sopiva aihio turbotukseen.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

sopiva aihio turbotukseen.

Viesti Kirjoittaja Racehard » To Syyskuu 1. 0:31:44 2005

Eli tarkoituksena ois ostaa täs syksyllä 3d sierra (ehoton must) :wink: Ja nyt oon miettiny et millähän tekniikkalla kannattaisi ostaa??
Koska aikomuksena ois myöhemmin turbottaa sierra.

Eikös kutos koneisessa oo sopevat jarrut ja muut hilut??

Ja se turbo projekti ois aikomus toteuttaa 2 litraseen ohc koneeseen.

voi privana tarjota vaik is:sää tai v-koneista 3d sierainta.
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Syyskuu 1. 0:49:07 2005

16v cosworth on aika pop 3-ovisen sierran tekniikkana, turbokin on valmiina. Mutta jos ohariturboa alkaa rakentelemaan, niin ohari is (vm -85 tai -86) lienee paras vaihtoehto alkaa rakentaa.

Kutoskoneisessa jarrut ovat kyllä sopivat (jos tyytyy 150 hevosvoimaan), mutta alusta ei liene kovin sopiva oharille, ennenkaikkea voi keula olla hivenen ylhäällä. Vaihteistokaan ei sovi heittämällä yhteen oharin kanssa kutosesta.
#682

Racehard
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Huhtikuu 6. 22:57:44 2005
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Racehard » To Syyskuu 1. 22:41:50 2005

No cossun konehan ois kova mut aluksi aatelin tuon ohc:n kanssa pakertaa.
toi is:n ruisku varmaan riittää n. 200 heppaan ja sit tarvis varmaan cossun jarrut??
Meneekö leimaan pelkällä muutos katsastuksella ja dyno lapuilla?? siis jos on tuo 200 konia ja nuo cossun jarru kamat. tarviiko vaihtaa perää tai laatikkoa??
Sierra cosworth 4x4 Vm. 90
En ole psykiatri, olen muuten vain asiantuntija sekaisin olemisessa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 1. 22:53:29 2005

mikä tahansa perus sierra jossa on absit (levyt takanakin) vastaa jarruiltaan V6 mallia eli 150hp + 20% = 180hp saa leimattua. ja älä sit osta vähäpäästöistä.

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Syyskuu 1. 23:07:00 2005

Tuo 180hp on sitten optimistilukema, tuo +20%-sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan (=cossu). Tosin onhan noita kutosjarruillakin saatu leimattua +20prosentilla, periaatteessa homman ei vaan pitäisi niin toimia.
#682

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Syyskuu 2. 6:54:02 2005

MoloA kirjoitti:Tuo 180hp on sitten optimistilukema, tuo +20%-sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan (=cossu). Tosin onhan noita kutosjarruillakin saatu leimattua +20prosentilla, periaatteessa homman ei vaan pitäisi niin toimia.
cossu vaan ei oo tavis sierran kans samas mallisarjas, vai onko tähän jotain muutoksia tullu?

eli sierrojen tehokkain rakkine on tuo 150hp...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Syyskuu 2. 7:15:20 2005

Taas muistutan Xr4Ti mallista... Täysin sama alusta kuin Xr4:ssa, mutta tehoa reilu 180. Eli tolla jipolla on tehty muutamia matalaprosenttisia (12%) 24v Sierroja.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Pe Syyskuu 2. 7:21:04 2005

XR4tissä vaan korissa sitten taisi olla pientä poikkeamaa, eikö? eli periaatteessa ei sitä ei pitäisi hyväksyä
#682

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 2. 8:10:07 2005

Niistä ei ilmeisesti vaan kukaan tiedä konttorilla?

edit:

XR4Ti:n pitkät yhtenäiset pohjapalkit
Escort mk3 + 2x Focus mk1

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 2. 8:37:54 2005

miten olisi alkuperäinen stockan 2.0 turbo?
3 ovisena,ei ole tehorajaa :D :D :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Syyskuu 2. 9:39:50 2005

kondis kirjoitti:
MoloA kirjoitti:Tuo 180hp on sitten optimistilukema, tuo +20%-sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan (=cossu). Tosin onhan noita kutosjarruillakin saatu leimattua +20prosentilla, periaatteessa homman ei vaan pitäisi niin toimia.
cossu vaan ei oo tavis sierran kans samas mallisarjas, vai onko tähän jotain muutoksia tullu?

eli sierrojen tehokkain rakkine on tuo 150hp...
Näinhän se edelleen oikeasti menee, että siitä mallisarjan tehokkaimmasta noita prosentteja vasta aletaan laskemaan. Cosworth kuuluu kyllä samaan mallisarjaan muiden Sierrojen kanssa, miksikäs ei kuuluisi?

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Syyskuu 2. 11:52:53 2005

sierra friikki kirjoitti:miten olisi alkuperäinen stockan 2.0 turbo?
3 ovisena,ei ole tehorajaa :D :D :D :D :D :D :D


Meinaatko stokkasi myydä?Eikös se olekin projektina ollut sulla jo pitempään?Ilmoitteleppa vaikka privalla missä vaiheessa se on ja mitä osia olet hommannut ja mitä puuttuu.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Syyskuu 2. 12:41:55 2005

Cosworth on samaa mallisarjaa muiden sierrojen kanssa. Tämä on faktaa.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Syyskuu 2. 14:20:31 2005

samiharju kirjoitti:Cosworth on samaa mallisarjaa muiden sierrojen kanssa. Tämä on faktaa.
Tarkennuksena vielä, että 4x4-mallit Sierrasta puhuttaessa ovat omana mallisarjanaan, eli 2WD ja 4WD eivät ole samaa mallisarjaa, oli sitten Cossu tai "normaali" nelari. Kysymys oli tässä kuitenkin 3D-korisesta, joten no problemos.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Syyskuu 2. 18:06:21 2005

Tupi kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:miten olisi alkuperäinen stockan 2.0 turbo?
3 ovisena,ei ole tehorajaa :D :D :D :D :D :D :D


Meinaatko stokkasi myydä?Eikös se olekin projektina ollut sulla jo pitempään?Ilmoitteleppa vaikka privalla missä vaiheessa se on ja mitä osia olet hommannut ja mitä puuttuu.
Pohja on läpikäyty ja vahvike hitsattu.
takakaaret on laitettu eskortista.
perään on laitettu kelkkaan nylon puslat.
(siis 2wd cossun täydellinen perä.)
etupäähän ostettu cossun raidetanko.
kansi ostettu (punainen)
männät koneessa
kiertokankia 3kpl (yks puuttuu)
tuulilasi uusi odottaa liimaamista.
etuakseli ei kasattu.
siiinä mitä nyt muistui mieleen.
olisitko kiinnostunut ja mistä kaikesta jos olet kiinnostunut.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Syyskuu 2. 23:12:49 2005

samiharju kirjoitti:Cosworth on samaa mallisarjaa muiden sierrojen kanssa. Tämä on faktaa.
talvella katsastelin omaa turbooni ja silloin kyselin asioista niin silloin informaatio oli se että cossu ei oo muiden sierrojen kanssa samaa mallisarjaa, ilmeisesti ollu joku asiasta tietämätön sitten puhelimen toisessa päässä.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Syyskuu 3. 0:46:49 2005

Tää vaihetelee konttoreittain tosipaljon että onko cossu mallisarjan tehokkain vai ei. jotkut konttorit sanoo että xr4i on tehokkain ja cossu eri mallisarjaa ja toiset taas sanoo juuri toisinpäin.

AKE:lta pitäs pyytää virallinen lappu että miten on asiat ja lyödä se konttorilla tiskiin.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Syyskuu 3. 1:26:28 2005

Käytännössä katsastuksessa lasketaan 20% yli alkuperäisen MOOTTORITEHON, eli vaikka laitat cossun jarrut sun muut vehkeet ja kirjautat reilut prosentit niin et saa silti nostaa tehoja yli 20% alkuperäisestä. Yks vehje oli alustaltaan xr4i ja tehot muistaakseni 145 hv,mutta ei kelvannut koska se meni yli tuon 20% säännön kun kyseessä oli sierra is. Selitykset ei auttaneet, seuraavaan lappuun kuristettiin pienemmät tehot ja jo kelpasi.

AIVAN TURHAA SIIS MIETTIÄ NOITA ALUSTAN VASTAAVUUKSIA, PENKITTÄKÄÄ NAURETTAVA LAPPU JA KATSASTAKAA SILLÄ. NIIN SE VAAN ON, IHAN YHTÄ JÄRJETÖNTÄ KUIN KAIKKI MUUTKIN RAKENTELUSÄÄNNÖKSET!!!

Voihan sitä alustaa sitten harrastusmielessä päivitellä, mutta katsastuksessa siitä ei ole mitää iloa.


Lopuksi vähän ajattelemisen aihetta, jos joku edelleen elää tuossa alustakäsityksessä niin sanottaakon nyt seuraavaa: Ohc kone turbolla antaa jo ihan vahingossa sen 250 hv, eikä paljon tarvi sykkiä kun löytyy 300. Eli vaikka olisi cossun alusta niin silti olette rikollisia koska tehot karkaa vaivihkaa yli tuon "20% rajan".
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Syyskuu 3. 10:50:08 2005

Hold your horses poijaat! Enkä tarkota niitä hevosvoimia :wink: Eipäs nyt ruveta yleistämään, ensinnäkin AKE:n kanta tuohon mallisarja-asiaan on, että mikäli tyyppinumeron 8 ensimmäistä merkkiä täsmää, niin mallisarja katsotaan samaksi (Suomiautoissahan on otteella 10-numeroinen tyyppimerkintä, 2 viimeistä merkkiä tarkoittaa mallimerkintää). Tietämättömyyttä ilmeisesti yhä esiintyy konttoreilla, eikä asioista oteta kunnolla selvää. Harvan katsurin päässä nämäkään jutut on "valmiina", eli puhelinkeskusteluihin ei välttämättä kannata sataprosenttisesti luottaa. AKE:lta ei mitään lappuja tarvitse ruveta vonkaamaan tässä asiassa, menkää sitten sellaiselle konttorille, jossa homma tehdään oikein, tai itselle "edullisimmalla" tavalla... :lol: Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ajateltavaa ole, että "ylitehoisia" laitteita tehdään, muutenhan katuautokisoissakin ajeltaisiin pelkästään 13s aikoja, laki on mikä on, harva sitä kuitenkaan täysin noudattaa, muutoskats. hetkellä asiat pitäisi kuitenkin olla niinkuin arvoisa lainlaatija on ne "ajatellut" :roll: Syöhän se miestä, kun toisaalla muutokset hyväksytään ja toisaalla ei... Herää kysymys, että millä konttorilla Arska on autojaan käyttänyt, toiminta kun on ollut näemmä vääränlaista, yleistämistä ei tässäkään kohtaa kannata harrastaa, valitettavasti yksi tai kaksi mätää omenaa tahtoo vaan pilata koko korin... Näistä on muutenkin mielestäni älytöntä täällä huudella, tyyliin: "Näin se kuulkaas menee, serkun kaiman papan autosta sanoivat näin ja näin...!", ilman sen parempaa tietämystä :? Ainahan asioista on hyvä keskustella ja esittää rakentavaa kritiikkiä, mutta asiat monasti vääristyy siinä sivussa. Painavampaa, joskin paikoin vaikeaselkoista ja muutenkin vittumaista tekstiä asian tiimoilta löytyy yllättäen Liikenneministeriön päätöksestä auton rakenteen muuttamisesta :evil:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Syyskuu 3. 11:40:10 2005

Eipä se nyt noin mennyt tuo kun viimeksi olin AKE:n suuntaan puhelinyhteydessä. Sanoivat, että viimekädessä se on valmistajan/maahantuojan kanta joka asian ratkaisee. Näin siis esim. Escort ja Orion on myös samaa mallisarjaa ja AKE:lle tämä Fordin kanta kelpasi mainiosti. En kyllä muutenkaan ymmärrä miten nuo kahdeksan ensimmäistä merkkiä pitäisi täsmätä, kun siellä on ovien lukumääriä ja valmistus tehtaita merkitty joilla ei ole väliä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Syyskuu 3. 12:17:07 2005

Kerron täällä pelkästään sen, mitä ohjeistuksena on AKE:n suunnalta kentälle annettu. Se on sitten eri asia, jos käyttävät siellä stetson-menetelmää, eli pyöristelevät päätöksiään ja vetelevät hatusta eri versioita, eipä ihan uutta olisi sekään... :shock: Sama juttu ilmeisesti kuin konttoreidenkin kanssa, vastaus riippuu päivästä ja miehestä... Koita tässä nyt sitten... :? Valmistajan / maahantuojan avustuksellahan nuo tyyppitiedot on aikanaan rakennettu, että näin. Ehkä linja siellä sitten on sellainen, että vanhojen romujen kanssa nyt ei aina jakseta pilkkua ruveta nussimaan, en osaa sanoa, luulisi asian sielläkin olevan sama kaikille :evil: Summasummarum: Lakki kourassa kyselemään AKE:n mielipidettä, se saattaa tosin muuttua melko tiuhaan tahtiin...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Syyskuu 3. 13:25:30 2005

shr1 kirjoitti:Näistä on muutenkin mielestäni älytöntä täällä huudella, tyyliin: "Näin se kuulkaas menee, serkun kaiman papan autosta sanoivat näin ja näin...!", ilman sen parempaa tietämystä :? Ainahan asioista on hyvä keskustella ja esittää rakentavaa kritiikkiä, mutta asiat monasti vääristyy siinä sivussa.
Ei minulla sen parempaa tietämystä asiasta tosiaankaan ole kuin konkreettiset kokemukset, ja itse näkemiini ja kokemiini asioihin luotan kyllä. En käytä päihteitä ja olen ainakin omasta mielestäni selväjärkinen, joten nämä tuskin olivat aistiharhoja tms.

Itse en viitsi alkaa väittelemään näistä täysin turhanpäiväisistä ja joutavista asioista enempää. Jos sinun elämäntehtäväsi on palvella jotain aken kolhoosihallintoa ja lipoa niiden päätöksiä, on se sinun oma asiasi. Suosittelen kyllä miettimään muitakin harrastuksia kuin autojen rakentelulainsäädännön penkomista.
Kyllä tämän maan virkakoneistolla olisi paljon järkevämpääkin tekemistä kuin vahtia vanhojen autojen rassaamista. Mutta mistäs sitten saataisiin vastaavat suojatyöpaikat niille mihinkään kykenemättömille virkamiehille.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » La Syyskuu 3. 16:51:54 2005

Hohhoijaa... Olishan se pitäny arvata, että joku herkkänahkainen noukkii ne herneet nenäänsä kun selviää että katsastusmies kirjoittelee jäsenen ominaisuudessa foorumille. Voivoi sentään, mitä lie katkeruutta sulla, toivottavasti helpotti tuo äskeinen... :roll: Tää duuni on kuule sellanen, että pahempaakin on kuultu, myöskin ilman näkyvää syytä, elämäntehtäväksi pitää kyllä miettiä jotain ihan muuta. Mitä tulee kommenttiini ihmisten kokemuksista ja niistä "viisaina" tänne kirjoittelusta, en tarkoittanut ketään henk. kohtaisesti, vai lainasinko tuossa omaa kirjoitustasi?? Yllättävän paljon täällä kysellään näistä sinun mukaasi "täysin turhanpäiväisistä ja joutavista asioista", en mä täällä töitäni tee, ihan omalla konttorillanne saatte asioista tapella, mutta onko sitten parempi, että kysyjälle vastataan viittä-kuutta erilaista arvausta, vaiko myös kutakuinkin paikkansapitävää tietoa????? :? Jokainen päättäköön ton itse. Ellet ole sattunut huomaamaan, niin autonrakentelusäädökset täällä Suomessa liittyy melko selkeesti tähän harrastukseen, sen enempää penkomatta. Siitä olen aivan samaa mieltä, että suurin osa pykälistä on turhan monimutkaisia ja vaikeuttavat harrastusta. En mä epäile kenenkään kokemuksia esim. kats. asioissa, yritän tässä vaan avuliaisuuttani / vittumaisuuttani oikoa vääriä informaatioita, on ne sitten syntyneet vahingossa tai muuten, en mahda mitään, jos joku siitä loukkaantuu, tarkoituksena se ei ole ollut :shock: Virkamiesaika on tällä alalla mennyt jo ajat sitten, että heidän kykenevyyteensä en ota kantaa.

Meinasin vielä selventää tuota tyyppinumeron muodostumista, josko jotakuta sattuisi kiinnostamaan, mutta annetaan olla, meneehän sekin jo offtopiciksi...

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » La Syyskuu 3. 19:58:38 2005

sierra friikki kirjoitti:
Tupi kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:miten olisi alkuperäinen stockan 2.0 turbo?
3 ovisena,ei ole tehorajaa :D :D :D :D :D :D :D


Meinaatko stokkasi myydä?Eikös se olekin projektina ollut sulla jo pitempään?Ilmoitteleppa vaikka privalla missä vaiheessa se on ja mitä osia olet hommannut ja mitä puuttuu.
Pohja on läpikäyty ja vahvike hitsattu.
takakaaret on laitettu eskortista.
perään on laitettu kelkkaan nylon puslat.
(siis 2wd cossun täydellinen perä.)
etupäähän ostettu cossun raidetanko.
kansi ostettu (punainen)
männät koneessa
kiertokankia 3kpl (yks puuttuu)
tuulilasi uusi odottaa liimaamista.
etuakseli ei kasattu.
siiinä mitä nyt muistui mieleen.
olisitko kiinnostunut ja mistä kaikesta jos olet kiinnostunut.

Kiinnostaa kyllä jos mahdollista niin heitäppäs mailiin kuvia niin näkee kuin laaja projekti on kyseessä

tuomohan@jippii.fi
tai
tuomohan@gmail.com
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Syyskuu 4. 16:28:00 2005

tuntuu joillakin joskus olevan vaikeuksia vaihtaa eri konttorille jos ei homma toimi ekassa paikassa niinkun pitää.

maaliskuulla -05 katseltiin katsastusmiehen kanssa yynnä yhtenä koneelta (yksityinen asema) Sierran vastaavuustaulukkoa ja kyllä siellä oli ihan 1.6C mallista Cosworthiin kaikki rinnakkain. Cossuun jos vertaa niin pitää vain olla ne absit.. kyselin myös tuossa kesällä että mitenkä -87 kutossierran ahtaminen käy.. cossu käy siinäkin vertailumalliksi ja absit tuossa on jo valmiina eli isoa laikkaa vain kiinni ja leimalle 220hp+20% lapun kanssa.

Vastaa Viestiin