Lambdan kytkentä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Lambdan kytkentä
Pitäis vaihtaa lambda-anturi . Alkuperäisessä on musta , punainen ja valkonen johto . Tuossa uudessa tarvike anturissa on 2 valkoista ja yks musta , miten nämä liitetään vai voiko ollenkaan käyttää ?
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä tulee vähän mutu-pohjalta, mutta jos siitä olis jotain apua:
Muistaakseni kaikki kolme-karvaiset lambdat ovat samanlaisia: 1 karva signaalille ja 2 lämmitykselle. Noista väreistä vois arvailla, että 2 valkosta on lämmitykselle.
Jos laittaa uuden lambdan kiinni eikä kytke sitä vielä mihinkään vaan mittaa vastukset eri karvojen välillä, niin lämmitysjohdoissa pitäis olla vastus luokkaa muutamia ohmeja. Ja signaalikarva näyttää tietysti 0V maata vasten mitattuna. Kun auton laittaa käyntiin, niin pikkuhiljaa alkaa lämmityskarvojen vastus nousta ja signaalikarvasta pitäisi voida mitata n. 0,5V jännitettä. Tuo jännite varmaankin heittelee aika lailla 0-1V välillä...
Kimmo
Muistaakseni kaikki kolme-karvaiset lambdat ovat samanlaisia: 1 karva signaalille ja 2 lämmitykselle. Noista väreistä vois arvailla, että 2 valkosta on lämmitykselle.
Jos laittaa uuden lambdan kiinni eikä kytke sitä vielä mihinkään vaan mittaa vastukset eri karvojen välillä, niin lämmitysjohdoissa pitäis olla vastus luokkaa muutamia ohmeja. Ja signaalikarva näyttää tietysti 0V maata vasten mitattuna. Kun auton laittaa käyntiin, niin pikkuhiljaa alkaa lämmityskarvojen vastus nousta ja signaalikarvasta pitäisi voida mitata n. 0,5V jännitettä. Tuo jännite varmaankin heittelee aika lailla 0-1V välillä...
Kimmo
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
vai olisko lämmitys, maadoitus ja signaali..?Kimmo's kirjoitti:Tämä tulee vähän mutu-pohjalta, mutta jos siitä olis jotain apua:
Muistaakseni kaikki kolme-karvaiset lambdat ovat samanlaisia: 1 karva signaalille ja 2 lämmitykselle. Noista väreistä vois arvailla, että 2 valkosta on lämmitykselle.
Jos laittaa uuden lambdan kiinni eikä kytke sitä vielä mihinkään vaan mittaa vastukset eri karvojen välillä, niin lämmitysjohdoissa pitäis olla vastus luokkaa muutamia ohmeja. Ja signaalikarva näyttää tietysti 0V maata vasten mitattuna. Kun auton laittaa käyntiin, niin pikkuhiljaa alkaa lämmityskarvojen vastus nousta ja signaalikarvasta pitäisi voida mitata n. 0,5V jännitettä. Tuo jännite varmaankin heittelee aika lailla 0-1V välillä...
Kimmo
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mun käsittääkseni anturi maadoittuu rungostaan?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:32:10 2001
- Paikkakunta: lpr
Lainaus osoitteesta www.siipicossu.comkylmiä:
1-Johtiminen: ainoa johdin (musta) on signaali, anturin runko toimii maana.
2-Johtiminen: erikseen signaalimaa ja signaalijohto.
lämmitettäviä:
3-Johtiminen: signaalijohdin (musta) ja kaksi lämmitysvastukselle menevää johdinta (valkoisia), anturin runko toimii signaalimaana.
4-Johtiminen: signaalijohdin (musta), lämmitys johtimet (2kpl, valkoisia) sekä signaali maa (harmaa).
RS2000 -96
Fiesta -11
Fiesta -11
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Auttaisko joku viisaampi kun ei nyt oikeen järki pelaa eli lambdattomaan autoon normaali lämmitettävä kolmejohtoinen lambda tarvitsis asentaa. Miten noiden kahden valkoisen lämmitysjohtimen kytkentä?? Eli miten tuo pitää kytkeä lambdattomassa autossa, jotta lämmitys toimii kun auto on käynnissä..
BMW E21 "323i"
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti: