Dohc lämpö ongelma

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Dohc lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 30. 1:37:21 2005

Kaverin sierraa vaivaa seuraavanlainen ongelma: Ensinnäkin lämpömittari nousee vain norm asteikon r ja m kirjaimien väliin. Vika siis varmaankin lämpötila-anturissa. Ohjaako lämpötila-anturi jotenkin flektien anturia? Kun ei siinä lähde flektit pyörimään. Ykkösflekti on toimiva, mutta kakkosflekti on aikansa elänyt. Eli toisen pitäisi kyllä lähteä pyörimään. Ja sitten vielä vedenpinta paisuntasäiliössä nousee yli maximin tyhjäkäynnillä ja alkaa porisemaan. Eikös nää ole hieman kansi vikaisen oireita? Vai onko kaikki kiinni vain antureista? Missä kohti se lämpötila-anturi onkaan?

Kyseessä on siis 2.0i dohc sierra.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 10:55:36 2005

Kyllä tuo pahasti kansi/pahvivialta kuulostaa, ellei sitten mittari näytä vääriä arvoja ja vedet alkaa keittämään.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 30. 11:39:42 2005

Taikka vuoto. Ei tarvi kummoinen pikku vuotopaikka olla tuommoisessa paineistetussa järjestelmässä, kun sekoitaa paisuntasäiliön elämän. Yleisin "vuoto" -paikka on paisarin korkki. Koittakaas uusia se.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 30. 13:15:40 2005

Mutta eikös flektin pitäisi kuitenkin lähteä pyörimään, vaikka lämpötila-anturi ei nostaisi mittaria kunnolla? Vai miten on? Pitää koittaa uudella korkilla.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Lokakuu 30. 13:26:45 2005

mitttarilla ja flekteillä on omat anturinsa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 13:39:13 2005

Planet kirjoitti:Mutta eikös flektin pitäisi kuitenkin lähteä pyörimään, vaikka lämpötila-anturi ei nostaisi mittaria kunnolla? Vai miten on? Pitää koittaa uudella korkilla.
Tarkoitin että lämpömittari näyttää veden olevan normaalilämpöistä joka todellisuudessa olisikin jo kiehuvaa ja flektit ei silti pyöri. mittarille ja flekteille omat anturinsa joo.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 30. 15:34:42 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Planet kirjoitti:Mutta eikös flektin pitäisi kuitenkin lähteä pyörimään, vaikka lämpötila-anturi ei nostaisi mittaria kunnolla? Vai miten on? Pitää koittaa uudella korkilla.
Tarkoitin että lämpömittari näyttää veden olevan normaalilämpöistä joka todellisuudessa olisikin jo kiehuvaa ja flektit ei silti pyöri. mittarille ja flekteille omat anturinsa joo.
Niin on molemmilla omat anturit. Eli saattaa olla että myöskin flektien anturi olisi rikki? Koska jos mittari näyttää väärin, niin eikös flektit kuitenkin lähtisi pyörimään jos vaan niiden anturi on kunnossa? :roll:
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 17:01:58 2005

Planet kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Planet kirjoitti:Mutta eikös flektin pitäisi kuitenkin lähteä pyörimään, vaikka lämpötila-anturi ei nostaisi mittaria kunnolla? Vai miten on? Pitää koittaa uudella korkilla.
Tarkoitin että lämpömittari näyttää veden olevan normaalilämpöistä joka todellisuudessa olisikin jo kiehuvaa ja flektit ei silti pyöri. mittarille ja flekteille omat anturinsa joo.
Niin on molemmilla omat anturit. Eli saattaa olla että myöskin flektien anturi olisi rikki? Koska jos mittari näyttää väärin, niin eikös flektit kuitenkin lähtisi pyörimään jos vaan niiden anturi on kunnossa? :roll:
Kyllä kyllä lähtee toki, mutta et ilmeisesti ymmärtänyt pointtiani :wink:


No onhan se kyllä hieman sekavasti ilmaistu. :oops:

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 30. 17:46:30 2005

Jaakkoki kirjoitti:
Planet kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Tarkoitin että lämpömittari näyttää veden olevan normaalilämpöistä joka todellisuudessa olisikin jo kiehuvaa ja flektit ei silti pyöri. mittarille ja flekteille omat anturinsa joo.
Niin on molemmilla omat anturit. Eli saattaa olla että myöskin flektien anturi olisi rikki? Koska jos mittari näyttää väärin, niin eikös flektit kuitenkin lähtisi pyörimään jos vaan niiden anturi on kunnossa? :roll:
Kyllä kyllä lähtee toki, mutta et ilmeisesti ymmärtänyt pointtiani :wink:



No onhan se kyllä hieman sekavasti ilmaistu. :oops:


Jees, asia ymmärretty :D
Eli siis antureita ja korkkia uusimaan nyt ensiksi.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 30. 20:52:32 2005

Termarikotelossa on anturi puhaltimille ja siinä on kaksi kontaktia eli ne lähtee käyntiin eri lämmöissä. Täällä napapiirillä ei taida toinen käynnistyä ikinä? Kojelaudan sisällä on sulake vai oliko niitä peräti kaksi ja super hankalassa paikassa about hanskalokeron vasemmassa reunassa. Kun ropellit käytön puutteessa jäykistyy niin sitten ne sulakkeet tietenkin palaa, kun kerran kesässä puhaltimia tarvittaisiin ja kansi sanoo niks,naks ja poks.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Su Lokakuu 30. 21:37:18 2005

SLEI kirjoitti:Termarikotelossa on anturi puhaltimille ja siinä on kaksi kontaktia eli ne lähtee käyntiin eri lämmöissä. Täällä napapiirillä ei taida toinen käynnistyä ikinä? Kojelaudan sisällä on sulake vai oliko niitä peräti kaksi ja super hankalassa paikassa about hanskalokeron vasemmassa reunassa. Kun ropellit käytön puutteessa jäykistyy niin sitten ne sulakkeet tietenkin palaa, kun kerran kesässä puhaltimia tarvittaisiin ja kansi sanoo niks,naks ja poks.
Niin noita sulakkeita etsittiin, mutta ilmeisesti ne on niin super hankalassa paikassa ettei päästy niihin käsiksi.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Su Lokakuu 30. 23:09:15 2005

Muistaakseni kytkeytymislämpö on yli sata astetta dohc koneen flekteissä, eli jos paineet karkaa sydeemistä niin voi olla aika huonossa flektien käynnistyminen..

Sulakke tais olla flektien releen kyljessä. Väriltään se tais olla keltainen aika lähellä moottorin ohjainta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Lokakuu 31. 10:33:39 2005

Purin hanskalokeron ja osan kojelaudan alaosaa, mutta ei sitä sulaketta syntyneestä aukosta saanut vaihdettua. Matkustajan jalkatilasta vääntämällä käsi parille mutkalle se vaihto onnistui, purkamatta ei tietenkään näe mitä tekee, mutta taitaa onnistua niinkin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Dohc lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Zigu » Ke Marraskuu 14. 13:53:13 2012

Missä tuossa sijaitsee moottorinlämpötila-anturi?

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Re: Dohc lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Marraskuu 14. 14:02:23 2012

Imusarjassa lähellä termarikoteloa..

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Dohc lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Zigu » To Marraskuu 15. 17:56:15 2012

Maksalaatikko kirjoitti:Imusarjassa lähellä termarikoteloa..
Anturi löytyi, kiitoksia neuvosta. Näyttää nyt lämmötkin oikein, kun vaihtoi anturin. :D

Vastaa Viestiin