Toimiva alakerta ohariin. miten?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Toimiva alakerta ohariin. miten?

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » La Lokakuu 22. 11:48:43 2005

Dynosta kotia kohti ajellessa tuli vähän vahinkoa ja nyt on talvi aikaa harrastella. Vauhtipyörän pultit poikki, kytkinvauhtipyörä paketti sorvas kampuran paskaks ja kiertokangen laakeri meni.
alakerrassa:
Ohceen vakio kanget ja kampura, dekkitasoa tiputettu ja mahlen männät.

Kattelin tossa haulla mitä löytyy, niin tuntuu olevan kaikenlaisia sekotuksia:
eaglee, crouerii, mahlee, kuplaa, kossun kampuraa, saabii yms..

Eli kenellä on toimivat paketit, niin kättä pystyyn ettei toistu samat virheet.

Koneessa tehot pysyy alle 210hp ja alustavasti suunnitellu että 205 lohkoon(hyllyssä) vakiokampura(hyllyssä), rallyracesta saabinveivit ja kaverilta uudet kuplan takomännät. kevennetty vauhtipyörä(hyllyssä), koneistamo päättäkööt laakereista. Onko ihan paska idea? sais osat pois kuleksimasta.

pari kyssärii vielä:
Saabin veivi on pidempi, niin onko tarpeen vielä leikata dekkiä?
Miksi kansipajan ja dynon henkilökunta sanoo että 92 mäntä ehdottomasti paras, ei missään nimessä 94 mäntää kadulle?

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 22. 12:48:51 2005

Siksi että 205 vakiolohko ei kestä 94mm porausta. Nää legendaariset kuplanmännät kun jättää sinne hyllyyn ja hankkii wisecot pääsee tarkistetuilla vakio-osillakin pitkälle. Tietenkin kaikki perusasiat kohdalleen, uutta pulttia ainakin veivit ja vauhtipyörä, suoruudet, tasapainotus, pahvista riippuva dekkaus, huolellinen kasaus, uudet öljypumput jne jne....mitään jonkun jossain keventämää paskaosaa ei kannata laittaa.

Kun sitä konetta kyhää niin kannattaa oikeesti laskea millainen säästö on kokonaiskustannuksissa jos pihtaa männistä 350e jotka on ainakin mun mielestä koneessa aika oleellinen osa. Jättää jonkun baarisäätöillan väliin niin saa koneet tuottaa ja toimii, kun koneet toimii ja kestää on enemmän aikaa vaikka muuhun tuhlaamiseen, siis missä säästettiin :)

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 22. 12:53:50 2005

Ainakin mulla jäi Saabin veivi+kuplan mahle jonkun kympin dekkitason alle!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Lokakuu 22. 13:30:53 2005

Kannattaa noita laakereita kasatessa katsoa painuma rakotulkilla.
Ite kun omaa oharia kasasin niin piti joidenkin liuskojen paikkoja vaihdella. Vauhtipyörän kiinnityksestä juttua tuolla.

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... c&start=0a

Omassa kiertokangen alapäässä AEM91350 STD
Runkolaakerit AEB91349 STD

Nämä on halpa vaihtoehto laakereiksi.

Missä sulla on rajoitin?

Twin Cam
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
Paikkakunta: Tuupovaara

Ohc.hen kestävä alakerta

Viesti Kirjoittaja Twin Cam » La Lokakuu 22. 19:45:07 2005

Tervehdys

Jos haluat kestävän alakerran Ohc:hen suosittelen Fordin 205 lohkoa, Wisecon mäntiä ja Eaglen kiertokanget. Kaikki nämä osat löytyvät edullisesti esim. Lautamäki Motorsportilta. Rakennettiin noilla osilla moottori ja on edelleen kestänyt. Kestää kierroksiakin hyvin ilman ongelmia,moottori on F-ryhmän Escortissa kiinni eli ei kevyessä katuajossa edes. Kuplan männillä oli kaksi edellistä alakertaa ja Saabin veivit mutta käyttötunnit olivat aika lyhyitä, ei tule halvaksi sekään.
Jari Kaukonen

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » La Lokakuu 22. 21:34:32 2005

Kuplan männät saan pariin sataan ja wisecot 820eur.
Mietityttää!
Onko niissä katukäytössä hinnan väärtiä eroa. Eikö ne kuplat kestä 200hp kun niistä aina kuulee pahaa? Väärillä seoksillako ne rikotaan vai valmistuksessako vikaa? Toi eagle wiseco paketti kuulostaa toimivan kun kello, mutta saab+kupla paketti on sikana edullisempi, vaikka eihän tässä olla säästämään lähdetty. Kiitoksia muuten vastauksista.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 22. 22:47:17 2005

Pistät hakusanaksi sen "kuplan mahle", niin laskeppa montako prosenttia täällä vastanneista pitää niitä mäntiä hyvinä!? Aikasta harva. Kyllä ne männät rikkoo yksinkertainen heikkous. Aika heppoista valua ovat!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Lokakuu 23. 0:20:32 2005

jos tosissaan meinaa pitää tehot siinä 210hp tietämillä niin ihan 205:sen vakio osista saa tehtyä kestävän paketin. Koristeen vuoksi kiillottaa kanget, sitten vaan laakeroi ja koneistaa jos on tarvis. Mäntiin voi tehä pienen ammeen, tai sitten vaihtaa p100/transitin matapuristeiset (8.2:1) männät.

Tässä tällänen helppo ja halpa ratkaisu :)

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Lokakuu 23. 11:42:37 2005

Tommosilla tehoilla jättäsin ne Saabin veivitkin sinne kauppaan ja laittasin kiillotetut iS:n veivit (vahvemmat kun tavalliset) ja mahlet sisään vaan!

Kuplan männät menee katukäytössä loistavasti! rallikäytöstä on vähän huonoja kokemuksia.

Puristukset kun tippuu siihe 8:2;1 tuntumaan, niin uskaltaisin väittää että ~250hv on täysin turvallista noilla.

Tuosta naapurista "Ford-Guru" Sarkkolan Perttu sanoi että on hänellä ollut 350hv tehoillakin noita mahleja ongelmitta? kanget ennemmin antautuu.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Lokakuu 23. 12:37:52 2005

No jokaisella Ford-"gurulla" on oma näkemyksensä noista männistä! Joillakin kestää, joillakin ei. Ja taatusti antautuu ensin tuo mäntä ja sitten vasta kanki! Mulla on tuossa hyllyssä yhdet mahlet turbokoneesta ja laki on ruvennut painumaan montulle. Alle kilon ahdoilla! No jokainen tekee päätöksensä lompakollaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 23. 13:17:27 2005

Tietysti kun jotain kysytään olis hyvä kertoa onko se ahdettu vai vapari, mutta joka tapauksessa perus wiseco maksaa noin 600 ekee ja kossu malli palotilalla noin 800ekee, joten perus ohc wiseco on hinta laadultaan halpa kuplan valukuppiin nähden. Jos tehdään edullista ahdettua, ei ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin kossun männät ja veivit, ihan sama miltä kantilta ja miten ajattelee ja laskee. Jos kossun vakiokamoilla rakentelu on kallista, ei näiden kanssa kannata alkaa ollenkaan leikkii, väärä laji piste

Näistä kuplan männistä ja gurujen mietteistä on ikuista vääntöä. Taitaa mennä se gurujen jako jossain tässä häme uusimaa rajamailla koska täältä etelään mentäessä nää gurut sanoo käyttäneensä kuplan mäntiä lähinnä 80-90 luvulla koska siihen aikaan ostovoimaan nähden kilpaosat oli tosi kalliita. Nykyään saa oikeita kilpaosia hinta laadultaan edullisesti (viittaan aiemmin sanomaani eli onko koko koneen hinnassa 350-400euron säästö yksissä koneen oleellisimmissa osissa paljon...)
Olen 15 vuotta seurannu mm näitä kuplan mäntä juttuja rallissa. Ne on kestäny joissakin 190hv koneissa hyvin mutta kun ne on heppoista valupaskaa, niihin tulee muodonmuutoksia jo muutaman rasitustunnin jälkeen (olen mitannu ja tutkinu ja on todettu jarrussa) ne ei katuvaparissa välttämättä hajoa jos perusasiat kunnossa mutta ei ne kertakaikkiaan toimi niin kuin kilpaosat toimii. Muodonmuutokset aiheuttaa ohivuotoa, renkaiden toiminta heikkenee kaikki on suoraan powerista pois. Näitä on tutkittu ja usein havaittu että näillä kuplan männillä häviää nopeasti 10-20% tehoa ilman että se hajoaa, huohotus lisääntyy, jotkut gurut laittaa silloin isompaa huohotuspönttöä kun alkaa öljy lentää :shock: :!: samaa tekee jotkut kossuissakin.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Lokakuu 23. 16:24:53 2005

Mitäs tääl ny puhutaan kuplan tako ja valu männistä?! :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Lokakuu 23. 17:08:26 2005

SHR kirjoitti:Tietysti kun jotain kysytään olis hyvä kertoa onko se ahdettu vai vapari, mutta joka tapauksessa perus wiseco maksaa noin 600 ekee ja kossu malli palotilalla noin 800ekee, joten perus ohc wiseco on hinta laadultaan halpa kuplan valukuppiin nähden
Jos lähdetään ahdettua konetta rakentamaan niin varmasti wisecot on silloin enemmän kuin paikallaan. Jos taas vaparia niin kyllä aika turhaa on tunkea rahaa wisecoihin, jos kyseessä on katuauto.

Kuplan mahlet kestää varmasti katu käytössä sen 200hv eikä vaparista nyt noin paljon pysty puristamaankaan, jos ajatellaan että auto pitää pysyä miellyttävänä ajaa, eikä ralliautomaisena joissa vetoalue pilvissä ja kierrokset piikissä.

Noo.. jokainen rakentaa koneet oman mielensä mukaan, mutta järjen käyttö sallittua..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Su Lokakuu 23. 19:53:49 2005

On tosiaan kyse vaparista. Huippuunsa viilattu kansi gp4 venttiileillä, 294ast nokalla, 45vaakakaasareilla, 2,5"rosteriputkistolla ja msd sytytyksellä. Penkitetty 134kw alakerralla jossa mahlen valumännät ja dekkitaso muutettu. Dynossa poistettiin ekaa kertaa jengarajotin ja siitä seuras se katastrofi. Nyt sitten tehdään kevyempi alakerta, että se kestää kierroksia ja täyskaasua pidempään kun yhden dynovedon.
Ei tosiaan tarvitse kestää mitään 500hp kun on kyse vaparista, kyllähän rahalla saa vaikka osat titaanista, mutta siksi juuri kyselen kokemuksia etten sijota tarpeettomaan tai paskaan, kun ei oo mukava kasata noita koneita joka talvi. Jonkun 1000eur oon vielä valmis työntämään toimivaan alakertaan, mutta jos kestävät männät maksaa jo 800, niin jää muuhun aika vähän... Kiitos vastauksista.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Lokakuu 23. 22:08:40 2005

qreippi kirjoitti:Mitäs tääl ny puhutaan kuplan tako ja valu männistä?! :roll:
Valumäntiä ne on! Ei takomäntää ole nähnytkään.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Su Lokakuu 23. 22:19:43 2005

Mikäs puristus korkeus noissa kuplan mahleissa on mitkä sopii ohariin saabin kangen kanssa?

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Lokakuu 23. 22:28:53 2005

Kierrokset on varmaan yks joka tappaa kuplamahlen. Ne lähtee monesti säröämään sisäpuolelta siitä kohti helmaa missä on se paksuuden muutos, jos ei sitten oo laki jo jääny taipaleelle :lol: :lol:
Itellä on on kestäny 40tkm katu-autossa, mutta rajoitin on ollut aina alle seiskan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 24. 8:06:31 2005

ohc kirjoitti:
SHR kirjoitti:Tietysti kun jotain kysytään olis hyvä kertoa onko se ahdettu vai vapari, mutta joka tapauksessa perus wiseco maksaa noin 600 ekee ja kossu malli palotilalla noin 800ekee, joten perus ohc wiseco on hinta laadultaan halpa kuplan valukuppiin nähden
Jos lähdetään ahdettua konetta rakentamaan niin varmasti wisecot on silloin enemmän kuin paikallaan. Jos taas vaparia niin kyllä aika turhaa on tunkea rahaa wisecoihin, jos kyseessä on katuauto.

Kuplan mahlet kestää varmasti katu käytössä sen 200hv eikä vaparista nyt noin paljon pysty puristamaankaan, jos ajatellaan että auto pitää pysyä miellyttävänä ajaa, eikä ralliautomaisena joissa vetoalue pilvissä ja kierrokset piikissä.

Noo.. jokainen rakentaa koneet oman mielensä mukaan, mutta järjen käyttö sallittua..
Nimenomaan järjenkäyttö sallittua. Uskon että säkin vielä heräät mikä on järkevää ja mikä ei kun pääset sieltä peltisarja ja kiree nokka maailmasta ulos, huomaat että jopa 180-200hv kone voi olla täysin katukelpoinen ja "mukava" mitä nää vanhat harrasteautot voi olla. Ja jos huomasit tuo topicin aloittanut aikoo ottaa edes jotain tehoja niin.....please älä rupee kinaa :)

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Lokakuu 24. 8:27:53 2005

on ne kuplan mahlet 600 heppaakin kestäny jos kone on säädöissään.
itä-rajan tuntumassa on sellainen kaveri kuin Jyri Solja, kysykää siltä.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Lokakuu 24. 9:15:04 2005

Tuurilla ne laivatkin seilaa.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 24. 9:16:04 2005

ytte kirjoitti:Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Eriasia kauanko.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Lokakuu 24. 10:10:00 2005

niinpä.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Lokakuu 24. 10:25:37 2005

SHR kirjoitti:
ohc kirjoitti:
SHR kirjoitti:Tietysti kun jotain kysytään olis hyvä kertoa onko se ahdettu vai vapari, mutta joka tapauksessa perus wiseco maksaa noin 600 ekee ja kossu malli palotilalla noin 800ekee, joten perus ohc wiseco on hinta laadultaan halpa kuplan valukuppiin nähden
Jos lähdetään ahdettua konetta rakentamaan niin varmasti wisecot on silloin enemmän kuin paikallaan. Jos taas vaparia niin kyllä aika turhaa on tunkea rahaa wisecoihin, jos kyseessä on katuauto.

Kuplan mahlet kestää varmasti katu käytössä sen 200hv eikä vaparista nyt noin paljon pysty puristamaankaan, jos ajatellaan että auto pitää pysyä miellyttävänä ajaa, eikä ralliautomaisena joissa vetoalue pilvissä ja kierrokset piikissä.

Noo.. jokainen rakentaa koneet oman mielensä mukaan, mutta järjen käyttö sallittua..
Nimenomaan järjenkäyttö sallittua. Uskon että säkin vielä heräät mikä on järkevää ja mikä ei kun pääset sieltä peltisarja ja kiree nokka maailmasta ulos, huomaat että jopa 180-200hv kone voi olla täysin katukelpoinen ja "mukava" mitä nää vanhat harrasteautot voi olla. Ja jos huomasit tuo topicin aloittanut aikoo ottaa edes jotain tehoja niin.....please älä rupee kinaa :)
180-200hv... Ja noilla tehoillako kuplan mahlet hajoaa? Orkkis männätkin kestää turbotettuna tuon 200hv kunhan ei kierrätetä konetta ylikierroksilla.

Kaverin F-ryhmän escorttiin rakennettiin kone mahlen männillä edellis kesänä ja vieläkin on kone nipussa vaikka kisoja sillä on tahkottu useampikin. Konerikkoja on tullut mutta ei mäntien takia. Kai siinä on sitten liian vähän tehoa kun männät on kestänyt. ;)

Ja kuten threadin aloittaja sanoi kyllähän rahalla saa vaikka kaikki osat titaanista.. Mutta tässä oli kai tarkotus rakentaa kone jossa kustannukset pysyvät edes jotenkin järkevällä tasolla niin... :roll:

...no joo mistäs minä mitään tiedän kun olen täälä alhaalla peltisarja/kiree nokka maailmassa :lol:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Lokakuu 24. 11:16:48 2005

Kuplan mäntä hajoaa jossain vaiheessa, se missä vaiheessa on tietenkin koneen käytöstä kiinni. Kuinka usein avaat katukoneen? Jos availet kerran kesässä ja uusit männät niin aivan varmasti voit nukku yösi rauhassa.

Wiseco eagle paketti maksaa 950€ ja on kokolailla takuu kestopeli. Sisältää lakrutkin. Vaatii kylläkin lisäksi koneisteluja sinne sun tänne.

Eli kyllä se päätös on ihan itse tehtävä kun itse sitä konettaan käyttää ja availee.

PS

On myös Crower wiseco paketti, crowerin EI PITÄISI (ei siis ole omakohtaisia kokemuksia) vaatia koneistuksia. Maksaa suurinpiirtein saman kun eagle. I-profiili veivit.

Nää on siis ihan vaan mun omia kokemuksia ei mitään tiedettä mutta ei mitään "netistä luettuja" viisauksia 8)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 24. 12:56:36 2005

J kirjoitti:on ne kuplan mahlet 600 heppaakin kestäny jos kone on säädöissään.
itä-rajan tuntumassa on sellainen kaveri kuin Jyri Solja, kysykää siltä.
Tohon ei kyllä ole kellään varmasti mitään lisättävää vittu kun löytäs jostain hymiön mikä kuvaa mitä mä ajattelen :lol:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 24. 16:47:23 2005

Tämähän on klassinen aihe kannattaako viritettyyn koneeseen tänäpäivänä laittaa hyvät vai huonot männät, noh nyt kun tämä topici painui tasoltaan täysin pohjamutaan eihän kukaan fiksu viitsi kommentoida mitään, suurinosa nauraa vedet silmissä näitä juuri viimeisimpiä juttuja ja joidenkin nimimerkkien tasoa....kuten mun :)
Mutta hei yhtä kaikki, jokainen saa rakentaa vaikka millä osilla ja mä kannatan virikoneisiin hyviä osia, näin olen vuosien varrella käsittäny. Perhana kun kerkesin tilaa BDG:en jo kilpamännät kun olis päässy 500 halvemmalla kuplan männillä, noh oppia ikäkaikki.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Lokakuu 24. 20:54:41 2005

SHR, antaa kuplaosaston hakata päätään karjalan mäntyyn, mehän noi jätemoottorit on jo nähty + myös ne paremmatkin koneet mitkä oikeesti toimii ja tuottaa sen +240hv vaparina. 8) 8)

T: nimim. säästin 250e ja menetin loppujen lopuksi 1500e :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Lokakuu 25. 21:13:27 2005

Minkähän takia kaikki liikkeet myy noita Mahleja takomäntinä? vaikka täällä kivenkovaan väitetään että ne ovat valupaskaa :roll:

Ite vertailin pöydällä äskön tommosta mahlea ja valumäntää, jonka perusteella väittäsin että takomäntää kädessä pitelin :wink:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ti Lokakuu 25. 22:28:53 2005

Käytäppä ne männät puntarissa. Mulla ainakin joskus miekka ja kivi oli tommoset kuplan männät ja niissä oli painoeroa jotain 16 grammaa kevyemmän ja painavimman kesken. Ero on jo niin suuri, ettei tota määrää malmia pysty kairaamaan siitä männästä pois. Oikeissa takomännissä painoero menee varmasti alle gramman.

Joskus ku itsekkin noita mäntiä kyselin, niin monessa paikassa mainittiin, ettei ne ole oikeita takomäntiä vaan korkeapainevalumäntiä. Onhan se varmaan kestävä mäntä kuplan alkuperäisiin verrattuna...

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 26. 10:35:47 2005

Näistä koneen rakennusjutuista vielä sen verran, en kyllä jaksa enää näihin puuttua tai kertoa omia kokemuksia koska täällä kohtaa niin erilaiset maailmat ja käsitykset. Täällä erottuu aivan selkeesti nää teinikopparakentajat jotka ei ole kertakaikkiaan perillä edes perusasioista. Kun lähdetään jossakin foorumissa vänkäämään ja väittelemään, kannattaisi oikeesti selvittää itselleen joitakin faktoja (esim mikä on TAKOMÄNTÄ), selvittää itselleen koneenrakennuksen/virityksen perusteet, fysiikan perusteet samoin mekaniikan. Mä olen kuunnellut viisaimpien ajatuksia ja kokemuksia eikä ole tarvinnu lähteä väittää kellekkään vastaan. Kaikki mun jutut perustuu edelleen käytännössä koettuun tai oikeesti pätevien neuvoihin. Koskaan tai missään en ole väittäny tietäväni mistään mitään mutta kaikki koneet pappatunturista lähtien olen omilla kätösillä tehny/kasannu ja on niillä pärjätty kisassa ja kadulla.
Pääasia on että porukka rakentaa ja harrastaa mutta vituttaa kun tehdään tietämättään skeidaa kun pitkällä juoksulla on samanhintainen toimiva ratkaisu olemassa, ollaan 2000 luvulla. Mutta ei kuulu mulle mitä toiset tekee kunhan ne paskat ei kulkeudu mun talliin.

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ke Lokakuu 26. 11:56:09 2005

Heti alkuun haluan erottaa kaksi asiaa; hyvä ja halpa. Tätä yhdistelmää ei ole olemassa.

Minä käsitin, että nyt keskustellaan halvasta ratkaisusta alakertaan.
Itsellä on kulpan männät ja saabin veivit. Hyvin kestää kun ei kierrätä liian korkealle (7200rpm). Kuplan mäntä (siis helma) ei kestä kierroksia. Myös viime vuosien aikana kulpan mäntien laatu on heikennyt. Jos jostain saisi uudet 90-luvun alussa valmistetut kuplan männät niin jo olis...

Vaan siis Kuplan männät muistaaksen 202e ja käytettynä turbo Saabin veivit n. 100e niin siinä on halpa paketti, joka kestää 200hv kun pitää rajoittimen n. 7000rpm:ssä.

Tämä yhdistelmä jää dekkitason alapuolelle, joten pinnan oikaisu on tarpeen.

Jos pelkää mäntiä niin kannattaa miettiä myös Subarun mäntiä. (turbo leone kestää kaiken ja vapari noin 300hv.)

Ps. Uuteen moottoriini on tulossa Wisecot +Eaglet.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Lokakuu 26. 13:41:37 2005

SHR kirjoitti:Näistä koneen rakennusjutuista vielä sen verran, en kyllä jaksa enää näihin puuttua tai kertoa omia kokemuksia koska täällä kohtaa niin erilaiset maailmat ja käsitykset. Täällä erottuu aivan selkeesti nää teinikopparakentajat jotka ei ole kertakaikkiaan perillä edes perusasioista. Kun lähdetään jossakin foorumissa vänkäämään ja väittelemään, kannattaisi oikeesti selvittää itselleen joitakin faktoja (esim mikä on TAKOMÄNTÄ), selvittää itselleen koneenrakennuksen/virityksen perusteet, fysiikan perusteet samoin mekaniikan. Mä olen kuunnellut viisaimpien ajatuksia ja kokemuksia eikä ole tarvinnu lähteä väittää kellekkään vastaan. Kaikki mun jutut perustuu edelleen käytännössä koettuun tai oikeesti pätevien neuvoihin. Koskaan tai missään en ole väittäny tietäväni mistään mitään mutta kaikki koneet pappatunturista lähtien olen omilla kätösillä tehny/kasannu ja on niillä pärjätty kisassa ja kadulla.
Pääasia on että porukka rakentaa ja harrastaa mutta vituttaa kun tehdään tietämättään skeidaa kun pitkällä juoksulla on samanhintainen toimiva ratkaisu olemassa, ollaan 2000 luvulla. Mutta ei kuulu mulle mitä toiset tekee kunhan ne paskat ei kulkeudu mun talliin.
Jos joku on sun kanssa eri mieltä se on automaattisesti väärässä? Väitätkö että jos rakennetetaan koneen alakerta edullisesti hieman heikommilla osilla kuin esim. wisecoilla, koneen rakentaja ei ole perillä perusasioista? Muidenko kuin sinun jutut eivät perustu käytännössä koettuun?

Jos rahaa on niin ehdottomasti kone kannattaa rakentaa esim. wisecon männillä crower/eagle kangilla, mutta edullisemminkin saa tehtyä vaikka siitä ei nyt noin kestävä tulisikaan kuin edellä mainitulla osilla. Perus setti eli mahlen männät/saabin kanget kestää kyllä tuon 200 kunhan kierrokset rajotetaan jonnekin 6500 - 7000:iin.


Ja voit nukkua yösi rauhassa, tuskin sun talliin tulee meidän "taviksien" rakentamia koneita :lol:.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Lokakuu 26. 13:58:08 2005

Rasmus kirjoitti:
Vaan siis Kuplan männät muistaaksen 202e ja käytettynä turbo Saabin veivit n. 100e niin siinä on halpa paketti, joka kestää 200hv kun pitää rajoittimen n. 7000rpm:ssä.
No mutta yhtälailla tuon kestää f-mallin kanget ja vakiomännätkin.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Lokakuu 26. 14:05:48 2005

Maksalaatikko kirjoitti:Käytäppä ne männät puntarissa. Mulla ainakin joskus miekka ja kivi oli tommoset kuplan männät ja niissä oli painoeroa jotain 16 grammaa kevyemmän ja painavimman kesken. Ero on jo niin suuri, ettei tota määrää malmia pysty kairaamaan siitä männästä pois. Oikeissa takomännissä painoero menee varmasti alle gramman.

Joskus ku itsekkin noita mäntiä kyselin, niin monessa paikassa mainittiin, ettei ne ole oikeita takomäntiä vaan korkeapainevalumäntiä. Onhan se varmaan kestävä mäntä kuplan alkuperäisiin verrattuna...
Minullapa olikin joskus aikoja sitten juuri tuollaiset Mahlen "kuplan takomännät", joissa painot oli 1 gramman sisään. En tiedä oliko sitten jotain parempaa sarjaa. Mihinkään en niitä kiinni laittanut vaan myin käyttämättöminä eteenpäin. Asiasta ei sen parempaa tietoa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Lokakuu 26. 15:15:15 2005

ohc kirjoitti:
SHR kirjoitti:Näistä koneen rakennusjutuista vielä sen verran, en kyllä jaksa enää näihin puuttua tai kertoa omia kokemuksia koska täällä kohtaa niin erilaiset maailmat ja käsitykset. Täällä erottuu aivan selkeesti nää teinikopparakentajat jotka ei ole kertakaikkiaan perillä edes perusasioista. Kun lähdetään jossakin foorumissa vänkäämään ja väittelemään, kannattaisi oikeesti selvittää itselleen joitakin faktoja (esim mikä on TAKOMÄNTÄ), selvittää itselleen koneenrakennuksen/virityksen perusteet, fysiikan perusteet samoin mekaniikan. Mä olen kuunnellut viisaimpien ajatuksia ja kokemuksia eikä ole tarvinnu lähteä väittää kellekkään vastaan. Kaikki mun jutut perustuu edelleen käytännössä koettuun tai oikeesti pätevien neuvoihin. Koskaan tai missään en ole väittäny tietäväni mistään mitään mutta kaikki koneet pappatunturista lähtien olen omilla kätösillä tehny/kasannu ja on niillä pärjätty kisassa ja kadulla.
Pääasia on että porukka rakentaa ja harrastaa mutta vituttaa kun tehdään tietämättään skeidaa kun pitkällä juoksulla on samanhintainen toimiva ratkaisu olemassa, ollaan 2000 luvulla. Mutta ei kuulu mulle mitä toiset tekee kunhan ne paskat ei kulkeudu mun talliin.
Jos joku on sun kanssa eri mieltä se on automaattisesti väärässä? Väitätkö että jos rakennetetaan koneen alakerta edullisesti hieman heikommilla osilla kuin esim. wisecoilla, koneen rakentaja ei ole perillä perusasioista? Muidenko kuin sinun jutut eivät perustu käytännössä koettuun?

Jos rahaa on niin ehdottomasti kone kannattaa rakentaa esim. wisecon männillä crower/eagle kangilla, mutta edullisemminkin saa tehtyä vaikka siitä ei nyt noin kestävä tulisikaan kuin edellä mainitulla osilla. Perus setti eli mahlen männät/saabin kanget kestää kyllä tuon 200 kunhan kierrokset rajotetaan jonnekin 6500 - 7000:iin.


Ja voit nukkua yösi rauhassa, tuskin sun talliin tulee meidän "taviksien" rakentamia koneita :lol:.
No jos viitsii lukea kaikki tarkkaan alusta alkaen ehdotan wisecoa niihin normi saab kankiin ja kaikki vakiokamat tarkistettuina kiinni niin pääsee pitkälle ja vieläpä edullisesti. Jos sä et usko että se 300-400 kalliimpi wiseco tulee PITKÄLLÄ JUOKSULLA HALVEMMAKSI JA TEHOT PYSYY 100 VARMAAN PAREMMIN TALLELLA, NIIN ÄLÄ VITUSSA USKO. Mä ehdotin jo heti kättelyssä että älä rupee kinaa, uskomatonta.

Ps. mä oon kahta työtä tekevä aivan tavallinen paskiainen, mutta kun on sattunu noi vehkeet kiinnostaa viimeset 20vuotta ja tässä kylässä asuu ihmisiä jotka valmistaa osia ja porttaa kansia todistettavastii Suomen yksiin nopeimmista esim GT Corolla 230hv, OHC escort 245hv niin mä uskon niihin oppeihin, teen vehkeeni tän päivän opeilla uskokaa te muut omiinne ilmeisesti 80 luvulle jämähtäneisiin guruihin tai jossain nettifoorumissa väiteltyihin oppeihin. Vittu mitä väkee, jos joku kertoo oman käsityksen jostain asiasta, tullaan sanomaan että "järjenkäyttö sallittua" että ei kannata koneeseen jossa vakio teho on tuplattu, käyttää kilpamäntiä. Siis tää on täyttä viihdettä kirjotella duunissa näitä juttuja ja lähtee porukalla kahville vatsa kipeänä naurusta.

Over Head Man
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinäkuu 25. 0:24:01 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Over Head Man » Ke Lokakuu 26. 19:12:56 2005

Meinaa mennä vittuiluks puolin ja toisin, mutta löytyy se punanen lanka sieltä kuitenkin. Wisecot ja crowerit tai eagle sijotan koneeseen.
Mun tarpeisiin sopivat, vaikkakin vaparista kyse.
En rupee huolehtimaan enää noista huippukierroksista, saa jatkossa sit paukutella vaikka 9000rpm jos kiertää ja saa rajottimen pois kokonaan.
Vaparin tehot kuitenkin perustuu (aina) kierrättämiseen.
Kampurako se sieltä sitten laukee?

Kiitos kaikille ohjeista, kokemuksista ja mielipiteistä.

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Lokakuu 26. 23:16:55 2005

Kyllä OHC kampiakseli kestää, muista vain osien kunnollinen tasapainoitus.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » To Lokakuu 27. 8:29:28 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Rasmus kirjoitti:
Vaan siis Kuplan männät muistaaksen 202e ja käytettynä turbo Saabin veivit n. 100e niin siinä on halpa paketti, joka kestää 200hv kun pitää rajoittimen n. 7000rpm:ssä.
No mutta yhtälailla tuon kestää f-mallin kanget ja vakiomännätkin.

Kestää, Mutta onhan se hienoa kun saa kylänraitilla sanoa, että kaikki on vaihdettu, ei alkuperäisiä osia :)

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » To Lokakuu 27. 11:24:51 2005

Rasmus kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Rasmus kirjoitti:
Vaan siis Kuplan männät muistaaksen 202e ja käytettynä turbo Saabin veivit n. 100e niin siinä on halpa paketti, joka kestää 200hv kun pitää rajoittimen n. 7000rpm:ssä.
No mutta yhtälailla tuon kestää f-mallin kanget ja vakiomännätkin.

Kestää, Mutta onhan se hienoa kun saa kylänraitilla sanoa, että kaikki on vaihdettu, ei alkuperäisiä osia :)
No enpä kyllä hlökoht. alkaisi paukutella henkseleitä jollain kuplan mahleilla :lol:

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » To Lokakuu 27. 15:48:22 2005

J kirjoitti:on ne kuplan mahlet 600 heppaakin kestäny jos kone on säädöissään.
itä-rajan tuntumassa on sellainen kaveri kuin Jyri Solja, kysykää siltä.
Ei ne kuitenkaan tainnu ikuiset olla. Eipä ole markki liikkunut kotvaan?

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » To Lokakuu 27. 23:43:06 2005

glue kirjoitti:
J kirjoitti:on ne kuplan mahlet 600 heppaakin kestäny jos kone on säädöissään.
itä-rajan tuntumassa on sellainen kaveri kuin Jyri Solja, kysykää siltä.
Ei ne kuitenkaan tainnu ikuiset olla. Eipä ole markki liikkunut kotvaan?
ei ole ikuiset ei :) kohta shr sanoo että visekot kestää ydinsodan ja lintuinfluessan :D vitsivitsi. tokihan visekot kestävämmät on mutta ????? merkin männilläkin saa toimivan koneen aikaiseksi.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Lokakuu 28. 8:05:30 2005

Vedetääs hetki henkeä.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Lokakuu 29. 11:30:13 2005

Eiköhän taas ole hetki rauhoitettu... (mielenkiintoinen aihe.)
Elikä vettä myllyyn taas..

Itselläni on alakerran kokoonpanona 207 lohko. Cossun kampura ja cossun teräspyörä, jotka on kevennetty ja tasapainoitettu yhdessä.
Laakereina punametallit. Kent 1600:sen takoveivit ja Mahlen 92mm takomännät. Liekkirenkaat tottakai. Männät on kestänyt todella hyvin,tosin mitään 240 hepoa ei pannusta ole revittykään, mutta vääntöä on 25kg.
Kone kiertää helposti yli 8500 rpm ja kestänyt sen todella hyvin.
Lisäksi korkeapaine öljypumppu takaamassa voitelua.
Kierrostenrajoittaja puuttuu toistaiseksi mutta se on tulossa ja
saa katkaista leikin 7500 jälkeen niin ei oteta turhia riskejä kalliista remontista.

EDIT. LISÄYS: Alakerran palikat on myös nitrattu.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, La Lokakuu 29. 14:10:28 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#6
Escort -75

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Lokakuu 29. 12:42:14 2005

Ilkka_H kirjoitti:Eiköhän taas ole hetki rauhoitettu... (mielenkiintoinen aihe.)
Elikä vettä myllyyn taas..

Itselläni on alakerran kokoonpanona 207 lohko. Cossun kampura ja cossun teräspyörä, jotka on kevennetty ja tasapainoitettu yhdessä.
Laakereina punametallit. Kent 1600:sen takoveivit ja Mahlen 92mm takomännät. Liekkirenkaat tottakai. Männät on kestänyt todella hyvin,tosin mitään 240 hepoa ei pannusta ole revittykään, mutta vääntöä on 25kg.
Kone kiertää helposti yli 8500 rpm ja kestänyt sen todella hyvin.
Lisäksi korkeapaine öljypumppu takaamassa voitelua.
Kierrostenrajoittaja puuttuu toistaiseksi mutta se on tulossa ja
saa katkaista leikin 7500 jälkeen niin ei oteta turhia riskejä kalliista remontista.
No niin.. siinä mun mielestä ihan asiallisesti rakennettu kone. Paljonkos tuosta irtoaa hevosia?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Lokakuu 29. 12:45:17 2005

ohc kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Eiköhän taas ole hetki rauhoitettu... (mielenkiintoinen aihe.)
Elikä vettä myllyyn taas..

Itselläni on alakerran kokoonpanona 207 lohko. Cossun kampura ja cossun teräspyörä, jotka on kevennetty ja tasapainoitettu yhdessä.
Laakereina punametallit. Kent 1600:sen takoveivit ja Mahlen 92mm takomännät. Liekkirenkaat tottakai. Männät on kestänyt todella hyvin,tosin mitään 240 hepoa ei pannusta ole revittykään, mutta vääntöä on 25kg.
Kone kiertää helposti yli 8500 rpm ja kestänyt sen todella hyvin.
Lisäksi korkeapaine öljypumppu takaamassa voitelua.
Kierrostenrajoittaja puuttuu toistaiseksi mutta se on tulossa ja
saa katkaista leikin 7500 jälkeen niin ei oteta turhia riskejä kalliista remontista.
No niin.. siinä mun mielestä ihan asiallisesti rakennettu kone. Paljonkos tuosta irtoaa hevosia?
Ei mahlen männissä mitään vikaa oo. Tai no ehkä kuplan. :lol:

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Lokakuu 29. 12:46:24 2005

Ihan varmasti rääkäisee. Varsinkin sellaiset jotka rakentavat 600hv ihmekoneita. Joillekkin vaan riittää vähempi.. :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Lokakuu 29. 13:10:24 2005

Jaakkoki kirjoitti:
ohc kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Eiköhän taas ole hetki rauhoitettu... (mielenkiintoinen aihe.)
Elikä vettä myllyyn taas..

Itselläni on alakerran kokoonpanona 207 lohko. Cossun kampura ja cossun teräspyörä, jotka on kevennetty ja tasapainoitettu yhdessä.
Laakereina punametallit. Kent 1600:sen takoveivit ja Mahlen 92mm takomännät. Liekkirenkaat tottakai. Männät on kestänyt todella hyvin,tosin mitään 240 hepoa ei pannusta ole revittykään, mutta vääntöä on 25kg.
Kone kiertää helposti yli 8500 rpm ja kestänyt sen todella hyvin.
Lisäksi korkeapaine öljypumppu takaamassa voitelua.
Kierrostenrajoittaja puuttuu toistaiseksi mutta se on tulossa ja
saa katkaista leikin 7500 jälkeen niin ei oteta turhia riskejä kalliista remontista.
No niin.. siinä mun mielestä ihan asiallisesti rakennettu kone. Paljonkos tuosta irtoaa hevosia?
Ei mahlen männissä mitään vikaa oo. Tai no ehkä kuplan. :lol:
Varsinkin kun ne kuplan männät ei ole takomännät! Mahlen männät ne on Cossun orkkis männätkin. Ja ne on ihan hyvät! Ja Wisecoista sen verran, että joidenkin mielestä nekin sopivat korkeintaan tuhkakupeiksi. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Lokakuu 29. 13:55:23 2005

Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Lokakuu 29. 14:53:47 2005

Jallu kirjoitti:Parin "asian Tuntijan" provoviestejä poistettu ja muokattu. Tapelkaa lapset tapelkaa, saatte tupakkia.
Mitä jos ei polta, mitä mä sitte saan? mä olisin hyvin terävässä ja vakuuttavassa Halloween kondiksessa 3-4 yöllä Riksun keskustassa keskustelee kuplan männistä :D :lol:

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Lokakuu 29. 17:32:14 2005

valtonen motosportin sierrasta penkitetty tuning worldissa 470 hv kuplan männillä ja kaasarikoneella ahtimen kanssa. kai ne yhden rykäisyn kestää.. ja on kai kestänyt vähän pitempääkin. itse laitoin kyseiset männät omaan vapari kutoseen tietäen ettei ne mitkään parhaat männät ole, mutta aikansa nekin kestää. ja hyvin on kestänyt. ladan hinnalla ei saa foortia, tai jotain. :lol: kai se on kiinni siitä, miten paljon on budjetti ja miten paljon koneen pitää tehoa kestää. autoja virittävä ystäväni kertoi, että on visecoissakin ollut heittoja lakikorkeuksissa ja altaiden tilavuuksissa. raha ratkaisee näissäkin asioissa..
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Vastaa Viestiin