pysyykö pyörä kiinni??
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
pysyykö pyörä kiinni??
laitain sitten levikepalat cossuun eteen koska mondeon vanteet ei halunneet muuten mahtua pyörimään. levikepalat eivät ole keskittävät.
pinnapultit ovat luonnollisesti liian lyhyet joten mutteri ei ole koko matkalta käytössä. n. puolet mutterista ulottuu pinnapultille.
pysyykö kiinni, ainakin motarilla pysyi ja mutka tielläkin mutta faktaa onko jollain korkannut joskus tämmönen patentti?
pinnapultit ovat luonnollisesti liian lyhyet joten mutteri ei ole koko matkalta käytössä. n. puolet mutterista ulottuu pinnapultille.
pysyykö kiinni, ainakin motarilla pysyi ja mutka tielläkin mutta faktaa onko jollain korkannut joskus tämmönen patentti?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Ylläpitäjä
Siskolla ainakin kokemusta liian lyhyistä pyörän pulteista audin alla. Ihan normaali ajossa ajan saatossa tippui ajossa pyörä pois. Onneksi todella pienessä vauhdissa. Olisiko ollut n. puolen sentin ero tähän pidempään pulttiin. Niin tässä kyse peltivanne/aluvanteiden pulteista,ei sen enempää levityspaloja välissä...
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
onko nuo pinnapultit vaikea vaihtaa tuohon. voisin rallyracesta helposti hakea uudet pultit mutta kuis asentaminen?qreippi kirjoitti:riskaa peliä? kannattaa varmaan sijoittaa se pari euroa pidempiin pultteihin
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Satula pois, levy pois, joku ylimääräinen mutteri pinnapulttiin kiinni ja lekaa perään. Ja uuden asentaminen mutterilla vedättämällä boorille (yksi kerrallaan ilman vannetta) . Varo ettei pinnapultti pääse pyörähtämään siinä kiristyksen alkuvaiheessa ettei mene boorit piloille.caltsu kirjoitti: onko nuo pinnapultit vaikea vaihtaa tuohon. voisin rallyracesta helposti hakea uudet pultit mutta kuis asentaminen?
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
kiitos, pulttikauppaan matka käy.Jay kirjoitti:Satula pois, levy pois, joku ylimääräinen mutteri pinnapulttiin kiinni ja lekaa perään. Ja uuden asentaminen mutterilla vedättämällä boorille (yksi kerrallaan ilman vannetta) . Varo ettei pinnapultti pääse pyörähtämään siinä kiristyksen alkuvaiheessa ettei mene boorit piloille.caltsu kirjoitti: onko nuo pinnapultit vaikea vaihtaa tuohon. voisin rallyracesta helposti hakea uudet pultit mutta kuis asentaminen?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja katsastukseen sitten pois..
Katsastuksessa sitten naureskellaan ylipitkille pinnapulteille.
Minulla on kerran pudonnut ameriikan pask*sta vasen takarengas pois ajossa. Ei johtunut muusta kuin ameriiiikkalaisten kummasta mieltymyksesta vanteisiin jotka käyvät useammille jaoille. Enpä moisestakaan ennen tuota tiennyt. En tuollaista renkaan putoamis/pinnapultin katkeamisriskiä ole koskaan halunnut ottaa enkä halua sitä tulevaisuudessakaan.
Itse en ymmärrä miksi autoon pitää laittaa sellaiset vanteet joita siihen ei ole suunniteltu käyväksi kun niitä sopiviakin löytyy. Ja turha vedota näyttävyyteen juuri sillä vanteella
Kukin taaplaa tyylillään.
Katsastuksessa sitten naureskellaan ylipitkille pinnapulteille.
Minulla on kerran pudonnut ameriikan pask*sta vasen takarengas pois ajossa. Ei johtunut muusta kuin ameriiiikkalaisten kummasta mieltymyksesta vanteisiin jotka käyvät useammille jaoille. Enpä moisestakaan ennen tuota tiennyt. En tuollaista renkaan putoamis/pinnapultin katkeamisriskiä ole koskaan halunnut ottaa enkä halua sitä tulevaisuudessakaan.
Itse en ymmärrä miksi autoon pitää laittaa sellaiset vanteet joita siihen ei ole suunniteltu käyväksi kun niitä sopiviakin löytyy. Ja turha vedota näyttävyyteen juuri sillä vanteella

Kukin taaplaa tyylillään.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
12mm kierteellä 6mm minimi suositus. Renkaat ovat kuitenkin turvallisuusvaruste joten turha spekuloiminen "pitäis pysyä" ei kuulu aiheeseen. Ne pyörät laitetaan kiinni niin että pysyy, ja ihan käytännössä, ei pelkästään teoriassa. Eihän turhaan vaaranneta omaa ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
4 kierrosta menee kierteelle, se siis saa luvan pysyä kiinnirazorass kirjoitti:12mm kierteellä 6mm minimi suositus. Renkaat ovat kuitenkin turvallisuusvaruste joten turha spekuloiminen "pitäis pysyä" ei kuulu aiheeseen. Ne pyörät laitetaan kiinni niin että pysyy, ja ihan käytännössä, ei pelkästään teoriassa. Eihän turhaan vaaranneta omaa ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta?

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Jostain muistan nyrkkisäännön:
Teräs: kierteen pituus=kierteen halkaisija
Alumiini: kierteen pituus=1.5xkierteen halkaisija
IlkkaH:lla taitaa olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta botniaringiltä.
Teräs: kierteen pituus=kierteen halkaisija
Alumiini: kierteen pituus=1.5xkierteen halkaisija
IlkkaH:lla taitaa olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta botniaringiltä.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
https://www.facebook.com/CapriRS2600/
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Mulla on kanssa sama käsitys että yhtä paljon kierrettä kuin pultin halkaisija teräksellä riittää..HarriS kirjoitti:Jostain muistan nyrkkisäännön:
Teräs: kierteen pituus=kierteen halkaisija
Alumiini: kierteen pituus=1.5xkierteen halkaisija
IlkkaH:lla taitaa olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta botniaringiltä.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia