Venttiilien putsaus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Venttiilien putsaus
Mikä olis hyvä tapa putsata helvetin karstaset venttiilit?
On meinaan pikkusen tullu kerrosta, purin tossa käyttöautoni 2.0i dohc
koneen kun vähän savutti. Kaikki pakopuolen ohjurin kumit oli pois
paikaltaan.
Sitä ihmettelin kun sylinterissä ei ollut yhtään pykälää vaikka on ajettu
350000km ja on vakiokoossa.
On meinaan pikkusen tullu kerrosta, purin tossa käyttöautoni 2.0i dohc
koneen kun vähän savutti. Kaikki pakopuolen ohjurin kumit oli pois
paikaltaan.
Sitä ihmettelin kun sylinterissä ei ollut yhtään pykälää vaikka on ajettu
350000km ja on vakiokoossa.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Dieseli/polttoöljy....
Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Mites tinneri? Sillä on tapana liuottaa niin tavaraa kuin tavaraa..Laze kirjoitti:Olen myös kuullut että sama auttaisi jumiutuneisiin mäntiin jarrusatuloissa.NiceMan kirjoitti:Dieseli/polttoöljy....
Kulmahiomakone varustettuna teräsharjalla on tehokas ja nopea.
Luulis ainakin että pehmentää. Toisaalta bensa ajaa aika saman asian..
Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tinneri on mielestäni liian herkästi haituvaa tuollaisiin hommiin, löpön lisäksi esim. valopetrooli, joka on jonkinlaista raskasbensaa ja haihtuu hitaasti eikä haise pahalle, toimii ihan hyvin kanssa. Kaikki sytytysnesteet ja valopetroolit jotka minun käsiini on eksynyt viime aikoina on ollut tuollaista raskasbensaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Irrallaan ensin polttoöljyn hetkeksi uimaan.
Akkuporakoneeseen kiinni suoraan (siis istukkaan). Porakone syliin ja sormi liipasimelle katkaisemaan virta, jos nakit rupeaa kiertymään venttiilin ympäri..
Kierroksia minimille, suojalasit päähän.
Puukon/ruuvarin terää varovasti siihen pyörivän venttiilin karstaan kiinni kunnolla vinossa, jolloin karstaa lähtee lentoon. ÄLÄ AHNEHDI! vedä varovasti. Karsta lähtee tosi äkäisesti.
Puukko pois, vesihiomaperia paloöljyyn ja painat sen sormin sinne venttiiliin varoen tiivistepintoja. Tällä kiillottuu.
3M:n kuituhiomakarvalöevy (tms.) on kansssa hyvä kiillottamaan.
CVH:n venttiilit tuli pariin kertaan eri kansista hiottua, kun pelleilin palotilojen koon kanssa.....
Äläkä laita sitä venttiiliä kiinteään poraan, pylväsporakoneeseen tms, koska ne nakit lähtee irti, jos nappaa kiinni. Sylissä oleva akkuporakone säästää nakkeja, kun porakone lähtee pyörimään eikä nakit.
Ja muista ne hiljaset kierrokset...
H
Akkuporakoneeseen kiinni suoraan (siis istukkaan). Porakone syliin ja sormi liipasimelle katkaisemaan virta, jos nakit rupeaa kiertymään venttiilin ympäri..
Kierroksia minimille, suojalasit päähän.
Puukon/ruuvarin terää varovasti siihen pyörivän venttiilin karstaan kiinni kunnolla vinossa, jolloin karstaa lähtee lentoon. ÄLÄ AHNEHDI! vedä varovasti. Karsta lähtee tosi äkäisesti.
Puukko pois, vesihiomaperia paloöljyyn ja painat sen sormin sinne venttiiliin varoen tiivistepintoja. Tällä kiillottuu.
3M:n kuituhiomakarvalöevy (tms.) on kansssa hyvä kiillottamaan.
CVH:n venttiilit tuli pariin kertaan eri kansista hiottua, kun pelleilin palotilojen koon kanssa.....
Äläkä laita sitä venttiiliä kiinteään poraan, pylväsporakoneeseen tms, koska ne nakit lähtee irti, jos nappaa kiinni. Sylissä oleva akkuporakone säästää nakkeja, kun porakone lähtee pyörimään eikä nakit.
Ja muista ne hiljaset kierrokset...
H