Lambdan kytkentä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Lambdan kytkentä

Viesti Kirjoittaja Jake » La Lokakuu 15. 21:50:49 2005

Pitäis vaihtaa lambda-anturi . Alkuperäisessä on musta , punainen ja valkonen johto . Tuossa uudessa tarvike anturissa on 2 valkoista ja yks musta , miten nämä liitetään vai voiko ollenkaan käyttää ?
ex Jäsen #10

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Su Lokakuu 16. 0:10:06 2005

Tämä tulee vähän mutu-pohjalta, mutta jos siitä olis jotain apua:

Muistaakseni kaikki kolme-karvaiset lambdat ovat samanlaisia: 1 karva signaalille ja 2 lämmitykselle. Noista väreistä vois arvailla, että 2 valkosta on lämmitykselle.

Jos laittaa uuden lambdan kiinni eikä kytke sitä vielä mihinkään vaan mittaa vastukset eri karvojen välillä, niin lämmitysjohdoissa pitäis olla vastus luokkaa muutamia ohmeja. Ja signaalikarva näyttää tietysti 0V maata vasten mitattuna. Kun auton laittaa käyntiin, niin pikkuhiljaa alkaa lämmityskarvojen vastus nousta ja signaalikarvasta pitäisi voida mitata n. 0,5V jännitettä. Tuo jännite varmaankin heittelee aika lailla 0-1V välillä...

Kimmo

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 17. 18:39:26 2005

Kimmo's kirjoitti:Tämä tulee vähän mutu-pohjalta, mutta jos siitä olis jotain apua:

Muistaakseni kaikki kolme-karvaiset lambdat ovat samanlaisia: 1 karva signaalille ja 2 lämmitykselle. Noista väreistä vois arvailla, että 2 valkosta on lämmitykselle.

Jos laittaa uuden lambdan kiinni eikä kytke sitä vielä mihinkään vaan mittaa vastukset eri karvojen välillä, niin lämmitysjohdoissa pitäis olla vastus luokkaa muutamia ohmeja. Ja signaalikarva näyttää tietysti 0V maata vasten mitattuna. Kun auton laittaa käyntiin, niin pikkuhiljaa alkaa lämmityskarvojen vastus nousta ja signaalikarvasta pitäisi voida mitata n. 0,5V jännitettä. Tuo jännite varmaankin heittelee aika lailla 0-1V välillä...

Kimmo
vai olisko lämmitys, maadoitus ja signaali..?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 17. 20:10:02 2005

Mun käsittääkseni anturi maadoittuu rungostaan?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

mauke
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
Paikkakunta: lpr

Viesti Kirjoittaja mauke » Ma Lokakuu 17. 20:21:23 2005

kylmiä:

1-Johtiminen: ainoa johdin (musta) on signaali, anturin runko toimii maana.

2-Johtiminen: erikseen signaalimaa ja signaalijohto.

lämmitettäviä:

3-Johtiminen: signaalijohdin (musta) ja kaksi lämmitysvastukselle menevää johdinta (valkoisia), anturin runko toimii signaalimaana.

4-Johtiminen: signaalijohdin (musta), lämmitys johtimet (2kpl, valkoisia) sekä signaali maa (harmaa).
Lainaus osoitteesta www.siipicossu.com
RS2000 -96
Fiesta -11

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Lokakuu 17. 21:59:51 2005

Kiitokset .

Kytketäänkö se siis :

Lambda johtosarja

Musta valkoinen
valkoinen punainen
ex Jäsen #10

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » To Kesäkuu 15. 20:37:09 2006

Auttaisko joku viisaampi kun ei nyt oikeen järki pelaa eli lambdattomaan autoon normaali lämmitettävä kolmejohtoinen lambda tarvitsis asentaa. Miten noiden kahden valkoisen lämmitysjohtimen kytkentä?? Eli miten tuo pitää kytkeä lambdattomassa autossa, jotta lämmitys toimii kun auto on käynnissä..
BMW E21 "323i"

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » To Kesäkuu 15. 21:11:43 2006

http://www.justlambda.co.uk

Jotain aiheesta, aika hyvin eri lambdojen kytkentöjä yms.

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Kesäkuu 16. 7:02:23 2006

Tuollakin oli vaan että kaksi valkoista johtoa lämmitykselle?? Miten tuo lämmitys siis kytketään, nyt ei oikeen meinaa tuo järki pelata..
BMW E21 "323i"

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Kesäkuu 16. 7:31:46 2006

-Tate- kirjoitti:Tuollakin oli vaan että kaksi valkoista johtoa lämmitykselle?? Miten tuo lämmitys siis kytketään, nyt ei oikeen meinaa tuo järki pelata..
Yks vaihtoehto on laittaa bensapumpun rinnalle.

- Kimmo

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » La Kesäkuu 17. 10:49:29 2006

Jep sain kytkettyä onnistuneesti eilen! Kiitokset.
BMW E21 "323i"

Vastaa Viestiin