Ahdettu 2.9i 24V BOA/BOB moottori?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 27. 23:02:04 2005

ei kai se haitaksikaan ole. kyllä se ilma lämpiää kun sitä puristetaan kasaan.. :-)

kertokaas te, joilla on kokemusta tuollaisen 24v koneen istuttamisesta sierraan tai johonkin muuhun; tuleeko isoja ongelmia johtosarjan kanssa, entä mittaristo; onko isoja probleemia luvassa? sierrahan se mun sydäntä on lähellä eli siihen mieli tekis laittaa tollaista...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 27. 23:11:15 2005

Johtosarja luonnollisesti koneen mukana. Ei siitä muuten mitään tule. Väliin on tavannut sankareita jotka on ostanut minkä tahansa ruiskukoneen ilman kuuluvaa johtosarjaa ja sitten ollaan sormi suussa. Siis voitteko kuvitella? Ei ole mieleen tullut että ruiskun johtosarja tietenkin föliin.

Tuosta BOA Cossusta on ainakin kahdella erilaisella johtsarjalla. Vanhin on kaikista helpoin mutta ei ne uudemmatkaan vaikeuksia teetä. Kaikki johtosarjat sopii yhteen. Itsellänikin on ihan viimisiä BOA sarjan kone, mutta ihan ensimmäiseten Cossu Scorpien johtosarja.

Lupia? Riippuu ihan kuinka homman haluat tehdä ja millainen suhtautuminen on konttorilla. Cossu Sierra verrokiksi ja pata keulille on varmin ja äärimmäinen konsti. Toinen on että meet sillä perinteisellä kansien vaihto -tempulla. Konstit on monet. Ei se siitä jää kiinni.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 27. 23:27:16 2005

juu tottakai ruutan johtosrj mukana (tarkoitus ostaa kokonainen auto jolloin sais jarrut ja loodan yms). ilmeisesti tuossakin on koneen johtosrj erillinen kokonaisuus niinkuin sierrassakin? mk4 escortissahan piti vaihtaa koko johtosarja rst tekniikan myötä.. yök mikä homma.

mites toi mittaristo; saa ilmeisesti pelaamaan sierran mittariston hyvin (ja miksi ei, siinähän on vain lämpömittari, öljynpaine- ja latausvalot ja kiekkamittari...)

BOA moottoriin ilmeisesti sopii 12V 2.9:n vaihtipyötä? jos näin on voisi tuon nykyisen sierran muuttaa A4LD tomaatille (mahtaako scorpion vaihdekepukka ja jarrupoljin yms istua sierraan?) ja ottaa siitä tuon type9:n BOA:n perään (mahtaako kestää? jos ei kestä niin rikkuu..)... sais 24V koneen manuaalilla toiseen koppaan ja tuon nykyisen 2.9i ghian automaatiksi..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 28. 0:07:32 2005

Sopii sopii, vauhtilimput sopii. Sehän on alakerran fyysisiltä mitoiltaan ihan samanmoinen ja jne jne...

Tosiaan... Tuosta uudemman mallin johtosarjasta mulla ei ole tarkempaa havaintoa mitä kaavoista olen opiskellut. Itsellänikin homma meni niin että kun tuon Kinnusen entisen raadon laahasin Murron pajalle, niin kaveri ei viitsinyt lähteä irroittelemaan autosta johtosarjaa koska kyseessä oli juurikin tällainen uudemmanmallinen johtosarja joka käsitäisi paljon aivan turhaa auton omaa johtoa. Joten Marko nakkasi mulle varastoistaan perus-simppelin vanhan loomin joka oli sellainen perinteinen vain ja ainoastaan moottorinohjauksen kieppi. Toinen syy toki voi olla se että kyseinen auto oli aivan tupaten täynnä tätä noice-killer vaahtoa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 28. 0:16:22 2005

Ja tässähän ollaan siinä mielenkiintoisessa pisteessä että kohta alkaa mielenkiinto BOB koneeseen herätä :D

Sierroja on katsastettu 24v BOA koneella XR4i:n jarruilla, nykyään vaadittaneen Cossun jarrut. Kun tämä uusi muutos tuosta "parantavien" osien vaihtomahdollisuudesta tulee, niin silloinhan tuohon omaanikin voi vaihtaa Absilliset cossun jarrut ilman pelkoa lisäprosenteista ja ei kun kone keulille entisen 2.9i:n tilalle.

Toki tuollaisen BOA koneen saa koko Skorppi cossuna todella edullisesti mutta ne jakopään osat eivät enää olekaan niin edullisia.

Vai pelkäänkö tuota jakopäähommaa aivan turhaan? Kuinka paljon koneella voi ajaa ennen kuin alkaa olla aika vaihtaa jakopään osat?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 28. 0:43:35 2005

Joku koiranleuka sanoi että ne pitää uusia 60 tkm välein. Heko heko... Itselläni on ajettu joku 200 tkm aika rankkaa ajoa ja enpä juur aijo kiirettä pitää rempan suhteen. Kaippa tuo 200 tkm on jonkin moinen raja-arvo, mutta siitä rallatuksestahan sen tietää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Helmikuu 28. 14:37:08 2005

BOB-koneiden säihköihin _taitaa_ olla sisäänrakennettuna pats-varkaudenestohärvelit, tiedä sitten miten simppeliä niiden ohitus on.
#682

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Maaliskuu 8. 16:52:51 2005

Ihme ja kumma. Top Boss on lopultakin saanut sivunsa auki
http://www.topbossperformance.co.uk
#682

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Maaliskuu 8. 17:37:18 2005

Oma koneeni pitää takanaan arviolta loppuun 200 tuhatta kilsaa - nyt tuli tuo Upin kammoama :wink: jakoketjuremppa - tämä on varmistelua tuleville vuosille, ja varsinaisia vaarallisen kuuloisia syitä tuolle rempalle ei vielä ollut. Lukuunottamatta vaarallisia tilanteita järjestävää omistajaa :?

Ja nimenomaan ennen loppuvuotta -94 vuosimallinen BOA -kone on se helpompi vaihtoehto istuttaa vaihdokin keulalle.

Ja sitten eikun kilvan vahtaamaan topbossin sivuja :D Pianaikaa 24v-ajajat teemme tosiaan porukalla tutustumismatkan tuonne Brittien saariloille :idea: :wink:

muuten - noista alkuperäisistä mittareista kiekkakelloa joutuu suunnittelemaan uusiksi, ellei se lue suorasytyn signaalia.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 8. 18:43:34 2005

Ohoh! Mitä pojat tilataan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 8. 21:25:41 2005

xrissane kirjoitti: muuten - noista alkuperäisistä mittareista kiekkakelloa joutuu suunnittelemaan uusiksi, ellei se lue suorasytyn signaalia.
Hei mitäs juttua tää on? Ai tänkö takia Caprin varvikello ei näytä mitään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Maaliskuu 8. 21:30:52 2005

Kaiken moista olisi... Xrissanen? Kiinnostasko sua lähteä vetämään kimppatilausta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Syyskuu 7. 8:01:05 2005

Kovin on ollut hiljaista tällä rintamalla. Herätelläänhän voimamoottorifanaatikkoja vaikka tuolla linkillä: :wink:

http://www.chevroletls1.com/ford_cosworth.html
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Syyskuu 7. 18:24:08 2005

No jumalaut. Näihinhänalkaa saamaan jo kaikenlaista palikkaa.
Topbossilta oon pitkän aikaa kuolannu tota turbo settiä tai sitä remmiahdinta mitä ne suunnittelee, mutta taitaa olla vähän suolasta touhua mun kukkarolle.
jotain nippeliä vois kyllä vielä konehuoneeseen heittää. Mitähän toi boost performancen imusarja mahtais vaikuttaa. Eikös ton omankin pitäs aika pitkälle riittää.

Heittäkääpä ehdotuksia mitä seuraavaks alkais tekemää koneelle (jos jätetää ahtaminen pois laskuista).
Putkisto on "riittävän virtaava", peltisatsit on paikassa ja kartioputsari :twisted:
Ecua huijailemassa on perfect powerin SMT6.
Noilla irtoaa sen 223hv/320nm.
jakopään remppa on jokatapauksessa edessä eli samalla vois vaikka enempikin purkaa ja oikeen sisälle pistää osaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Syyskuu 7. 18:56:44 2005

samiharju kirjoitti:sais ees vislaavan käyntiäänen ja katu-respectiä :-)
osta jostain tarjoustalosta sellanen turbo pilli pakoputkeen :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Syyskuu 7. 23:26:08 2005

Tuossahan olisi jo munaa oikein reilusti: V6 ja turbo(t)! :P

Vielä ehtisi polttaa kunnolla bensaa, kun sitä vielä saa bensapumpulta :lol:

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Syyskuu 8. 11:58:14 2005

Näemmä BOA:sta saa Vortecilla 0.5bar ahdoilla 350 kopukkaa ja 460Nm.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » La Syyskuu 10. 0:30:44 2005

samiharju kirjoitti:
eikös v-koneessa kaksi ahdinta oo yhtä selvää kun kaksi kantta tai kaksi pakoputkea...? :twisted:
Hmmm...mites volkkarin VR6 koneet..? Eikös niissä ole vain yksi kansi (kapea v-kulma) vai muistanko ihan väärin?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Syyskuu 10. 1:05:16 2005

Jari H kirjoitti:Näemmä BOA:sta saa Vortech:illa 0.5bar ahdoilla 357 kopukkaa ja 460Nm.
:wink: ,mutta sehän ei riitä.....PAM,ei vielä mutta ennemmin tai myöhemmin.....
Viimeksi muokannut Timppa, La Syyskuu 10. 1:19:11 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Syyskuu 10. 1:15:28 2005

jouni kirjoitti:Hmmm...mites volkkarin VR6 koneet..? Eikös niissä ole vain yksi kansi (kapea v-kulma) vai muistanko ihan väärin?
Onhan siinä.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Syyskuu 10. 1:17:21 2005

Mutta jos nyt ihan tästä perustekniikasta vaan - vilkaiskaapa tuonne :arrow: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=98498.
Tokihan tuota kaikkea muutakin on saatavilla, kuten sieltä TopBossin väeltä :evil: :een rahtihintaan :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » La Syyskuu 10. 13:14:04 2005

timppav6 kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Näemmä BOA:sta saa Vortech:illa 0.5bar ahdoilla 357 kopukkaa ja 460Nm.
:wink: ,mutta sehän ei riitä.....PAM,ei vielä mutta ennemmin tai myöhemmin.....
onko toi vakio alakerralla? mitkä männät? :wink:
sierra xr4x4
escort mk1

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Syyskuu 13. 13:28:36 2005

Sierraxr4x4 kirjoitti:
timppav6 kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Näemmä BOA:sta saa Vortech:illa 0.5bar ahdoilla 357 kopukkaa ja 460Nm.
:wink: ,mutta sehän ei riitä.....PAM,ei vielä mutta ennemmin tai myöhemmin.....
onko toi vakio alakerralla? mitkä männät? :wink:
Pakosarjoja lukuunottamatta vakio kone. EEC on vaihdettu Megaruutaksi, alkuperäinen EDIS 6 sytty.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Syyskuu 13. 13:30:50 2005

Hmmm...pitäisköhän tuo oma rempattu 12 tappinen laittaa myyntiin... :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 13. 16:56:59 2005

jouni kirjoitti:Hmmm...pitäisköhän tuo oma rempattu 12 tappinen laittaa myyntiin... :roll:
Älä älä... Tee nyt vaan se kone joutuin talven aikana valmiiksi ja pääset ajamaan. Millo oot viimeks Caprilla ajanu?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Syyskuu 13. 17:07:19 2005

jouni: Tai ahda se ;)
#682

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 13. 17:12:06 2005

MoloA kirjoitti:jouni: Tai ahda se ;)
Ööh... MoloA, missä olet ollut viimeiset kuusi vuotta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ti Syyskuu 13. 17:18:26 2005

Milloin missäkin, tiedän kyllä jounin capriprojektin kehitysvaiheet suurinpiirtein ja mitä varten tuo 2.9i siihen oli tulossa. Älä ota liian vakavasti, pointti oli lähinnä että ei suotta myy

edit: niin se hymiö ei ollut suotta siinä perässä alkuperäisessä postauksessa
#682

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Syyskuu 14. 7:25:30 2005

Ostoilmlitusten perusteella sierraxr4x4:llä näyttäisi olevan selvät senssit..? :D

Moutine: Aika lailla tasan vuosi sitten viimeksi ajelin tuolla Caprilla...mitkä kuusi vuotta..? Vasta 3,5v laiteltu pikkuhiljaa liikenteeseen... :roll: Mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 14. 7:30:57 2005

jouni kirjoitti:Ostoilmlitusten perusteella sierraxr4x4:llä näyttäisi olevan selvät senssit..? :D

Moutine: Aika lailla tasan vuosi sitten viimeksi ajelin tuolla Caprilla...mitkä kuusi vuotta..? Vasta 3,5v laiteltu pikkuhiljaa liikenteeseen... :roll: Mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa.
Onko nyt niin että aattelit myydä koko setin solmuineen ja mennä suoraan BOA koneeseen?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Syyskuu 14. 7:35:31 2005

No kieltämättä houkuttaisi aivan sairaasti, mutta eiköhän sitä tuo nykyinen setti koeteta nyt saada ajoon. Tulisi edes jotain valmiiksi... :D Ellei sitten löydy tuolle 12V:lle ja ahtimille sopivaa ostajaehdokasta... :roll:
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Syyskuu 14. 8:19:34 2005

tarviskohan joku boaa?
yks ylimääräinen tuli varastoon. :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ke Syyskuu 14. 8:22:31 2005

BOA alkaa kieltämättä olla suht halpa moottori, ainakin hankintahinnaltaan :) Itse olen kuitenkin alkanut tähytä BOB-koneen suuntaan. Mutta myös duratecia harkitaan, vaikeampi nelikoksi soveltaminen vain laskee intoa sen suuntaan.

Osaako joku jo kertoa, ovatko BOA/BOB alakerrat samanlaiset?
#682

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Syyskuu 14. 13:51:32 2005

Seuraavas jos sais 3.5l:n duratecin jostakin :D. Kokeillaan nyt ensin että mistä tuo pienempi repee ensin :)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Syyskuu 14. 14:35:27 2005

MoloA kirjoitti:BOA alkaa kieltämättä olla suht halpa moottori, ainakin hankintahinnaltaan :) Itse olen kuitenkin alkanut tähytä BOB-koneen suuntaan. Mutta myös duratecia harkitaan, vaikeampi nelikoksi soveltaminen vain laskee intoa sen suuntaan.

Osaako joku jo kertoa, ovatko BOA/BOB alakerrat samanlaiset?
AInakin yhteensopivat on. Ei taida muita eroja olla kuin jakopäässä on rakennetta vähä muutettu.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96


TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Syyskuu 19. 17:03:20 2005

Mutta mitkäs helewetin tulpanjohtohässäkät tossa viimesessä on???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Syyskuu 19. 17:16:17 2005

TeRoK kirjoitti:Mutta mitkäs helewetin tulpanjohtohässäkät tossa viimesessä on???
Ettei siinä ois samalla tavalla kun jossain nipponeissa oon nähny eli puolat suoraan tulppien päällä? :?
Toyota Supra TT

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Syyskuu 19. 17:44:29 2005

Semmonen käväsi kyllä mielessä.... Jaa ja se taitaakin joo olla semmoen koska ei tuu kun jotain kukkalankaa siihen mötikkään.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Syyskuu 19. 23:44:57 2005

eikös BOB:ssa ole tollaset puolat?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 20. 9:00:48 2005

ytte kirjoitti:eikös BOB:ssa ole tollaset puolat?
Ei ole, mutta esim. Fordin 2.3 16V koneessa on ja muistaakseni jossain muissakin ihan Fordeissa on ollut.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Syyskuu 20. 9:51:13 2005

2.0 ja 2.3 16v koneissa on vähän on ton tyyppinen mutta ei ihan samanlainen. Siinä on 2 erillistä puolaa, jotka ovat tulppien päässä ja sitten 2 muuhun tulppaan menee näistä johdot.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 20. 11:12:47 2005

No okei, C-Maxissa ainakin on täys neljän selkäreppupuolan systeemi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 20. 11:35:18 2005

MouTine kirjoitti:
ytte kirjoitti:eikös BOB:ssa ole tollaset puolat?
Ei ole, mutta esim. Fordin 2.3 16V koneessa on ja muistaakseni jossain muissakin ihan Fordeissa on ollut.
3l duratecissä on ainakin tuollaiset puolat.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Syyskuu 20. 18:42:12 2005

Onkos noista sitten jotain käytännön iloa. Esim. tehollisesti???
Vai mikä noitten ideana on. Esimerkiksi just tossa BOA:ssa, että on nähty vaivaa orkkis puolapakka viskata mäkeen... Vai liekö siihen sitten vaihdettu kokonaan EEC-V tai joku muu moottorinohjaus.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Elokuu 5. 22:26:43 2008

Onko näistä suunnitelmista monikin toteutunut, eli montako ahdettua 24V:tä löytyy?
Tai olisiko oikein livenä nähtävissä esim. Inkoossa..?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

TeroL
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Huhtikuu 27. 17:50:01 2005
Paikkakunta: Loviisa

TT BOA ?!

Viesti Kirjoittaja TeroL » Ke Elokuu 6. 13:51:47 2008

Tämä kiinnostaa itseänikin... Pääsisikö näitä näkemään jossain Etelä-Suomessa livenä, vaikka FoMoCo-päivillä... pliis... ?? :lol:
== 1979 Capri S 2.9L 24V Cosworth ==
== 2007 S-Max 2.5T Titanium ==

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Elokuu 8. 9:47:31 2008

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin