garret gt40dbb vs gt40

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

garret gt40dbb vs gt40

Viesti Kirjoittaja Montune » Pe Syyskuu 9. 11:19:06 2005

eli tuli vain mieleen että onko tuo dbb turbo kestävämpi, vai hajoavatko ne helpommin??? jos teiltä löytyy tietoa noista niin pistäkää tänne tai privaa..
olis tarkoitus talvella joku turbo vaihtaa tuohon omaan kulkineeseen

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 9. 11:28:05 2005

dbb taitaa olla tupla kuulalaakereilla, että onhan se kestävämpi.

+++++600hp tehojako oot hakemassa?

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Pe Syyskuu 9. 11:35:31 2005

Täysin offtopic mutta kerrotaan silti:
kaveri soitti proturbolle että tallissa 2.1 pemari turbolla&ruiskulla ja vanha turbo on liian pieni, mitä suosittelette 300 hepan tehoihin?
vastaus: garrett gt40?!?! tais olla myyjä mielestään vitsikäs, mutta sitä se tarjos ja sanoi vielä muuttavansa pakopesänkin..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 9. 11:41:16 2005

pro turbolla tarjouksessa gt40 ja hx55 ahtimet. Liike tahtoo joka turboo sovittaa .63 pesiä :lol:

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Pe Syyskuu 9. 13:36:17 2005

ytte kirjoitti:dbb taitaa olla tupla kuulalaakereilla, että onhan se kestävämpi.

+++++600hp tehojako oot hakemassa?
kiioksia... mulle sanottiin että hajoo helpommin noi tuplakuulalaakeroidut.. en ihan 600hv 8) mutta tarkoituksena olisi jossakin vaiheessa sinne sovittaa gt35r eli dbb.. onko muuten vaikeita ajaa kun sama kaveri kerto et ottaa jenkaa niin helposti että vaikeuttaa siviilissä ajoa..

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Pe Syyskuu 9. 16:58:57 2005

ytte kirjoitti:pro turbolla tarjouksessa gt40 ja hx55 ahtimet. Liike tahtoo joka turboo sovittaa .63 pesiä :lol:
Vähän OT, mut onko kellään varmaa faktaa siitä asiasta että pesän pienentäminen oikeasti auttaa alavääntöön? Itsellä oli 54/65 siivillä oleva s2b, penkitin sen sekä svitserin isolla A/R 1 pesällä, että proturbon tekemällä garretin .63 pesällä. Odotin pesän vaihdon aiheuttavan alakierroksille huimaa lisävääntöä/-tehoa, muttei se tuntun perseessä kun puutuvan isossa vauhissa.

Dyno tulos vain vahvisti perseen kertomaa. Huipputehot oli tippunut pari kymmentä pollea. Käyrä nousi samalla tavalla kun svitserin pesälläkin, mutta ei vaan kiivennyt yhtä ylös. Saas nähdä mitä HX50 ja 22pesä tekee :)

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Syyskuu 9. 17:24:04 2005

sama s2:nen nyt paikoillaan kaverin 2.5 td mesessä sillä pikkupesällä, ja tuntuu pakopesä ahdistavan...310hv/1.7bar, tuskin noin isolla siivellä oleva s2:nen toimii enää tommosessa pikkupesässä...
vai ajattelit pistää hx50:sen sen omalla pesällä, mahtaa tulla yläkiree...
omaan ex hx50:seen sorvattiin se sun vanha s2:sen orggis pesä, tosin ahdin lähti tänään jo maailmalle vakio pesällä ja hx55:nen tulee tilalle...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Syyskuu 12. 10:44:42 2005

J kirjoitti: vastaus: garrett gt40?!?! tais olla myyjä mielestään vitsikäs, mutta sitä se tarjos ja sanoi vielä muuttavansa pakopesänkin..
Ei välttämättä usko ihan heti, mutta toimii vaan pirun hyvin..

Kaverilla Hondan 1.6 litrasessa tollanen GT40, 3000rpm:n kohdalla täydet ahdot.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Syyskuu 12. 11:03:30 2005

sierra4x4tbo kirjoitti:
J kirjoitti: vastaus: garrett gt40?!?! tais olla myyjä mielestään vitsikäs, mutta sitä se tarjos ja sanoi vielä muuttavansa pakopesänkin..
Ei välttämättä usko ihan heti, mutta toimii vaan pirun hyvin..

Kaverilla Hondan 1.6 litrasessa tollanen GT40, 3000rpm:n kohdalla täydet ahdot.
epäilyttäähän se kun proturbon kotisivuilla teholuokaksi sanotaan 600-1000hp mutta jos toimii hyvin niin ostan itekkin gt40:n...
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 12. 12:34:35 2005

kylläpä tuo hx40 holsettikin ihmeen alhaalta lähtee vetämään 17 pesällä.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ma Syyskuu 12. 21:06:43 2005

J kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
J kirjoitti: vastaus: garrett gt40?!?! tais olla myyjä mielestään vitsikäs, mutta sitä se tarjos ja sanoi vielä muuttavansa pakopesänkin..
Ei välttämättä usko ihan heti, mutta toimii vaan pirun hyvin..

Kaverilla Hondan 1.6 litrasessa tollanen GT40, 3000rpm:n kohdalla täydet ahdot.
epäilyttäähän se kun proturbon kotisivuilla teholuokaksi sanotaan 600-1000hp mutta jos toimii hyvin niin ostan itekkin gt40:n...
teholuokaksi sanottiin mun mielestä 300-600hv :roll: tuplakuulalaakeroitu tais olla sinne 800hv tienoille!!

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Syyskuu 12. 21:14:51 2005

Montune kirjoitti:
J kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti: Ei välttämättä usko ihan heti, mutta toimii vaan pirun hyvin..

Kaverilla Hondan 1.6 litrasessa tollanen GT40, 3000rpm:n kohdalla täydet ahdot.
epäilyttäähän se kun proturbon kotisivuilla teholuokaksi sanotaan 600-1000hp mutta jos toimii hyvin niin ostan itekkin gt40:n...
teholuokaksi sanottiin mun mielestä 300-600hv :roll: tuplakuulalaakeroitu tais olla sinne 800hv tienoille!!

kato tuolta alhaalta http://www.proturbo.fi/index_fin.htm

edit: ei sitä sieltä nähnytkään, se oli siinä tarjouksessa mille tehoille sen voi tehdä..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Syyskuu 12. 21:50:44 2005

Näkyy siellä toisaalla:

GT40
turbiinikotelot hukkaportilla tai ilman
yli 2.0l moottoreihin
300 - 600hv
59 / 66mm
alk 1000 ?

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Syyskuu 12. 22:01:35 2005

niinhän tuo näkyi, mitähän minä sekoilen :?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Montune
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Montune » Ti Syyskuu 13. 6:05:46 2005

8)

Vastaa Viestiin