtee tosi äkäisesti.

Puukko pois, vesihiomaperia paloöljyyn ja painat sen sormin sinne venttiiliin varoen tiivistepintoja. Tällä kiillottuu.

3M:n kuituhiomakarvalöevy (tms.) on kansssa hyvä kiillottamaan.

CVH:n venttiilit tuli pariin kertaan eri kansista hiottua, kun pelleilin palotilojen koon kanssa.....

Äläkä laita sitä venttiiliä kiinteään poraan, pylväsporakoneeseen tms, koska ne nakit lähtee irti, jos nappaa kiinni. Sylissä oleva akkuporakone säästää nakkeja, kun porakone lähtee pyörimään eikä nakit.

Ja muista ne hiljaset kierrokset...

H

Vastaa Viestiin