Vauhtipyörän paino OHC-turbossa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vauhtipyörän paino OHC-turbossa

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Lokakuu 8. 9:29:14 2005

Mikä olisi suunnilleen hyvä paino?

Nokkana Kent Camsin 285 ja Ahtimena T03 a.r42

Ulos tulee n. ~250hv.

Itse tuossa laskeskelin ja mietin ja tulin noin 4.3-4.5kg lukemiin, mutta ajattelin nyt kysäistä vielä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Lokakuu 8. 13:32:31 2005

Itsellä hieman alle 5kg teräspyörä(ulkokehä porattu) ja sen kaverina jäykkä levy+AP:n sport asetelma niin hieman alkaa olemaan keskusta liikenointi tokkivää moottorijarrutuksisa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Lokakuu 8. 21:36:55 2005

Oon miettiny ihan samaa mutta tartteeko sitä tosissaan keventää lainkaan. Semmosessa koneessa ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään ennen kun ahdin tulee peliin, sitten kun se tapahtuu niin se pyörä lakkaa yllättäen painamasta. Hyvä vaan että on vähän sitkeyttä siinä koneessa nollapaineillakin. Painottomalla pyörällä sitä ei juurikaan ole.
Jäsen #606

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Lokakuu 8. 21:52:39 2005

olafu kirjoitti:Oon miettiny ihan samaa mutta tartteeko sitä tosissaan keventää lainkaan. Semmosessa koneessa ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään ennen kun ahdin tulee peliin, sitten kun se tapahtuu niin se pyörä lakkaa yllättäen painamasta. Hyvä vaan että on vähän sitkeyttä siinä koneessa nollapaineillakin. Painottomalla pyörällä sitä ei juurikaan ole.
Oon samaa mieltä, tollasta 250heppasta ei varmaan tarvi kuitenkaan edes kovin korkeilla kierroksilla riivata.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 9. 12:39:57 2005

olafu kirjoitti:Oon miettiny ihan samaa mutta tartteeko sitä tosissaan keventää lainkaan. Semmosessa koneessa ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään ennen kun ahdin tulee peliin, sitten kun se tapahtuu niin se pyörä lakkaa yllättäen painamasta. Hyvä vaan että on vähän sitkeyttä siinä koneessa nollapaineillakin. Painottomalla pyörällä sitä ei juurikaan ole.
Hyvin pystyy ajamaan vaikka kieroksia olisi n.2000rmp pintaan,ei nikottele vastaan yhtään ajella 50km/h 5:lla
Ainut jonka huomasin heti ensimäisenä oli paikalta lähteminen mutta kun taas tottui tuohon sinteriin niin ei enää sekään tuota mitään ongelmia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Lokakuu 9. 20:31:21 2005

nii eli 5kg vois olla aika optimaalinen?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 9. 21:53:10 2005

Kokeilin 4:lla 40-80 13sek vaikka paineista ole tietoakaan tuossa vaiheessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 10. 10:17:02 2005

Aksu kirjoitti:Kokeilin 4:lla 40-80 13sek vaikka paineista ole tietoakaan tuossa vaiheessa.
mites menee 60-100km/h 4vaihteella ?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 10. 10:33:15 2005

Taisi olla jotain samaa luokkaa kun kokeilin aikaisemmin.Paineet tulee mukaan kunnolla vasta 3500 jälkeen,mutta vastineeksi rajoittaja saisi olla hieman vaikka korkeammalla :wink: 2 taitaa riittää 100 asti.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 10. 10:37:15 2005

tuolla arkiston puolella lukee nelikkocossulle 50-100km/h ajaksi 10.2s.

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Lokakuu 10. 16:56:48 2005

Mulla on sorvattu vauhtipyörästä se limppu kokonaan pois, painosta en tiedä. Toimii mielestäni hyvin, ei nyi eikä mitään muutakaan.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Lokakuu 11. 17:42:00 2005

Btw.Pitääkö tuo nelikko cossun 10.2s. 4. vaihteella 50-100 tosiaan paikkansa?
Mittailin tuossa aamusella tänään omalla ohc turbolla nelosella 50-100 6.8s. ja 50-120 9.88s..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin