2.9 efi hiukan lisää potkua
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.9 efi hiukan lisää potkua
Olisiko vinkkejä kautta tietoa onko lastua ym ns. helppoa voiman lisäystä kyseiseen koneeseen, pata kiinni -90 mallisessa korpissa ja on 12 v. Mistä vapari suodattimet halvalla.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Koo'oo koneeseen ei ole olemassakaan ns. helppoa tehon lisäystä johtuen viriosien heikosta saannista. Perus-setit siihenkin silti puree. Nokka, kannet, pakosarjat, putkisto, tötteröt ja jne jne... Noilla eväillä ollaankin sitten jo ns. turvallisesti 180 hp:n maastossa ja vääntö varmasi muikea.
Onko Scorppisi muten vähäpäästöinen? Pelkkien kattien poisto jo helpottaa ja sitä voisi sanoa ns. helpoksi viritykseksi.
Kahdella ahtimella saisi jo ihmeitä aikaan. Ihan miedoilla paineillakin voisi saada pelaamaan ok ilman ihmeempiä muutoksia...
Onko Scorppisi muten vähäpäästöinen? Pelkkien kattien poisto jo helpottaa ja sitä voisi sanoa ns. helpoksi viritykseksi.
Kahdella ahtimella saisi jo ihmeitä aikaan. Ihan miedoilla paineillakin voisi saada pelaamaan ok ilman ihmeempiä muutoksia...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.9 efi hiukan lisää potkua
Kyllähän se ahtaminen on aina se reiluin viritys, mutta kun tämä tapaaus on katti peli. Tarkoitus pitää vaparina, kun sattuu vielä olemaan tuolla fordin tekemällä sulake laatikolla eli a4ld. Nokkaakseli hommasta on niin huonoja kokemuksia ainakin noista kattipeleistä päästöjen kohdalta, että nokan vaihto aika huono ajatus. yhteen v6 granuun laitettiin toi v6t3 nokkamalli ( muistaakseni oli tuollainen koodi) ja kyllähän se antoi potkua mutta päästöt oli pienimmillään 1860 hc. Peltisarjat, vapaavirtaus putsarit ja katit pois taitaa olla ainoa keino. Onko tuossa muuten kaksi kattia peräkkäin sellaisia pieniä näkyy olevan.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
On on, kaksi kattia perätysten. Korvaa ne suoralla putkella ja jo herää paremmin yläkierroksilla.
Tuota tuota... Siis onko vähäpäästöinen vai ei? Onko rekisteriotteessa maininta vähäpäästöisyydestä?
Tuota tuota... Siis onko vähäpäästöinen vai ei? Onko rekisteriotteessa maininta vähäpäästöisyydestä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Tarkotus olis päästä ajaan ensimetrit kyseisellä koneella alkavalla viikolla.
Motille tehty seuraavaa:
Kent cams V6T46 nokka,kanavat ja venttiilit muotoiltu,2.8 EFI imusarja,Megasquirt+Edis6.
Ainakin kuullostaa äreeltä.(niinhän ne aina
)
Laitan ajokokemuksista jotain kommettia tähän perään, jos hyvin käy ja pääsen kokeileen.
Motille tehty seuraavaa:
Kent cams V6T46 nokka,kanavat ja venttiilit muotoiltu,2.8 EFI imusarja,Megasquirt+Edis6.
Ainakin kuullostaa äreeltä.(niinhän ne aina

Laitan ajokokemuksista jotain kommettia tähän perään, jos hyvin käy ja pääsen kokeileen.
20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Onkos tuossa 2.8n imusarjassa paremmat kanavat kuin 2.9n ja sattuuko kanavat 2.9n kansiin miten hyvin kohdalleen?olski kirjoitti:Tarkotus olis päästä ajaan ensimetrit kyseisellä koneella alkavalla viikolla.
Motille tehty seuraavaa:
Kent cams V6T46 nokka,kanavat ja venttiilit muotoiltu,2.8 EFI imusarja,Megasquirt+Edis6.
Ainakin kuullostaa äreeltä.(niinhän ne aina)
Laitan ajokokemuksista jotain kommettia tähän perään, jos hyvin käy ja pääsen kokeileen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
En tiedä kuinka paljon parempi toi on,jos ollenkaan.Isompi läppärunko on ainakin ja oon kuullu huhuja että olis parempi.Mun silmään ainakin näyttää paremmalta kuin toi 2.9.tumi kirjoitti:Onkos tuossa 2.8n imusarjassa paremmat kanavat kuin 2.9n ja sattuuko kanavat 2.9n kansiin miten hyvin kohdalleen?olski kirjoitti:Tarkotus olis päästä ajaan ensimetrit kyseisellä koneella alkavalla viikolla.
Motille tehty seuraavaa:
Kent cams V6T46 nokka,kanavat ja venttiilit muotoiltu,2.8 EFI imusarja,Megasquirt+Edis6.
Ainakin kuullostaa äreeltä.(niinhän ne aina)
Laitan ajokokemuksista jotain kommettia tähän perään, jos hyvin käy ja pääsen kokeileen.
Keskimmäiset kanavat ei oikein hyvin istu. 2.8 on kapeempi ja korkeempi kanava.Pultinreikiä joutuu myös viilaileen.
20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.9 lisää tehoja
Mou tine kyseli onko vähäpäästöinen on se kyllä tai siis ikävä kyllä. Aika rajattuja noi tehon hakemiset jos pitää sen laillisena. Kaikki on aina hauskaa siihen asti kun räpsäytät auton leppiin tai ajat sillä kolarin ja menee lunastukseen, sit ollaan lirissä. Meinasin tollaisen kokeilla jos vetäisi tulplaputket rinnan taka-akselille asti, toinen katti toiselle ja siellä toinen putki toiselle puolelle, tuon kyllä pitäisi riittää suodattaa yhdellä katilla 3 pyttyä, Nelari koneessa jossa on katissa 2 elementtiä peräkkäin, toinen hajosi eli mureni, no ravistelin murut pois, rupes hengittämään ja meni vielä päästöistä läpi ( -00 mallin esko 1.6 kyseessä). Täytyy kokeilla vielä forte huuhtelu tolle koneelle, sen verran raksuttaa nuo nostajat, -93 mallin mondeossa se kyllä auttoi, ihme aine täytyy sanoa, eikä ollut kallis purkki 23 e.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllähän nuo päästöjutut sekoitettuna näihin kolari-juttuihin on lähinnä urbaaneja legendoja. Että sen varaan on mielestäni turha laskea. Kekkoselle suosittelisin reseptiksi ehdottomasi kattien korvaamista kahdella laippakiinnitteisellä katilla, jotka olisivat sen pari tuntia vuodessa kiinni. Muutoin suora- tai tyhjäputki. Sen lisäksi vielä kun askartelee putkiston ja vaikkapa pakosarjat niin hyvä on ja helpolla pääsee.
Miku... Sanoisin noin 10hp. Ehkä enempi. Caprissa helpotti 15hp ja 20nm, kun heivasi katit pois ja paremmat putkistot ja tötterön. Pakosarjat toistaiseksi vakiot. Jos äänet haluat pitää normaaleina, niin älä kajoa vaimentimiin, poista vaan katit. Peltisarjoistakin joku sanoi että pitää supsuttavaa ääntä. Itse en kyllä huomannut mitään eroa aikoinaan 2.8i koneessa kun siirryin orkkis valusarjoista peltisiin.
Isommissa koneissa hyöty on suurempi kattien poiston jälkeen. Jossakin DOHC Sierrassa ero taitaa olla marginaalinen. Vaikkakin silti jaksan joka kevät tuon käyttö-Sierrani alla pyöriä asentamassa sen katin pätkän laimaa varten.
Miku... Sanoisin noin 10hp. Ehkä enempi. Caprissa helpotti 15hp ja 20nm, kun heivasi katit pois ja paremmat putkistot ja tötterön. Pakosarjat toistaiseksi vakiot. Jos äänet haluat pitää normaaleina, niin älä kajoa vaimentimiin, poista vaan katit. Peltisarjoistakin joku sanoi että pitää supsuttavaa ääntä. Itse en kyllä huomannut mitään eroa aikoinaan 2.8i koneessa kun siirryin orkkis valusarjoista peltisiin.
Isommissa koneissa hyöty on suurempi kattien poiston jälkeen. Jossakin DOHC Sierrassa ero taitaa olla marginaalinen. Vaikkakin silti jaksan joka kevät tuon käyttö-Sierrani alla pyöriä asentamassa sen katin pätkän laimaa varten.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.9 v6 lisää potkua
Kyllä ne katit saa väistyä sivuun ja suorat hormit tilalle. vapaavirtaus suotimet tilalle kun näkyy tuo orkkis putsarin kotelo olevan aika huono imu ilma puolelta, ottaa ilmaa lampun takaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Se alkuperäinen filtteri on ihan jees. Mittasin joskus omasta alipaineita, niin pahin rajoittaja on se ilmaputki sinne putsaripönttöön. Sen kun heivaa vek, ja kaivaa kolon lokarin läpi pohjasta alkoi ilma virtaamaan eri tavalla. Eikä sitä skeidaa tullut juurikaan, kun siinä on heti sisälokari suojaamassa.
p.
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
- Paikkakunta: kajaani
2.9 lisää tehoja
Muistelen että alkuperäiseen koteloon on myös saatavilla vapari suodinta ei ole niin horo kuin nuo sukkahoususuotimet, mutta öljyä pitää käyttää kuitenkin niissäkin. Imuilma on tosiaan hyvä johtaa jostain muualta koteloon, kun se lampun tausta tahtoo olla myös aika lämmin paikka.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Näin minustakin näyttäisi olevan, eli ilmaa tulee kyllä senkin kautta. Filtteripari on tietysti näyttävämpi paketti. Pakosarjat maksaa Marteliuksella 330€, mutta niitä tehdään näköjään vain tilauksesta isompi erä. Ei tuo kallis olisi, mutta tällä hetkellä olisi Sierraan muitakin tarpeellisia hankintoja. Reilut 10hv olisi kyllä aika hyvä jo noinkin pienellä virillä.pau kirjoitti:Se alkuperäinen filtteri on ihan jees.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Ei nyt taas mee ihan suunnitelmien mukaan.Pensapumppu mäjähti.Sain sentään tänään vaihdettua uuteen.Nyt mulla on kaksi-kolmesylinterinen voortti.Ei käy kaikilla.Toivottavasti on vaan tulppia pimeenä.Haen huomenna uudet, jos ei tokene nii kattellaan kevväämmällä.olski kirjoitti:Tarkotus olis päästä ajaan ensimetrit kyseisellä koneella alkavalla viikolla.
Motille tehty seuraavaa:
Kent cams V6T46 nokka,kanavat ja venttiilit muotoiltu,2.8 EFI imusarja,Megasquirt+Edis6.
Ainakin kuullostaa äreeltä.(niinhän ne aina)
Laitan ajokokemuksista jotain kommettia tähän perään, jos hyvin käy ja pääsen kokeileen.

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Njoo.Koeajo on suoritettu.Vähiin jäi ajot kun ei oikein näkyny mitään(lasinpyyhkijät ei pelaa,sato vettä).Eipä tuo mikään tautinen tykki oo.Rikkaalle tuntu vetävän.Saattaa tietysti luonne muuttua paljonkin kunhan saa säätöihin.Täytyy asennella siihen toi innovate niin pystyy tarkkaileen seoksia paremmin.Toivottavasti ei muutu ainakaan huonommaks 

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
jos k-jetronic kyseessä niinmikimikkola kirjoitti:herätellääs vähän vanhaa topiccia... elikääs hei te kutosten ropaajat miten tuommoinen perus 2,8 kestää pientä ahtamista? jäärata sierra nelivedolla kyseessä...
turbo audin/saabin warm up regulaattori vakion tilalle ja ahtopaineet 0,5bar. Tuskin enempää kannattaa sysätä vakio männille.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
mikä tää tämmöinen regu on? toi k-jetti on ihan uutta mulle...puuhapete kirjoitti:jos k-jetronic kyseessä niinmikimikkola kirjoitti:herätellääs vähän vanhaa topiccia... elikääs hei te kutosten ropaajat miten tuommoinen perus 2,8 kestää pientä ahtamista? jäärata sierra nelivedolla kyseessä...
turbo audin/saabin warm up regulaattori vakion tilalle ja ahtopaineet 0,5bar. Tuskin enempää kannattaa sysätä vakio männille.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
mikä tää tämmöinen regu on? toi k-jetti on ihan uutta mulle... kylmäkäynnistin?puuhapete kirjoitti:jos k-jetronic kyseessä niinmikimikkola kirjoitti:herätellääs vähän vanhaa topiccia... elikääs hei te kutosten ropaajat miten tuommoinen perus 2,8 kestää pientä ahtamista? jäärata sierra nelivedolla kyseessä...
turbo audin/saabin warm up regulaattori vakion tilalle ja ahtopaineet 0,5bar. Tuskin enempää kannattaa sysätä vakio männille.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
kuskin puolen venttiilinkopan edessä. tuntomerkit: 2bensaletkua erikokoisilla banjoilla plus yks bosch liitin sekä alipaineletku.mikimikkola kirjoitti:sijaitseeko tämä ko laite missäpäin?Arska kirjoitti:Ohjauspaineensäädin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
- Paikkakunta: Espoo
Kaveri juuri läjäsi koneen Sierran keulille, eli tuon 2.9 efin. On -89 Scorppiosta nykästy, kansista kanavat siloiteltu, imusarjaa kohdistettu jne, Piperin (hiottu) nokka. Tänään juuri soitteli, että kohtuullisen pirteältä tuntuu ekalla koeajolla, tosin ei kierrä kuin 4000 jostain syystä.
Tuohon nyt sitten vielä peltisarjat haussa mutta vaikeaa tuntuu olevan löytää moisia..
Sinänsä hauskaa oli, kun verrattiin tuota Piperin nokkaa, jonka tyypiä en nyt muista, alkuperäiseen: nostoa näyttäisi olevan selvästi vähemmän kuin alkuperäisessä? Nokkia profiilit toki erilaiset.
Tuohon nyt sitten vielä peltisarjat haussa mutta vaikeaa tuntuu olevan löytää moisia..
Sinänsä hauskaa oli, kun verrattiin tuota Piperin nokkaa, jonka tyypiä en nyt muista, alkuperäiseen: nostoa näyttäisi olevan selvästi vähemmän kuin alkuperäisessä? Nokkia profiilit toki erilaiset.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06
Subaru Forester XT MY06