cvh koneen termostaattikotelo

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

cvh koneen termostaattikotelo

Viesti Kirjoittaja force110 » To Syyskuu 1. 15:23:18 2005

Eli kone ei näin kesäkelilläkään tunnu lämpeävän kunnolla. Pitkään jos liikennevaloissa seisoo niin sitten kipuaa mittari puoleenväliin. Termostaatti on vaihdettu eikä vaikutusta tunnu olevan. Eli eikös näissä termostaattikoteloissa ollut joku muovikuula joka vanhemmiten kului pois ja vedenkierto ei oikein enää toimi?

Minkähän hintainen kyseinen kotelo mahtaa olla?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: cvh koneen termostaattikotelo

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Syyskuu 1. 15:30:42 2005

force110 kirjoitti:Eli kone ei näin kesäkelilläkään tunnu lämpeävän kunnolla. Pitkään jos liikennevaloissa seisoo niin sitten kipuaa mittari puoleenväliin. Termostaatti on vaihdettu eikä vaikutusta tunnu olevan. Eli eikös näissä termostaattikoteloissa ollut joku muovikuula joka vanhemmiten kului pois ja vedenkierto ei oikein enää toimi?

Minkähän hintainen kyseinen kotelo mahtaa olla?
Jep, ilmausta helpottamiseksi kotelossa on muovikuula ylhäällä olevassa pienessä kanavassa, näkyy ihan paljaalla silmällä. Sen puuttuminen aiheuttaa juuri kyseisen ongelman. Uuden hinta on satkun molemmilla puolilla riippuen ostaako Fjordilta tai villeiltä varaosakauppiailta.

Homman voi ohittaa "valamalla" kanavan tukkoon ja poraamaan rei´än termarin yläreunaan ilmausta varten. Kai se ilman tuota termarin reikääkin onnistuu, ilmaus voi olla vaan työläämpää... En ota vastuuta vahingoista.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Syyskuu 1. 16:02:50 2005

multa löytyy ehjä kotelo, privaa jos tarvetta.
Viimeksi muokannut Stefa, To Syyskuu 1. 22:31:10 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Syyskuu 1. 20:57:15 2005

täällä on sama ongelma, flektikin on tarpeeton kun ei lämmöt nouse. :?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 1. 21:52:48 2005

Termareissa on sellainen reikä ihan vakiona.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 16:29:11 2005

tänään kävi niin että kun menin leimalle niin lämmöt kipus norm ylärajalle ja puhalti jostain v-pumpun luota liemet pihalle :x no ei siin mitään uudet mehut ja ajoa, ei vuoda enää. nyt vaan tekee sellai et vaik ei nosta lämpöjä ni tekee sairaan paineen vesitilaan??? ö ja v ei sekasin. voiko olla ettei se ole vaan ilmaantunut kunnolla? mikä lääkkeeksi?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 16:57:50 2005

Kannattaa tarkastaa vesipumppu, se jos vuotaa niin tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, voi tehdä sen ettei nestepinta heti laske paisuntasäiliössä.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 17:03:57 2005

jep. sielt lykkäs ekan veet pihalle, mut ei vuoda enää. eikö ole näin et jos kansipaffi ois hajonnu niin ois nopeasti v ja ö sekasin? se vasta vituttas ku on ehtiny ajaa tol uudel pannul sen 200km.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 17:37:09 2005

Välttämättä ei vedet ja öljyt mene sekaisin jos kansipahvi palaa. Tuohonki mahdollisuuksia on monia mut ite kyllä päästäisin jakohihnan irti ja käsin kokeilisin vesipumpun pyörittelemällä sitä. Pumppu jos vuotaa niin tavallaan siinä on laakeri mennyt ja sen huomaa helposti. Kunnossa oleva pumppu on tasaisen "tahmea" pyörittää.
Jos jollain korjattavaa/lisättävää niin olkaa hyvät.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 17:56:04 2005

tony the tiger kirjoitti:Välttämättä ei vedet ja öljyt mene sekaisin jos kansipahvi palaa. Tuohonki mahdollisuuksia on monia mut ite kyllä päästäisin jakohihnan irti ja käsin kokeilisin vesipumpun pyörittelemällä sitä. Pumppu jos vuotaa niin tavallaan siinä on laakeri mennyt ja sen huomaa helposti. Kunnossa oleva pumppu on tasaisen "tahmea" pyörittää.
Jos jollain korjattavaa/lisättävää niin olkaa hyvät.
ok. mut jos pumpusta menny laakeri ni eikös se vuotais koko ajan kun auto käy/seisoo?? sitä ei tapahdu. milläs ton pahvin parhaiten varmistais et onks ok?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 18:06:38 2005

Omalla kohdalla on ollu sellanen tapaus vesipumpun kanssa että teki jatkuvasti painetta mut ei tiputtanu nesteitä kuin ihan satunnaisesti vaan, vähän tihkui jatkuvasti, mutta vain sen verran ettei sitä vuotoa huomannut ennenkuin sitten kun piti kaataa lisää lientä.
Kannentiiviste jos vuotaa niin sen voi ehkä todeta puristuspainemittauksella, mutta siihen en osaa muuta varmaa keinoa sanoa kuin kannen irrotus. Kannattaa ensin varmistaa se vesipumppu.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 19:34:21 2005

täytyy varmaan tehä jälkikiristys toho kanteen, jos vaikka auttas. selvis et toi alkup. lämpömittari näyttää päin perssettä, elikkäs pannu on päässy käymään aika sika kuumana. :( näiköhän se vääntää aina kannen tommone?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 19:53:22 2005

Ainahan siinä se vaara on kun auto pääsee keittämään että se alumiinikannen vääntää. En sit tiedä tarkemmin miten herkkä cvh-koneen kansi on vääntymään...

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 20:36:57 2005

jep jep... no sanotaan että kunhan dekkitaso on suora niin ok. ne ei kai tapaile vääntyä? on puoleenväliin betonoitukin

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 20:54:43 2005

Harvemmin kait ne kuitenkaan vääntyy.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Syyskuu 2. 21:37:17 2005

onko muuten niin että jos on "kovat" kannenpultit niin jälkikiristyksellä ei tollasta tilannetta avitella?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 22:41:30 2005

simanski kirjoitti:onko muuten niin että jos on "kovat" kannenpultit niin jälkikiristyksellä ei tollasta tilannetta avitella?
Kovia pultteja ei minun käsittääkseni tarvii jälkikiristää, mut ei kai se siitä rikki mee jos kokeilet onko ne momentissa, eri asia on sit hyödyttääkö se mitään.
Joku täällä varmaan osais kertoo varmemmin tuosta jälkikiristyksen tarpeellisuudesta.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » La Syyskuu 3. 14:27:16 2005

jälkikirirstin kannen tänää, silti porpottaa kun avaa ajon jälkee paissarin. onko se mahdollista et järjestelmä ei vaan olis ilmaantunut itsekseen? ei hukkaa vettä vaikka vähän rankookin. tulpatkin oli sen näköset et ei oo vettä pyttyihin menny. niin ja mites toi oikeaoppisesti ilmataan toi järjestelmä??

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Syyskuu 3. 16:08:58 2005

Jos ei nosta lämpöjä ja flektit toimii niin anna porpottaa. Ja kun vesikään ei häviä niin ajoa vaan. En ole koskaan joutunut ilmaamaan sen kummemmin cvh tai ohc koneita, hyvin on ilmat tullut ulos itsestään samantien kun kaataa liemet sisään.

Ja eikös käyttöohjekirjassakin sanota että kuumana ei saa mennä avaamaan sitä paisuntasäiliön korkkia.. :) Se yrittää varoittaa porpottamalla..
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Syyskuu 4. 8:02:46 2005

Yleensä tuo sammutuksen jälkeinen "porpotus" on merkki pienoisesta vuodosta järjestelmässä. Jos ei vettä häviä, niin se voi olla pinnan yläpuolella esim paisuntasäililön korkissa. Jos "porpottaa" vasta korkin avaamisen jälkeen, niin pitäisin sitä ihan normaalina.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin