mk2 orion ravistaa-> kytkin uusiksi-> ravistus jatkuu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

mk2 orion ravistaa-> kytkin uusiksi-> ravistus jatkuu

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Lokakuu 14. 16:24:33 2005

eli olis tollanen mk2 1,6 orion joka ravisti liikkeelle lähties niin et hampaat meinas tippua, no tänään sitten vaihdoin asetelman, levyn ja laakerin, kävin sorvauttaas vauhtipyörästä lastun pois että tulee vimpan päälle.

No eipä nyt sitten tullutkaan, eli vieläkin ravistaa liikkeelle lähtiessä, mutta ei yhtä pahasti, mistähän nyt sitten ettis vikaa?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 14. 16:33:13 2005

Moottorin kannakkeiden kumit? Vaihteiston pääakselin laakeri kaput?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Lokakuu 14. 17:41:36 2005

ukormi kirjoitti:Moottorin kannakkeiden kumit? Vaihteiston pääakselin laakeri kaput?
noita kumeja kans mietin mutta edellinen omistaja vaihtanut ne juuri enne auton minulle tuloa.

milläs tuota pääakslin laakeria pääsis kattomaan muutaku lootaa irrottamalla uusiksi :( ja voisiko se se olla koska se ei kumminkaan mitenkää älyttömästi enää ravista, mutta liikaa kuitenkin.

ja eikä tuossa vaihdossakaan varmaan mitään kämmiä tullu? vai voisiko jotain ratkasevaa kämmiä tehä?

vitutus vaan kohtuu suuri :evil:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Lokakuu 14. 19:29:33 2005

Eikös jotkut oo ottanut uudesta kytkimestä hieman sauhuja ja sen jälkeen on taas toiminut täristämättä. Itellä ei kokemusta tuosta enkä sitä todellakaan suosittele.. muistaakseni parikin kertaa lukenut jostakin ko. toimenpiteen täristävälle uudellekytkinpaketille.. ..

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Lokakuu 14. 19:41:05 2005

onhan uudet osat"laatukamaa" ?,ettei ny ainakaan piiltiimistä

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Lokakuu 14. 19:43:25 2005

timppav6 kirjoitti:onhan uudet osat"laatukamaa" ?,ettei ny ainakaan piiltiimistä
no ei ny mitää alkuperästä mutta kaipa laatukamaa on, tuskimpa sillä nyt väliä onko biltemasta, kaipa neki ny hetken toimii.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » La Lokakuu 15. 19:59:00 2005

paljon lukenut forumeita ja kohtalotovereita löytyy paljon :)

ja suurimassa osassa kyllä suositellaan tuota kytkimen polttoa oikeen olan takaa ja esson paari juttujen mukaan sillä saanut toimimaan, joten kaipa täs pitää kerätä rohkeutta ja mennä huudattamaan ja kattoo kuinka käy :roll:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » La Lokakuu 15. 20:09:00 2005

Itellä toi 1.4 orioni ainakin teki samaa, ei poltot auttanut. Jännä homma kun isäukolla oli joku aika sitten samanlainen orion, ja vaihdatettiin sitten kytkinpaketit samaan aikaan, noh, minun orioniin jäi ravistus, isän ei. Tosin oli eri valmistajan paketit.

No nyt kun itse otin koneen irti ja irroitin kytkimen ja kasasin takasisin niin tärinä loppui?.. ainakin toistaiseksi.

Tarinalla ei luultavasti ole opetusta, mutta halusin avautua :)

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » La Lokakuu 15. 20:38:09 2005

nestori kirjoitti:Itellä toi 1.4 orioni ainakin teki samaa, ei poltot auttanut. Jännä homma kun isäukolla oli joku aika sitten samanlainen orion, ja vaihdatettiin sitten kytkinpaketit samaan aikaan, noh, minun orioniin jäi ravistus, isän ei. Tosin oli eri valmistajan paketit.

No nyt kun itse otin koneen irti ja irroitin kytkimen ja kasasin takasisin niin tärinä loppui?.. ainakin toistaiseksi.

Tarinalla ei luultavasti ole opetusta, mutta halusin avautua :)
näitä henkimaailman juttuja taitaa nämä sitten olla... pitää huomenna koittaa vähä luistatella ja kattoo auttaisko, ei millään huvittais ottaa aukikaan uusiksi , ja tuskin siitäkään viisastuisi vaikka ottaisiki. :cry:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » La Lokakuu 15. 20:59:09 2005

kondis kirjoitti:
näitä henkimaailman juttuja taitaa nämä sitten olla... pitää huomenna koittaa vähä luistatella ja kattoo auttaisko, ei millään huvittais ottaa aukikaan uusiksi , ja tuskin siitäkään viisastuisi vaikka ottaisiki. :cry:
Joo en usko että kannattaa aukaista enää.. ja molemmilla autoilla oli ajettu noin 200tkm jos siitä on jotain apua, moottorin tukikumeja ei ole vaihdettu kumpaankaan.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Lokakuu 16. 13:25:29 2005

nyt on kytkimestä otettu kirjaimellisesti savut :shock:
eikä auttanut mitään, ravistus on hieman ehkä helpottanut, mutta ei vieläkään tee elämää helpoksi :(

jos lähtee liikkeelle pitkällä luistatuksella, eli nostaa pikkuhiljaa kytkimen lattiasta ylös, kumminkin niin että joutuu vedättämään koko liikeradan läpi, eli ettei "hyppää" tuon ravistus kohdan yli niin silloin menee ok, eli tämä nyt voisi viitata johonkin mutta mihin? :D

voisiko tämä nyt sitten viitata noihin kannatin kumeihin, ainakin silmämääräisesti ne oli ok, ja vähä yritin venyttää ja kurkistella, mutta kaikki tuntui olevan ok, itse koneen kannatin kumi tosin tuntui antavan vähä liikaa periksi, joten sen nyt ainakin otan huomenna irti ja katon mitä sieltä löytyy...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Su Lokakuu 16. 16:38:57 2005

Ihan vaan ohimennen mainintana että varmaankin tarkistit silti että ne kaikki kannatinkumit on myös varmasti kunnolla kiinni? On ne varmaan hyvät jos ne on vaihdettu mut se ei auta jos kiinnitys onkin jäänyt puolitiehen tai sitten jopa vaan löystynyt... Tällaiseenkin olen törmännyt.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Lokakuu 16. 17:50:47 2005

JJR kirjoitti:Ihan vaan ohimennen mainintana että varmaankin tarkistit silti että ne kaikki kannatinkumit on myös varmasti kunnolla kiinni? On ne varmaan hyvät jos ne on vaihdettu mut se ei auta jos kiinnitys onkin jäänyt puolitiehen tai sitten jopa vaan löystynyt... Tällaiseenkin olen törmännyt.
nyt on nuokin tarkastettu, eikä apua asiaan, nyt en kyllä enää keksi itse mitään mitä voisi koittaa...
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Lokakuu 16. 17:55:23 2005

uutta vihiä asiaan,

eli täristäminen kuulemma alkanut edellisen omistajan mukaan sen jälkeen ku auto on käynyt ojan pohjalla :roll:

auttaisko yhtään etsimään vikaa jostain?

toinen iskari oli vääntynyt siinä ojassa käynnissä, ja se on vaihdettu, ja kaikki muukin näyttää auton alla olevan kunnossa, hieman olen epäillyt että toinen rengas olisi jotenki taaempana kuin toinen, mutta liekö tolla vaikutusta tähän asiaan?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Lokakuu 17. 18:48:36 2005

joutuu varmaan purkamaan ja kasaamaan uusiksi tuon, koska muillakin paljon samoja ongelmia vaan kellään ei vastausta.

jos nestorillakin auttanut niin ei auta ku yrittää, jos voitelis samalla sen lootan akselin josko se auttaisi.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ma Lokakuu 17. 20:26:29 2005

Ihmetyttää vain kun ei kait sitä nyt monella eri tapaa voi kasaan saada :D No Tänään ajelin taas leimalle autoa (sainkin leiman) ja kytkin toimi täysin pehmeästi.. ei minkäänlaista ravistusta. Keväällä vielä ravisti, kesällä siis purin ja kasasin uusiksi.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Lokakuu 17. 20:59:54 2005

nestori kirjoitti:Ihmetyttää vain kun ei kait sitä nyt monella eri tapaa voi kasaan saada :D No Tänään ajelin taas leimalle autoa (sainkin leiman) ja kytkin toimi täysin pehmeästi.. ei minkäänlaista ravistusta. Keväällä vielä ravisti, kesällä siis purin ja kasasin uusiksi.
no eipä sitä saa ei :D mutta kai sielä sit joku 1 ruuvi väärillä momenteilla, eipä täs nyt muitakaan ideoita ole niin pakko jotain koittaa, ei hermo kestä 8)
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 17. 21:12:48 2005

kondis kirjoitti:joutuu varmaan purkamaan ja kasaamaan uusiksi tuon, koska muillakin paljon samoja ongelmia vaan kellään ei vastausta.

jos nestorillakin auttanut niin ei auta ku yrittää, jos voitelis samalla sen lootan akselin josko se auttaisi.
Hmm..

Tulipas mieleeni. Oliko tuossa jo painelaakerinliukupinta kytkinakselilla korjattu?

Huomaa siitä että akselille on laitettu metalliholkki ja painelaakerissa on suurempi reikä kuin vakiona. Orkkis liukupinta tuppaa kulumaan ja painelaakeri alkaa sitten jumimaan eikä liiku akselilla tasaisesti.
On ollut cvh koneisten tyyppivika.

Tässä on se holkki paikoillaan:
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabholkki.jpg
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Lokakuu 18. 22:10:45 2005

ukormi kirjoitti:
kondis kirjoitti:joutuu varmaan purkamaan ja kasaamaan uusiksi tuon, koska muillakin paljon samoja ongelmia vaan kellään ei vastausta.

jos nestorillakin auttanut niin ei auta ku yrittää, jos voitelis samalla sen lootan akselin josko se auttaisi.
Hmm..

Tulipas mieleeni. Oliko tuossa jo painelaakerinliukupinta kytkinakselilla korjattu?

Huomaa siitä että akselille on laitettu metalliholkki ja painelaakerissa on suurempi reikä kuin vakiona. Orkkis liukupinta tuppaa kulumaan ja painelaakeri alkaa sitten jumimaan eikä liiku akselilla tasaisesti.
On ollut cvh koneisten tyyppivika.

Tässä on se holkki paikoillaan:
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabholkki.jpg
ei oo tuota holkkia sielä, huomasin kyllä tänään kun irroitin lootan uusiksi että se jumii helposti siihen...

mutta oli mennyt kytkimen käyttöakselista muoviholkki hajalle joka sitten päästi akselin liikkumaan mihin sattuu ja painelaakeri sitä mukaa vinosti painoi asetelmaa... sen korjasin tänään ja tuntui ainakin vika korjaantuneen, vähän vielä täryyttää ku lähtee liikkeelle mutta lienee menevän jo normaalin puolelelle.

kiitos kaikille vastanneille.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Vastaa Viestiin