mk2 orion ravistaa-> kytkin uusiksi-> ravistus jatkuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
mk2 orion ravistaa-> kytkin uusiksi-> ravistus jatkuu
eli olis tollanen mk2 1,6 orion joka ravisti liikkeelle lähties niin et hampaat meinas tippua, no tänään sitten vaihdoin asetelman, levyn ja laakerin, kävin sorvauttaas vauhtipyörästä lastun pois että tulee vimpan päälle.
No eipä nyt sitten tullutkaan, eli vieläkin ravistaa liikkeelle lähtiessä, mutta ei yhtä pahasti, mistähän nyt sitten ettis vikaa?
No eipä nyt sitten tullutkaan, eli vieläkin ravistaa liikkeelle lähtiessä, mutta ei yhtä pahasti, mistähän nyt sitten ettis vikaa?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viesti:
-
noita kumeja kans mietin mutta edellinen omistaja vaihtanut ne juuri enne auton minulle tuloa.ukormi kirjoitti:Moottorin kannakkeiden kumit? Vaihteiston pääakselin laakeri kaput?
milläs tuota pääakslin laakeria pääsis kattomaan muutaku lootaa irrottamalla uusiksi

ja eikä tuossa vaihdossakaan varmaan mitään kämmiä tullu? vai voisiko jotain ratkasevaa kämmiä tehä?
vitutus vaan kohtuu suuri

Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Ylläpitäjä
-
-
paljon lukenut forumeita ja kohtalotovereita löytyy paljon
ja suurimassa osassa kyllä suositellaan tuota kytkimen polttoa oikeen olan takaa ja esson paari juttujen mukaan sillä saanut toimimaan, joten kaipa täs pitää kerätä rohkeutta ja mennä huudattamaan ja kattoo kuinka käy

ja suurimassa osassa kyllä suositellaan tuota kytkimen polttoa oikeen olan takaa ja esson paari juttujen mukaan sillä saanut toimimaan, joten kaipa täs pitää kerätä rohkeutta ja mennä huudattamaan ja kattoo kuinka käy

Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
Itellä toi 1.4 orioni ainakin teki samaa, ei poltot auttanut. Jännä homma kun isäukolla oli joku aika sitten samanlainen orion, ja vaihdatettiin sitten kytkinpaketit samaan aikaan, noh, minun orioniin jäi ravistus, isän ei. Tosin oli eri valmistajan paketit.
No nyt kun itse otin koneen irti ja irroitin kytkimen ja kasasin takasisin niin tärinä loppui?.. ainakin toistaiseksi.
Tarinalla ei luultavasti ole opetusta, mutta halusin avautua
No nyt kun itse otin koneen irti ja irroitin kytkimen ja kasasin takasisin niin tärinä loppui?.. ainakin toistaiseksi.

-
näitä henkimaailman juttuja taitaa nämä sitten olla... pitää huomenna koittaa vähä luistatella ja kattoo auttaisko, ei millään huvittais ottaa aukikaan uusiksi , ja tuskin siitäkään viisastuisi vaikka ottaisiki.nestori kirjoitti:Itellä toi 1.4 orioni ainakin teki samaa, ei poltot auttanut. Jännä homma kun isäukolla oli joku aika sitten samanlainen orion, ja vaihdatettiin sitten kytkinpaketit samaan aikaan, noh, minun orioniin jäi ravistus, isän ei. Tosin oli eri valmistajan paketit.

Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
Joo en usko että kannattaa aukaista enää.. ja molemmilla autoilla oli ajettu noin 200tkm jos siitä on jotain apua, moottorin tukikumeja ei ole vaihdettu kumpaankaan.kondis kirjoitti:
näitä henkimaailman juttuja taitaa nämä sitten olla... pitää huomenna koittaa vähä luistatella ja kattoo auttaisko, ei millään huvittais ottaa aukikaan uusiksi , ja tuskin siitäkään viisastuisi vaikka ottaisiki.
-
nyt on kytkimestä otettu kirjaimellisesti savut
eikä auttanut mitään, ravistus on hieman ehkä helpottanut, mutta ei vieläkään tee elämää helpoksi
jos lähtee liikkeelle pitkällä luistatuksella, eli nostaa pikkuhiljaa kytkimen lattiasta ylös, kumminkin niin että joutuu vedättämään koko liikeradan läpi, eli ettei "hyppää" tuon ravistus kohdan yli niin silloin menee ok, eli tämä nyt voisi viitata johonkin mutta mihin?
voisiko tämä nyt sitten viitata noihin kannatin kumeihin, ainakin silmämääräisesti ne oli ok, ja vähä yritin venyttää ja kurkistella, mutta kaikki tuntui olevan ok, itse koneen kannatin kumi tosin tuntui antavan vähä liikaa periksi, joten sen nyt ainakin otan huomenna irti ja katon mitä sieltä löytyy...

eikä auttanut mitään, ravistus on hieman ehkä helpottanut, mutta ei vieläkään tee elämää helpoksi

jos lähtee liikkeelle pitkällä luistatuksella, eli nostaa pikkuhiljaa kytkimen lattiasta ylös, kumminkin niin että joutuu vedättämään koko liikeradan läpi, eli ettei "hyppää" tuon ravistus kohdan yli niin silloin menee ok, eli tämä nyt voisi viitata johonkin mutta mihin?

voisiko tämä nyt sitten viitata noihin kannatin kumeihin, ainakin silmämääräisesti ne oli ok, ja vähä yritin venyttää ja kurkistella, mutta kaikki tuntui olevan ok, itse koneen kannatin kumi tosin tuntui antavan vähä liikaa periksi, joten sen nyt ainakin otan huomenna irti ja katon mitä sieltä löytyy...
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viesti:
Ihan vaan ohimennen mainintana että varmaankin tarkistit silti että ne kaikki kannatinkumit on myös varmasti kunnolla kiinni? On ne varmaan hyvät jos ne on vaihdettu mut se ei auta jos kiinnitys onkin jäänyt puolitiehen tai sitten jopa vaan löystynyt... Tällaiseenkin olen törmännyt.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. 

-
nyt on nuokin tarkastettu, eikä apua asiaan, nyt en kyllä enää keksi itse mitään mitä voisi koittaa...JJR kirjoitti:Ihan vaan ohimennen mainintana että varmaankin tarkistit silti että ne kaikki kannatinkumit on myös varmasti kunnolla kiinni? On ne varmaan hyvät jos ne on vaihdettu mut se ei auta jos kiinnitys onkin jäänyt puolitiehen tai sitten jopa vaan löystynyt... Tällaiseenkin olen törmännyt.
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
uutta vihiä asiaan,
eli täristäminen kuulemma alkanut edellisen omistajan mukaan sen jälkeen ku auto on käynyt ojan pohjalla
auttaisko yhtään etsimään vikaa jostain?
toinen iskari oli vääntynyt siinä ojassa käynnissä, ja se on vaihdettu, ja kaikki muukin näyttää auton alla olevan kunnossa, hieman olen epäillyt että toinen rengas olisi jotenki taaempana kuin toinen, mutta liekö tolla vaikutusta tähän asiaan?
eli täristäminen kuulemma alkanut edellisen omistajan mukaan sen jälkeen ku auto on käynyt ojan pohjalla

auttaisko yhtään etsimään vikaa jostain?
toinen iskari oli vääntynyt siinä ojassa käynnissä, ja se on vaihdettu, ja kaikki muukin näyttää auton alla olevan kunnossa, hieman olen epäillyt että toinen rengas olisi jotenki taaempana kuin toinen, mutta liekö tolla vaikutusta tähän asiaan?
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
-
-
no eipä sitä saa einestori kirjoitti:Ihmetyttää vain kun ei kait sitä nyt monella eri tapaa voi kasaan saadaNo Tänään ajelin taas leimalle autoa (sainkin leiman) ja kytkin toimi täysin pehmeästi.. ei minkäänlaista ravistusta. Keväällä vielä ravisti, kesällä siis purin ja kasasin uusiksi.

Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viesti:
Hmm..kondis kirjoitti:joutuu varmaan purkamaan ja kasaamaan uusiksi tuon, koska muillakin paljon samoja ongelmia vaan kellään ei vastausta.
jos nestorillakin auttanut niin ei auta ku yrittää, jos voitelis samalla sen lootan akselin josko se auttaisi.
Tulipas mieleeni. Oliko tuossa jo painelaakerinliukupinta kytkinakselilla korjattu?
Huomaa siitä että akselille on laitettu metalliholkki ja painelaakerissa on suurempi reikä kuin vakiona. Orkkis liukupinta tuppaa kulumaan ja painelaakeri alkaa sitten jumimaan eikä liiku akselilla tasaisesti.
On ollut cvh koneisten tyyppivika.
Tässä on se holkki paikoillaan:
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabholkki.jpg
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
ei oo tuota holkkia sielä, huomasin kyllä tänään kun irroitin lootan uusiksi että se jumii helposti siihen...ukormi kirjoitti:Hmm..kondis kirjoitti:joutuu varmaan purkamaan ja kasaamaan uusiksi tuon, koska muillakin paljon samoja ongelmia vaan kellään ei vastausta.
jos nestorillakin auttanut niin ei auta ku yrittää, jos voitelis samalla sen lootan akselin josko se auttaisi.
Tulipas mieleeni. Oliko tuossa jo painelaakerinliukupinta kytkinakselilla korjattu?
Huomaa siitä että akselille on laitettu metalliholkki ja painelaakerissa on suurempi reikä kuin vakiona. Orkkis liukupinta tuppaa kulumaan ja painelaakeri alkaa sitten jumimaan eikä liiku akselilla tasaisesti.
On ollut cvh koneisten tyyppivika.
Tässä on se holkki paikoillaan:
http://koti.mbnet.fi/ukormi/cabholkki.jpg
mutta oli mennyt kytkimen käyttöakselista muoviholkki hajalle joka sitten päästi akselin liikkumaan mihin sattuu ja painelaakeri sitä mukaa vinosti painoi asetelmaa... sen korjasin tänään ja tuntui ainakin vika korjaantuneen, vähän vielä täryyttää ku lähtee liikkeelle mutta lienee menevän jo normaalin puolelelle.
kiitos kaikille vastanneille.
Jäsen #1001
Jäsen #1001